Raskauskilot

Isabella: juu, kahtena aamuna peräkkäin olen oksentanut. Ajattelin et se johtui vain siitä, että söin hitusen enemmän kuin muina aamuina, kun oli kova nälkä. Toivotaan ettei huomenna okseta.

täällä tullu semmoset +15kg tähänmennessä. Paino vain nousee vaikka kuinka yrittää herkut pitää kurissa ja liikkua. Saapa nähä meneekö ennen syntymää +20 rikki :S no, sitten vaavin kanssa lenkkeillään ja jos maitoa tulee niin imetyskin kuluttaa. En tiedä itsekkään mihin nuo kilot menee, kun kaikki sanoo että ompas sulla pieni masu, vaikka itestä tuntuu että on kyllä jo aikamoinen pallo :) eikä kyllä ylimääräiset kovin näy päälleppäin.. ehkä se on sitä turvotusta ja vähän tasaisesti menny ympäri kroppaa. Neuvolassaki tuskailen välillä painonnousua mutta eipä tuo neuvolatäti oo ollu yhtään huolissaan, joten ei jaksa itekkään ressata. Nyt nautitaan kesästä ja odotuksesta!!

Mullakin on tullu se 15 kg, viikkoja 31+2. Kerran vaan on neuvolassa huomautettu kun mulla tuli kuukauden sisään lähemmäs 5 kg kuudennella kuulla :oops: Ihan syömällä aiheutettua tuo silloinen painonnousu, makea maistui hyvin :rolleyes: Nyt olen sitten ollu kiltisti, joten painoa on kertyny tasasesti. Saa nähä, meneekö tosiaan se 20 kg rikki loppuraskaudessa.

Oikeestaan enemmän kiinnostaa, kuinka paljon sitä painoa on jäljellä vauvan syntymän jälkeen, ja kuinka se sitten putoilee, jos putoilee. Varmasti ainakin 3-4 kg oon ylimäärästä onnistunu kerryttämään, mutta kieltäydyn murehtimasta sitä nyt :grin Nyt kuitenki tärkeintä, että vauva saa kaiken tarvitsemansa :)

Minulle tullut 8kg ja tänään lähti viikko 30+0 käyntiin. Esikoisen kanssa oli tässä vaiheessa 4kg enemmän, niin siinä nähden olen tyytyväinen. Toki omasta mielestä herkuttelen paljon, ja minun kannattaisi vähentää sen. Manjana, manjana :)
SF-mittani on myös pysynyt pienempänä tämän raskauden aikana (käyrän alla mennään) ja kävin viime viikolla äitiyspolilla ylimääräisessä tarkastuksessa. Kaikki oli hyvin. Riittävästi vettä ja viikkoja vastaava vauva. Painoarvio 1300g. Uusi seurantaultra pari viikon päästä, mutta en ole huolissani eikä lääkärikään ollut. 90% tapauksissa pieni sf-mitta ei tarkoita mitään..

• Tykkään
Reaktiot: KTJ
Mulla on noussut paino ihan kauheasti, turvotusta on tosi paljon... Taitaa olla +20kg jo, viikkoja 32. Näytän aika karseelle, kun naamakin on turvonnut :/ sf mitta ylärajalla

Mitäs tälle rintamalle kuuluu? Mulla oli painoa tullut viime neuvolan mukaan 15kg kaiken kaikkiaan ja kaikki tähän keskivartalon alueelle. Eli oletan, että suurin osa myös jää sinne synnärille :p Jännä, ettei tuota turvotusta ole vieläkään tullut yhtään mihinkään. Neuvolassa sanoivat vielä pari kuukautta sitten, että kyllä se turvotus tulee tässä kesän mittaan, odotahan vain..:grin Onko kukaan muu jääny kokonaan paitsi turvotuksesta? :anyone

Täälläkään ei yhtään turvota vielä, siskolla taas on kintut ja sormet ihan pallona! Mutta joo, painoa on tullut 13kg!!!!! :s

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app

Eipä ole minullakaan tullut turvotusta, mutta vaaka näyttää painon lisääntyneen 14 kg. Sf-mitta kuitenkin alakäyrän alapuolella, eikä tuo mahakaan mitenkään iso ole. Vähän kauhulla ajattelen, että kuinka paljon tästä sitten jää synnytyksen jälkeen pudotettavaa... :rolleyes:

Kaiken kaikkiaan nyt 34+2 on painoa kokonaisuudessaan tullut +2kg, mutta olen tosiaan raskausdiabetesruokavaliolla. Mitään turvotusta en ole havainnut, mutta ei minulla esikoisestakaan tullut. Silloin olikin suuri järkytys, kun synnytyksen jälkeen (kiireellinen sektio) koko kroppa oli ihan turvonnut. Hyvä että itseään tunnistin. Jalat oli kuin norsulla, eikä kengät mennyt jalkaan. Onneksi tilanne kuitenkin enemmän nauratti, vaikkakin olin kovasti odottanut saavani oman kropan synnytyksen jälkeen takaisin, niin sitten heräsinkin ensimmäisenä aamuna ihan järkyttävän näköisenä. Jos oikein ymmärsin, niin kroppa kerää leikkauksen myötä nestettä. Minun kohdallani turvotus ei edes ihan hetkessä poistunut ja olin hormonihöyryissäni ihan paniikissa, että tällainen sotanorsuko minusta nyt tuli. Nyt osaan antaa itselleni aikaa ja armoa, kun tiedän kaiken kyllä palaavan ennalleen, kunhan syö ja liikkuu normaalisti.

Täällä tullut kamalat 17 kiloa. Toki en ole vahtinut syömisiäni ollenkaan, herkuteltu on.. Kyllä ne kilot siitä sitten saa kyytiä kun pääsee mahasta eroon. Turvotusta mulla oli vaan helteillä, nyt ei taas oo ollut kun on viileämpää. Sf-mitta yläkäyrällä koko raskauden ajan, että kyllä se mahakin aika iso on.. Mutta ihan selvästi reisiin ja rintoihin tämä paino on myös jakautunut.. On sitä ennenkin laihdutettu, sillon oli vähän isommat luvut kyseessä (-45kg) joten eiköhän tämäkin massa katoa hyvin :) Paino on tullut tasaisesti, joten ei neuvolassakaan ole tullut sanomista.

Tokihan tuo pituuskin vaikuttaa, ystäväni paino nousi vähän päälle 20 kiloa, mutta pituus on alle 160cm niin aika tuhtiin kuntoon pääsi. Mulla taas toi paino ei kauheasti muille ees näy, oon 173 senttinen.

Täällä käytiin neuvolassa pari päivää sitten ja painoa on kertynyt +12 yhteensä, mutta turvotusta ei ole juurikaan ollut eikä tullut... Aika outoa. Kaveri odotti talvella ja näillä viikoilla oli jo tosi, tosi turvoksissa varsinkin jaloista. No toivon ettei sitä turvotusta tulisikaan. Sf-mitta oli keskirajalla ja muutenkin kaikki on mennyt tosi hyvin koko raskauden ajan. Mulla on seuraava tarkastus vasta kuukauden päästä neuvola lääkärille! Kuinka usein teillä muilla on viikkojen 30 jälkeen varattu neuvola aikoja keillä raskaus etenee ihan normaalisti ilman ylimääräisiä tarkastus käyntejä?? Minun mielestä tuo on aika pitkä väli seuraavan käyntiin.. siis jos ajatellaan että nythän niitä ongelmia vasta alkaa tulemaan jos on tullakseen!

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Miullakin mentiin että seuraava käynti tasan kuukauden päästä :)

Jännä kun jostain noista opuksista luin että kahden viimeisen kuukauden aikana käynnit tihenee.. mut ei näköjään.

sama mulla, että edellisen käynnin ja seuraavan käynnin välillä on 4 viikkoa. seuraava siis lääkärineuvola. kysyin asiasta, etteikö yhtään käynnit tihene, nii neuvolaterkka kertoi, että uudelleensynnyttäjillä tihenee rv 36 jälkeen sillai, että käyntejä on kahden viikon välein ja ensisynnyttäjillä joka viikko.

mulla siis painoa nyt joku 84 kg eli öbaut 15kg tullut raskausaikana. kutsu kävi sokerirasitukseen, kun on kuulemma rv 25 lähtien ollut ihan kovaaki painonnousua.

Mitähän miulle sanoovat kun täällä painoa on tullut todella paljon ihan hetkessä.. Viime neuvolasta painoa on jo nyt tullut 2,5kg ja 14. Päivä on vasta neuvola!! :S

mulle tuli tytöstä 20kg painoa raskausaikana ja sokerirasituksessa ihan normit arvot. en nytkään ole kovin huolissani painonnoususta, viimeksi painoa lähti synnytyksen yhteydessä yli puolet kertyneistä, ja kaveri epäili, että mulla oli turvotusta niin paljon että siksi painoakin tuli.

August, mulle ei enää sanonu painonnoususta mitään pahaa vaikka on noussut joka kuukausi sen n. 2kg kun kaikki kokeiden tulokset on ollu tosi hyvät ja verenpaineetkin on kohdillaan. Ainut mikä on laskenu on hemppari 130> 109 mut alotin raudan syönnin jo sitä varten, ei toi kyllä tunnu nousevan toi arvo enää takasin vanhoihin lukemiin vaikka rautaa syönkin.

mun painonnousu 5,8 kaikkiaan, tosin siit 1,8 viimeisen kuukauden aikana. terkkari ei nalkuttanut, kun näki että harmitti jo valmiiksi minuakin.

Noista käynneistä terkkari sanoi, et viikon 30 jälkeen joka toinen viikko (ensisynyttäjille) mutta ilmeisesti sillä oli vanhaa tietoa, koska nyt on kuitenkin varattu vaan joka kolmas viikkoo, eli 33 ja 36 viikoille. Sit ehkä kerran viikossa??

Mulla on paino junnannu nyt viimeset muutamat viikot samassa ekaa kertaa koko raskauden aikana. 18 kg on tullu tähän mennessä, eli ei yhtään haittaa, jos ei enää tuu painoa lisää. Laitokselle tosta jää kuitenkin korkeintaan puolet, ja loput joutuu sit hikoilemaan pois.

Mulla oli käynti diabetes-hoitajalla kun sokerit meinas reistailla. Olen noudattanut diabetes-ruokavaliota suht' kirjaimellisesti kuukauden ja muutenkin koko raskauden ajan kuitenkin vaihtelevasti, esikoiselta kun tuli myös tää raskausdiabetes. Terkka totesi käynnillä, että "juu, sulle on nyt tullut n. +8kg, ei se nyt niin hälyttävää vielä, kun olet lähtötilanteessa hoikka, mutta yhtään ei tarttis enää tulla, eikä haittaisi vaikka vähän paino putoaisikin." Kyllä meinasi harmittaa, en ymmärrä, millä ihmeellä saan pysymään painon aloillaan, kun nyt jo ruokavalio koostuu lähinnä salaatista. Liikuntaa pitäisi siis lisätä, mutta kävelyiden jälkeen sitten onkin aina loppuilta yhtä supistusta ja selkäsärkyä. Tympii.

Takaisin