Raskauskilot

Hanski, kerroit kuin minun elämästä! :D täällä vaan on tullut jo 10kg lisää painoa.. Naama on kuin pallo.. Kaikki suolainen on minun herkkua.. Ja kaikki herkut himottaa... Itsekkin työtön ja ollut pitkään sitä.. Itselläkin tulee syötyä liian harvakseen ja sitten kun syödään niin syödään ihan ähkyyn.. Toisinaan taas saattaa tulla syötyä jopa 3 lämmintä ruokaa päivässä! :S lenkille pääsen ystävien kanssa vain n. Kerran kuukaudessa (pienten lasten perheitä ja aikaa ei ole heillä).. Mieskin tykkää salilla käymisestä ennemmin, kuin lenkkeilystä ja itse en salille enää kehtaa kammeta ja muutenkin tykkään enemmän liikkua raittiissa ilmassa :D
Huh, kesällä vyöryen eteenpäin :D

Minäpäs pistän vielä paremmaksi. Raskauden aikana tullut nyt 11 kiloa lisää ja loppua ei näy..Se on sama syökö herkkuja vai ei, tää nousee nousemistaan! Ja mua turhauttaa....!Ärrinmurrinjupinaa..! :smiley-angry002

Outoa miten yksilöllistä on tuo painon nousu. Minä syön 3-4 lämmintä ateriaa päivässä ja päälle vielä välipalat, niin että käytännössä syön 2-3 tunnin välein ja en liiku yhtään. Ja silti ei tuu painoao_O

Musta tuntuuki siltä, että mun vauva on kunnon syöppö, se ottaa kaiken ravinnon itelleen ja mulle ei jää mitään, niin siks on jatkuvasti nälkä, kun elimistö yrittää itselleenkin saada ravintoa :wink Ja jos nää supistukset vie niin paljon energiaa:wink Ainakin ihmisen sairastellessa energiantarve kasvaa, vaikka vaan makaa, en tiiä onko sama sit supistusten kans :grin

Hmm.. On tää kyllä niin merkillistä tosiaan! Mustakin tuntuu et mun ei tarvii kun kattoo ruokaa niin paino nousee. o_O
Piru vieköön!! Onhan se totta et jos söisin toisella tavalla niin ehkä se paino ei nousis, mut mä en vaan jaksa nähdä vaivaa et laittas terveellistä ruokaa ja oikeesti se on tosi haastavaa kun rahat on vähissä ja ei ole sitä oikeeta keittiöö remontin keskellä. Jos joku laittaskin aina sen ruoan niin olis eri juttu, sit kun ukkokin käy töissä ja tarvii aina eväät mukaan niin ei siinä broilerinfilettä ja lohta kovbin usein syödä kun tarvii tehdä isompia eriä ruokaa et se riittää useemmaksi päiväksi syödä itse ja ottaa toisen töihinkin mukaan. salaattia kyllä syön ja kasviksiakin, mut en tiiä.. ärsyttää! :mad:

Mulla on nyt puolen välin jälkeen alkanut ehkä hiukan tasoittumaan tuo painonnousu.. Onhan tuota siltikin tullut se 11kiloa..:oops: Mutta minkäs teet kun ruoka maistuu :grin ja pitääkin maistua! Enkä oikeastaan jaksa murehtia tuosta painosta nyt raskauden aikana, kun sen kuuluukin nousta(toki kohtuudella, mutta silti...)

Itsellä taitaa olla nyt viikkoja 26+5 ja paino on noussut 3-4kg, riippuu vähän mihin vuorokauden aikaan mittailee. Eilen sain tietää, että sokerirasituksessa minulla oli ollut yksi arvo kohollaan, joten se tietää loppuraskauteen sokerittomuutta ja systemaattisen terveellistä ruokavaliota, joten toivon, ettei paino tästä ihan kauheasti nousekaan.

Esikoista odottaessa mun lähtöpaino oli paljon pienempi mitä nyt. Silloin raskauden aikana painoa tuli melko paljon muistaakseni 20kg, Nyt kun paino on noussut maltillisesti, voipi olla että lähden synnyttämään kuitenkin saman painoisena kuin esikoisesta. :)

Voi ihanaa mun painonnousu on pysähtynyt/taantunu ainaki hetkeksi... Heti ku alko vähän tarkkailee taas enemmän mitä suuhun työntää :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Sinitähti, Mä odotan kauhulla sitä sokerirasitusta et kuin mulla arvot heittää. :confused: Mulla on aika kuun lopulla ja en kyllä haluis niitä erikoisruokavalioita yms.seurantoja enää tähän stressiin. Onhan se siinä mielessä hyvä se ruokavalio kun paino siinä ainakin tippuu vähän. Kaveri laihtu 5kg pariin kuukauteen ennen synnytystä sillä ruokavaliolla, eli jos jotain hyvääkin! Mut onahan se oikeesti se vihon viiminen ilokin ns. kun viedään pois et ei saa enää ees syödä mitä haluaa. Mulla menee varmaan hermot jos ei saa herkutella ees viikonloppusinkaan enää sitten loppuajasta kun muutenkin on tukalat oltavat ja varmana iskee masennus ja kiukutus aika ajoin kun ei liikkuminenkaan oo enää helppoo. :sad001 Tai mistä sitä tietää kun ei oo ennen ollu raskaana et kuin sitä jaksaa. Ainakin telkussa manhattanin äidit jaksaa loppu päiville asti järjestää tuhat ja sata asiaa! :grin

Mulla lähtötilanteessa ylipainoa ja terkkari melko suoraan sanoi, että ihanteellista olis, ettei paino nousis ollenkaan, tai näin ainakin minä sen käsitin... Seuraavalla kerralla korjas sanojaan, että kunhan ei yli 8kg nouse. Nyt viikkoja 25+4 ja kiloja tullut 2,3. Ensi viikolla seuraava käynti ja joka aamu hyppään vaa'alla... nyt näyttäs ettei ole edellisestä mittauksesta tullut yhtään lisää, mutta on tässä vielä 4pv aikaa lihoa. :oops:

Alkuraskaudessa auttoi, et pahoinvointi oli pahempaa jos söi jotain makeaa tai rasvaista. Yhä edelleen makea allöttää, joten kaapeista löytyy vieläkin joulukonvehteja.

ALotta, Mulla ei alkuun tehny mieli yhtään makeeta, mut nyt kuukauden ajan on makea maistunut paremmin kun ennen! Varsinkin kaikki leivonnaiset, pullat ja keksit ei karkki niinkään. Ja suolainen edelleen mielessä kaikesta huolimatta. Just nää mitä ei sais hirveesti mässäillä.... ! Mulla on paino noussut noin kilon kuukaudessa paitsi alkuun plussauksesta hujahti jotain 3-4kg kerralla mittariin! Epäilen kyllä vahvasti turvotustakin alkuun, mut eipä tuo ole mihinkään hävinnyt. Niin ja osa syyllinen on varmaankin se tupakan polton lopettaminen. Mutta jos nyt vaan koittas olla stressaamatta tota painoo liikaa kun eihän tässä raskausaikana voi kaikkea stressiä käsitellä! Pääasia on varmaan et itse tuntee voivansa hyvin ja on terve. :)

Miulla on tilanne -9kg raskauden aikana, kertaakaan ei ole vielä paino neuvolassa noussut ja kerran pysynyt paikoillaan. Syön normaalisti kaksi lämmintä ateriaa päivässä, aamupalat ja iltapalat ja useesti yksi välipala taukokin lasten kanssa, tulee viikonloppusin useasti herkuteltuakin, mutta ilmeisesti alkuraskauden kuvotus jäi sen verran päälle etten syö niin isoja annoksia kuin ennen. olen ollut tosiaan ylipainoinen jonkin verran ja vieläkin ylimäärästä löytyy vähäsen, jos ne sitten karistelisi pois kun on synnytyksestä toipunut :)

Olen nyt lihonut sellaiset kepeät 12 kg tähän mennessä. Hyvää tässä nyt on se, että kun se 10 kg tuli heti alkuun niin nyt kun painon pitäisi jo alkaa nousemaan nopeammin niin on tullut se 2 kg 1,5 kuukaudessa. Toivottavasti tämä tästä rauhoittuu. Itse liikun joka päivä ja syön samaa ruokaa kuin ennenkin, mutta turpoan kuin pullataikina myöskin :sad010. Tiedän jo, että minulle tulee varmaan se 20 kg painoa, jopa ylikin. En kuitenkaan pysty olemaan millään nälkädieetilläkään...Raskausdiabetesta mulla ei ollut, olin sokerirasituskokeissa. Muutenkin arvot aina tosi hyvät, mitä nyt läskiä kertyy normaalia enemmän...

Mä en kanssa kestä tätä painonnousua enää. Painoa tullu ainakin 10kg eikä loppua näy! Enkä edes tajua minne se kaikki menee! Mietin jo, että onko mun minäkuva jotenkin pahasti vääristynyt ja oikeasti oon ihan hirveän läski vaikka näytän mielestäni mahaa lukuunottamatta normaalilta! Eikä tuo mahakaan nyt siltä näyt, että siinä 10kiloa olisi! Ei ne neuvollassa siitä vielä mitään sanoneet. Itse kun ääneen murehdin niin käskivät olla stressaamatta ja sanoivat että suolan syömistä voisi koittaa vähän vähentää, ettei tule turhaa turvotusta...

Mun vaaka meni rikki eli en ole nyt ihan kartalla, mutta uskoisin että 10 kg on tullut lisää ja rv 26+2. Muualla ei näy oikeastaan mitään, mutta maha on pallero. Mittaa on 173 ja painoa nyt siis 68, eli vielä ollaan oikeastaan monien normipainoalueella, mutta silti tunnen itse olevani ihan valtava tankkilaiva. Toivoisin ettei menisi paljon yli 70kg:n, mutta nythän toi pikkujätkä vasta ryhtyy sitä painoa itselleen haalimaan... :O Ruokailutottumukset aika samat kuin ennenkin, mutta se päivittäinen rasittava liikunta on jäänyt pois. Avot, fatness.

papo, Ei sulla kyllä mitään hätää painon suhteen ole vaikka nousis vielä 10kg niin et oo silti lihava. Ehkä se voi tuntuu et on "lihava" jos on normaalipainonen tailaiha ollut aina niin tottakai se kauhistuttaa, mut jos on tottunut siihen et alun alkaenkin ennen raskautta oli jo ylipainoo niin voi sanoo et oikeesti onjo lihava. Ainakin itse tunnen niin. Mun paino alkaa jo 8 kymmenellä ja pituutta ei ole kun huikeat 160, et mietipäs miltä se paino tuntuu tässä pituudessa... o_O

Äippä30, Musta tuntuu et oman osuutensa asiaan tekee varmaan sekin että tälleen vanhemmalla iällä se paino nouseekin herkemmin ja jos on taipuvaisuutta ylipainoon niin kahta kauheemmalla syyllä se nousee! Ja varmaan joutuu tekee sen eteen enemmänkin töitä kun nuoremmat joilla iho palautuu nopeemmin, mut eiköhän mekin saada ne paino asiat kuntoon vielä joku päivä. Toivon mukaan. Pitäs koittaa nauttia tästä raskaudesta eikä murehtia painoa. Se on kuitenkin pieni paha kun ottaa huomioon minkä takia meidän kroppa muuttuu! :)

Tsemppiä kovasti kaikille jotka tän painoasian kanssa kamppailee, mutta koitetaan nyt pitää ilonen mieli kaikesta huolimatta, koska sen takana on maailman ihanin ja ilosin asia! :Heartred

Itselläni ensimmäisestä raskaudesta tuli painoa 20kg, näille viikoille tultaessa oli paino noussut muistaakseni n. 12kg. Painoa tuli vaikka liikuin paljon ja söin normaalisti, eikä minulla ollut sokerit missään vaiheessa koholla. Silti paino vaan nousi.

Tässä raskaudessa syön samalla tavalla, töiden vuoksi ennätän liikkumaan paljon vähemmän kuin viime kerralla, minulla on sokerit koholla, mutta silti painoa on tullut vain pari kiloa. Nyt kun olen noudattanut raskausdiabeteksen ruokavaliota tämän viikon ajan, on painoa lähtenyt laskuun. Kokonaispainonnousu on tällä hetkellä 2-3kg.

Tutkimattomia ovat raskauskilojen tiet.:laughing002

Rv 28 (huomena 29) ja painoa tullut ihan karseasti, 15 kiloa. :oops: TOSIN ekat 5 kiloa humpsahti heti plussan pintaan ja mulla on muutenkin aina menkat nostanut painoa jopa tuolla 5 kilolla... Itselleni selitän että oikeasti noussut vaan 10 :grin

On vähän nautinnonaiheet jäänyt vähille, lopetin tupakoinnin, seksi ei kiinnosta, tekemistä ei oo ja jatkuva nälkä.. Joten on tullut herkuteltuu vissii vähä liikaa. Sokeriarvot onneks ollut ihan normaalit, eikä neuvolassa (vielä) oo huomauteltu.. Maanantaina olis pitkästä aikaa käynti, saa nähä tuleeko huutia :sad001

Ennen raskautta paino oli nippanappa normaalin puolella..

Kymppikilo täälläkin tullu, RV27. Ei haittaa. Tulee todennäkösesti vielä toinenkin kymppi, niin kuin ekassakin raskaudessa. Raskauskilot on vaan siittä mukavia, että ne on helppo saada pois. Mullakin sokerit normaalit, ettei tarvii sitäkään miettiä. Mulla kans toi röökin polton lopettaminen vaikuttaa oman osansa, mutta oon myös syönyt ihan kaikkea mitä mieli on tehnyt :)
Neuvolasta jos huomauttavat, niin tietävät kyllä sanoneensa... :grin

mulla melkein rikkoutunut kymmenen kiloa (tai no, en tiedä varsinaista lähtöpainoa, koska kotona vaa'assa ei ole edelleenkään pattereita ja heitin vain jonkun arvauksen ekassa neuvolassa, kun oli pakko jotain sanoa), viime to punnitsin eka ennen pissalla käyntiä 78,2kg ja koska sain itse ilmoittaa lukemat, ilmoitin tuloksen pissillä käynnin jälkeen 77,8kg (näytti vähän paremmalta :D ). en ole huolissani, viimeksi tuli tyttöä odottaessa yli 20kg painoa, josta iso osa oli turvotusta ja synnytyksessä lähti 13,6kg. sain myös imettämällä muutaman kilon pois.

viime kerralla otin nokkiini, kun neuvolatäti avautui mulle 750g/vko painonnoususta et "oletko herkutellut". mielestäni en koko edellisen raskauden aikana ollut mitenkään ylipainoinen enkä ole sitä nytkään, vaan tämä on raskauden mukanaan tuomaa. toki sallin itselle normaalit karkkipäivät ym., muuten syön pieniä välipaloja isompien ruokailujen välissä. liikuntaa ei juuri ole, mutta yritän kävellä töissäollessa ja silloin tällöin jaksaa lenkittää koiraakin.

Takaisin