Raskauskilot

Huh täällä huidellaan jo +17kg :/ rv 30menossa. En kyllä nää itse paljon minne paino on muka kertynyt. Heheh joku puhu vääristyneestä kehonkuvasta osuvasti ,täällä näköjään sama juttu xD Toivon vain että 10 viikossa ei painoa nyt tulisi yli 3kg, siihen vois vetää rajan :P RD testin arvot oli ok eli näyttää siltä, että kerrytän varastoja herkemmin kroppaani :) toivottavasti paino lähtee samaa tahtia kun on tullutkin! Kaveri kertoi, että sillä jäi 11kg synnärille (paino nousi 20kg raskauden aikana) ja sit lähti viikossa 5 lisää. Nyt vauva 3kk ja enää 2kg jäljellä painoa :) Antaa toivoa toi! Toisaalta en jaksaisi kuunnella neuvolatädin marinoita. Voin ihan hyvin tälläkin painolla, ainut vaan että liikkuminen alkaa olemaan hankalaa, niin en näe syytä huoleen.
 
27viikko lähti käyntiin ja painoa ei ole tainnut tulla lisää useampaan viikkoon. 5-6kg tullut yhteensä. Lähtiessä ei kyllä ollut yhtään ylimääräistä...Mietin jo että pitäisiköhän tuota olla vähän enemmän tullut. Syön kyllä ihan hyvin. Mutta näköjään sais syödä aika paljon. Poika kyllä potkii paljon/kovaa, että luulis sen tarpeeksi energiaa saavan.
 
Mutta esikoisen kohdalla tuli vain 9kg ja tyttö oli kuitenkin syntyessään 3306g. Että, vielä ne 4kg ehtii tulla.
 
Viime viikolla 28+ oli tullut painoa 3 kg 100 gr. Minä ja neuvolatäti olimme tyytyväisiä :) edellisisten lasten aikana näillä viikoilla mentiin 7-9 kg plussalla jo tässä vaiheessa... Joten hyvä juttu. Loppuraskaudessahan sit tulee turvotukset sunmuut... ja varmasti vielä luvut kohoaa, mutta tällä hetkellä hyvä mieli vähäisen painon nousun takia. Sf-mitta kuitenkin ylärajalla!!! Pinkeä rantapallo kulkee mukana :) Mukavaa loppuraskautta kaikille, nautitaan kuumista kesäpäivistä :wink
 
Millaisia painonlisäyslukemia teillä on tällä hetkellä? Mulla on 29+5 ja painoa tullut vain 4 kiloa. Hieman mietityttää, kun pari viikkoa sitten korkeimmillaan oli +6 kg, mutta nyt paino on tippunut pari kiloa, joten nyt siis vain +4 kg. o_O Pitäisikö painoa saada lisää, että imetys onnistuu?
 
Täällä painon nouseminen on hidastunut ja 9kg taitaakin olla nyt enää tullut ( en tiedä oliko aiemmin turvotusta, kun oli yli 10kg )...
 
Voi teitä pieniä! Mulle on tullu se 15 kg :grin Syytän kyllä turvotusta. Kädet heti aamusta aika nakkikunnossa. Tuntuu tosi kömpelöltä tehä aamupalaa. Viikkoja 30+1.
 
Miulla tuo paino pompsahti silloin 17-24 viikoilla ihan hurjasti, kun silloin painoa tuli sen 5kg kerralla :D saa nähdä kerätäänkö täälläkin sen 16kg ennen synnytystä ( jos enempi tulee, niin neuvolatätskä saattaa olla tuima) :D
 
Toisaalta on alkanut kauhistuttamaan, minne tuo paino on oikein mennyt, kun kaikki sanoo miten ihmeessä siulla on noin pieni maha jne. Niin sitten sitä miettii, niinhän se on ja painoa on tullut sen 10kg, minne se siis on mennyt, kun maha on pieni :eek: reidet kyllä on kasvanut kamalasti :S ja käsivarret tuntuu paksuille! Naamakin taitaa olla entistä pullakampi!! Apujaa :D
 
Mulla tuli suurin painopyrähdys alkuraskaudessa ja nyt hieman osoittanut taantumusta. Nyt 30+4 (kai? :D, en meinaa enää pysyä laskuissa mukana) Raskauskiloja kertynyt noin 14kg, paisumusviikot vasta edessä joten todennäköisesti rapiat 20kg saadaan vielä kasaan.

Itse kyllä suhtaudun hyvinkin armollisesti tähän asiaan ja välillä kummastelen liiallista painon tarkkailua ja ulkonäköpaineiden kanssa kamppailevia raskaana olevia naisia. Raskauskilojen kertyminen on niin yksilöllistä, omalla kohdallani tärkeintä vain ja ainoastaan lapsen hyvinvointi kasvu ja kehitys. Pyrin syömään pääasiassa terveellistä normiruokaa mutta en ole vältellyt kaikkia herkkujakaan. Huolimatta siitä, että sokerimittari lyötiin käteen jo alkuraskauden aikana yhtäkään poikkeavaa arvoa en ole onnistunut sillä saamaan. Nyt pyrin vain nauttia lomasta, kesästä ja raskaudesta täysillä stressaamatta jokaisesta ylimääräisestä jätskipallosta. Oon vakuuttunut, että kropan saa kuosiin ja liikakilot kuriin kyllä synnytyksen jälkeenkin :wink Vaikka itsestä on tuntunut toisinaan isolta ja kömpelöltä niin paljon on tullut myös positiivista palautetta ulkopuolisilta :) Rohkeasti biksut vaan päälle ja ylpeästi eteenpäin uutta olemusta arvostaen! Eikös nainen ole kauneimmillaan juuri raskaana? :wink
 
käytiin viime viikolla uimahallissa ja punnitsin itseni siellä, oli 80 kg ja risat. tullut siis jotai 11kg painoa. ja vielä on aikaa lisäillä painoa, kun nyt rv 29+0 eli eiköhän se tule taas toiset kymmenen kiloa lisää. teen itse ruokani ja koitan pitää makeanhimoni kurissa. syön pitkin päivää pieniä välipaloja, pääosin viiliä, rahkaa hedelmiä ja leipää ja kaksi isompaa ruokaa päivässä. ja juon vettäkin ettei turvottaisi niin pahasti.
 
KTJ, kuulostaa kyllä vähältä, mutta toisaalta voi tulla siten yhtäkkiä kova painonnousu, niin kuin mulle kävi :D neuvolan koneellehan piirtyy se oma painokäyrä, onko sulle sitä näytetty, että missä käyrällä mennään? Mutta onko se nyt niin oleellistakaan, kun kaikilla niin yksilöllistä tuokin :) ja oma bmi siihen vaikuttaa, kuinka paljon painoa pitäis/sais tulla.

Mulla on normaali bmi ja nyt painoa tullu n.8kg ja viikkoja nyt tasan 30, ja keskikäyrällä oli mun painonkehitys tähän asti :). Ja en oo ainakaan minä kuullu, että alhainen painonnousu vaikuttaisi maidon tuloon, kunhan syö kuitenkin riittävästi :)
 
Ei ole mulle näytetty mitään painokäyrää. Mulla on ensi keskiviikkona ylimääräinen käynti neuvolaterkkarilla just tuon painon takia, kun tuli maanantaina puheeksi, että paino on hieman tippunut muutaman viikon takaisesta painosta. Mullakin painoindeksi on ihan normaali, painoin ennen raskautta 60 kg ja pituutta 165 cm.

Olin aiemmin ihan varma, että meille ei voi tulla pientä vauvaa, vaan vähintään joku 3 800 g sieltä pullahtaa ulos, mutta nyt on alkanut tuntumaan, että ei tämä kovin suurikaan voi varmasti olla, kun painoa ei ole tullut kovin paljon ja sf-mittakin on aika pieni. Tärkeintä, että vauva kuitenkin kasvaisi niinku pitääkin!
 
KTJ, aika kummallista tuo, että mulla on sf-mitta suurempi kuin sulla ja ilmeisesti painoakin tullu vähän enempi, mutta silti mun vauva onkin pienempi! Ei se sf-mitta näköjään kerrokkaan sitä, että minkä kokonen vauva! :) mä muuten olin ennen raskautta saman painonen kuin sä ja saman mittasiakin ollaan :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: KTJ
..Ja mulla kohtukin aivan takana, taaksepäin kallistuneena, että senkään puolesta ei pitäs maha kasvaa kovin isoks. Mitähän se mun maha sitten sisältää :p
 
Sf-mitta ei ollut kasvanut viikossa ja kahdessa päivässä yhtään (painoa oli minulle tullut vähän lisää, mutta ei mitenkään kovin paljon), joten sain lähetteen eteenpäin. Mahdollisesti istukan toiminta voi olla jotenkin heikentynyt tai lapsiveden määrä vähentynyt tai jotain. :sad001 Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin ja vauva kasvanut ja kasvaisi tästä eteenpäinkin ihan normaalisti!
 
Jännä kuinka paljon meillä on yhtäläisyyksiä, Isabella! :) Samasta lasketusta ajasta samoihin vaunuihin ja raskausarpien torjuntaöljyihin ja sama paino ja pituus yms. Uskomatonta! :)
 
Eilen kävin puntarilla ja painoa on tullut taas 2kg lisää! :S
 
KTJ, toivottavasti kaikki hyvin:Heartred Ja saisit ajan nopsaa, niin ei tarvi asiaa stressata. Ja niinpä, sä oot joku kaksoisolento :D

Mäkin oon alkanut stressaamaan painonnousua:sad001 oman puntarin mukaan, paino on ollu samassa 2 viikkoa. Mutta on tähän sillä lailla ihan looginen selitys, että nyt kun ne supistukset on loppuneet, niin oon alkanut liikkumaan enemmän, kun sitä aiemminhan makasin lähes jatkuvasti vaan, kun supistukset ei antanut liikkua. Mutta huolettaa siltI se painon junnaaminen paikoillaan :sad001 mulla on neuvola maanantaina, uskaltaako oottaa siihen saakka?
Lisäksi mulle on tullu aamupahoinvointi takas! Ei kuitenkaan tarvi oksentaa, mutta aamupäivään saakka on huono olo, eikä pysty oikein syömään... Onko kellään muulla palannut pahoinvointi?
 
Takaisin
Top