Raskauskilot

Mulle on tullu ekasta neuvolasta n.3,5kg lisää... Ei ois tarvinnu kyl tulla niinkään paljoa mutta ei voi mitään... :/ vähä kyl hirvittää paljon kesällä tulee ku kaikki turvotukset kuumuudesta jne,.. Huuuh jännä nähä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on tullut yli 10 kg. Tarkkaan en osaa sanoa kuinka paljon yli, koska olen nyt vältellyt vaakaa. Rv 24 lähti käyntiin tänään ja seuraava neuvola torstaina :(...Olin normaalipainoinen nainen, bmi 23. Ekan parin kuukauden aikana tuli heti 5 kg vaikka oksensin 20 kertaa päivässä. Enpä oikein tiedä mistä tämä johtuu. Syön samoja ruokia kuin ennenkin ja liikun päivittäin. Silti kilot vaan tulee. Neuvolatäti antaa kyllä joka kerta mun kuulla kunniani painon noususta, joka ei mielestäni edesauta tilannetta yhtään. Pyysin päästä kilpirauhaskokeisiin mutta ei onnistunut. Jokin syy tähän on pakko löytyä, sillä olen vuosikausia pystynyt pitämään painoni kurissa ja yhtäkkiä turpoan 10 kg :sad001

Mulla oli tullu viikossa 1,7kg! Olin ihan kauhuissani neuvolassa, että miten se on edes mahdollista :D mutta ei lääkäri, eikä terkkari ollu siitä yhtään huolissaan, sanoivat vaan, että viimeks tullu taas vähemmän, niin se vaan tasoittaa sitä. Siis normaali painonnousuhan on 200g-800g /vk.

Pitää alkaa laskemaan tuota painonnousua tuon 800g/vko mukaan ja sitten positiivisesti yllättyä jos ei tulekaan niin paljon :grin Voi meitä naisia.. Tehdään nyt toisaalta kärpäsestä härkästä. Pitäis kuitenkin vaan muistaa nauttia :)
Mut pistetään hormoonien piikkiin, se piikki on pitkä ja joustava :p

Äippä30, mullekin on tullut 10kg ja oon viikolla 22+, tuskaa ja ahdistusta tällainen painonnousu aiheuttaa, varsinkin kun jo kovin hyvin tiedostan että ne pitää joskus saada poiskin. Mutta mä oon ainakin tällainen kerääjä, eli 2 edellisessäkin raskaudessa tuli se yli 20kiloa, enkä voi asialle mitään. Yritän olla syömättä herkkuja ja sitten yhtäkkiä vedän tunnissa viikon edestä kaikkea mahdollista. Eläimellistä mutta ei voi mitään, pakko nyt vain hyväksyä tämä tilanne ja painia kiloja vastaan sitten ensi syksy..

Hemmetti, mulla on kyl jotain kauheeta nää turvotukset ennen nukkumaan menoa! Kävin yövuoron jälkeen vaa'alla ja näytti monta kiloa enemmän ku viime neuvolassa. Sit ku nyt heräsin ja kävin puntarilla nii näytti saman ku viime neuvolassa :/ ei hemmetti... Miten sitä voi nyt jo noin turvottaa... Vähän kyl pelottaa et onko toi ees normaalia...

Täällä ei turvottele mutta kauhistuttaa tuo painon nouseminen :D neuvolassa kyllä sanoi, että minulle sallittaisiin suurempikin painon nouseminen mutta yäh! :D 800g/vk on noussut, ja 9kg on tullut ennen raskautta painoon..

Täällä ainakin näytetään jo kanaemolta ;D kävelenkin kuin mikäkin vaakku! Oikee naurattaa, miltä sitä mahtaa näyttää kun alttarille vaakku :D hihi. Ei pysy varmaan miehelläkään pokka xD

Juu mä oon kans huomannut että kävelytyyli on kyllä muuttunu :D melkein ku pingviini!!! :P varsinki jos on pidemmän ajan istunu ja sit lähtee kävelee nii tuo keikkuminen tuntuu vaan luonnolliselta :D

Mulla ainakin normaalistikin (siis kun en oo raskaana) paino on ihan eri aamulla ja illalla mitattuna. Se voi heittää jonkun 1,5kg. Ja nyt kun on raskaana ja nesteet menee miten sattuu, niin paino voi heittää tosiaan useemman kilon.
Kotona mittaan aina aamulla, koska se on todellisempi arvo. Ja neuvolassahan mitataan pakostakin myöhemmin, joten se on ihan eri asteikko mikä neuvolakortissa on. Edellisen raskauden aikana jo opin kattoon noita arvoja erikseen.

Juu niin se on mullaki ollu että aamupaino on aina vähemmän mutta ei se näin montaa kiloa oo koskaan heittänyt... :o

Mulla lähti 24.viikko käyntiin ja painoo tullut yht.5kg. Samoissa elintavoissa oon koettanu pysyä. Ja tosiaan ei vielä ole sitä nesteturvotusta, että kellä on enempi tullut, iso osa voi ja onkin sitä nestettä. Sitä voi tietty koettaa tietyin keinoin saada vähän ehkäistyä, mut henkilökohtaistahan se on miten helppoon kerääntyy. Itellä on joku ihme paine kyllä ton painonnousun suhteen. ei haluis etä sitä tulee enempää kuin ekassaraskaudessa (missä tuli vain 9kg), mut varmasti toisess (ainakin luulis) tulevan vähän enempi.

Kävin aamulla puntarilla ja uus kymmenluku oli rikottu... Painoa tän aamusen mukaan tullut noin 6,5 kg ja viikkoja 24+5. Vähän hirvittää et minkä verran painoa vielä tulee, kuitenkin vielä 3,5 kk laskettuun aikaan. Mulla ei oo oikeastaa juuri turvotusta ollenkaan, rinnat on hiukan kasvanut ja nyt huomasin farkkujen puristavan reisistä, ku laitoin sellaset jalkaa jota oon ennen raskautta käyttäny, niissä on sen verran matala ja löysä vyötärö et menivät vielä normisti päälle.

Tänä aamuna meni rikki 4 kg! Miehelle tyytyväisenä siitä heti ilmoitin :) nyt viikkoja siis 25+6.

Ohoh, onpas Isabellalla maltillinen painonnousu. Mulla tullu 10 kiloo, ja viikkoja 26+2. Turvotustakin tosin on, ja kaks kuppikokoa oon onnistunu haalimaan lisää, mutta silti... Mihinköhän lukemiin sitä päästään parin kuukauden päästä? o_O

Isabella, me ollaan ihan samiksia, koska mullakin LA 8.8. ja minunkin painonmuutos aika tarkkaan 4 kg. :)

Gnome, mun mies hokee jatkuvasti, ookko syönyt, ainakun tulee kotiin :D mutta kyllä mä syön 2-3 tunnin välein ja enkä herkkujakaan oo mitenkään rajoittanut. Ois kyllä luullu, että painoa ois tullu paljon enemmän, kun normaalisti harrastan liikuntaa paljon, ja nyt lähes koko raskauden aikana liikunnan harrastamisen oon joutunut jättämään, ja syön kuiteski saman paljon, kuin silloin kun liikuntaa harrastin. En tiiä minne ne ruuat häviää :rolleyes: Mutta sen verran oon tosta miehen syömis- ja painon nousukyselystä hermostunut, että käyn puntarilla aika usein ja kyttään painoani, että tuleeko sitä riittävästi, mutta ainakin sen neuvolan painokäyrän mukaan ihan se keskikäyrän painon nousu on ollu :)

Mulla on tullut 5kg ja 25.viikko lähti käyntiin. Aika maltillisesti tosiaan jos 4kg. Esikoisen kanssa mullakin oli näillä viikoilla 4kg. Nyt näköjään vähän enempi. Normaalisti oon syöny ja herkuttelenkin aika usein. Liikuntaa vois enemmänkin harrastaa, vähän vähemmälle jäänyt. Onneks alkaa olla hyvät ulkoilusäät. :)

Täällä iskee aika ajoin kyllä ihan hirvee morkkis painonousun takia. Mulla on noussu paino raskauden alusta nyt 9kg ja olo on aika ajoin ihan ku pullataikinalla joka turpoo liinan alla. :sad001 Ja siis tää selluliitti on jotain ihan hirveetä!! Sitä on tullut käsiinkin siis ei alleihin vaan käsivarsiin tuohon pakumpaan kohtaan, ei se näy jos tuota ihoo ei "venytä" kireelle, mut silti.... ! Tiiän et syön liikaa suolasta ruokaa, mut en mahda sillekään mitään. Naamakin on varmaan kesällä kun ilmapallo. Ihan tosissaan pelottaa et minkä näkönen ryhävalas sitä kesällä oikein on kun tulee helteet ja meidän onnihan on et tästä kesästä povataan kunnon hellekesää! Joo eli varmaan laitettava pumpattava uima-allas tilaukseen missä lillua sit kesä. Mä oon niin pettynyt itseeni tän painonnousun suhteen... :sad001 Jotenkin vaan kaikki raha-asiat ja remontit ja hankinnat vaan stressaa niin paljon et ainut lohtu on ruoka. Ja en mä mietenkään kahden edestä ees syö tosiaankaan vaan syön liian harvoin ja liian isoja annoksia, mut kun ei oo normaali työrytmiäkään kun kotona työttömänä on niin ei vaan saa itteensä enää niskasta kiinni ja kun ei oo ketään kaveria kuka potkis perseelle ja tulis aina oven taakse pimpottamaan et nyt lenkille, kun ihan saa yksin useinkin olla kun kaikki muut on töissä päivät. Voihan itku... Tämmönen päivä taas tänään! :rolleyes:

Takaisin