Mulla on nyt 22+3 ja painoa on tullut vain noin 2,5 kg lisää. Ei kyllä haittaa, mutta oonkin alkanut jo miettimään, että onko se liian hidas painonnousu? En siis todellakaan ole kyllä paastonnut, mutta yritän syödä aika terveellisesti, paljon kasviksia ja hedelmiä ja "hyviä" lihoja, kanoja ja kaloja. Ja herkkuja (karkkia, sipsejä, pullaa yms.) yritän vältellä, ellei tule ihan välttämätön tarve mässätä , koska ei kai se vauva sokeria ja lisäaineita varsinaisesti yhtään kaipaa? En himourheile, mutta liikun kohtuudella. Työmatkat olen nyt pyöräillyt ja töissä touhuan tietty koko ajan jalkojeni päällä.
Mulla oli aamulla neuvola ja melkein kauhistuin ku lähteissä kävin kotona puntarilla. Peilistä katto tosi turvonneet kasvot ja puntarikin näytti kilon enemmän ku normisti.. Viime neuvolasta eli 17+0 viikosta tullu 3 kiloa ja nyt siis 22+0. Mut ei neuvolan täti siihen mitään sanonu. Joten yritän olla iteki stressaamatta..
Mulla on lähtötilanteesta ennen raskautta noussu muutaman kilon, mutta ekasta neuvolasta ei oo noussut vielä ollenkaan, nyt 20+0 :) ja vähän on ylipainoa, eipä tarvi noustaksan mun puolesta :)
Mulla nyt viikkoja 22+5 ja kiloja tullu noin 8. Yleensä oon aina kauhistunu vaa'alle mennessäni, mut nyt oli jontenki zen-meininki. Kuitenki keskimäärin raskauden aikana tulee se 12 kg lisää painoa. Siihen nähden ihan normaalissa tahdissa varmaan mennään :) Ja imettäessä kuitenki palaa se 500 kcal ylimäärästä päivässä, joten kyllä sen muutaman ylimääräsen rasvakilonki sit ehtii karistaa. Ah, mielenrauha saavutettu!
Miten noi raskauskilot yleensä muuten jakaantuu? Tai siis varmasti hyvin yksilöllistä, mut kuinka paljon teillä jo lapsia saaneilla on tullu kiloja puoliväliin mennessä tai eri kolmanneksittain tms?
Jamppa, kirjallisuuden mukaan raskauden loppuajasta normaali painonnousu on 200-800g/vk. Ja painon nousu on suurinta 17-24 raskausviikolla. Mutta omakohtaista kokemusta ei asiasta ole :)
Musta tuntuu, että juurikin nyt tässä keskiraskaudessa on alkanu noita kiloja tulemaan ihan jotenkin urakalla. En syö yhtään sen erikoisemmin kuin aiemminkaan. Silti vaan puntarin sojotin sojottaa aina vaan enemmän ja enemmän..Kaupastakin ostan "pienempiä" vaatteita mitä ennen raskautta, joten en kyllä enää käsitä mitä tämä on..
Mahaa kun katson, niin jo alan ymmärtämään
Mihin hiivattiin ne kilot menee? Tai sit ne tulee niin salakavalasti joka puolella etten edes huomaa. Ja näin ollen mut saa pysymään ihan tyytyväisenä tilanteeseen
Mulla on Marmoritar vähän sama, mä mahdun edelleen (vko 23+2) yksiin vanhoihin farkkuihin, joissa on vyötärö riittävän alhaalla, joten ei niitä kiloja nyt IHAN hirveästi tunnu tulleen muualle kun vatsaan ja rintoihin. Ja silti puntarin lukema vaan nousee ja nousee...eikä tää mahakaan nyt musta niin iso edes viikkoihin nähden ole. En vaan ymmärrä, että mihin ne kilot oikeen menee. Oon alkanut epäillä, että mun silmät valehtelee ja oon oikeasti paljon isompi kun peilistä näyttää
Mulla on tullut kiloja 4 ja nyt Rv 22+ 4 :) Mutta maha on silti todella pieni. Sitä kovasti jo odottaisi että masu alkaisi näkymään kunnolla. Luulin että mulla alkaisi näkymään raskaus jo aika aikaisessa vaiheessa, kun olen niin kovin pieni muutenkin (152cm) :)
Haha aika hassua miten vaihtelee nää painoasiat, itellä ei mee normivaatteet melkein mitkään enää päälle ja maha on kasvanu ihan hirveesti vaikkei paino nousekaan.. Outoa kai se entinen lihasmassa on vaan hävinnyt ja muuttunu läskiksi... :/
Toinen raskaus menossa. Alkupaino oli 51,2 ja viikolla 20 näyttää vaaka 55,7, että aikalailla hyvällä mallilla luulis menevän. Ensimmäisessä raskaudessa oli täysin sama alkupaino ja loppujen lopuksi painoa tuli 9kg. Toisen raskauden kohdalla voi olla että kilo-pari enemmän tulee.
Kaikki resorivyötäröiset ja joustavaa kangasta olevat vanhat housut menee, mutta en oo kyllä enää tavan farkkuja koettanukaan, kun ei niissä ainakaan istua voi. Venyvät paidat menee. Rintsikoista on pitäny toppauksia poistaa ja osa jo hylätä käytöstä. :) Ensimmäisen kohdalla meni 16 viikolle asti että näkyi pienen pieni pömppö ja nyt kyllä 16 viikolla se ei enää ollu pieni pömppö. :D selvästi toisen kohdalla masu kasvaa nopeemmin, joten siksi kai painookin pääsee tulee vähän nopeemmin.
Mulla on tullut yli 6 kg painoo lisää, ekasta neuvolasta laskien 5 kg. Mennään aikalailla samoissa mitoissa kun ekallakin kertaa. Sillon mulla tuli kaiken kaikkiaan melkein 18 kg lisää painoo.
Oon pienikokonen, 158 cm ja 53 kg ja käsittääkseni sillon tuleekin enemmän kiloja raskauden aikana. Kyllä ne poiskin lähti. En nyt muista mitä painoin sairaalasta lähtiessäni, mutta en kyllä montaa kiloo päälle normaalin.
Oon myös sellanen että kerään tosi helposti nestettä kehooni ja sillon loppuaikana olin TOSI turvonnut. Mulla kerettiin just epäillä raskausmyrkytystä, mut sit tyttö jo syntykin 35+3. En sit tiedä kuinka paljon sitä painoo olis vielä tullut