Raskauskilot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jonnukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Montako kiloa painosi nousi raskauden aikana?

• Kaikki äänestäjät
    30
LadyMoon: Mulla jälkitarkastus on ensi viikolla, joten kai sitä koohta täytyy kuntoilu aloittaa :P. Vaunulenkeiilä olen nyt viikon verran käynyt päivittäin n. 1h. Sitä ennen muutamia kertoja viikossa jaksamisen mukaan. En ole aikaisemmin Easy:llä käynyt, mutta Fressin jäsen olin ennen raskautta ja raskauden alussa. Huhtikuun jälkeen en ole salilla käynyt. Käytkö yleensä salilla vai jumpissa?

Usein jumpissa. Easyllä tosi hyvät ja motivoivat vetäjät mm. Pumpissa ja combatissa. Esim. Spinningiin voit mennä vaikka aamu 5ltä kun voit valita virtuaaliohjaajan :)

Mulla nousi 20kg, laitokselle jäi 7kg ja nyt on synnytyksestä aikaa kuukausi ja painoa tähän mennessä tippunut 13kg. Ihan hyvin omasta mielestäni. Koitan nyt lenkkeillä lähes päivittäin vaunujen kanssa, ja hiljalleen voisi tuonne kuntosalille alkaa palata. Uimaankin tekisi mieli mutta eppari edelleen hieman auki joten vielä en uskalla infektioriskin takia..

Painoa kertyi tarkalleen 11,3 kiloa, laitokselle jäi 7,4 kiloa. Kotona ollessa alkoi aika nopeasti pudota paino kilo päivässä, lieko ollut nestettä suurin osa vaikka turvotusta ei ollutkaan. 3 viikkoa synnytyksestä olin palannut lähtöpainoon.

Muokattu viimeksi:
Painoa tuli 9-10 kiloa. Sairaalaan jäi (synnytys ym.) 5 kiloa. Seuraavalla viikolla sektiosta lähti 4 kiloa. Nyt ollaan muutama kilo alle raskaudenalun lähtöpainon, kun rankka keuhkokuume vei ruokahalut...=/

Onko kellekään käynyt niin, että synnytyksen jälkeen olisi herkut maistuneet...? Mulla nimittäin käynyt juuri näin. Raskausaikana söin terveellisesti ja monipuolisesti vaikkakin parin tunnin välein olin jotain mättämässä suuhuni. Nyt tekisi mieli syödä koko ajan jotain makeaa... suklaata, pullia, mustikkapiirakkaa, munkkeja... Mahtaa jäädä nuo raskauskilot - jos niitä niiksi voi kohta enää kutsua :rolleyes:

Mulle maistu esikon imetysaikana herkut oikein hyvin, nyt on koko ajan äärimmäisen huono ruokahalu. Ne asiat mitä tekee mieli (maapähkinävoi, maksamakkara, kaikki tulinen jne.) saa vauvan mahan kipeeks. Kotona ollessa kyl tekee mieli myös pullaa ja kaikkea makeaa, mut sitte ku pääsee kauppaa asti ni ne herkut jää sinne kauppaa; tulee vaa sellai olo et ei haluu syödä yhtään mitään :sad001 Että ei tääkää nyt sit oo kivaa.

Mulla on ollut ongelmana se, että unohtaa syödä tarpeeksi usein, jonka seurauksena alkaa makeat herkut houkuttaan. Jos muistaa syödä tarpeeksi usein ja terveellisesti, niin pysyy kaidalla tiellä. Täällä on tippunut nyt 10 kg. Raskauskiloja jäljellä vielä 10 ja lisäksi voisi siihen päälle lähteä vielä ainakin 6 kg, joten työnsarkaa on.

Jaa-a, enpä ollut hoksannutkaan että vois olla tuosta kyse... ei tosiaan ehdi/muista syödä välillä tarpeeksi usein, varmaan sen vuoksi alkaa sitten nuo makeat maistumaan kun niistä saa niin helpolla sitä energiaa :)

Kaappi täyteen vihanneksia ja herkut roskiin, sit ei vois napostella muuta ku terveellisyyttä sisäänsä ;)

Mulla on kanssa ongelmaa tuon säännöllisyyden kanssa. Vaikea seurata mitään tarkkaa rytmiä kun yrittää elää vauvan tahtiin :/

Mä oon huomannut saman että jos ei muista syödä säännöllisesti tekee mieli enemmä kaikkee hyvää :/ ja ku pienen vauvan kaa ku on yksi nii tulee syötyy ku ehtii. Mutta onneks ei oo tullu lisää ainakaa kiloja. Ja joka npäivä tulee käytyyy vaunuilee ja sit kun pääsee jumppaa nii tulee oltui tarkempi kaikessa :)

Täällä kans maistuu. Ja varmaa sen takia ettei muka ehdi/jaksa syödä kunnolla, on muka helpompi mutustella sitä karkkipussia kuin esim salaattia! Tekosyitä! :D Ja mulle on tullu ihan hirvee coca cola-addiktio, siitä pitäis päästä eroon. Oonki jotenki ajatellut että 2 tölkkiä viikossa, saunajuomana :D
Ja kai sitä itseään palkitseekin sillä, oon huomannut että kun aamun on touhunnu esikoisen ja vauvan kanssa ja sitten kun molemmat saa nukkumaan ni ah, nyt mun vuoro nauttia. Leffa pyörimää ja karkkipussi kätee. Raskauskilot siis taitaa tätä myöten jäädä roikkumaa vyötärölle. Pitäis saada itseään niskasta kiinni, olispa joku samanmoisessa tilanteessa oleva tässä lähellä ni sais tsempattua toisia ja käytyä lenkillä niin ei tarviis karkkia syödä.
Mulla myös ongelmana se, kun eihän tuo esikoinen viihdy rattaissa sillee että pääsis kunnolla lenkkiä tekemään tai sittte pitäis keksiä sille kaikenmaailman ohjelmaa siihen rattaisii.. Huoh!

Nyt kun raskaus on vain muisto niin mitenkäs teidän muiden raskauskilot? Mulla ei ole tippunut grammaakaan siitä kun synnäriltä pääsin. Päivittäin käyn lenkillä 1-2,5 h, mutta vissiin noi herkut maistuu turhankin hyvin. Vielä olisi melkein 20 kg tilitettävää ja turhauttaa kun mitään ei tapahdu. Vauva täysimetyksellä, mutta eipä ole kilot tippuneet.

Ihan hirvee reppu eessä, tuntuu kovin kaukaiselta saada sitä pois. Painoa tuli plus 30kg ja työsarkaa on ja paljon. Välillä oikein itkettää, mutta ennen raskausaikaa sain lopetettua tupakoinnin ja alotin mussuttaan sen vuoksi. Nyt koitan lohduttautua sillä, että ennemmin läskiä ku tupakkia. Ajattelin antaa itselleni aikaa parin viikon päähän, kunnes on jälkitarkastus, sitten alkaa syömisien katsominen kunnolla. Ai miks vasta sillon? Empä osaa sanoa...

Takaisin