Raskauskilot

Montako kiloa painosi nousi raskauden aikana?


  • Kaikki äänestäjät
    30

Jonnukka

Vauhtiin päässyt keskustelija
Itselläni kiloja tuli yhteensä n. 20 ja synnärille jäi 7 kiloa. En ole vielä laatinut sen kummempaa toimintasuunnitelmaa kilojen karistamiseksi, ajattelin ensiksi katsoa miten lähtee sulamaan tavallisen elämisen ohella. Tämänhetkistä tilannetta en tiedä, sillä puntaria en ole suostunut hankkimaan. Kiloista viis, olisi kuitenkin ihan kiva joku päivä vielä mahtua vanhoihin vaatteisiin :) Ei tarvitsisi laittaa koko vaatekaappia uusiksi. Toistaiseksi olen käyttänyt mukavia liehuvia ja lököttäviä helppoja vaatteita, jotka ei kiristä mistään. Yhdet vanhat (stretch)farkut sain sullottua jalkaani kenkälusikalla ja vaseliinilla, muut ei mahtunut nilkkaa pidemmälle.
 
Mulleki tuli noin 20kiloa ja 6-7 jäi laitokselle ja tosiaa meilläkään eioo vaakaa ollu muutamaan vuoteen. Syynä pikemminkii se ettei oo saanu aikaseks ostettua uutta rikkimenneen tilalle. Tiiä et imetys ei mun kohal kiloja vie, ja tuskin helposti lähtee muutenkaa ku nytki suklaalevy näppiksen vieres :smiley-ashamed008 Mä käytän mittanauhaa vaan sijaan, sillä kuitenki näkee paremmin ne kehon muutokset. Vaaka näyttää vaan painon ei sitä onko rasva muutanu muotoaan lihakseks vai onko se vaan palanut pois elimistöstä.
 
Mulla tuli painoa pikkusen vajaat 20 kiloa (65 kg->84 kg), joista synnärille jäi n. 6 kiloa. Viimeksi kun kävin puntarilla oli lähtenyt yhteensä noin 12 kiloa ja tästä on jo muutama päivä. Ihan mukavasti siis lähteny paino menemään alaspäin. Turvotus on ainakin lähteny vasta kotona. Kuitenkaan ei vielä sormukset ja vanhat vaatteet mahdu, mutta en uskalla nyt ostaa mitään uusia vaatteita, kun jos tuo paino vielä tippuu. Tavoite olis päästä pian alle 70 kg. Imetyksen lisäks paino on varmaan pudonnut, kun ei oo ehtiny vaan syömään yhtä hyvin kun ennen. Ruokahalukin oli alussa vähän poissa. Oon nyt huomannu et olin pari ekaa viikkoa pikkusen masentunut, mutta nyt on alkanu mieliala ja ruokahalu lisääntyä.
 
Mulle tuli 22 kg, joista 7 jäi laitokselle. Sen jälkeen ei ole yhtäkään kiloa tippunut. Lihoin jo ennen raskautta jatkuvan sairastelun vuoksi 5 kg kun en päässyt säännöllisesti salille, joten tiputettavaa on tasan 20kg jäljellä. Ei toivoakaan , että vanhat vaatteet mahtuisivat aikoihin, joten muutamia uusia vaatteita on ostettava. Nyt olen päässyt jo koko viime viikon kunnon vaunulenkeille, toivottavasti ne alkavat vaikuttaa. Kohta alkaa masentaa nuo kilot. MUR!
 
Mulle tuli 17kg ja lähti 14kg ekan viikon aikana..uhkaavasti vaan alkaa toi tyhjä vatsareppu täyttymään taas...eppari alkaa onneks olla niin hyvä että täälläkin pystytään jo vaunuilemaan aika vapaasti.. @sukki alkaa käymään mun kans easyllä :wink
 
Vastasin 10-15, koska vajaa 11 kiloa tuli, jos ekasta neuvolasta laskee. Mutta paino ennen ekaa neuvolaa oli vähän korkeampi, kun siinä alussa se vähän laski. Mutta siinä 10 kilon kieppeillä tälläkin kertaa. En tiedä mitä, nyt on pudonnut. Neuvolassa oltiin viikko synnytyksestä kuitenkin taas alle 60 kg lukemissa. Muutama kilo on varmasti vielä pudotettavana, mutta siitä ne lähtee. En ole liiemmin asiasta stressannut. Lapset ja oma hyvinvointi tärkeämpiä. :) Liikkumaan kuitenkin pääsee ja tietysti sekin helpottaa, kun vaatteet mahtuu jotkut paremmin, jotkut huonommin. Mutta mahtuu. Ymmärrän kyllä sen turhautumisen, jos ei omiin vaatteisiinsa mahdu.
 
Mulla muuten mahtuu vihkisormus käteen jo nyt vaik on kiloja paljon enemmän ku esiosta. Esikon syntymästä meni kolme kuukautta ennenku sormus mahtu.
 
Mulle tuli 21 kiloa. Mutta paino on hyvi tippunu. Maha on lähteny hyvi. Kiinteytystä.vähä.nii hyvä on :) iha yllätyin et kui hyvi nämä kilot karisee imetyksen voimalla:)
 
Mulle tuli yhteensä 12kg raskauden aikana, mutta koska mulla diganosoitiin raskausajan diabetes toukokuun lopussa, niin toukokuun jälkeen painoa ei tullut kuin vissiin kilo tai kaks ko. rd:n ruokavalion ansiosta. Eli periaatteessa ilmeisesti loppuraskaudesta ikään kuin "hoikistuin", koska tytön ekalla neuvolakäynnillä vajaa 2 viikkoa synnytyksestä puntari näytti puolisen kiloa vähemmän kuin ensimmäisen oman neuvolakäynnin lukemat! :) Niin ja siis punnitsen nyt aina itteni siellä motivaattorina, kun kotona meillä ei vaakaa toistaiseksi ole (pitänee varmaan käydä ostamassa..). Raskauskiloja mulle ei siis tainnu jäädä ollenkaan, ja muutenkin toi paino on putoamaan päin edelleen (mikä on oikeinkin hyvä kun mulla oli jonkin verran ylipainoa ennen raskautta). Jei :)
 
Onhan niitä ihan kiitettävästi. Vähän jopa jo v****taa puhua niistä! :angryfire


Miten ihmeessä ne saa pois? Ei tässä härdellissä mihinkää salille pääse...
 
Imetys on kyllä melko tehokas keino! Ja muutenkin tää vauva-arki kun ittensä unohtaa melki kokonaan. Mulla ei ees tee mieli mitään herkkuja toisin kun ennen vauvaa. Nyt on lähteny käytännössä kaikki 12 raskauskiloa, mutta kun on ylimäärästä muutenkin pikkusen ni sais lähtee viel ainakin sen viis kiloa. Ja on toi roikkomaha vähän ällö :DTosin lenkille tässä nyt ei varmaan ihan heti mennä, kun ei paikat oo ihan kunnossa...
 
Itse en lähde luottamaan tuohon imetykseen. Esikoista imetin vuoden ja sillä ei ollut mitään vaikutusta.. :sad001
 
12,4 kiloa tuli ekan ja vikan neuvolan välillä ja eilen kävin puntarilla neuvolassa niin oli pudonnut paino 11,4 kiloa eli kilo vielä niin raskauskilot pudotettu. Painoa tosin löytyy runsaasti likaa edelleen että ei haittais vaikka 20 kiloa putois vielä tästä, silti oltais normaali painoisia :D
 
Tuli se noin 9 kg ja kaik on lähteny. Raskauskilot lähti jo synnärillä, ja tässä on varkain tullu hoikistuttua niin kovasti, että mahtuu yhet villin nuoruuden pillifarkut jalkaan ja sormukset vaatii pienennystä.. vois vielä vaikka koittaa imettää kympin pois... :)
 
Tänään 4 viikkoa synnytyksestä ja nyt on lähtenyt yhteensä 9 kg. Vielä 18 kg jäljellä :sad001.
 
@sukki,on vuodenpäivät ollu avain mutta en koko odotusaikana käynyt :D mun jälkitarkastusta aikaistettiin jo ens viikolle niin täytyy kysyä, et millon uskaltaisi startata varovasti salille ja jumppiin.. Omaa aikaa ja touhua alkaa jo kieltämättä vähän kaipailla...
 
Takaisin
Top