Raskauskilot

Montako kiloa painosi nousi raskauden aikana?


  • Kaikki äänestäjät
    30
Mulla tekee koko ajan mieli makeaa mehua. Liittyisköhän nää mielihalut imetykseen?
 
Jonnukka voi muuten ollakin. Mä söin just yhen tikkarin ni johan tuntu et nousee maito :laughing014 Ku ennen sitä tuntu tissit taas niin tyhjille pussukoille.
 
Mulle jälkitarkastuksessa terkkari sanoi painosta että kun saisit 10 kiloa vielä tiputettua niin oisit enää sit lievästi ylipainoinen...HAH....Sanoin suoraan että saahan sitä haaveena pitää että tippus kymppikilo :D...Mulla on iskeny joku herkku himo joka päivä pitää saada jotain pientä hyvää..suklaata tai jätskiä..Eilen kävin tytsylle ostamassa maidonkorviketta ni itelle piti sit samalla ostaa jättis tuutti :)..mut en onneks muuta imelää sit eilis päivän aikana syönyt...Onko tuo sitten sitä "omaa aikaa" kun nauttii hetken vaikka jäätelöstä ilman että tytsy ei oo sylis :D :D....Niin ja päivät täällä kyllä menee aika rennoissa vaatteissa..löysis verkkareissa ja t-paidassa..ja jos oikein kehtuuttaa niin puolilta päivinkin voi vielä olla topissa ja yöhousuis :D Mitä sitä pakkeloimaan ihteesä kun ei oo minnekkään menoa :D
 
mulle se haiseva tantta ei onneks sanonu painosta mitää,oisin kyl muuten sanonu sille et se ja sen hengitys haisee:grin
 
Sain eilen ekan kerran survottua oman vihkisormuksen sormeeni :) en tosin tiedä lähteekö se enää pois, mut ei kai sen tarvii.

Täällä myöskin yksi herkkujen mussuttaja ilmottautuu. Mehut, murot ja jugurtit uppoaa kaiken muun lisäksi. Oon yrittäny, että mulla olis vaan yks karkkipäivä jo lastakin ja myöhempiä aikoja ajatellen, mut välillä meinaa vähän lipsua.
 
Herkuista puheenollen.. Jälkitarkastuksen jälkeen tuli fiilis - Jee, olen vihdoinkin vapaa rajoituksista ja pieni voitonriemuinen fiilis ja tunne että tätä pitäisi jotenkin juhlia. Juhlia sitä, että lapsi on onnistuneesti saatettu maailmaan ja raskausaika rajoitteineen on nyt ohitse vaikka ensin olikin haikeus päättyneestä elämän vaiheesta. Tänää olin kaupassa ja teki mieli kaikenlaista kuten sushia ja pehmeitä juustoja (homejuustoa ja piparkakkuja) ja kaikkea mikä oli kiellettyä raskaana :) No en sitten ostanut, mutta jospa sitten vaikka viikonlopuksi jotain hyvää :)
 
Täällä uppoaa kanssa kaikki makea. Olen sellainen kaikki tai ei mitään ihminen. Minulla onnistuu siis karkkilakko vain jos karsin ruokavaliosta kaikki sokerit pois, myös suurimman osan hiilihydraateista. Kokeilin sitä tämän imetyksen aikana muutaman päivän sillä seurauksella, että maitoa ei tullut.... Saa sitten laihdutus vissiin odottaa ainakin siihen saakka kun Stella aloitaa kiinteät. Jos annan itselleni luvan syödä palankin suklaata tai jotain hyvää, niin sitten menee koko levy tai pussi :sad001. Tänäänkin siis olen syönyt melkein kokonaisen suklaalevyn.... Huoh!
 
mulla on taas nenän eessä suklaavanukas suklaavaaholla ja xxl suklaalaku:grin.Täytyy toivoo et suklaa loppuis oikeesti maailmasta,muuten on vissii turha haaveilla laihdutuksesta.
 
Munkin tekee tosi usein mieli makeaa, mutta en oo käynyt sitten synnäriltä lähdön jälkeen vaa´allakaan. :D Musta kyllä näkee, että paino on pudonnut hurjasti ja toi Helsingin reissu vei ruokahalunkin aika pitkälti. Nyt kotona ollessa tuntuu, että vois syödä koko ajan sillä välin, kun vauva nukkuu. :D
 
Juu mulla menis pariki suklaalevyä kerralla naamariin :sad001 Nyt ku ei mitää hyvää oo kaapis, ni että sentää; ei mitää muuta pysty aattelee ku et saispa jotai makeaa.
 
Joo eikä asiaa mun kohdalla helpota se, että kauppakeskus on naapurissa ja kauppakeskushan on sellainen, että siellä on k-market, s-market ja lidl. Herkut siis löytyvät läheltä, jos niitä alkaa tehdä mieli.
 
Kävin jälkitarkastuksessa ja lähtöpainoon on matkaa vielä 10,4 kiloa. On multa sentään lähteny melkein 15 kiloa pois ja loput lähtee kyllä kunhan saadaan tää elämä pienen kanssa edes jonkinmoisille raiteille, eikä tarvis koko ajan juosta sairaalassa.
 
Mua ei edes punnittu ja painosta ei edes puhuttu jälkitarkastuksessa ja arvatkaa harmittiko, kun olisin saanut oikein näyttää neuvolatädille ja lääkärille onnistumiseni!
Mullahan oli reippaasti ylipainoa, siis todella reippaasti, ennen raskautta ja aiemmissa on tullut aina se 8kiloa vielä siihen päälle.
Nyt kun sokerirasituksessa ekaa kertaa yks arvo heitti pelästyin ja aloitin täydellisen täsmällisen ruokailun 3 tunnin välein. Sain myös jatkettua sitä näin synnytyksen jälkeen. Eli paino pysyi koko raskauden samana paitsi, että viimeisellä viikolla se nousi kilon.
Kun kotiin pääsin kävin vaa'alla ja painoa oli pudonnut 4 kiloa ja petyin, mutta sitten kävin parin päivän päästä ja sitä olikin tippunut 6 kiloa :gen014
Sen innoittamana revin itseni vähintään 30minsan lenkeille, joka päivä, kun ei ole jumppaa ja nyt on pudonnut 15kiloa :happy093
Matkaa normaalipainoon on, mutta ei ole mikään kiire, kun saan olla ihan rauhassa taas pienen vauvan äiti, eikä kukaan, edes oma mies ole huomannut suurta painon putoamista :wtf
Hahaa! Olen piilossa kotona ja poistun ihmisten ilmoille missinä ekaa kertaa 6 vuoteen :laughing021
Ei vaiskaan, mutta voitte kuvitella (ainakin kohtalotoverit) miten ihanaa on olla näin laiha ekaa kertaa 4 vuoteen, eikä ole joutunut edes tinkimään ruuista.
Onneksi en tykkää suklaasta ja otan aina mieluummin suolaisen, kuin makean :dance008
 
Mäkään en haluis tykätä suklaasta mut se on niiiiin koukuttavan hyvää.:p
ja taas jäi meikäläisen keppijumpat välii,aina rupee laiskottaa tai on muuta "parempaa" tekemistä.Tänään ei voinu lähtee lenkille ku ois pitäny mennä heti sen jälkee suihkuu et hiukset kerkii kuivuu ennen hammaslääkäriä,no sieltä nyt yhtä hammasta vähemmän selvinneenä ryntään kaupasta ostaa jäätelöö...hmm...
 
Juu mullakin on vielä tekosyitä mm. ihan kotona venyttelyyn tai kahvakuulan nosteluun. Onneksi on toi kylänjumppa ja ja opiston, kun sinne rahtautuu, niin ei kehtaa kotiin lähteä saati olla tekemättä mitään. Seuran "painostus" on niin hyvä :thumright
 
Mä jätin kahvakuulailun pois,en tiiä mitä siinä tein väärin mut paino rupes nousee,ja sillon en oikeesti syöny herkkuja.nyt sit ennemmin treenaan sen vähäsenkii oma paino vastuksena,luulis et se riittää ainakii näin aluks,huono kunto tahtoo vähän olla...:smiley-ashamed004
 
Juu kyllä se oma paino vastuksenakin riittää. Oli meinaa semmonen jumppa viime viikolla, kun teemana oli kyseinen asia, että hiki virtasi heti ja kai jos vastuksena on kaikki ylimääräiset kilot. Kärsin kiltisti, kun itsepä olen ne kerännyt, mutta kyllä oli hyvä olo, kun pääsi pois suihkusta ja sohvan nurkkaan. Tiesi tehneensä jotain ITSELLENSÄ :happy7
 
Mulle on iskenyt nyt joku ihmeen laikuus. Aiemmin kävin päivittäin 1-2,5h vaunulenkeillä ja nyt hyvä kun saan vietyä koiraa pihalle... Ei kyllä huvita mikään muukaan. Onko kellään muilla iskenyt yhtäkkisiä saamattomuuden tunteita ?
 
Mä oon saanu taas hirveen intoo ku oon päässy joka viikko jumpis käymää. 3 kertaa yleensä. viime viikolla jopa neljäkertaa. lauantai ja sunnuntai aamuna ja viikolla pari kertaa ilalla :) ihana ku saa käydä :) ja nyt viel sopivasti ne jumpat on viikonloppuna sillee et vauva on päiväunilla. Vaikka toki mies on kotona ja mielellään hoitaski.. mut sit molemmat saa tehä vähä omia juttuja, Esim. mies saa viikonloppuna kattoa aamulla formuloita jos ne sillo just sattuu tulee... :D kävin vaa'alla viime viikolla, nii eihä se paino laskenu oo vaa pysyny samassa -10 kg, mutta eihä se paino laskekkaa ku lihasmassaa alkaa tulee enemmä ja sii menee aina hetki ennenku se paino ees alkaa laskemaa.. maltti on valttia. Niihä se viimeksikin meni ku pudotin 14 kg et alussa paino junnas ja sit se rupes laskee. mieluummin kyttään peiliä enemmän ku vaakaa .. :) ja normipainossa mennää nii tottakai se paino putoo hitaammin..

Äh taas innostuin vähä kirjottaa... :d
 
Takaisin
Top