Raskausdiabetes

Meillä oli rv 23+4 582g eikä varmaan sen kummempia painoarvioita oo tulossa enää, kun ei ole enää ultraa raskauden aikana (jos ei tule sitten synnytystapa-arviota).
 
En osaa kyllä yhtään sanoa kun tuo synnytystapa-arvio on vasta marraskuussa.. Ehkäpä siellä sit selviää.. Rakenneultrassa oli kyllä merkitty että olis koon puolesta vähemmän päiviä..
 
Oonko minä ainoa jolla radin takia ylimääräisiä ultra kertoja?? Seuraava mulla rv 30 . Ja tänään oli siis eka. Ja lisäksi siis synnytystapa-arvio.
 
Kelpais kyllä.. Mulle sanottiin että tehdään se synnytystapa-arvio sit joskus viikon 30 jälkeen.. Ilmeisesti tosin myös ultrataan samalla kertaa mutta ei ole kyllä varsinaisesti mitään seurantaa..

Toisaalta oon saanu nuo mittausohjeet päin helvettiä jo alunperin että eipä täällä taideta paljoakaan välittää..
 
Mulla ei ole radi; kaksi rasitusta tehty, ja arvot alle viitteiden. mut lääkäri silti määräsi ylimääräisen kokoarvioultran 28+ viikolle. Muksu oli siis rv25+5 ultrassa 910g joka vastaa viikkoja 26+2. Eli 4pv liian isot mitat riitti ylimääräiseen käyntiin.
 
Aika jännä Fuji....ku eikö me olla samassa sairaalassa? Tyks.
Jännä että käytännöt vaihtelee.
Ja ALotta ...kun kattoo sun painoarviota jossa yks päivä eroa meijän vauvan...ni on hän sit vähän isompi kun 100g. Ja siis radin takia mulla uus kokoarvio...ja synnytystapakin (paitsi myös edellisen synnytyksen vaikeuden takia)
 
Jep jep.. En sit tiiä mikä ihme tossa on.. Mut No onneks tää on ohi pian :)
 
Vadelmavaahtis; en oo oottanut hetkeekään et saisin pienen vauvan. Mulla esikoinen synty sektiolla 39+3 ja oli silloin jo 4035g. Eikä ekassakaan raskaudessa radia. Et tuskin tulee nytkään ja jos stressin saa pidettyä kurissa niin pysyy herkuttelukin. Siis mulla nää kulkee käsikädessä.
 
Mulla heitti se paasto arvo sen verran et seuranta tuli (oli 5,4 ja saa olla 5,3).. kaikki arvot pysynyt kotona kunnossa vaikka olen syönyt kaikkea.. rv27+0 jouduin kipujen vuoksi Tyksiin ja vauvan painoarvio oli n.1000g.. taas kipujen vuoksi tyksiin rv27+6 ja painoarvio oli 1,300..
eli 0,300g lisää painoa vauvalle vajaassa viikossa.. en sit tiiä onko liian paljon.. mut tässä kohtaahan ne alkaa kovaa vauhtia kasvamaan kun on enää se n.11viikkoa jäljellä laskettuun... hui!
 
Mä en tajua - mulla nyt parina päivänä paastosokeri ollu 5,9. Paastoaika 10-11h. En ymmärrä kun ed. illalla syöty tyyliin tortilloja eli paljon kasviksia ja vähän hiilaria... Tyhmä sokeri.
 
Qaakkeli; jos soit vehnätortiloja, niin ne nostattaa helposti sokereja. Ei tuu tasaista vaikutusta. Ja söitkö jotain maitotuotteita myös sen kanssa? Nekin nostaa sokereita.
 
Hyvin mahdollista mutta kahdesta tortillalätystä ja muutamasta lusikallisesta kermaviilistä ei uskoisi, että nostaa paastosokereita noin paljon :/ Normaalisti pyörii siis siinä 4,6-5,3 väliä. Muutenkin tuntuu, että flunssan jälkeen koko elimistö on edelleen ihan päin helvettiä, sokerit ei laske kuten aiemmin tai just toi paasto on paljon korkeampi kun yleensä. Mä heitän vesilintua kohta tolla mittauslaitteella :grin
 
Onks koholla toi 1h arvo? Mun oikolukutaito ei nyt toimi google haussa... Nimimerkki; lähihoitaja :P

wp_ss_20160927_0001.png
 
Eilen käyty toisessa sokerirasituksessa ja tulokset oli hyvät: paasto 4,8, 1t: 7,6 ja 2t: 5,1. Jeeee! Se tästä oiski vielä puuttunu ku kaiken muun lisäksi ois joutunu sokereita seuraan.
 
Kiitti fuji, mulla on aina pysynyt 1 h arvo 5 sisällä ja alle 6 ja nyt kun oli isompi niin heti tietty paniikki. Ei oo neuvolatäti soitellu peräänkään.
 
Takaisin
Top