Raskausdiabetes

Järkytyin.. Näemmä mun kroppa toimii ihan täydellisesti ku syön tota lääkettä. Tänään oli nimittäin ruoaksi lohikeittoa puolitoista lautasellista ja sit vedin vielä 2 isohkoa mokkapalaa päälle ja silti tunnin arvo 6.7!! Ei tarvii näemmä oikeasti miettiä lainkaan tota mun ruokavaliota :D
 
Maanantai aamusta saa toisen kerran mennä sokerirasitukseen. Toivottavasti arvot ovat kohdillaan.
 
Täällä tänään eka mittauspäivä, sopivasti viikonloppu ja siskon juhlat illalla :smiley-angelic006
Tosiaan tänne napsahti rimaa hipoen raskausdiabetes .. Seuranta.
 
Mä vielä odottelen tässä viimestä verinäytettä, ja sit olis rasitus ohi. Ihmeen hyvin on mennyt. Se sokerilitku alkuun sai suun kuivamaan mutta tässä kun on hiljalleen ottanut vähän vettä kerrallaan niin ei oo mitään kuvotuksia tms tullut. Tylsäähän tämä odottelu on, siitä ei pääse yli eikä ympäri
 
Eilen napsahti tänne myös radi diagnoosi. Oli kyllä ihan odotettavissa, kun edellisessä raskaudessa oli kaikki arvot päin mäntyä. Kuten oli myös nyt. Tänään siis neuvolaan hakemaan lisää liuskoja ja neuloja. :) Ruokavalio hoitona ainakin aluksi, viimeksi toimi pelkästään se.
 
Mä sain eilisellä neuvolakäynnillä mittarin kotiin. Mulla siis rasitustestin tulokset paastoarvo 5,5, 1h 6,9 ja 2h 4,6.

Tänään mittailen koko päivän. Aamulla taas (9h paasto yöllä) arvo koholla: 5,6. Aamupalan jälkeinen arvo 4,6, lounasta ennen 4,4 ja lounaan jälkeen 6,1. Käsittääkseni kaikki muut arvot on ihan jees paitsi tuo paastoarvo? En ymmärrä miten siihen voi ruokavaliolla vaikuttaa jos en kerta syö mitään kun olen "paastolla". Jotenkin hämmentävää :wideyed:
 
Sinja, mulla oli koko rasituksen ajan aivan loistava olo, mut silti ei tullut radia. Eli sen suhteen ei voi sanoa mitään. Oon myöskin ymmärtänyt, ettei sitä voi olosta päätellä, onko radi vai ei. Mut peukkuja, et muutkin arvot olis hyvät :)
 
Mä sain eilisellä neuvolakäynnillä mittarin kotiin. Mulla siis rasitustestin tulokset paastoarvo 5,5, 1h 6,9 ja 2h 4,6.

Tänään mittailen koko päivän. Aamulla taas (9h paasto yöllä) arvo koholla: 5,6. Aamupalan jälkeinen arvo 4,6, lounasta ennen 4,4 ja lounaan jälkeen 6,1. Käsittääkseni kaikki muut arvot on ihan jees paitsi tuo paastoarvo? En ymmärrä miten siihen voi ruokavaliolla vaikuttaa jos en kerta syö mitään kun olen "paastolla". Jotenkin hämmentävää :wideyed:

Aamulla voi just nousta toi arvo koskaa maksa vapauttaa sokeria vereen. Siihen muistaakseni voi vaikuttaa vaan ja ainoastaan sillä että syö illalla myöhemmin ja esim tommosia pienen gi:n ruokia. Mulle ainakin sanottiin että just loppu vaiheessa voi tuo paasto nousta yli rajan niin sitten tarkkaillaan ja sit voi kokeilla erilaisia juttuja mitä illalla ennen nukkumaanmenoa voisi tehdä että pysyy tasaisena.
 
Voi hitto. Rasituksen viimenen arvo ylitti viitteen, tuomio tulee tieten sitte huomenna. Eipä nyt ois jaksanu tommosta.
 
Todennäköisesti tuo pienempi on 2h arvo.. Viite arvo 1h on 10 joten sulla on todella pienet noi arvot :)
Ja siis kyllä voi olla 1h ja 2h arvot noi koska ite ku kotona mittaan niin välillä ei nouse paastosta lainkaan koko päivänä.. Riippuu ihan että mitä syön jne..
 
Joo ja yleensä kait ovat soittaneet ihan jos on ollu yli rajan joku arvo kun sit pistetään suoraan siihen seurantaan..
 
Miten nopeasti teillä oli tullut tiedot omakantaan? Mulla ei tänään näkynyt vielä mitään, tosin kävin kattomassa kolmen aikaan enkä kyllä enää tänään toiste ehdi. Täytyy kattoa huomenna, tai kaippa ne soittelee jos jotain häikkää on.
 
Mulla oli seuraavana päivänä.. Riippuu siitä miten nopeasti ne keretään tarkistamaan ja laittamaan sinne kun lääkäri tai hoitaja laittaa.
 
Takaisin
Top