Mulle sanottiin että viinirypäleitä voi syödä kourallisen päivässä. Eli aika vähän. Mullahan on ihan muutama hedelmä mitä voin syödä, melonit, banaanit ja rypäleet, eli just ne sokereiden kannalta huonoimmat.
Jatkan toki mittailua ohjeiden mukaan loppuun asti. Melko kevyttähän tämä kuitenkin on, en tiedä onko muillakin yhtäläiset ohjeet. Joka toinen viikko 4 aamuarvoa (ennen ja tunti jälkeen aamupalan) ja jokatoinen viikko yhden päivän osalta kaikkien aterioiden arvot. Tosin tämä eka viikko on näiden yhdistelmä kun ollaan jo näillä viikoilla (öö...32?).
Mahan koosta sen verran, että vaikka yläkäyrän yli mulla menikin niin siihen on myös muita selityksiä kuin iso vauva ja/tai paljon lapsivettä. Siihen vaikuttaa kuulemma myös odottavan äidin rakenne sekä kohdun rakenne. Meillä kulkee äidin puolen suvussa isot mahat ja jo rv7 mulle todettiin ultrassa että on voimakkaasti eteenpäin kallistuva kohtu. Siihen vielä lisäksi ns. perinteinen poikamaha, mikä kasvaa vaan suippona eteenpäin (takaapäin musta ei edelleenkään erota raskautta). Mutta jos lisätutkimuksiin tie vie niin eiköhän siellä selviä tämäkin. Oli vaan viime maanantaina neuvolantäti ihan kauhuissaan tästä yläkäyrän ylityksestä (yhdellä sentillä) yhdistettynä radi-diagnoosiin ja povasi mulle jo lähes varmasti jättiläisvauvaa... perjantainen diabeteshoitaja (myös neuvolantäti) oli tämän tiimoilta huomattavasti rennompi, yllämainituista ison sf-mitan vaihtoehdoista johtuen.
Oon stressannut näitäkin asioita tässä viikon aikana niin oon ollut tänään ihan superhelpottunut noista sokeriarvoista :) Ei ne ainakaan koko aikaa ihan pilvissä ole ja olisin luullut että ne tuohon överiherkutteluun olisi pompannut, jos johonkin.