ForestFairy, juu äippäpolilla oon juurikin ton Klexanen ja radin takia. Diabeteshoitajalta ymmärsin, että hätää mulla ei oo niin pitkään aikaan kun sokerit pysyy arvojen alla. Jos rupee usein ampumaan yli, katotaan sitä insuliinia uusiksi. Mutta neuvolassa taas turistaan kovasti sitä, että jos sokerit kotona hyvät, mutta jään rasituksessa toistamiseen nalkkiin, niin aloitetaan inskat tod. näk. tai jotain vielä pelottavampaa että tungettais joku 24/7 sensori ihoon kiinni mikä mittaa koko ajan verensokereita, että näkee mikä siellä niitä nostaa.
Mut en myöskään ymmärrä mitä vittua siinä sokerilitkussa oikeen on, kun nostaa niitä arvoja ihan vitusti enemmän, mitä kotona oon mittaillut. Jos nyt tosiaan miettii että aamupaastot ei oo kertaakaan mennyt yli 5.0, korkein arvo on 4.8, mutta sokerirasituksessa aamupaasto oli kuulemma 5,4?! Että mitä ne oikeen mittaa siellä sit eri tavalla ?
Tunnin jälkeinen arvo rasituksen jälkeen oli 8.8, kotona ei kertaakaan oo menny yli 7.. Korkein arvo kotona on 6.8.
Ja tosiaan kokeilin ihan piruuttani kerran, vedin energiajuoman, pari pullaa, kanamajoneesi jonkun patongin. Tunti sen jälkeen arvot 6.2 ?!
Pitkäaikais-sokerit on diabeteshoitajalla ollut 5.2-5.4%, mutta mikä noissa sit on raja ?
Mä oon sitä mieltä, että yhtäkään insuliinipiikkiä muhun ei tungeta, ennen kun kotona tulee ylityksiä. Vaikka pitkäaikais-sokerit näyttäisi mitä tahansa, ellei toki oo ihan taivaissa, mutta kotiarvojenkin pitäisi nousta siinä tapauksessa jos pitkäaikaissokerikin rupeisi heittämään ihan hirveästi. Inskat siis tosiaan vaan jos on oikeesti pakko.
Mitään helkkarin sokerisensori paskaa en itseeni anna asennuttaa, sanon itteni irti näiltä jutuilta ihan totaalisesti. Pakottamalla mun kanssa ei oikeesti pääse yhteistyöhön. Ja se mitä en myöskään siedä on "kyl sun nyt vaan vähän niinku ois pakko" no kun ei muuten vittu oo. Sokerisensori ei vaikuta mun lapseni hyvinvointiin niin, että olisi välttämätön. Kotimittailuilla pärjään ihan passelisti.