Raskausdiabetes

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anki84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mulla ei noi aamupaastot oo vieläkään kertaakaan menneet yli. :D saa nähä mitä ne sit siel mammapolilla mulle sanoo... maanantaina ruuan jälkeen (1h) arvo oli 11,3!! Hui... no söin kyllä 15senttisen kalkkuna-subin... mut silti...
 
Mulla taas aterian jälkeiset oo koskaan mennyt yli vielä. Mut noille aamupaastoille en mitään voi. Inskojan aloitus tapahtuu varmaan mun kohdalla nopeemmin kun edellisessäkään raskaudessa ei tiukkakaan ruokavalio riittänyt pitää aamupaastoja kurissa. Mä pelkään, että ollaan saavutettu se piste taas jo nyt.
 
Mä hajoilen täällä, kun mun sokerit on ollu ihan viturallaan tänään. Oon ihan varma, et mulle määrätään insuliinit :(
 
Kyllä mullakin siltä näyttää, et ne insuliinit tulee.. :/ kun mullakin sokerit heittelee... Tai siis ruuan jälkeiset heittelee, paastot aina ollu hyviä.

Mää en varmaan sais syödä kun salaattia ja kanaa/lihaa/kalaa... :D

Ja tää jatkuva mittailukin ottaa päähän, kun mun tarvii joka päivä mitata 5 kertaa 15.9. asti ku on äitipolikäynti... Tai sellaiset ohjeet oli papereissa... Ja joltain päiviltä (3pv) pitäis jaksaa pitää ruokapäiväkirjaakin... Ehkä aloitan sunnuntaina ku yks pv pitäis olla vapaapäivä...
 
Mulla ollu ne aamupaastot alusta alkaen huonot, mut nyt on näköjään heittänyt myös aterianjälkeiset. Tänään aterianjälkeiset ollu 9,3 ja 7,8. Aamupalalla söin 2 leipää, lounaalla hernekeittoa + ruisleivän palasen eli en oo ees mitenkään erikoisen huonosti syöny. Aamupaasto oli 5,8 ja ennen lounasta 4,4.
 
Balacenia i feel you! Ite jouduin viis viikkoa mittaa kuuskertaa päivässä!! Kädet hellinä! Mut onneks mulla inskat toimii ni sain vähentää :) ja sama kolme vk pidin ruoka päiväkirjaa johon punnitsin kaikki ruuat! Aloin inhota syömistä :woot: elämä voittaa ja lopulta tää kaikki on vaan pieni hetki
 
Juu, eiköhän tää tästä... Tulis vaan jo toi äitipolikäynti!
 
Sokeriarvot lähetetty äitiyspolille. Katsotaan, mitä tohtori arvoihin sanoo... Kieltämättä nyt kyllä vähän jännittää, vaikka yleisesti en oo ollu mikään jännittäjä tän raskauden aikana.
 
mie oon kanssa vielä tyytyväinen että sokeriarvot pysyy viiterajoissa, tänään aamupaasto oli 4.7 vaikka illalla vetäsin 7 jälkeen snickkersin patukan naamariin ja söin iltapalan 10 aikaan, hyvin nukuttu yö teki vissiin tehtävänsä :) joten tällä mennään tällä hetkellä, ens viikosta/kuukaudesta ei voi tietää et miten menee, päivä kerrallaan radin kaa eteenpäin, se yleensä kun loppuu synnytykseen... ens viikolla neuvola jossa sit katellaan terkan kaa taas noita sokruarvoja sun muita ja täytellään kelan paperit
 
Me tehtiin tänään asuntokaupat. Kaupan kunniaksi saatiin punkkupullo välittäjältä. No, koska mä en sillä punkulla voi juhlistaa, niin juhlistin syömällä namia. En kyllä jälkikäteen ehtinyt mittaamaan, että tuliko lakujen syönnistä ylitys kun lähdettin sit viipottaa esikoisen kanssa ruokakauppaan viikonlopun ruokaostoksille. Tää on niin hanurista kun ei oikeestaan edes herkkuja voi syödä silloin tällöin ilman kauheeta morkkista. Pitää aamulla mitata ja valmistautuu vaan henkisesti siihen, että sokerit menee yli. Josko sitä sitten seuraavaa syy herkutteluun ois esikoisen synttärit lokakuun lopussa? :D
 
Tuo on kyllä, että vähänkin kun syö huonommin niin morkkis iskee ja kovaa! Ikinä ennen en oo huonoa omatuntoa kokenut jos vähän namia syönyt mutta nykyään se tulee jo ihan mehujäästäkin
 
Mä vedin sen kunniaks eilen juustonaksuja :woot: (suuri heikkous ) kun joudun olee saikulla ja ketuttaa tää makaaminen ja koska oon laihtunu jo 4kg lähtöpainosta ja aamupaasto oli 5,1 normisti on pyörinyt siis siinä 5,3-5,6 välissä! Musta kyllä tuntuu että parhaan tuloksen saan kun syön illalla hyvin tai no siis huonosti mutta vatsan oikein täyteen ja nukun päälle 8-10tuntia :) varmaan sekin auttaa nyt kun ei oo työ tressiä!
 
Sama juttu että tulee hirmuinen morkkis kun syö jotain hyvää (suklaata, karkkia, sipsuja tms.) tai jos syö jotain roskaruokaa (pitsaa tms.), ei oo ennen tullut. Ens viikolla ois esikoisen synttärien juhlinta eka kavereille ja sitten sukulaisille niin takuullla herkuttelen vähäsen silloin.
 
Voi että harmi kun teitä syyllistää syödä herkkuja välillä :rolleyes: eikö se mennyt että kun äiti on onnellinen niin kaikki on onnellisia?? Sallikaa itellenne herkku hetkiä ei se sitä vauvaa pilaa lopullisesti... en ainakaan usko...
 
Mää syön niin vähän mitään herkkuja, että ei oikeestaan oo tullu mitään kauheita morkkiksia. Pitsa ja subi kadutti kun arvot oli hirveen korkeet niiden jälkeen... (eri päivinä noi siis)
 
Jännä miten raskaana oleminen vaikuttaa ihmiseen. Ennen raskautta mulla ei ollut motivaatiota jättää herkkuja eikä laihduttaa. Nyt ajattelee, että oma kehon hyvinvointi on myös vauvan parhaaksi. Lasta hyödyttää myös tulevaisuudessa se, että äiti on terve. Munkin mielestä välillä voi syödä kahvin kanssa pullan tai jäätelön ettei ihan askeettista olisi tämä elämä. Shipsit olen korvannut ruissellaisilla. Mulla ei ole kauheasti mitään mielitekoja. Kai se auttaa, kun pyrin syömään säännöllisesti.
 
Ainu mistä mullei tuu morkkista on tumman suklaan syöminen ja kun välipalaa pitää syödä niin silloin otan yleensä kahvin ja keksin ja noiden lisäksi sallittujen morkiksettomien listalla on jädepuikot silloin tällöin syötynä, nuo kun ei hetkauta vs-arvoa liian korkeiksi. Mua vähän vaan hirvittää se kun pieni oli ru:ssa 8pv edellä kasvussa että jos tuleekin liian suuri vauva, onneksi on viimeistään rv30:llä kasvukontrolli mammapolilla jossei sokereissa oo heittoa, pitääkin ens viikolla kysyä terkalta että voisko se vähän mittoja tarkistella ultralla ja kertoo tuosta pelosta sille myös.
 
Täällä aloitettu taas sokerien mittaaminen tänä aamuna. Paastoarvoni oli 4,9 ja tunnin arvo aamupalan jälkeen 6.6.
Join itsetehtyä viinimarjamehua aamupalan kanssa, missä oli vähän sokeriakin mukana.
 
Mulla oli heti taas kun en ollu herkutellu illalla ja nukuinkin 9h niin 5,4 tunti aamupalasta kuitenki vain 5,8...
 
Takaisin
Top