Raskausdiabetes

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anki84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hih mulla on tänään VIIDES ultra äippäpolilla!! Hassua... viikko sit rv 21+1 vaavi vastas rv20+5 voin jo kohta koota ultrakuvista kirjan :) ja jännä miten hyvin on sokerit pysyny ku oon saanu lepäillä kotona ilman tressiä ja huonosti nukuttuja öitä :)
 
Maria: ei mullakaan oo mitään hämminkiä verenpaineissa kotona (116/70 kotona) ja seuraan siksi paineita kotona kun mulla nousee neuvolassa/mammapolilla tms. paineeet (nk. lääkäripaineet) niin on sit pohjaa näyttää että kotona on tällaiset arvot ni ei tartte terkan ja lekureiden huolestua niiden mittausten korkeista arvoista... mulla ollu aina lääkäripainetta. Mä sain alunperin lähetteen mammapolille sen takia kun rasituksessa kaks arvoa poikkes tosi vähän raja-arvoista niin terkan piti pistää lähete mammapolille siitä vaikka kotimittaukset on kunnossa.
 
itse kävin ru:ssa 20+2 ja vastas kokoo 21+3 (430g), pieni oli jo np-ultrassa 4 pv isompi
 
Mää oon tosiaan vasta menossa äitipolille, ens viikolla aika. Tehdään ru siinä samalla käynnillä sitten.

Mun ois varmaan kans pitänyt saada lähete sinne äitipolille jo pelkän sokerirasituksen takia, mullahan oli 1 ja 2h arvot molemmat yli raja-arvon. Mut se terkka keltä mää mittarin hain, ei kyllä tiennyt yhtään mitään radista. Samat asiat olin ite jo papereista lukenut...
 
Mua nauratti tänään neuvolassa kun terkka eka kattoi vs arvot ja sit pisti hyppään puntarille ja se näytti -4kg niin terkka kysyi että syönkö mää ja vastasin et syön, oli vaan jotennii hassu kysymys radilaiselle :)
 
olipahan todella raskas käynti diabeteshoitajalla tänään. meni taas ihan itkuksi koko homma. olin toivonut oikeasti neuvoja siihen, miten saan aamupaaston alas, mutta ei!
tylytystä ylipainosta ja niistä harvoista herkutteluista mitä neljän viikon ruokapäiväkirjasta löytyi.
ja melkeinpä se anoa neuvo mitä sain oli, että lisää kasviksia aamupuuroon!!!!

enpä olisi uskonut että vastassa on täysin asiantuntematon ihminen. nyt pitää itse alkaa etsiä netisä vinkkejä tähän ongelmaan. viikon sain armonaikaa ja sitten kuulemma hakemaan ohjeet pistämiseen. eli eipä tullut hoitohenkilökunnalla kovasti luottoa.
ja siis vain aamun paastot on pielessä. ruoan jälkeisiä en saa millään nousemaan edes yli 7.

vauva on normaalin kokoinen ja kaikki on hyvin, mutta silti tuli maailman paskin kasvattamo olo
 
noi aamupaastot on kai kaikista vaikein saada pysymään rajoissa, jos niissä on häikkää... Ootko kokeillut onko eroa siinä, miten pitkä paasto on tai mitä syöt illalla?
Ite en oo saanu paastoja yli. :D
 
Irmeili: kokeile syödä tuhdimpi iltapala, tai sitten yöpalaa? ja paasto 8 tai 10h vaan? ellet siis ole jo kokeillu niitä ... paljon kuituja ja kasviksia iltapalalle ja pitkiä hyviä hiilareita jotka pitää verensokerin alhaalla esim. pähkinät, täysjyvää, marjoja
 
Liikunta illalla vaikuttaa myös aamupaastoon. Pieni kävelylenkki kuulemma riittää :)
 
Voi että tää syöminen lähti heti ihan lapasesta kun lääkäri antoi luvan vähentää mittauksia! Eli 2-3 mittaus päivää viikossa suurinpiirtein paastoan.... loput 4-5päivää vedän kaksin käsin kaikkea :hilarious: tässä mun brunssi kokis, pieni suklaalevy ja kolmioleipä! Nooo tunninpäästä sit lounas :woot: koskahan tää näkyy vaa'assa!
 
Mä vedin eilen roskaruokaa kun ei jaksettu tehdä mitään sapuskaa ja tulin kaupasta sopivasti ruoka-aikaan niin nappasin grilliltä ruokaa mukaan, noo eipä tarvi enää paljon haaveilla roskaruuasta kun eilen sen jälkeen vs oli 7.5 tunnin päästä, ranskikset oli kyl tooooodella suolaiset että jäi osa syömättä kun ei vaan pystyny, mies joka yleensä suolaa mun tekemän ruuan uudelleen kommentoi että onpas kyl juu suolaa.
 
Mäkin vedin tänään valkosipulipatongin, vaikka olen viimeiset 6 viikkoa yrittänyt välttää vehnää leivässä.
 
en tiedä mikä tohon aamupaastoon mulla vaikuttaa. olen yrittänyt syödä iltapalaa mahdollisimman myöhään. eilen söin vahvasti proteiinipitoisesti ihan illalla, mutta kuitenkin niin, että päivän kalorit oli alle 1700. ei vaikutusta. ensi yönä meinaan herätä välissä vetäseen sokerittoman mehukeiton ja nyt ponkaisen vielä iltalenkille. katotaan mitä se tekee. Huomenna aamulla ajattelin vaihtaa aamupuuron vähähiilariseen vaihtoehtoon. jospa tosta hyväkarppauksesta olisi apua.

luulin tosiaan saavani näihin ongelmiin vastauksia siellä diabeteshoitajalla, mutta ei. hömppä höpötti vaan lautasmallista ja senkin se lunttasi ilmoitustaulultaan. huoh. niin raivostutti se tietämättömyys mistään. vieläkin meinaa itkettää kun niin menin jotenkin kohtaukseen siellä. kamalan syyllinen olo että olen huono kasvualusta ja aiheutan vauvallemme vain haittaa.
 
Mulla aamupaastot nyt pissii vaikka tekisin mitä. Vedin yöllä minihiilarileivän neljältä ja aamulla seiskalta paasto oli yli kuuden. Päivän syömisillä ei näytä olevan merkitystä eikä nyt auta sit yöpalakaan pitämään matalana. Tulis nyt jo se äippäpolin aika!
 
Miulla on ollut jo sieltä ekan kolmanneksen tienoilta käytössä ateriainsuliinit ja niillä homma pelitti hyvin. Jouduin ottamaan 4 yksikköä aamulla ja lounaalla. Arvot kesti hyvinä. Nyt viikko sitten arvot alkoi kohoilla rajusti ja mittasin jopa 11 lukemia jne. Täysin samalla kevyellä ruokavaliolla. Noh nyt piikitän jo 8 yksikköä aamulla, 8 lounaalla ja 6 päivällisellä. Tänään ainakin noilla insuliineilla arvot kesti hallinnassa. Toivotaan et uusi balanssi löytyis nopeesti..
 
Blossom, kun sulla on käytössä noi ateriainsuliinit, niin joudutko laskemaan hiilihydraatteja? Kun oon miettiny sitä, mulle kun luultavasti tulee ne ateriainsuliinit myös...
 
perskutarallaa... pitää vissin alkaa joka ilta syömään pieni kourallinen karkkia kun eiliseen ketutukseen vetäsin pienen kourallisen karkkia puol 10 aikaan niin tänä aamuna vs. 4.8 ko yleensä on sen 5.0-5.1, tää on kyllä niin salatiedettä tän radin kaa pelaaminen ettei oo tosikaan.
 
Ei vieläkään tullut aikaa äippäpolille. Lähetteestä on jo kohta 2 viikkoa. Vituttaa kun ei saa paastoja ite millään konstilla kuriin. Taidan vitutukseen kaivaa miehen lakukätköt esiin.
 
Ootko marianne kattonu omakannasta näkyykö siellä mitään?
kauheen kauan oot joutunu odottaan, mulla tuli se äitipoliaika 5 päivää lähetteen jälkeen. Omakannassa näkyi 2pv. lähetteen jälkeen.
 
mulla kun terkka teki lähetteen niin seuraavana päivänä oli postilaatikossa aika mammapolille
 
Takaisin
Top