Raskausdiabetes (radi)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Fii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä varasin ajan 3.3. Tosin jos pahoinvoinnit jatkuu sinne asti niin pakko perua/siirtää. Ainakin tällä hetkellä oksentelen säännönmukaisesti joka aamu... Mutta nyt on 14+0 joten onhan tässä vielä aikaa pahoinvoinnin loppumiselle (hah, toiveajattelua).

On kyllä ärsyttävää, jos tuo diagnoosi napsahtaa yhdestä raja-arvosta! Mutta toisaalta jos näin on, niin on täysin mahdollista, että arvoissa ei ole sen jälkeen juuri minkäänlaisia ongelmia. Eli varsinaisesti ei joudu tuota radia edes hoitamaan :)

Niin mää ainaki luulen, että se diagnoosi sieltä tullee tuolla yhellä raja-arvollaki. Torstaina sen sitte kuulee neuvolassa. Ei mulla ollu esikoisen aikanakaan ongelmia kotimittauksissa, joten en usko nytkään olevan. Ennemminki oli liian matalat arvot välillä. :D

Jännittää, huomenna meen sokerirasitukseen. Olen ihan varma että joku arvoista menee rajan yli, mutta toivottavasti oon väärässä ja oliskin ok. Oon yrittäny pikkasen muuttaa ruokavaliota jos siitä olis jotain apua.

Sokerirasituksessa käyty. Paastoarvon mittasi sillä pikajutulla ja taisi olla 4.4. Eli siinä ei ongelmaa. Muista ei vielä tietoa.
Hetkellinen paha olo tuli siitä sokerilitkusta, huoneenlämpöistä sokerivettä, YÖK :hungover:
Edellisessä raskaudessa ei radia ollut, toivottavast ei tässäkään. :happy:

Toivottavasti ellinorsu saat hyviä uutisia lopuistakin arvoista! Mulla kanssa ekalla kerralla aikanaan oli ihan vaan huoneenlämpöistä sokerivettä ja ai että meni alas niiin paljon helpommin tällä kertaa kun oli kylmää sitruunanmakuista. :)

Mulla oli sillon sokerirasitus aamuna kotona mitattuna 4.6 ja sormenpää mittauksessa labrassa 5.2. Näitten välillä oli noin puolituntia aikaa. Ja suonesta otettu paasto oli sen 5.3.

Toivottavasti saatte hyviä tuloksia. :) ei oo hääviä yrittää muistaa mitata tarpeeksi usein sitä kotona. :D

Byäää!! Mulla oli ainoastaa paasto ok, se oli 4,4. 1h mittaus oli 10,9 ja 2 h mittaus oli 11,2. Kyllä harmittaa ja ihan hirmu kovasti! Mutta maanantaina neuvolaan kuulemaan ruokavalio neuvoja ja muuta ohjeistusta.. Kovasti olen jo netistä lukennutkin ja muutenkin suht hyvä käsitys töiden puolesta diabeteksen hoidosta on.. Mutta kyllä ottaa silti päähän!

Mulla tais olla ihan ok arvot, kun soittoa ei oo kuulunu. Huh, hyvä niin. :)
Uus rasitus kuitenki puolen välin jälkeen..

Luvattiinko ellinorsu sulle soittaa? Mä ainakin jouduin ihan itse soittelemaan tulosten perään...

Tsemppiä swgx!

Sanoi muistaakseeb, että soittelee, jos jotain häikkää. Onneks huomenna neuvolalääkäri, niin voi vielä varmistaa.

Huomenna mulla on sokerinrasituskoe.. ohje hukassa. 8.00 aamulla alkaa..milloin pitää lakata syömästä ja juomasta?

Täällä kans huomenna sokerirasitustestiin. Mulla on aika 8.30 ja lapussa lukee että edellisenä iltana klo 21.00 jälkeen ei enää saa syödä.

Huomenna mulla on sokerinrasituskoe.. ohje hukassa. 8.00 aamulla alkaa..milloin pitää lakata syömästä ja juomasta?
Ohje vaihtelee kunnittain, mutta n.12h taitaa olla yleisin suositus. Jossain on, että 10-12h ja jossain on tiukempi tuo 12h.

Nyt ois rasituskin takana... häntäluulle teki 2h istuminen odotusaulassa tiukkaa ☺ tulokset näkis netistä klo.15 aikaan.

Takaisin