Raskausajan ruokavaliot ja mieliteot

Aspartaami ja Stevia käy raskaana oleville, jos ei pysty sokeria syystä tai toisesta käyttämään. Ja vaikka kotimaiset juustot on pastöroitu nii kohtuus esim. homejuustojen kohdalla on muistettava.

Mut joo, mää en ymmärrä näitä mun mielitekoja. Mun on alkanut tekemään hirveesti mieli kalapuikkoja ja kermavaahto, siis yhdessä. Ja kauhee makeanhimo koko ajan. Meijän vaavi on varmaan tehty suklaasta :D
 
Hihiii, yllätys15, täältä tulossa toinen suklaavauva! :P Voisin elää suklaalla. Tosin se ei oo mulle mikään uus juttu, mut en mä nyt ihan näin paha oo ennen raskautta ollut :D Täytyy sanoa et kermis & kalapuikot kuulostaa aika öklöltä... mut mikä mä oon sanomaan, mussutan niitä jäisiä ranskalaisia... :D
 
Mä taas syön niin outoja juttuja yleensä, että raskauden aikana ei ole vielä ehtinyt tulla mitään tavallisesta poikkeavaa syötyä:D Ranskalaisia on ihanaa dipata jäätelöön. Ruisleipää syön raejuustolla, ketsupilla ja tonnikalla. Sitten teen sellasia ''salaatteja'' tonnikalasta, kurkusta, tomaatista, majoneesista, rusinoista, omenasta, päärynästä ja sen sellaisesta.
 
Mulla kaupassa tulee aina vaikeuksia ostoksien kanssa kun iskee yhtäkkiä mehuhyllyllä himo kaiken maailman tuoremehuihin.. Sitten alkaa ahistus jos en sitä saa ja nopeasti kipitän aina kassalle.. Ja taas myöhemmin uudestaan kauppaan tekemään ostokset jotka jäi mehun takia tekemättä.:cool:
Erikoisia mielitekoja ei vielä ainakaan ole tullut :D paitsi suklaan ja sipsin mussuttaminen samaa aikaa :p
 
Ääh, mulla on niin huono omatunto syömisistäni. Tiedän, että syön liian vähän ja epäterveellisesti, herkkuja menee aivan liikaa... mutta minkä sille voi, kun oikein mikään ei meinaa mennä alas :sad001 Pikkuinen on terve ja kasvaa hyvin, joten sinänsä ei ole hätää, mutta kyllä se vaan stressaa.
Tänäänkin on mennyt vain kuppi kaakaota, 2 paahtoleipää ja kourallinen ranskalaisia ja jokunen suklaakonvehti. Ja klo 19 jälkeen ei saa edes syödä huomisen sokerirasituksen takia.. Yleensä kuitenkin syön päivittäin kasviksia edes jonkin verran, mutta tänään nekin ovat jääneet. Ei vaan uppoo kun oksettaa. Pöh.
 
Mulla ollu kans tota sitrushedelmä-himoa molemmissa raskauksissa. Joulun aikaan vedin ihan sikana mandariineja/ satsumia/klementiinejä, tai mitä ne nyt milloinkin oli. Ja nyt kaupasta saa tosi edullisesti appelsiineja, joten niitä menee aina se pari päivässä :hungry:. Ja ne pitää olla ehdottomasti jääkaappikylmiä, ei huoneenlämpöisiä.
 
Mulla on nyt muutaman päivän ollut että ei tee mieli syödä mitään. Ruokailut jää välistä ja täytyy pakottaa itsensä syömään. Herkut ei maistu. Onko jollain samaa? Outoa?

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Mulla tekee tää tukkonen olo sen ettei mikään maistu ja kaikki oksettaa :/ Appelsiinit on ollu semmosia mitä on vaa oikeen saanu alas.
 
Mä en oo ollu kipeenä, eikä mieltä oo painanu mikään niin siks mietin että miksi ei ruoka maistu. Nälän tunnekkin hävinnyt olemattomiin. Pitää varmaan neuvolaan olla yhteydessä jos jatkuu :/

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Täällä limppu sama vika :sad001 mikään ei maistu ja sit kun syö niin tulee tajuttoman huono olo ja oksettaa. Inhottavaa! Luulen kyllä et nää jatkuvat supistukset tekee osansa tossa.
 
Mulla on koko ajan niin täys olo et tuntuu tyhmältä syödä vaikka olis nälkä. Maha täynnä vauvaa ni ei ruokaa mahdu niin paljon :)
 
Iskeekö teille sellasia himopäiviä et vois syödä mitä vaan.. Mulla oli eilen sellanen. Onneks en menny herkkukaapille.. En siis kerrallaan paljoa pysyy syömään mut tuntu et jotain ois voinu koko ajan olla suussa. Onneks kotona oli hedelmiä paljo..
 
Kyllä iskee, onneks yritän kans syyä siihen hedelmiä:wink mutta eilen näin kaupassa mämmiä, iski ihan hirvee himo siihen ja vanilja kastikkeeseen:confused2 tavallisesti en oikeen oo siitä välittäny:confused3
 
Mulla tuntuu olevan koko ajan nälkä! Joka on aika ymmärrettävää kun kerralla ei tosiaan paljoa voi syödä... Ärsyttävää kun koko ajan ajatukset pyörii ruuan ympärillä. Kaupassa on hyvin vaikeaa käydä, kun tekisin mieli vähän kaikkea ja ihan kaikkea nyt ei voi ostaa, kun en jaksa kumminkaan kaikkea syödä :rolleyes:
 
Oon koittanut siirtää herkuttelut viikonlopulle, ettei sokeri arvot lähe pomppimaan.
Loppuraskaudessahan ne heitää kaikkein helpoinen jos on sitte heittääkseen.
Toki se ruokarytkimikin helpottaa, niihin makeen himoihin.

Viime viikonloppuna meni leffaherkkuna, karkkii, suklaata ja popparii ihan överi määrä, ja sunnuntaina tais mennä kans pikkusen jotain. :D ja muutes viime pe jätskii..
ja taas jo ti oltiin leffassa ni sinne ostettiin lakuja ja pienki karkkipussi.
Ai että voisin syyä lakuu ja salmiakkii niin niin vuorellisen! Mut joo nyt on hilittävä nää himot vaan.
Onnesk taas kohta lauantai ni voi saunan jälkeen leffan kans jotain hyvää popsia.

Huomenna perhe leffa ilta, joten sinne valmiina leipäjuustoo ja hedelmii. :)
Herkkuahan nekin on, mut ei mulle kiellettyä.
 
Mulla menee aika äärilaidasta toiseen päivästä riippuen. Välillä on päiviä jolloin on vaan niin huono olo ettei syömisestä tuu mitään, ja välillä on päiviä kun on koko ajan jotain suussa :D Mulla menee vähän jotakin herkkua melkeinpä joka päivä. Pari palaa suklaata tai vastaavaa. Hedelmiä koitan syödä aina pahimpaan makean himoon :)
 
Maltoinpas oottaa pari päivää. :) nyt laskiaspullien tekoa. Nami nam. Vielä pitää odottaa puolituntia että pääsee hakemaan kaupasta kermaa ja hilloa :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Takaisin
Top