Raskausajan ruokavaliot ja mieliteot

sannnnna

Vauhtiin päässyt keskustelija
Mitä teidän tekee mieli?
Miten suhtaudutte ruokarajoituksiin?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mielitekoja on ollut mm.maustekurkut. Himoitsin niitä ja otin lautaselle useamman (pieniä), söin kaksi ja meinasin oksentaa kun maistuikin aivan kamalalle.
En anna siis enää mieliteoille periksi.
Mikään mikä on aikaisemmin ollut mun herkku ei uppoa enää. Olen ollut tarkkana rajoitusten kanssa, eli vältän ihan suosiolla :)
 
Minulla ei juuri nyt ole mitään mielitekoja. Jano on jatkuva! Tavallista ruokaa tekee mieli kokoajan, herkkuja ei niinkään :D Aika ihme...

Rajoituksiin suhtauduin jo esikkoa odottaessa melko rennosti. Vältän ainoastaan vakuumipakattuja kaloja, ilmakuivattuja lihoja ja raakaa lihaa. Pastöroimattomia maitotuotteita tietenkin, mutta niitähän ei juurikaan ole edes myynnissä. Suurin osa tuorejuustoista on pastöroituja ainakin, samoin kuin fetajuustot ja mozzarellat jne. Ainoastaan muutamat vuohenjuustot taitaa olla pastöroimattomia. En muista pitikö jotain muuta vielä välttää...
 
Mistä olette tässä vaiheessa jo kaivaneet luotettavaa tietoa rajoituksista? Neuvolastahan sen listan saisi, mutten ajatellut aikaa varata vasta kuin lokakuun puolelle, niin tuntuu olevan sen verran pitkä aika odotettavana.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
En ole kaivanut mistään, muistan suurin piirtein esikoisesta. Mutta googlettamalla löytyy kyllä!
 
mulla löytyi esikoisen ajalta joitin vihkosia, niistä oon kertaillut. Ja tietty ystävät+google :)
Ja noudatan aika tarkasti. miks turhaan rikkomaan sääntöjä? teen kaikkeni että lapsella ois hyvät olot kasvaa :Heartred
ei oo tullu vielä mitään erikoisempia himoja, ruoka maistuu kyl hyvin. Toivottavasti jatkuu samallailla, esikoisesta oksensin jo näillä viikoilla...
 
Mielitekoja ei oikeastaan ole vielä ilmaantunut mitään, päinvastoin, kaikki normaalit superherkut jää nyt syömättä. Eilen tein korvapuusteja kun teki mieli leipoo, ja kuitenkaan en sitten syönyt yhtään kun ei vaan maistunut :rolleyes: Lämmintä ruokaa ei tee yhtään mieli, suoraan sanottuna yököttää ajatuskin. Lähinnä syön salaatteja, ruisleipää, hedelmiä, marjoja ja maustamatonta jugurttia, ja appelsiini mehua on nyt pakko olla koko ajan jääkaapissa, jos tarvii jotain nopeeta ja raikasta. Mitään ei voi syödä paljoa kerralla ja pitää olla syömässä vähintään 3 tunnin välein... tekee aika tiukkaa välillä muistaa syödä ennen kun tulee niin huono olo että ei maistu :eek:
 
Tällä aika pitkälti samaa, eli mielitekoja ei ole, vaan ennemminkin entisetkään herkut ei maistu. Lämpimän ruoan syöminen on aina taistelua, mutta salaattikin maistuu ihan puulta :D ja huono olo yltyy kovaks jos unohtaa syödä tarpeeks usein...
 
Ja ruokavaliorajoituksia pyrin noudattamaan tarkasti, luotan siihen että joku viisaampi ne on määritellyt ja syystä, eli omalta osaltani teen kaikkeni että vauvalla ois mahd. hyvä alku elämälleen :Heartred
 
Mulle maistuu ruoka ja herkut siinä missä ennenki. Ehkä nyt vatsa alkaa kurisemaan aikaisemmin.. Ennen pysty olemaan syömättä vaikka 8h (harvoin oli niin kuitenkaan..), mutta nyt parin kolmen tunnin välein tuntuu et ois nälkä..
Eilen maistoin pitkästä aikaa piimää mistä yleensä tulee juomisen jälkeen huono olo, niin eipä nyt tullutkaan.. Outoa.
 
Onko muilla samaa? tuntuu että syön koko ajan... vaikka syön kunnon lämpimiä aterioita niin hetken päästä on nälkä.... ARGH. sit tulee naposteltuu... hmm.:anyone
 
Jep,mulla sama! Koko ajan on nälkä, vaikka just ois syönyt niin taas hetken päästä vois syödä! Naposteltua tulee ihan liikaa.. Oon huomannut myös että janottaa paljon enemmän.
 
Yölläkin on välillä pakko nousta syömään :/ ja tällä hetkellä maistuu vain paahtoleipä voilla, mysli, amppari mehujää tai bilar karkit... muu tulee ylös
 
Siis viime yönä juuri estin itseäni nousemasta syömään... Oli niin järkky nälkä kun olin pari tuntia pyörinyt valveilla sängyssä ja kärsinyt hirveestä yökötyksestä. Jos tämä jatkuu niin on varmaan pakko munkin nousta yöpalalle...
 
Suolakurkku ja pommac limu ovat suurinta herkkua ja pelkkä ajatuskim saa veden kielelle :)
 
Apua!! Mitä voi seurata jos syö pastöroimattomia tuotteita? Hoksasin tänään että oon koko tähän kestäneen raskauden ajan syöny huomaamattani pastöroimattomia tuotteita mm. salaatinkastike, rahka..
 
Suurin osa suomessa myytävistä maitotuotteista on kyllä pastöroituja, laki edellyttää niin. Mun käsittääkseni maitorahkakin on pastöroitua kuten myös suurin osa kaikenlaisista juustoista (esim. Tuorejuustot) Itelleni oli viimeksi yllätys, että parmesan-juusto ei ole pastöroitua. Tosin en tiedä onko sillä merkitystä, kun kyseessä on kova juusto...
 
Niin ja siis niissä pastöroimattomissa on vaarana sairastua listerioosiin, joka on vatsatauti. Vaarallinen sikiölle.
 
Takaisin
Top