Raskausajan ruokavalio

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voi keskustella raskausajan ruokasuosituksista. Esim. miten ne on vaikuttaneet ruokavalioosi? Noudatatko niitä täsmällisesti vai tuleeko esimerkiksi kahvia juotua enemmän kuin suositeltu?

Täällä kerrotaan raskausaikana vältettävistä ruoka-aineista.

Unohdin että saatan olla raskaana ennenkuin testasin, niin söin buranaa ja raakaa sokerimunataikinaa. Sitten kun tiesin jo olevani raskaana, niin söin sieniproteiinia, mistä meni varmaan lopullisesti maha sekaisin. Sekä makkaraa söin, mikä ei oo ollu hyvä närästyksen takia.😔

Mikä teille on vaikeimmat luopua? Itselle (home)juustot, salmiakki ja lakritsi 🥲
Mulla joka kerta raskaana tehnyt hulluna mieli just kaikkia kiellettyjä, vaikka normaalisti esim. metukkaa syön ehkä kerran kolmessa kuukaudessa. Salmiakki ja lakritsi kyllä pahimmat ja tiedän etten täysin voi välttää. Onneksi nykyäön on niitä salmiakkeja myös mitä raskaana saa syödä 😍

Joo siis just tuo, että kun tietää ettei jotain saisi syödä, niin varmasti juuri sitä tekisi mieli 😝 En oo yhtään mustien karkkien ystävä, mutta niin vaan nekin alkoivat ainakin viimeksi himottaa 🤣 Mutta tosiaan jos niitä jonkun muutaman syö niin ei kai sillä oo mitään väliä, toki sitten on just näitä glykyrritsiinittömiä versioita olemassa, jos enemmänkin haluaa ahmia...

Itseä harmittaa esim. ettei siemeniä saisi käyttää (tai saa niitäkin ihan pieninä määrinä) ja sitten yrttiteet, vaikka en hirmu kova niitä olekaan juomaan, mutta olisi kiva että olisi jotakin kofeiinittomiakin juomavaihtoehtoja, kun ei sitä kofeiiniakaan ole hyvä saada ylenmäärin... Jossain vaiheessa varmaan saattaa alkaa myös sushit ym. himottaa, onneksi käytiin juuri vähän aikaa sitten niitä syömässä niin pärjää sillä vähän aikaa 🤣

Mä join pari lasia simaa viikonloppuna. Oon myös juonut joskus jotain 0,5 % viinejä edellisissä raskauksissa :Speak No Evil Monkey: Viikonloppuna just harmitti valkohomejuusto, kun ei voinut syödä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Lakua oon sen yhden kaks palaa syönyt, jos jossain on tarjolla. SIllä saa vähän tyydytettyä himoa, mutta kotiin en ostais. Siemenet on varmaan kans paha, koska syön välipaloina tosi paljon siemennäkkäreitä. Mut loppupeleissä 9 kk on aika lyhyt aika. Itsellä varmaan isoin ongelma, että välillä unohtaa rajoitteet ja ns. vahingossa syö jotain väärää

Mulla joka kerta raskaana tehnyt hulluna mieli just kaikkia kiellettyjä, vaikka normaalisti esim. metukkaa syön ehkä kerran kolmessa kuukaudessa. Salmiakki ja lakritsi kyllä pahimmat ja tiedän etten täysin voi välttää. Onneksi nykyäön on niitä salmiakkeja myös mitä raskaana saa syödä 😍
oikeesti onko!? :smiling face with heart-eyes: en tiennytkään, pitää tutkia heti löytyisikö täältäpäin!

Mä join pari lasia simaa viikonloppuna. Oon myös juonut joskus jotain 0,5 % viinejä edellisissä raskauksissa :Speak No Evil Monkey: Viikonloppuna just harmitti valkohomejuusto, kun ei voinut syödä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Lakua oon sen yhden kaks palaa syönyt, jos jossain on tarjolla. SIllä saa vähän tyydytettyä himoa, mutta kotiin en ostais. Siemenet on varmaan kans paha, koska syön välipaloina tosi paljon siemennäkkäreitä. Mut loppupeleissä 9 kk on aika lyhyt aika. Itsellä varmaan isoin ongelma, että välillä unohtaa rajoitteet ja ns. vahingossa syö jotain väärää
Toi on just hankala, kun ei aina muista, ettei sais syyä 🙈😂

Takaisin