Raskausajan ruokavalio

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voi keskustella raskausajan ruokasuosituksista. Esim. miten ne on vaikuttaneet ruokavalioosi? Noudatatko niitä täsmällisesti vai tuleeko esimerkiksi kahvia juotua enemmän kuin suositeltu?

Täällä kerrotaan raskausaikana vältettävistä ruoka-aineista.

Tähän liittyen mulla oli ruokavaliohoitoinen raskausdiabetes edellisessä raskaudessa, niin aattelin tammikuun alussa alkaa jo suurinpiirtein noudattamaan jo valmiiks radi-ruokavaliota. Kun tietääkseni on todennäkösesti tässäkin raskaudessa radi kun oli viimekskin.

Yritän syödä terveellisemmin kuin edellisessä raskaudessa, tuli mätettyä koko kesä silloin jäätelöä yms. herkkuja kun oli vaan niin kuuma ja tukala 🥲

Mulla ei onneks oo ollu mitään ruokavaliopulmia ja toivottavasti ei tuu nytkään. Painokin on 3kg vähemmän kuin ennen edellistä raskautta kun oon tässä välissänonnistunu tiputtaa raskauskiloja jostain 96-98kg -> 87kg. No se toki vois olla tavoitteena ettei paino nousis niin paljoa ku viimeks nousi 102,7kg asti eli noin 12-13kg nousi raskauden aikana ja noi viitisen kiloa lähti heti synnärillä.

@Mustikkamaa kuulostaa hyvältä suunnitelmalta aloittaa jo nyt tuo ruokavalio. Mulla on yks kaveri jolla oli toi sama niin oli kyllä karua kuunnella miten paljon siinä pitää rajoittaa siis ihan kaikkea. Isot tsempit siis sulle!

Mulla ei onneks oo ollu mitään ruokavaliopulmia ja toivottavasti ei tuu nytkään. Painokin on 3kg vähemmän kuin ennen edellistä raskautta kun oon tässä välissänonnistunu tiputtaa raskauskiloja jostain 96-98kg -> 87kg. No se toki vois olla tavoitteena ettei paino nousis niin paljoa ku viimeks nousi 102,7kg asti eli noin 12-13kg nousi raskauden aikana ja noi viitisen kiloa lähti heti synnärillä.

Minulle tuli viime raskaudessa +30kg ja ensimmäiset 20kg lähti hujahtamalla. Nyt 10kg plussan puolla vielä ja lähde sitten millään, toki vielä imetän esikoista. Pinnallista mutta silti jännittää vähän ettei nyt taas tule niin paljon painoa.

@Pikkutytöt Kiitos! Vime raskaudessa mulla tais tulla vaan 2kg painoa, kun piti vetää niin tarkalla ruokavaliolla että pysy sokerit aisoissa. Oli se aika raskasta pitää kiinni tosi tarkoista ruokailuväleistä ja lisäks jätin kokonaan kaikki sokerit, valkoset viljat yms. pois.

Mulla pysynyt edellisen synnytyksen jälkeen (noin 9kk sitten) paino samana kun just ennen synnytystä. En oo kyllä siitä yhtään stressannut, ja luulen että esim imettäminen mulla vaikuttaa että paino pysynyt aika samassa. Todennäkösesti kun toi radi taas tulee ja vedän samanlaisella ruokavaliolla, ei kauheesti paino pääse nousemaan. Mutta jos nousee niin nousee😊

Takaisin