Esim näissä Saksan suosituksissa on ihan eripäin teesuositukset kuin Suomessa: vihreää teetä ja mustaa teetä kehotetaan käyttämään kohtuudella (kofeiinin takia vain pari-kolme kuppia päivässä), kun taas suositelluissa ovat mm kamomilla, inkivääritee ja rooibos, jotka Suomessa on kiellettyjen listalla. Kielletyille taas on Saksassa ihan oma listansa, jossa on ihan erikoisiakin yritteitä suomalaiseen teemakuun, esim. salvia, rosmariini, liperi yms. En sano, etteikö kannattaisi ehdottomasti noudattaa kansallisia suosituksia ja keskustella aiheesta esim neuvolan kanssa, jos se mietityttää, mutta kyllä tuntuu, että Suomessa on vaan laitettu kaikki yrittiteet samaan kiellettyjen laariin, kun taas joissain maissa näitä on ihan eroteltu toisistaan. Tän perusteella en oo itse ollut huolissani, jos välillä raskauden aikana kahvin tilalla jotain yrttiteetä oon juonut. Saksassakin suositellaan, että eri teelaatuja nautitaan vaihdellen keskenään, mieluiten luomulaatuisia ja aina tehden kiehuvaan veteen, mitkä on myös hyviä varokeinoja, jos mikään muu kuin yrittitee ei maistu ja on huolissaan siitä. Oon itse asunut aiemmin Saksassa, minkä takia tulleet nää teesuositukset siellä tutuiksi. Joka tapauksessa jaksan ihmetellä sitä, miten Euroopassakin eri maiden suositukset voi olla keskenään kuin yö ja päivä, vaikka kaikkien pitäisi perustua tutkittuun tietoon.