Raskausajan ruokasuositukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä join kahvia vaan kupillisen päivässä ev 12 asti. Sitten sitä alkanut taas kulua, jopa 3-4 kuppia päivässä...

Valmissalaatteja en ole enää ostanut kun lidlin salaateissa on melkein kaikissa joku pastöroimaton juusto.

Alusta alkaen pyrkinyt syömään raskausdiabetekselle edullisesti, vaikka diagnoosia ei vielä ollut. Eli herkkuja lähinnä vähemmän.

Salmiakkia kova ikävä! 🥹 Olen esim. irttareita ostaessa ottanut pussiin aina muutaman silloin tällöin. Alkuraskaudessa olin tosi tarkka kaikista suosituksista, mutta nyt oon suhtautunut jo vähän rennommin. Kombuchaa join eilen pullollisen, vaikka neuvolan täti suositteli ettei kannata, koska voi sisältää alkoholia pienen määrän. Taisi olla toinen pullo koko raskauden aikana.

Onko teillä tietoa punajuuresta. Tahtoisin tehdä punajuurisosekeittoa, mutta kuinkahan voin varmistua siitä, että milloin niitä on keitetty riittävästi. Toki ymmärrän, että kun pehmenevät, ovat kypsiä, mutta viekö tämä nyt sitten myös sen vaaran 😬🤔
Olen kyllä syönyt pari kertaa etikkapunajuuria, eikös ne ole keitettyjä ennen säilömistä 🫣

Miten te saatte ruokasuosituksen mukaisen 5-6dl maitotuotteita per pvä täyteen vai saatteko? Olen yrittänyt lisätä maitoa aamupuuroon ja pyrin syömään yhden jugurtin per päivä, lisäksi olen alkanut iltaisin juomaan lasin kaakaota. Tällä saa sen about 3-4dl, mutta tuo suositus tuntuu hurjan suurelta määrältä!
En saa millään 😬 Mulla menee onneks kalkkitabletti 2x päivä ihan muista syistä, jos vähän korvais.

Namituvalla on sellaista suolaista salmiakkia, jota saa syödä raskauden aikana :smiling-eyes: Saa tilattua netistä, ja löytyy myös joistain ruokakaupoista, ainakin meidän lähi Prismasta löytyy. Kallistahan se on, mutta kun himottaa..
Luin myös jostain että Salta Katten pastillit olisi luvallisia raskauden aikana 🫣 En oo kylläkään vielä kokeillut, vaikka vesi tulee kielelle pelkästä kirjoittamisesta

Takaisin