Raskausajan ruokasuositukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oikein ilahduin kun löysin kaupasta pastöroidusta maidosta tehdyn "parmesaani"raasteen! Valitettavasti vaan maku ja koostumus ei ainakaan miun mielestä ollut kovinkaan kummonen. 🥲 Esikoisen raskausaikana v. 21-22 parmesaania sai vielä syödä, vähän kyllä harmittaa tämmönen muutos kun tykkään kovasti parmesaanista pastan päällä. 😩
Mä oon syönyt parmesaania silleen, että laittaa sitä kastikkeeseen vielä kun on pannulla, niin kuumenee ja sulaa sinne 😅 en tiedä onko oikeaoppisesti kuumennettu, mutta luulisi, että jos sulaa, on tarpeeksi kuumalla ollut.

Mites toi itämeren lohi homma? olen syönyt koko viikon uunilohta, oikeasti kerran-pari päivässä maanantaista saakka ja hoksasin vasta että itämeren lohta ei suositella. ei mitään hajua oliko se nyt norjan lohta vai itämeren lohta... tiesin vaan että raakana ei joten sushit jättänyt pois. toivottavasti ei nyt alkio ole ihan täynnä myrkkyjä :side_tear:
Suomessa myytävä kirjolohi on kasvatettu itämeressä. Norjan lohi sit nimenmukaisesti Norjassa.

Tulen tänne vaan iloitsemaan, että mulle kävi hyvä tuuri tässä raskaudessa siinä, ettei energiajuomat maistu musta yhtä hyviltä kuin tavallisesti. Mulla nimittäin on ollut jonkin sortin energiajuomariippuvuus parikymppisestä lähtien, ja raskauksien aikana on ollut tuskaista lopettaa niiden juominen. Tällä kertaa on mennyt helposti, kun eivät yhtäkkiä enää maistuneetkqan läheskään yhtä hyviltä kuin ennen. ☺️

Onko jollakulla tietoa, voiko purkkitonnikalaa syödä sellaisenaan vai pitääkö se kuumentaa ensin?

Takaisin