Raskausajan ruokahimot

Tuoreet hedelmät ja vihannekset, tuoremehut ja vichyt, raejuusto ja jäätelö -näistä tykkään normaalistikin, mutta nyt ne on ainoita mitä tekee mieli. Normiherkut kuten karkit ja pizza ja kahvijuomat enemmänkin ällöttää..

Kävin äsken torilla, ja näin siellä tuoretta maissia. Heti iski himo. :) Huomasin muuten, että kylmät ruokaisat salaatit menee hyvin. Mulla taitaa ison osan ruokaällötyksistä tehdä hajut, ja kylmät ruoat ei haise niin voimakkaasti. Eilen tein feta-pastasalaattia ja huomenna aion tehdä peruna-tonnikalasalaattia. Siis aivan mahtavaa syödä jotain muutakin voileipiä.

Reilu viikko taaksepäin ei maistunu kun suolakurkku ja vesomeloni, mut nyt taas en voi ajatellakaan kumpaakaan! Puuro menee aina, jos on kirpeitä marjoja, kaikki mummon puutarhan tuotteet menee: kesäkurpitsa, salaatti, avomaakurkut, tomaatit, sokeriherneet, musta- ja punaherukat... Marjat ja hedelmät ylipäätään menee, etenki mehevät persikat! Ja maustamaton jogurtti. Mättö ei uppoa mikään, paitsi kerran ihan illalla nälkään nääntymäisilläni söin rullakebabia ja kerran pizzaa. Muuten keitot, esim kirpeän tulinen kookoskanakeitto tai miedompi kesäkurpitsakeitto on ollu hyviä lämpimistä ruuista. Harmi vaan kun sipuli ällöttää(sama viime raskaudessa), vaikee olla edes samassa paikassa jossa sitä on paistettu, ja kesäkurpitsakeittoon sitä tarttee että tulis maukkaampaa! :D

Näköjään vähän vaihtelee mikä tulee ylös ja mikä ei.. Mandariinit oli pari viikkoa yksi ainoita ei ällöttäviä, mutta eilen tuli jo mandariinikin ylös. Eipä siinä mitään, nyt tekeekin mieli boston-pullaa :D

Sent from my Nexus 5 using Vau Foorumi mobile app

Tuntuu että joka päivä on eriruuat mitä pystyy syömään. Lähinnä on ajateltava ruokia joita ois kiva oksentaa.. :D
Viime raakaudessa himoitsin takasta hiiliä, mutten toki niitä mennyr syömään :)

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Mun on tehny mieli mustia pantteri karkkeja jo monta viikkoo. Voishan niitä varmaan pari syödä, mutta itseni tuntien jos pussin ostan, en malta siitä jättää kaappiin odottaan. :D Muutenkin kaikki epäterveellinen maistuis.
Suklaamurot, joita söin pienenä on ollu nut herkkua taas.
Viikon söin juustosämpylöitä monta päivässä, ja myt nekin ällöttää jo.
Mulla paino tuntuu nousevan jo ruoan ajattelukin, joten pelottaa jo kuinka paljon lihon raskaus aikana, painoa kun on muutenkin liikaa...

Täällä on vaan himoista, mutta hyi olkoon mää en voi syödä sipulia tai valkosipulia ollenkaan. Saan ihan hirveen päänsäryn ja huono olotilan pelkästä hajusta. :sick006

Auta armias ku joku oli tälle foorumille mennyt kirjoittamaan riisipuurosta.. Kävin ostamassa kaupasta het tänä aamuna pussin puuroriisiä ja kun siinä valmistamisessa menee nii kauan nii pitihän mun ostaa semmonen valmisriisipuuro ateria että saan sillä aikaa syyä ku puuroa keittelen.. :rolleyes:
Nyt muutenkin käyny joka pv kaupassa vaan himojen ohjastamana.

Mulla on tää viikko ollut taas sellanen, että mitään ei tee mieli. Jos suklaata ei lasketa... :D voisin elää vaan sillä. :D Oon tosi huonosti pystynyt tekee muulle perheellekään mitään ruokaa, kun ei vaan pysty. Tein itelleni tänään lohisalaatin, josta normisti tykkään tosi paljon ja nyt oli niin työn ja tuskan takana saada alas.. Mä jo luulin, että tää helpottais ja vois taas jatkaa normiterveellisellä ruokavaliolla, mutta ei. :( Helpotusta odotellessa... :)

Mulla on tullut kauhee leipä-himo ja siis nimenomaan ihan valkoista pehmeää leipää. Normaalisti syön leipää ehkä max. kerran viikossa jos sitäkään. Nyt menee joka päivä ja monta siivua. Leivän päälle ainoastaan oivariinia ja ai että on hyvää :grin

Mun teki tossa yks päivä mieli meijän äipän huulikiiltoja/punia ruveta maistelemaan kun ne näytti ja tuoksu niin hyviltä ;D päätin kuitenkin jättää väliin,vaikka teki kovasti mieli

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mulla ei oikein tällä hetkellä maistu mikään.. pahoinvointi liittyy useimmiten ruokatilanteisiin ja vaikka kaikki on pysyny sisällä niin on eri asia kuinka paljonsaa syötyä. Useampaan päivään en ole syönyt mitään lämmintä. Kokeillu kylläkin alkuviikosta mut se jää siihen muutamaan haarukalliseen, kiva selitellä töissä porukalle (onneks onvoinu syyttää hellettä tähän asti!)...

Mielitekoina nyt vain hedelmiä silloin tällöin. Viikolla teki mahottomasti mieli suklaata ja meinas tulla itku kun joutu melkein sylkiin palan pois. Oon yleensä suklaan "suursyömäri" vaikka kesällä tulee pidettyä tauko. Se on sit ihanaa "löytää" taas suklaan lohdutukseks syksyn sateisina iltoina... mutta miten ny pitäis pärjätä läpi syksyn??? Ja jatkuuko tää "ällötys" imetyksen aikaankin?? Nimimerkillä pettynyt ;)

Oijoi täällä myös moni, tai suurin osa ruoista ällöttää..punaista lihaa en ole pystynyt syömään kun maistuu metallille ja kun mies toi tuoreen kalan ja paistoin sen niin maistui suussa Mentholilta!?? Lopulta söin eilenkin lounaaksi vain uusia perunoita voilla+kurkkua kun mikään muu ei uponnut. Paino tippunut vähän, kun aiemmissa lähti heti alusta nousuun. Nyt tuntuukin että tyttö tulossa kun aiemmat poikia :)

Mulla vaihtelee hirveesti mitä pystyy syömään. Yks päivä maistuu joku, kun seuraavan kerran se jo ällöttää. Tänään ainoo mikä ei oo ällöttäny on tosi vaaleenpunaiset viinirypäleet ja kaupan kirjolohipyörykät! :confused:

Takaisin