Raskausajan liikunta

Keskustelun 'Maaliskuiset 2019' aloitti Eloinen., 19 heinä 2018.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Stella1 Tuttu foorumilla Heinäkuiset 2021 Maaliskuun äidit 2019

    ”Perus”joogaa ei kai suositella eteentaivutusten takia ensimmäinen kolmanneksen jälkeen, mutta nämä mama-joogat on suunniteltu niin, että voi tehdä niin pitkään kuin tuntuu hyvälle ja liikkeet tukevat synnytyksessä ja siitä palautumisessa.
  2. Stella1 Tuttu foorumilla Heinäkuiset 2021 Maaliskuun äidit 2019

    Googlettelin aiheesta ja tosiaan ei taideta suositella, että raskauden aikana aloitetaan joogaa, jos ei ole sitä aikaisemmin tehnyt. Ja ilmeisesti onkin niin, että ei saisi tehdä ekan kolmanneksen aikana ja sen jälkeen tuntemusten mukaan. Varmasti parasta on kuitenkin kysyä ohjaajalta itselle sopivat liikkeet.
  3. Nuunuäippä Tuttu foorumilla Maaliskuun äidit 2019 Marrasmammat 2016

    Parin viikon päästä hierojalle aika,joka on myös joogaohjaaja niin täytyy tarkistaa.En siis ole koskaan ennen joogaa kokeillut.
  4. Stella1 Tuttu foorumilla Heinäkuiset 2021 Maaliskuun äidit 2019

    Ja kiitos Eloinen.! Pitääpä kokeilla :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  5. helyli_ Peruskäyttäjä Maaliskuun äidit 2019

    Lenkkeilyn lisäksi mietin että syksyllä voisin palata taas uinnin pariin. Tuumailin että se voisi olla hyvänä lisänä lenkkeilyn lisäksi. Tämmöinen toimistotyöntekijä saa äkkiä paikat jumiin jos ei pääse käsiä ja jalkoja liikuttamaan. Kuntosalia jatkaisin mielelläni myös, kovasti vain mietityttää kaikki liikkeet joita tässä tilassa uskaltaa tehdä. :bored: Tästäkin varmaan netti täynnä tietoa kun vain alkaisi hakemaan...Mutta meille niin rakas yhteinen harrastus on kuitenkin hiihto ja ladulle varmaan yritänkin palata kunhan taas lumi maahan laskeutuu. Hiihtorääkit taitaa nyt vain muuttua hyvin kevyeksi maisemahiihtelyksi hyvin tasaisella maastolla. :joyful: aika näyttää kuinka tässä käy, mutta toiveita siis elätellään että talvella voisi myös pieniä hiihtolenkkejä kokeilla. :)
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  6. hanneri Ihastunut foorumiin Heinäkuun äidit 2019 Heinämammat 2016

    Mä kävin edellisessä raskaudessa uimassa sen jälkeen, kun salitreenistä ei tullut oikein mitään enää. Se oli tosi mukavaa ja ”kevyttä” :) samoin kävin myös jonkin aikaa synnytyksen jälkeen uimassa, se oli hyvä tapa vaunulenkkien ohella aloittaa liikunta raskauden jälkeen. Harmi kun ei asuta enää uimahallin vieressä
  7. Emilia_95 Uusi käyttäjä

    Ekassa raskaudessa pystyi jatkamaan lenkkeilyä, portaita ja uimista vaihtelevasti loppuun asti. Salin jätin noin puolivälissä kun ei tuntunut enää mukavalta. Nyt jatkan tunnin vaunulenkkejä mäkisessä maastossa esikoisen kanssa lähes päivittäin. siirryn kevyempiin jos ei enää jaksa. Käyn portaissa kun vain kerkiää. Minulle urheilu ollut aina tärkeää joten jos estettä ei ole, en raskaana mitään noista vältä. ☺️
    • Tykkää Tykkää x 2
    • Voittaja Voittaja x 1
  8. helmimeri Ihastunut foorumiin

    Näillä helteillä ei ole jaksanut tehdä yhtään mitää enää töitten jälkeen, heti ku viilenee niin tulee käveltyä! Juoksun taidan jättää kokonaan nyt väliin. Pari krt viikossa jumppailen mut sen tasoa nyt vähän madallan :) kaikki liikkeet ei oikeen sovi kohta puoleen. Töissä kummiskin tulee 10000-15000 askelta päivässä
  9. ViidesVillahousu Aloittelija

    Minäkään en ole jaksanut tehdä töiden jälkeen mitään. Pyöräilen kyllä töihin, joten hyötyliikuntaa tulee onneksi viitenä päivänä viikossa.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  10. Lily7 Tuttu foorumilla Maaliskuiset 2022 Toukomammat 2017

    Mulla varsinainen liikuta on jäänyt minimiin. Koko kesän ollaan tehty fyysisesti erittäin raskaita hommia pihalla, siihen on mennyt kaikki aika ja energia. Mutta paikat on aika kipeänä, ajattelin alkaa venyttelemään ja latasin raskauden aikaisen liikunta ohjelman iPodille.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  11. @Laura@ Aloittelija

    Minulla on ollut vuoden tavoitteena juosta puolimaratoni nyt syksyllä. Ja nyt kun vauva ilmoitti tulostaan nii vähän kysymysmerkki koko puolimaraton. Kiehtoo ajatus juosta 21km raskaana. Juoksua olen jatkanut edelleen (rv 6+9) ja ihan hyvältä on tuntunut. Sykkeet jos menee korkealle niin alkaa heti oksettaan, eli matalilla sykkeillä on hyvä juosta. Luotan että kroppa viestii jos joku ei oo hyvä. Kuntosalin olen ottanut tähän juoksun rinnalle.
    • Tykkää Tykkää x 1
  12. hanneri Ihastunut foorumiin Heinäkuun äidit 2019 Heinämammat 2016

    Muistelisin, että raskaana ollessa syke ei saa nousta yli 150. Jos menee yli, niin se on huonoksi sikiön hapensaannille. Pitää kaivaa jokin linkki tähän.
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  13. hanneri Ihastunut foorumiin Heinäkuun äidit 2019 Heinämammat 2016

  14. Haukikanto Naimisissa foorumin kanssa Joulukuun äidit 2019

    Mä olin pilateskurssilla joku aika sitten ja se oli niin rankka kurssi (jatkotaso) että en sille kyllä uskalla osallistua. Vetäjä oli hieman, no, vaativa, joka tuli korjaamaan jos ei mennyt kunnolla, ja muhun se ei uskaltanut koskea enää kolmatta kertaa kun mulla veti kramppiin pakaralihas aina kun se tuli korjaamaan sitä yhtä liikettä (kun on vaan niin huonot lihakset siitä kohdasta & jumissa) :D. Mitta ehkä alkeistasolle uskaltaisin tai pienempään ryhmään eri vetäjälle. Se olis kyllä hyvä harrastus.
  15. Haukikanto Naimisissa foorumin kanssa Joulukuun äidit 2019

    Sama täällä ^^. Ainakin alamäkeen pääsee nopeammin kun on painoa enemmän :P. Toivottavasti suksien jäykkyydessä olis sen verran varaa! :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  16. @Laura@ Aloittelija

    Joo tuosta 150 rajasta oon kuullutki. Lähinnä n 136 sykkeillä juoksen. Ja kroppa kyllä kertoo jos joku liike, vauhti tms ei oo hyväksi.
  17. Hippeastrum Tuttu foorumilla Maaliskuun äidit 2019

    Mä pyöräilen, kävelen ja muutenkin hyötyliikun, niitä ois tarkoitus jatkaa. Tällä hetkellä liikunta tuntuu auttavan kuvotukseen: pyörälenkillä ei tunnu pahalta ollenkaan!
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  18. pautu Tuttu foorumilla Tammikuunmammat 2016

    lenkkeily, satunnainen pyöräily mut ennen kaikkea kuntosalilla olen käynyt. Edellisessä raskaudessa kävin vielä vajaa kuukausi ennen laskettua aikaa, mutta siinä vaiheessa se oli sellaista koko kropan läpi käynti liikkeitä, lähinnä olemattomilla painoilla. Mutta liikettä kuitenkin.. Lähinnähän noissa kuntosali liikkeissä on se mikä tuntuu itsestä hyvältä.. ensin taitaa tulla päinmakuulla tehtävät liikkeet jäämään pois kun ei voi maata mahallaan..
  19. Epsu Rakastunut foorumiin Maaliskuun äidit 2019 Helmikuunmammat 2016

    Pitäis kyllä ryhdistäytyä liikunnan kanssa, tuntuu että puuskutan heti pienelläkin lenkillä :D mulla on aika fyysinen työ, joten työpäivien jälkeen oon vaan niin poikki etten jaksa mitään..
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  20. nasku Peruskäyttäjä

    Itellä on oma aika niin minimissä kun mies reissuhommissa ja mä yksin 3:n muksun kans viikot, että tosi paljon harmittaa kun liikunta jää niin vähälle. Toki lasten kanssa ulkoillaan päivittäin, mutta ei se ole sama asia.. Nuorempana kilpaurheillutkin ja urheilu ollut aina osa elämää niin suorastaan ahdistaa välillä tämä liikkumattomuus. Lisäksi äskettäin todettu Kilpparin vajaatoiminta antoi selityksen sille miksi vireystasokin ollut jo pitempään huono ja on vaikea aloittaa mitään.
    Oon fysioterapeutti ja myöskin physiopilates-ohjaaja ja pilates onkin lähellä sydäntä. Sitä aion harrastaa aina kun voin ja jaksan. Viikonloppuisin sitten lenkkeilen aina kun mahdollista.
    Viimeisimmässä mammapilates koulutuksessa muuten yllätyin siitä miten aikaisin pitäisi lopettaa selinmakuulla harjoittelu (ja tietenkin makoilu muutenkin), jo rv 16!!
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1

Jaa tämä sivu