Raskausajan liikunta

Keskustelun 'Maaliskuiset 2019' aloitti Eloinen., 19 heinä 2018.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Mammuska17 Tuttu foorumilla

    Nasku: todettiinko sulla vajaatoiminta ennen raskautta vai raskauden aikana. Itellä nyt raskauden aikana ja piti aloittaa lääkitys.
  2. kipa85 Naimisissa foorumin kanssa Kesäkuunmammat 2015

    Suosittelen kokeilemaan eri ohjaajaa ja lempeämpää /aloittelijoille suunnattua tuntia. Ite käynyt 2 eri fyssarin tunneilla ja toinen vetää lihastreenin ja toinen enemmän kehoa avaavaa liikettä. Molemmat kyllä huomioi mm.erkaumat ja auttoivat ohjaamaan niin että erkauma meni nätisti umpeen edellisen raskauden jälkeen.
    • Tykkää Tykkää x 1
  3. nasku Peruskäyttäjä

    Useasti oon lääkärissä oireiden vuoksi käynyt, ja jo edellisessä raskaudessa arvot oli yli sen mitä raskausajan suositukset ovat, mutta lääkäri ei puuttunut asiaan. Vasta nyt viimein huhtikuussa menin yksytyiselle lääkärille joka heti määräsi koelääkityksen, jota nyt sittemmin jatkettu kun oireet on sillä väistyneet. Onko sulla aiemmin ollut oireita tai oliko nyt vai selvisikö ihan muuten verikokeissa? Mulla nyt syyskuun alussa aika samaiselle yksit.lääkärille jonka kanssa mietitään mahdollista lääkityksen nostoa, mikä ymmärtääkseni on suositus alkuraskaudessa.
    • Tykkää Tykkää x 1
  4. Mammuska17 Tuttu foorumilla

    Ihan verikokeissa selvisi ja en osannut odottaakkaan että vajaatoiminta sieltä paljastuisi. Suvussa kyllä sitä. Oireitakaan osannu oikein erottaa kun raskaudessakin itsessään vaikka mitä.
  5. _MillaMagia_ Aloittelija

    Mä harrastan voimanostoa. Tähän asti salilla on kulkenut jopa paremmin kuin ennen raskautta. Toivon, että kroppa antaa myöden jatkaa vielä pitkään, ainakin jossain muodossa. Lisäks tykkään käydä sauvakävelemässä, mutta nyt vaikuttaa siltä, että hengästyy niin helposti. Tuntuu kuin syke nousis parikymmentä pykälää korkeammalle, matalastakin temmosta. Mahtaakohan tuo hengästyminen helpottaa ollenkaan raskauden aikana? Tuskin.. mutta sitten täytyy vaan sauvakävellä rauhallisemmin.

    Olis mukava ottaa pyöräkin aina välillä alle työmatkoiksi nyt kun lomilta töihin palaa. Mutta mahtaakohan jaksaa, jos jo sauvakävelyllä puuskuttaa? Työmatka on kuitenkin 20–25km per suunta.
  6. @Laura@ Aloittelija

    Kyllä mie oon huomannu ett ku rauhassa lenkkeilee niin kroppaki tottuu "uuteen" hengittämiseen ja lenkkeily sit helpottaa. :)
  7. Sunflower Aloittelija

    Mullahan oli tilanne sellsnen että olin sjatellut laittaa kropoani kuosiin ja aloitin kuntosalin heinäkuun 2 päivä pt ohjauksella. Ja sitä olis tarkoitus jatkaa. On vaan motivaatio ja väsymys sitä luokkaa että en tiedä mitä tulee. Plussa testin teinkin sitten 22.heinäkuuta
  8. Miims Ihastunut foorumiin Maaliskuun äidit 2019 Helmikuunmammat 2016

    Mäki oisin halunnu päästä vähän parempaan kuntoon ennen toista raskautta, mut jotenki ei vaan ollu tarpeeeks motivaatiota ja nyt ekassa neuvolassa painoa oli 12kg enemmän ku ekassa raskaudessa.. Toivottavasti tällä kertaa ei tuu yli 20kg. Jos sais pidettyä 10kg hoodeilla ni ois varmasti ihan hyvä ku alkujaanki ihan tarpeeks ylimäärästä
  9. Kanerva89 Tuttu foorumilla Huhtikuiset 2021

    Mäkin olisin halunnut olla paremmassa kunnossa ennen tätä raskautta, kun painoakin on vähän enemmän kuin ennen esikoista. Ollaan vaan sairasteltu hurjasti esikoisen mentyä päiväkotiin viime syksynä, eikä loppua näy. Jos sitä pääsisi taas liikkumaan, kunhan nyt taas tästä flunssasta paranen. Toiveissa olisi aloittaa joku äitiysjumppa ja/tai -pilates.
  10. KuloM Aloittelija

    Muutama viikko pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa ja huomasi ettei kauheasti tullut liikuttua silloin, ei vain jotenkin pystynyt. Nyt kun on muutamia kertoja lähtenyt lenkille, on kyllä hengästynyt todella nopeasti. Mutta ilmeisesti ihan normaalia. Joogaa harrastan ja sitä aion jatkaa :)
  11. pautu Tuttu foorumilla Tammikuunmammat 2016

    Mulla on paha olo helpottanut mut väsymys edelleen vaivaa.. Ja ihan sen takia ei oo tullut tehtyä salitreeniä tai mitään lihaskuntoa.. Ulkoilut koiran kanssa sekä 2,5 v. kanssa mennen.. Onhan siinäkin..
  12. Mammuska17 Tuttu foorumilla

    Ulkoilut jääny vähän väliin nyt vaikka lomalla onkin. Helteillä ei jaksanu pitkiä lenkkejä tehä ja nyt on poika ollut kuumeessa monen monta päivää. Pelkään vähän että tässä ei oikein peruskuntoa kohotella enää kunnolla ku alkaa hengästymään ja jos kunnon päälle muutenkin olotila ottaa. 3 vuorotyö sotkee vielä mukavasti arjen.
  13. pautu Tuttu foorumilla Tammikuunmammat 2016

    Joo, kummasti tulee rajoitteita tuosta 3-vuorotyöstä.. Ja kaikkien aikataulujen kanssa..
  14. Clownn Tuttu foorumilla

    Pitäis kyllä ottaa itseä niskasta kiinni nuiden lihaskuntotreenien ja lantionpohjanlihasharjotteiden kans. Oireita kun ei ole juuri kuin vessassa ravaamista ja väsy niin pitäisihän niitä saada tehdyksi. Nyt on tullut keskityttyä vaan lenkkeilyyn joko esikoinen rattaissa tai kantorepussa maastosta riippuen. Hiki siinäkin tulee kun koirat pitää huolen, että tahti pysyy uimaankin ois niin kiva päästä, tarttis vaan lapsen viihdyttäjän mukaan.
  15. @Laura@ Aloittelija

    Mulla ollu pari päivää armoton väsymys enkä oo saanu itteäni liikkeelle. Varmaan johtuu kun loma alkoi nii iski väsymys.
  16. Varpu3 Tuttu foorumilla

    Mä huomasin myös tänään että hengästyi ihan hirveästi kun piti nousta rappuset rivakasti ja juosta junaan. Huhhuh, varmaan osaksi raskaudesta johtuvaa mutta kyllä on kuntokin ihan toista kuin ennen unettomuuden alkua 1,5 vuotta sitten. Silloin meni puolimarakin ja nyt ottaa koville jo 6km kävelylenkki:joyful: Voi jösses, turha haaveilla että saisi vähään aikaan yhtä hyvän juoksu- ja lihaskunnon aikaiseksi kuin ennen.. Nyt olisi kyllä hyvää aikaa keskittyä lantionpohjan yms tukilihaksiin mut miksi niiden treenaamisen pitää olla niin tylsää :confused: Aiotteko tehdä lantionpohjalihastreenia ihan itsekseen vai jollain ohjatulla tunnilla tai käydä fyssarilla tms? Mä en oikein enää muista edes miten sitä treenattiin kun niin pitkä aika jostain ohjatusta tunnista ja nyt niitä ei omalla kuntokeskuksella meekään..
  17. Clownn Tuttu foorumilla

    Mulla on lantionpohjanlihaksille erilaisia treenejä mitä tuli fitmamassa. Niitä pitäs tehä vaan ku se on tosiaan tylsää vaikkei siinä kauaa mee.. Terkkari pelotteli kohdunlaskeumalla kun ei ole kovin kauaa edellisestä synnytyksestä, siksi olis kyllä tärkeää treenata.
  18. helyli_ Peruskäyttäjä Maaliskuun äidit 2019

    Mä kävin testaamassa uimahallin ekaa kertaa pitkästä aikaa. Useampi vuosi kyllä tullut taukoa tuosta hallissa uimisesta. Mutta uinti tuntui ihanalta, tunnin ajan polskuttelin allasta päästä päähän ja lopuksi saunaan istumaan. :) Tuntui oikein sopivalta eikä paikkoja särkenyt tai tullut huonoa oloa missään vaiheessa. Tämän uimisen otan kyllä nyt ehdottomasti lisäksi tuolle lenkkeilylle. :) suosittelen!
    • Tykkää Tykkää x 3
  19. Epsu Rakastunut foorumiin Maaliskuun äidit 2019 Helmikuunmammat 2016

    Mulla on käyttämättä tän vuoden työpaikan e-passi edut ja meinasin myös ostaa jonkun kortin uimahalliin. En oo mikään hyvä uimari mut tiedän et se tekee hyvää ni ajattelin silti. Ja kun toi selkäkin on niin rampa niin uintia yleensä suosittelevat.
    • Tykkää Tykkää x 2
  20. nasku Peruskäyttäjä

    Otin puuhommat tänään treenin kannalta ja 3h tuli hakattua kirveellä klapeja :grin ihan parasta aivot narikkaan hommaa ja sai kunnolla hien pintaan ilman et syke nousee liikaa + hyöty. Isäntä tuli sitte jo toppuuttelemaan että eiköhän riitä tältä päivältä:angelic: ihanaa kun alkaa taas olla energiaa tehdäkin jotain!
    • Tykkää Tykkää x 4

Jaa tämä sivu