Raskausajan liikunta

Eloinen.

Asioista perillä oleva
Elomammat 2017
Millaista liikuntaa toivot harrastavasi raskausaikana? Onko rakas laji mitä haluat jatkaa? Entä miten suhtaudut suosituksiin?
 
Minulle tärkeä kuntosali sekä juoksu pysyvät mukana niin pitkään kuin tuntuvat hyviltä. Tänään jo salilla huomasin että vatsallaan olo tai alavatsaan kohdistuva paine eivät tunnu hyvältä niin sellaiset liikkeet jätän sanantien.

Lantiopohjalihaksiakin pitäisi muistaa treenata.. onko vinkkejä miten muistaisi?
 
Minulla työ fyysinen ja päivittäinen askelmäärä yli 10000.Toivon sen nyt riittävän,kun ei aikaa muuhun ole.Siitä pitää taapero ja teinien harrastusmenot huolen.Joogan olisin halunnut aloittaa,mutta se ei kai nyt onnistu?
 
Kuulin joskus hyvän vinkin lantiopohjanlihasten treenaamisen muistamiseksi; esim. Aina punaisissa liikennevaloissa. Tai jos ei paljoa ajele, niin joku vastaava suht usein toistuva tilanne. :)
 
Ensimmäisen raskauden aikana pyöräilin töihin viimeiseen asti ja lenkkeilin koiran kanssa. Nyt tämän taaperon kanssa on pyöräilyt ja lenkkeilyt vähentyneet huomattavasti. Herra "minä itse" tahtoo välttämättä itse työntää rattaita. Vaan onhan tuossa kaitsemisessakin jo liikuntaa välillä kerrakseen :)
 
Pyöräilyyn ja kävelyyn sekä satunnaisiin jumppiin painottuu liikunta täälläkin. Ilmoittauduin myös johonkin mama-tunnille syksyksi.
 
PhysioPilatesta suosittelen lämpimästi, kun vaan löytää hyvän ohjaajan. Huono ohjaaja pilaa koko lajin..se on erittäin hyvä raskauden aikana ja erityisesti jälkeen, kun siellä treenataan juuri lantionpohjaa ja syviä tukilihaksia! Se on mun laji koirien ja 3v.tytön perässä juoksemisen lisäksi :)
 
Kahvakuula ja pyöräily ja syksyksi voisi jotain rauhallisempaa kehittää, aiemmin olin syvävenyttelyssä. Edellisessä raskaudessa meni viisi viikkoa vuodelevossa ja siinä hyvin lähti lihakset ja kunto huononi, jospa nyt ei tarvitsisi lepiä ottaa.
 
Kuntosalilla käyntiä olisi tarkoitus jatkaa niin kauan kun olo sen sallii. Mä olen myös jättänyt joitakin vatsalihasliikkeitä nyt pois, kun ei tunnu mukavalta.
 
Lenkkeilyä rattaita työntäessä, onneks muksu viihtyy vielä hyvi rattaissa. Lantionpohjaalihasten ja syvien vatsalihasten reeniä muuten muistaissani. Eipä oikein muuhun riitä aika eikä kotona oikein tule kahvakuulien ym heiluttua.
 
Mie oon aina liikkumisessa luottanu hyöty- ja arkiliikuntaan, eli pyörällä töihin ja kotona pihatöitä ja työkin kun on fyysistä niin niistä se liikunta on kertynyt. Nyt pitäs opetella erikseen lähtemään johonkin. Koirakin meillä siis on ja liikuttaa kivasti edelleen, jospa sen kanssa.
 
Minulla työ fyysinen ja päivittäinen askelmäärä yli 10000.Toivon sen nyt riittävän,kun ei aikaa muuhun ole.Siitä pitää taapero ja teinien harrastusmenot huolen.Joogan olisin halunnut aloittaa,mutta se ei kai nyt onnistu?
Miksi ei jooga onnistu? Jos ei kurssille pääse niin esim youtubessa hyviä raskausjooga videoita (englanniksi) joista voi valita liikkeet riippuen millä kolmanneksella on. Voin laittaa linkit jos kiinnostaa :)
 
Kannatan youtubea! Meidän paikkakunnalla tarjonta on tosi vähäistä, niin kiva kun netistä voi valita minkä unnin haluaa, ite tykkään zumbailla. Joskus jopa taapero kyydissä ku eihän äiti voi tanssia yksin :hilarious:
 
Miksi ei jooga onnistu? Jos ei kurssille pääse niin esim youtubessa hyviä raskausjooga videoita (englanniksi) joista voi valita liikkeet riippuen millä kolmanneksella on. Voin laittaa linkit jos kiinnostaa :)
Joo! Laita linkkejä!Muakin kiinnostaa :)
Mulla jatkuu Elixian jäsenyys taas syyskuussa, niin salilla ja jumpissa ajattelin käydä oman jaksamisen mukaan :)
 
Muakin kiinnostaa raskausjooga, linkit jakoon ihmeessä! Esikoisen aikaan kävin odotusajan- ja vauvajoogassa ja oli kyllä tosi mukavaa ja varmasti auttoikin h-hetkeen ja synnytyksen jälkeen.
 
Minullakin fyysinen työ, nostelen max30kg metallikappaleita päivittäin liikkuvaan linjaan ja pois, kymmeniä kertoja, ja päivisin tulee käveltyä hallissa 10km edestä :) toivon sen riittävän, itselläkään ei oikein mahdollisuutta muuhun. Taaperon kanssa ulkoillaan ja lenkkeillään mahdollisuuksien ja jaksamisen mukaan. Usein oon vaan töiden jälkeen niin väsynyt että en jaksa paljon liikahtaa :/
 
Jokuhan miulle väitti en muista kuka,ettei raskausaikana sais aloittaa...
Minä myös töiden jälkeen jo niin väsynyt,et ajatus hikiliikunnasta ei houkuta ja siksi tuo jooga ois hyvä.
 
Takaisin
Top