Raskausaikana vältettävät/kielletyt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja next
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aika paha muuten toi majoneesi. Mulla kolmas raskaus enkä oo tienny että majossa jotai pahaa olis :P mun suurin himo on hesen kurkkumajo

Mää en ny tiiä uskaltaaks tota tukkaa värjää vai ei. Alkaa oleen aika järkyn näkönen :D

Mää en ny tiiä uskaltaaks tota tukkaa värjää vai ei. Alkaa oleen aika järkyn näkönen :D

Mä ootin viimeks ekan kolmanneksen ennen ku värjäsin. sitte raskausaikana muutamia kertoja, en ehkä niin usein ku normaalisti oisin värjänny. Nyt onneks värjäsin hetki ennen plussaa niin vielä ainakin siedettävän näkönen pää :grin

Mä oon värjännyt kyllä aika normsiti hiuksia raskauden aikana. Noin 2-3kk välein yleensä.

Siinä missä itse saatan toisinaan syödä muutaman lakun tai salmiakin raskausaikana silloin tällöin, hiuksia en missään nimessä halua värjätä. Jotenkin tuntuu hurjalta tuollaiset kemikaalit. Mut tää on vaan omien fiilisten mukaan, ei mulla oo mitään faktapohjaa tälle.

En värjää, en ole muutenkaan värjännyt vuosiin, mutta jos oisin niin lopettaisin raskauden ajaksi. :-) Raidottaminen on kai turvallista, kun siinä kemikaalit ei ole ihoon kosketuksessa, eli mitään ei pääse elimistöön.

Mä en ajatellut värjätä, blondi niin se aine on vielä tujumpaa. En muutenkaan värjää kuin 3-5 kuukauden välein :D Hopeashampoota voi ilmeisesti käyttää(?), niin koitan pärjätä sen avulla.

Tää hiusten värjäys ja kosmetiikan käyttö, vaikka kynsien lakkaaminen on kyllä kans semmosia, mitkä varmasti jakaa odottajia.

Vähän ennen, kun aloin odottaa esikoista, lopetin kaikkien ns. turhien kemikaalien käytön: hajuvedet, kynsilakat jne. Samalla alettiin myös mun luottokampaajan kanssa viedä tukkahuoltoa siihen suuntaan, että aiemmin tosi värjättyyn tukkaan laitettiin vain raitaa. Lopulta pääsin siihen tilanteeseen, että oma tukanväri kasvoi kunnolla esiin, ekaa kertaa sitten ala-asteen.

Ja mä kun olin luullut aina tyvikasvuista, että mulla on kamala maantienharmaa oma väri, mutta nyt kun en oo puoleentoista vuoteen värjännyt, niin koko tukka on jo oman värinen ja itseasiassa tosi kiva.

Säästyy rahat eikä tuu turhia kemikaaleja. Onhan ne melkoisia myrkkyjä kuitenkin, että en odotusaikana muutenkaan ainakaan kovin tiuhaan, jos ollenkaan, kävis värjäyttämässä.

Olkoonkin, että kampaajalla käyminen muuten olis ihanaa luksusta, johon näin hoitovapaalla ei ole varaakaan. :D

Naksutiili Niin mutta eikös kampaamo värit ole paljon tutkitumpia kuin koti värit ja sitä kautta turvallisempia? Kuin niin kampaaja koskee väreihin, miun ystävä joka on alalla käyttää ainakin hanskoja ja sivellintä, eikä väri ole kosketuksissa ihoon missään vaiheessa. :-) Onko hällä joku erikoinen käytäntö? :-)

Ja jokainen tekee itse sen päätöksen värjääkö vai eikö ja ei oo miulta pois kumpikaan. :-)

mulla on ollu just menossa tukkaprojekti, joka on ihan hirveessä vaiheessa.. viimeisin tukka oli ihana sininen, jonka annoin itekseen haalistua pari kuukautta ennen tätä uutta prokkista, jonka lopputulos piti olla oma (ihan tumma) tyvi ja harmaa latva. olin päättäny etten pilaa tukkaani, joten tarkotus oli pitää kunnon taukoja (ja kosteutushoitoja) värinpoistojen välissä. no, kaks kertaa olin kerinny vaalentaa, joten mun pehko on tällä hetkellä alta&takaa punaruskee, päältä oranssi ja latvasta homeenvihree. no, en mitään värinpoistoja enää tietty laita, mutta en aio kyllä tälleekään olla. ostin kuparinpunaisen värin ja aion huomenna värjätä ton vihreen ja oranssin piiloon. onneks ihan tyvi on tosiaan joku 8cm omaa väriä, et päänahkaan ei oo laitettu eikä tarvii laittaa.

Mä olen vähän skeptinen tuosta, että tukkaväristä imeytyisi isompia määriä päänahan läpi verenkiertoon, mutta en kyllä itsekään käytä vahvempia aineita tyveen. :) Mulla on liukuvärjäys latvoissa ja aion kirkastaa sitä huoletta jos tarvitsee, mutta koko päähän vaan jotain sävyttävää hoitoainetta/shampoota jos sitäkään.

Ulkolaiset marjat pitää kuumentaa.

Meinaatko siis että myös tuoreet ulkolaiset marjat? Mä löysin Eviran sivuilta vaan maininnan noista pakastemarjoista. :wideyed: Tuli nimittäin juuri ostettua pari rasiaa ulkolaisia vattuja. En kestä jos ne pitää kuumentaa, sama melkein heittää sitten roskiin. :arghh:

Mä värjäsin juurikasvuani itse viime raskauden aikana, tosin normaalia pidemmällä välillä (eli n.6viikon välein). Oon ite ihan vaaleetukkanen luonnostaan ja värjään tummaksi. Normaalisti värjään tyven n.3 viikon välein

Meinaatko siis että myös tuoreet ulkolaiset marjat? Mä löysin Eviran sivuilta vaan maininnan noista pakastemarjoista. :wideyed: Tuli nimittäin juuri ostettua pari rasiaa ulkolaisia vattuja. En kestä jos ne pitää kuumentaa, sama melkein heittää sitten roskiin. :arghh:

Ei se kuumennusohje koske mun mielestä tuoreita. Iteki popsin etelä-amerikkalaisia pensasmustikoita eilen yhdessä lapsen kanssa.

Ulkomaalaiset marjat kannattaa kuulemma huuhdella kunnolla. Jos on multaa tms. voi olla mahis toksoplasmoosiin. Näin mulle sanoi lääkäri viime kierroksella.

Takaisin