Raskaus yli puolen välin

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JeRoSe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi Karvinen14, mä ymmärrän täysin ton lukemisen. Mulla meni lomalla kaikki kolme Larssonia ihan heittämällä: en meinannut millään malttaa lopettaa. Ne on niiiiiiiin hyviä [;)]
 
Heips!

Juu ü mä luin vasta ekan Larssonin ja alussa ajattelin et ei tämä olekaan ihan mun kirja, mutta niin koukutti.
Nyt vain välissä "kärvistelen" ja luen toisen kirjan kunnes pääsen kirjakauppaan ostamaan ne kaksi jatkoa.
Kauheeta oikein "kihelmöintiä, että pakko saada lisää ja äkkiä ja toiset ei vain ymmärrä.
Sit siihen eläytyy niin että on ihan "sekaisin" ja siinä maailmassa. Ja nyt on vielä oikein sopiva hetki ottaa rennosti! [:)]

Ei tämä ole kirjakerho juu, mutta suosittelen muillekin Stieg Larssonin kolmea kirjaa jos vaan tykkää lueskella.

Syksyn alkuisia tunnelmia täällä. Mutta kesä ei ole vielä ohi!!!
Nautiskellaan tai ainakin yritetään! (jos välillä paikat juilii)
 
Moikka!
 
äkkiä käyn kommentoimassa, yhtenä kappaleena vielä oon, mutta torstaina jäin osastolle kun paineet oli koholla ja protskut plussalla. Lääkäri aloitti lääkityksen,  mutta ei näytä tehoavan, toksemiaa taitaa olla ja jos tästä tilanne ei muutu parempaan niin kätilö jo tänään puheli että ens viikolla käynnistävät synnytyksen kun viikkoja tulee 37 täyteen, ilmoittelen taas kuulumisia kunhan jotain muutosta tapahtuu.
 
Hyviä vointeja kaikille!
Maajo, joka ei tykkää sairaalassa olossa yhtään, onneksi saa kaupungilla pikkusiskon kaa liikkua.
 
Heips!

En oo taaskaan kerenny kirjotteleen, pitis nuorimmaisen 1 vee synttäreitä miettiä, ko bileet ois tulevana lauantaina, mutta mutta, saas nyt nähä mitä tässä on oikein tapahtumassa, ko mulla alkanut tänään menkkamaiset jomotukset alakerrassa ja alavattallakin hieman. Ei oo koskaan aikasemmin raskauksissa ollut tätä ja luin netistä, että paikat alkaa jo avautuun. Toivon vaan, että saisin vielä pari viikkoa "armonaikaa" ja kaveri pysyis yksiössään tuon ajan, että keuhkot kehittyy tarpeeksi toisella.

Maajolle tsemppiä sairaalassaoloon ja tulevaan synnytykseen [:)]
 
Moikka kaikille,

menkkamaiset kivut täälläkin, ja viikkoja vasta 34+0. Mä toivon, että vielä ainakin sen kolme viikkoa pysyisi sisällä, koska tuonne synnytyssairaalaan, jonne me haluttaisi (Haikaranpesään) ei otetan ennen 37+0 viikkoja. Jos meinaa tulla ennen sitä, joutuu tavalliselle puolelle synnyttämään. Hassua, että noi alkoi ihan kun salamana kirkkaalta taivaalta. Just olin lääkärille perjantaina ultrassa sanonut, että mä voin paremmin kuin koskaan: ei satu niin sitten mihinkään. Ja lauantaina sitten alkoi jomotella ja supistella. Mutta yritän nyt selvitä vikasta työviikosta ja lepäillä sitten, niin jospa se siitä.

Voikaahan hyvin. Tässä alkaa olla jo tosiaankin päivät vähissä, ja kohta päästään tositoimiin.

Voimia!
 
Moikka Mammat!

Maajolle voimia jos joudut sairaalaan makaamaan, ei oo kivaa [:@]

Täällä olen aina välillä käynyt pyörähtämässä ja lukemassa teidän kuulumiset. Lähes kaikkien viikot on tuolla 30 paremmalla puolen eli loppu häämöttää [:D] Itsellä vielä 10 viikkoa laskettuun aikaan, mutta tää aika tuntuu kuluvan siivillä!

Nyt vihdoin saatiin kuivausrumpukin, ajattelin huomenna pestä valmiiksi kaikki vauvan vaatteet ja pyöräyttää rummussa niin tulee ihanan pehmeitä vaikkei huuhteluainetta käytäkkään. Ja kestovaipat taitaa kuivua iäisyyden ilman rumpua???

Joko kaikilla on tarvittavat tavarat vauvalle vai ostatteko syntymän jälkeen? Meillä jo kaikki valmiina muttei sentään vielä olla kasattu pinnasänkyä vaikka mieli vähän tekisikin hoppuilla!

Esikoinen lähti eppuluokalle ja taitaa siellä koulussa mukavaa olla vielä ainakin näin viikon jälkeen [:)] Hienosti sujuu koulumatkat itsekseenkin ja läksytkin tehdään innokkaasti, ainakin toistaiseksi.

Huomenna neuvola kun alkaa raskausviikko 31, nyt taitavat käynnit jatkua 2 viikon välein. Täytyy muistaa kysyä miten järjestävät synnytysvalmennuksia uudelleen synnyttäjille. Joko olette käyneet tutustumassa synnäriin?
 
No onpas useammalla pallovatsalla aika jännät paikat!
Tsemit kaikille, toivotaan, et kovin ennenaikasia synnytyksiä ei tulis niin ehtii pienet keuhkot kehittyyn kunnolla (pystyy sit paremmin huutamaankin äiskälle [;)])
 
Käväsin taas tänää neuvolassa, jossa oli onneks paikalla normi täti. Ens viikolle varattiin aika ylimääräseen ultraan, kun ei ollu ihan selvyyttä kaverin tarjonnasta. Tarkastetaan siis, onko se siellä pää alaspäin vai ei. Ihan mukava sikäli, et näkee taas pikkuisen köllimässä, mut se tietty ei oo kovin kiva, jos tyyppi onkin siellä väärin päin. Muuten oli kaikki arvot ja käyrät kohdillaan, joten normitahtia mennään. Jotenkin on semmonen olo, et synnytys menis lokakuun puolelle ihan reippaasti, mut poju tuolla masussa voi olla siitä eri mieltä [:)]
 
Eilen ostin kauppareissulla elämäni ensimmäiset tuttipullot, maidonkerääjiä ja liivinsuojuksia. Tuntu ihan hölmöltä, vaikka näin pitkällä odotuksessa jo ollaankin. Noilla pikkujutuilla tää homma sit kai konkretisoituu. Aattelin, et pikkuhiljaa hankin jotain noita perustarpeita valmiiks, niin ei tarvi sit kauheeta satsia paniikilla lähtee osteleen. Meillä kun ei löydy mitää valmiina, kun ekaa odotetaan.
 
Lisäks toi meidän saunaosaston remppa jatkuu edelleen, josta syystä pesukonekin on pois käytöstä. En oo siis päässy peseen mitään vaatteita tai lakanoita kaverille valmiiks. Kohta täytyy vissiin turvautua äiskän pesukoneeseen, kun ei ihan viime tippaan viitti tota hommaa jättää. Varsinkaan, jos tässä ei jostain syystä menekään enää sitä paria kuukautta, mitä mä itse uumoilen.
 
Onkohan sitä vaan omat tunnelmat jotenkin muuttunu, kun tuntuu, et ois täällä palstallakin aiempaa enemmän pientä jännitystä/odotusta ilmassa itse kullakin. Niin se aika rientää... ja paniikki lähestyy [:)]. Me ei päästä ollenkaan tutustuun synnärille, joten eikun sit vaan h-hetkellä rynnätään paikan päälle ja toivotaan olevamme oikealla ovella.
 
Hyviä loppukesän päiviä kaikille! Voidaan hyvin!
 
Heips kaikille! [:)]

Eilen tuli sitten lähtö synnytysosastolle, kun oli niin pirullisia supistuksia ja vauva oli ihan hiljaa koko päivän. No siellähän oli onneksi kaikki hienosti ja en ainakaan vielä synnyttämään jäänyt. Joskushan on noita huonompia päiviä ja kun synnytyksiäkin on kaksi takana, on kohtu herkempi supistelemaan. Mutta niin kipeitä, se säikäytti!

Oli siellä muutama mamma jotka olivat selkeästi tulossa jo tositoimiin, olin ihan onnellinen että pääsin kotiin vielä kasvattamaan mahaani. Muistui turhan tarkasti synnytyskivut mieleen..... [:@] ja onhan tuo vauveli vielä aika pieni 2160 grammaa [:)]

viime ultrassa hän oli perätilassa, mutta niin vaan oli jo kääntynyt sinne valmiustilaan ja saa luvan pysyäkin loppuun asti siten! [:D]

Mukavaa odotusta ja voikaahan paksusti! [;)]
 
tänään se kauan odotettu äitiysloma sitten alkoi. nyt voi alkaa kunnolla puuhastella toiselle tulevaa kotia valmiiksi; vaatteiden pesun ja viimoisten hankintojen avulla. viime yöt on ollut vaikeita, tuntuu että hän siellä kolistelee kovasti ja jotenkin ollut pientä kuvotustakin ilmassa. mietin myös että masua kovin kutittelee... ei ole kyllä kämmenissä/jalkapohjissa kutinaa (ainakaan vielä, ettei tarvitse maksan toimintaa vielä vissiin miettiä). kai se on vaan sitä masun venytys kutinaa... toivotaan näin! huomenna neuvola niin otan asian puheeksi... saa nähä myös miten päin tää kaveri siellä on. ollut nyt kuukauden ajan raivotarjonnassa jo mutta ihan kuin olisi potkut/iskut alkaneet tuntua ihan eri paikoissa nyt näinä päivinä...[8|]

meillä täällä myös että jos vauveli alkaa syntymään ennen viikkoja 36 täytyy lähteä Helsinkiin synnyttämään... pienellä paikkakunnalla ei oteta vastaan ennemmin tulevia TAI jos ovat jalat edellä tulossa. jos viikkojen 36 jälkeen olisi jalat edellä tulossa ottavat automaattisesti sektiolla ulos. synnäriin päästää tutustumaan 1.9, eli silloin oltaisiin viikolla 36 ja rapiat päälle. peukut pystyssä että sinne asti ollaan yhdessä koossa!

kai niitä tuttipulloja sun muita sit vaan pitäis rupea ihmettelemään. pitäisikö sitä sitten pikku vaippojakin hankkia valmiiksi? mitäs kaikkea työ oikein meinaatte hankkia näin ennen?
 
Moikkelis koikkelis!

Enää ei oo ollu menkkamaisia jomotuksia, mutta pikkujätkä on taas vaiheeksi pt:ssa. Jeejee! NOT! No onhan tässä vielä aikaa toisella kääntyä ja parempi oiskin. Kakkonen käänty vasta melko myöhään eli toivoa en oo vielä menettäny. Taitaa tulla yhtä ittepäinen, ko siskostaan ja äidistään (sanois mun mieheni [;)]). Vielä pitää viikko oottaa kokoarvioultraan pääsyä ja sitten saa muutenkin tietää enemmän, että miten eteenpäin, ko pääsen ihan synnärin ylilääkärin vastaanotolle, jei! Nyt on ihan suht helppo olotila, mutta harkkarisuppareita alkaa tulemaan kasvamassa määrin. Jännä nähä sitten, miten tää tuleva synnytys lähtee käyntiin...meneekö edellisen kaavalla eli alkaako suppareilla vaiko sitten vesien menolla? Kakkoselta tihkuin lapsivettä ja sitten puhkastiin kalvot.

Mulla pitis vielä hankkia pieniä vaippoja, kestoliivinsuojia ja Lanishol-rasvaa kaiken varalta.

Riikka käyny hakemassa vähän vauhtia mutkalla synnärille. Tuliko mitään tietoa, että mistä supparit johtu?

Anukka: Mulla on muuten kans alkanu mahaa hieman kutiseen ja nythän alkaa ne viikot, ko vauva alkaa oikein tosissaan kasvattaa itteensä. Eli rasvaa menee täällä ainakin melkoisesti.

Kaikille oikein hyviä vointeja ja Maajon kuulumisia ois kiva kuulla, mutta ens viikollahan se käynnistys oli ellei sitten ole jo päässyt tositoimiin [:D]
 
Tänään oli neuvola ja kaikki ok, taas raudan syönti aloitettava oli hemppa laskenut 116. Ilmankos mua on väsyttänyt, tänäänkin nukuin päikkärit vaikka yritin taistella vastaan! Raivotarjonnassa ollut tuolla masussa jo muutaman viikon ja edelleen. Välillä taitaa vielä kääntyä ympäri tai ainakin poikittain [:)] kun potkut tuntuu eri puolilla vatsaa.

Kysyin siitä valmennuksesta ja uudelleen synnyttäjiä ei siihen oteta, eikä synnärille tutustumaan vaikka koko osasto on mennyt uusiksi ja vissiin vaihtanut paikkaa. Toivottavasti löydetään sitten tarvittaessa oikealle osastolle. Kyselin samalla että kuinkas äkkiä sinne synnärille on lähdettävä kun esikoiselta meni 10 päivää yli ja mut laitettiin sinä samaisena päivänä neuvolasta äippäpolille seurantaan jossa todettiin että synnytys on käynnistynyt. Ilmankos mun vatsaa väänsikin niin kummallisesti [:D] Eikä sieltä päästetty mua enää kotiin. Oon nimittäin ymmärtänyt että uudelleen synnyttäjillä saattaa synnytys edetä todella nopeasti niin se vähän jänskättää... Vaikka ihan reippain mielin olen synnyttämään lähdössä kun sen aika tulee, en meinais millään jaksaa odottaa 10 viikkoa vielä. Ilman kivunlievityksiä haluaisin synnytyksen sujuvan, kun en esikoiseltakaan mitään puudutuksia halunnut. Ainut mitä sain oli lihaksia rentouttava lääke, voiko sitä sitten kivunlievitykseksi kutsua??? Minkäslaiset tunnelmat teillä muilla mammoilla on kun h-hetki tässä vaan lähestyy?

Kävin muuten imetysliivit jo hommaamassa, Lindexiltä ostin viimeksikin ja nytkin kävin siellä shoppailemassa. Aikanaan ystäväni neuvoi ostamaan mustat liivit koska rintamaito värjää valkoiset liivit keltaisiksi vaikka käyttäisi liivinsuojuksiakin. Niitäkin täytyy ostaa jossain vaiheessa ellen jaksa noitten kestovaippojen kankaiden hukkapaloista ommella sellaisia pestäviä suojuksia... Ja niitä kertakäyttöisiä pikku vaippoja tietty vielä hommattava, tulee turhan paljon kestovaipoissa kuulema pyykkiä ihan alkuun kun saattaa vauvalla olla suora putki ja saa vaihtaa vaippaa 20 kertaa vuorokaudessa..? Tiedä sitten kun en enää muista.

Ja on tuolla kaapissa muuten hommattuna jo tutti ja tuttipullo, olivat siinä isyyspakkauksessa, kuten yksi purkki NAN:nia. Kylpyä varten on öljyä ja vaipanvaihtoa ajatellen yksi näytepakkaus kosteusliinoja. Mä en niitä ole osannut käyttää pelkästään. Pahimmat olen niillä pyyhkäissyt ja pessyt sen jälkeen pepun vielä vedellä. Taitaa tuolla jo aika lailla kaikki olla kasassa.
 
Heippa mammat!

Anteeksi pyydän jo etukäteen, nyt en jaksa kommentoida muuten kirjoituksia kuin käydä kertomassa kuulumisia.

Ei muutosta olotilassa sitten viime kirjoittelun, edelleen siis yhtenä kappaleena, mutta tosin nyt kotona käymässä, sain vuorokauden kotiloman anottua lääkäriltä [:)] tosin tänään pitää taas palailla sairaalaan. Jännittäviä aikoja elellään kun kohdunsuu on kiinni ja vauva tosi alhaalla ja viimeisin painoarvio toissapäivältä on 3,7kg, että saas nähdä miten käy. Toksemiaa minulla ei ole kun toksemiakokeet on kunnossa ja leukosyytit pysyneet alhaalla, mutta pissassa reilusti proteiinia, jonka takia joudun keräämään vuorokausivirtsaa (mikä ei todellakaan ole mukavaa[:@]), onneksi eiliset arvot oli jo laskusuunnassa ja tänään piti taas keruu aloittaa. Ja turvotus on laskenut makaamisella ja nyt verenpaineet on olleet todella hyvät olleet sairaalassa kun sitä on hoidettu lääkityksellä (syön hevosen annoksen albetolia päivässä).

Noh, silloin viimeksi kun kirjoittelin niin sen päiväinen kätilö oli sitä mieltä että käynnistellään ens viikolla, mutta sekään ei ole enää varmaa, lääkäri ei ole oikein kunnon suunnitelmia tehnyt muuten kuin että seurataan vointia ja sen mukaan edetään, tosin kaikki kyllä hokee ettei laskettuun aikaan voida odottaa kun tuo vauvan painoarvio on noin iso.

Kiitos kaikille tsempeistä ja myötäelämisestä, oikein hyvää vointia teille kaikille!
Maajo
 
Hello hello mammat!

Tänään oli eka lääkäri neuvola ja lääkäri kysyi heti että onko mulla jotain vaivoja tai erityistä kun eka käynti yleensä on (vissiin jos nyt oikein kuulin ja muistan) viikolla 36. No eihän tässä mitään erikoista. Kun siinä niin ihanassa "sängyssä" makailin niin hän alkoi juttelemaan että lopetti kättelyn viisi vuotta sitten ja sikaflunssaan liittyen... Mulla alaselkä on jo vähän aikaa ollut "sökö" (juontaa juurensa jo 14 v. sitten kun nostin poikani keinusta) niin selkä ei tuntunut kovinkaan kivalle siinä maatessa. Juu sen jälkeen mentiin yleismessuille niin voi sitä kävelyä kun ihan kuin joku tökkäsee suoraan hermoon alaselkään. Vähän meinaa jalat mennä alta.

No kun tuo dementiakin on iskenyt niin jälkeen vasta muistin että juu verikokeiden tulokset ja jos saisi sellaisen tuki"vyön" selkää varten.
No hemppa 108 eli rautaa nyt kaksinverroin. Kyllä sen tunteekin väsymyksestä. Tosin mulla joku päivä tapahtumia täynnä ja virkeä ja sitten pari ihan väsynyttä päivää perään. Mutta kaikki muuten ihan ok.

Että mulla ei masun takia vielä ankkakävelyä vaan muuten omistuista selän takia![:(]
Ja lauantaina olis kaverin häät ja korkkarit jalassa???

Maajolla siellä "jännät" paikat vai meneeköhän makaaminen tylsyyden puolelle??? Itse varmasti kaipaisin jo aksöniä kuin makaamista sairaalassa. Mutta Maajolle oikein kovasti jaksamista.[;)]

Itse luulin että mulla on kohtuullisen kokoinen masu, mutta kaupassa näin sitten oikein ison masun että.[:D]
Mammavaatteita kävin tänään ohimennen kurkkimassa ja ei mitään neuleita tai pitkähihaisia, H&M:ssä.
Mutta onneksi Gina trikoossa on kaikkea kivaa. Alkaa vain olemaan aamuisin ja iltaisin kylmä.

Sellaista kaikkea täällä itsekseni mietiskelen.[8|]

Niin juu mulla vilpertti ties miten päin masussa että pää alaspäin ei vissiin ainakaan ole. No ensi tiistaina ultra ja istukan paikan tarkistus. Kivaa saada tietää tarkemmin minkä kokoinen vilpertti mahtaa olla[:-]

Viikonlopun alkua kaikille mammoille![:)]
 
Täällä ollut jännät paikat, supisteluja joita siis ollut runsaasti jo viikolta 18 jatkuneet ja nyt sitten muuttuivat entistä täpäkämmiksi.
Paineentunnetta alakropassa, alavatsalla, selässä ja jopa reisissä.
Vessassa käynti sattuu ja ylösnouseminen sohvalta/sängystä todella kivuliasta. lonkat ihan palasina.
noh toissapäivänä kun supistuksia taas tuli ihan säännöllisesti niin suunnattiin Kättärille. Siellä makailin sitten mittareissa ja supistukset jatkuivat.
lääkäri tutki tilanteen, kohdun suu kiinni mutta pehminnyt, olisi ollut ottamassa sairaalaan sisään.
Sain kuitenkin sitten luvan lähteä kotiin jos varmasti palaisin paikalle ellei supistelut kotona vähenisi.
No vähentyihän ne onneksi, mutta vain osittain.
Eli nyt sitten eilisen ja tän päivän vaan taas makaillut ja miettinyt missävaiheessa pitäisi lähteä takaisin.
On vaan niin hankalaa sitten kun esikoinen koulussa ja mies tekee nyt pitkää päivää kun hommia on.
Mutta kyllähän se vauvan terveys on tärkein, eli jos tilanne ei helpota niin kai se on taas mentävä ja varauduttava sitten jäämäänkin joksikin aikaa.
Onneksi viikko 32+ alkaa huomenna ja kahden viikonkuluttua pitäisi olla jo hyvinkin selvillä vesillä. Keuhkotkin kehittyneet ym.
Nyt 31+4 viikoilla painoarvio ultrassa oli 1780, maha on laskeutunut ja vauva raivotarjonnassa ja hyvin alhaalla jo.

Heräsi sitten itselle sellainenkin ihmetys, että mein pieni on ollut jo rakenneultrassa raivotarjonnassa, eikä ole sen jälkeen asentoa muuttanut. Sitten kun kaikkea miettii niin aloin jo pohtia voiko sekin olla merkki jostain häikästä, kun yleensä aina sanotaan että sikiöt heittää volttia ja liikkuu aktiivisesti.
Tämä kyllä liikkuu siis heiluttelee kasiä ja potkii napakasti, mutta pää on lantiokuopassa ja on ollut melkein koko ajan.
 
Moi,
 
On tää vaan niin jännää kuulla teidän kaikkien kuulumisia ja fiiliksiä[:-]!
 
Maajo, tsemppiä kovasti, hengessä täysillä mukana!
 
Jerose, onneksi "menkat" menivät ohi. Saa pikkupoitsu vielä kehittyä valmiimmaksi. Omien kipujeni kanssa olen ihmetellyt sitä, että jos jaloissa pyörisi monta muksua jo, miten sen jaksaisi. Nostan siis hattua kaikille äipöille, joilla on jo useampi huollettava napero.
 
WhiteWife, kiitos imetysliivivinkeistä! Mä olen nähnyt myös ihan kelvollisia H&M:llä ja Anttilassa[:-]. Käyn vielä siis katsomassa Lindexiltä ja sitten päätän.
 
WW, Tirpu ja Anukka ainakin mietitte kaikenlaisia tavaranhankinta-juttuja...mäkin tässä tuumailin, että taidan ostaa jo paketin kertsejä alkuun, vaikka kestoja on pääasiassa tarkoitus käyttää. Tuttipullot on kai myös hankittava, niin ovat sitten valmiina. Maidonkerääjät vois olla kova juttu myös hankkia etukäteen. Mies jo miettii sängyn virittämistä (meillä katosta roikkuva kehtosänky) ja hoitopöytään täytyisi laittaa laidasta roikkuvia pussukoita tavaroille. Kait siinä nyt olis alkuun jo ihan hyvin.
 
Oma olo on tuskainen, heppu heiluu ja rymistelee mahassa niin, että viime yö oli oikein tuskaa. Sattui[:@]! En tiedä, yrittikö tulla navan kautta ulos vai mitä ihmettä touhusi. Vatsa oli niin pinkeällä ja kireällä, että kiesus sentään[:(]! Inhottavat kivut alapäässä ja vatsassa ovat riesana. Mietin jo yöllä, että onko nää jotain supistuksia vai ihan vaan venymistä, kun ei ole mitään tietoa asioista. Jospa se viihtyisi kuitenkin vielä ainakin kuukauden masusessa ja kasvaisi valmiimmaksi.
 
Toivon kaikille parempaa oloa ja levätään sen minkä pystyy!
 
Hymyä,
Koivunlehti

 
 
 
Mulla oli eilen
 
Heipat taas!
 
Ihmeesti ne käytännöt tuntuu tosiaan vaihtelevan paikkakunnittain, jos Karviselle oli lääkäri noin sanonu käyntien määrästä ja ajankohdasta. Meille kuuluu 3 lääkärikäyntiä, joista 2 on jo ollu, ja kolmas on tulos syyskuun alussa vkolla 36.
 
Minkä kokosia liivejä ootte muuten ostanu? Osaako ne myyjät noissa ihan "perinteisissä vaatekaupoissa" auttaa imetysliiivien hankinnassa, vai pitäiskö näin enskertalaisena suunnata johonkin viralliseen liivikauppaan? Mulla ei oo tissit kasvanu vielä juuri ollenkaan, joten ei minkäänlaista aavistusta, kuinka suuret mollukat noista sit tulee. Onks yks kuppikoko normaaleja isompi ok?
 
Vielä hankinnoista: Ostin tänää paketillisen niit Babycaren bio-kertakäyttövaippoja. Oon niinku olevinaan ekoihminen [:)]. Täytyy sit kattoo, miten se arki lähtee pienen kans sujuun, josko niit kestojakin vois harkita. Niin ja niistäjän ostin valmiiks. Vielä pitäis ainaski itkuhälyttimet ja rintapumppu jostai löytää. Ja tuleehan niitä varmaan mieleen paljon muutakin pientä hankittavaa, mitä tarvii. Oottekos muuten aatellu tota pumppu-asiaa, et hommaatteko, ja jos niin sähkösen vai manuaalisen?
 
Kaikille toivotetaan täältäkin hyviä vointeja, toivottavasti isommat vaivat katoo johonkin!
 
Meillä täällä on kolmesti tuo lääkärineuvola, itse tosin käynyt jo lukemattomia kertoja supistusten takia. Mutta paikkakunta kohtaista näemmä...

Rintapumpusta sen verran, että manuaalinen on riittävä ellei tarvitse pumpata rintoja jatkuvasti esim. keskoselle. Eikä sitä pumppua kaikki tule edes tarvitsemaan, joten en olisi heti ostamassa kaikista kalleinta sähkökäyttöistä. Joku käsikäyttöinen hätävaraksi ehkäpä.

Mä olen ehkä sen verran itsekäs ja mukavuuden haluinen, että meinaan ihan vaan kertakäyttövaippoihin luottaa. On niin paljon muutakin hommaa, kuin läärätä kestovaippojen kanssa. En ole siis puolesta enkä vastaan, vaan ajattelen ihan vain jossain kohti päästä helpolla. Eiköhän kolmen lapsen kanssa muutakin hommaa ole.... [:)] Mutta toki mielelläni otan vastaan sitten teidän kommentteja, jotka olette päätyneet kestovaippoihin.
 

Hyviä vointeja kaikille!!! [:)]
 
Imetysliiveistä vielä...

Eli Lindexillä mun mielestä jopa ihan nätitkin, pitsipäällysteiset, mustat, vaaleanpunaiset ja valkoiset. Muotoillut kupit. Hinta tais olla 16,90e. Että tällainen mainospuhe [:D] H&M liivit taitavat olla puuvillaiset, eivät ehkä tue maidosta painavia rintoja tarpeeksi..? Anttilan tarjontaa en edes ole käynyt katsomassa. Mulla kuppikoko on kasvanut yhdellä, samaten rinnanympärys. Otin tämän hetkisen kokoni Lindexiltä, koska oli sovitettaessa vielä liian iso. Uskon sen riittävän.

Rintapumppua mulla ei ole ja olen samaa mieltä että manuaalisella pärjää jos vähän pumppailee, mutta jos aikoo luovuttaa maitoa, kannattaa hommata sähkökäyttöinen.
 
Piti tulla moikkaan teitä kesken synttärivalmistelujen [:D] Meillä juhlitaan huomenna nuorimmaisen 1 vee bileitä - tänään oikea päivä, mutta vklp passaa paremmin kakuttelemiselle.

Maajolle jaksamista toivottelen taasen täältä, kun en oikein muutakaan voi [:)]

pp09: Voi mahoton, että nyt jo noin suppailee [&:] Toivottavasti pieni pysyis vielä viikkoja masussa, ko yleensähän toi vko 36-37 on just kriittinen keuhkojen kehityksen kannalta, mutta jos syntyy aikasemmin, nii kuulemma annetaan kortisonia, että keuhkot kypsyy nopeemmin. Ja sulla vielä "vähän" viikkoja ja vauva pieni.

Koivunlehti: Mulla on just samanlaista ollu, ko ipana on vaihtanut asentoa tuolla yksiössään. Sinkuu, venyy ja paukkuu ja tuntuu just siltä, että tulee heti ulos ja vieläpä navasta. Kaikkea se pitää naisen vaan kestää, kyllä miehenä olo ois "ehkä" helpompaa, ainakin joskus [;)]

Tirpu: Ite meinasin imetysliivit käyä ostamassa vasta synnytyksen jälkeen - on sen verta hillittömät daisarit tuolloin, ettei voi ihan etukäteen tietää tulevaa kokoa. Mulla on kyllä pitänyt ostaa isommat nyt ootusaikanakin, että saa nähä mihin dollypartonin-mittoihin sitä vielä pääsee. Yäk!

Riikka: Et oo itsekäs, vaan jokainen tekee tavallansa noitten vaippojen suhteen [:)] Me kestoillaan ihan sen takia, että esmes meillä menee jätekustannukset painon mukaan, ei määrän. Ja vaipoista sitä painoa todella löytyy. Sitten asiaan vaikuttaa ekologisuus, kun muutenkin ollaan kierrätys-ihmisiä - täällä missä asutaan, on vähän pakkokin olla. Ite ainakin tykkään lapsen ihon pysyvän parempanan kestojen ansiosta, koska hengittävät mm. paremmin. Pitäähän sitä pyykkiä pestä ja varsinkin tän kokosen perheen ja siinä samassa menee aina koneellinen vaippojakin, ei tunnu missään. Ite en koe sitä mitenkään aikaavievänä tai hankalana asiana. Asennekysymys.

Jahhans, josko taas jatkais hommia. Maha kovettuu nyt aika usein, ko tässä häärään, mutta onneksi ei oo kipeitä, ainakaan vielä.
 
JeRoSe - kyllähän tuota pyykkiä muutenkin tulee ihan kiitettävästi, joten tuskin vaipat sitä kovinkaan paljoa lisää. Saapi nähdä vaikka sitä innostuiskin kestoista. Kyllä meilläkin ollaan kierrätysimmeisiä ja tuleehan vapoista hirvittävä jätemäärä. Joskus on vaan helpompaa pysyä tutussa ja turvallisessa, menee oma aikansa uusien juttujen sisäistämiseen ja kuitenkin, kun on hetken tehnyt tuntuu kuin olisi aina tehnyt samoin. [:)]

Nyt olisi sitten vaavelin sänky kasattu ja äitiyspakkauksen laatikosta tuunattu ensisänky pinnasänkyyn, kyllä tuli ihana! [:)]

Noista imetysliiveistä....  itse ostin henkalta ja maukalta neljät liivit ja olen koekäyttänyt nyt jo. Nyt vielä ainakin ovat hyvät. Aikaisemmissa raskauksissa ostin liivit Lindexiltä ja olivat hyvät. Muista en tiedä, mutta itse olen ostanut liivit jo ennen synnytyksiä ja koot ovat olleet passelit. Nyt ostin yhden koon normaalia(mikähän se normaali sitten ikinä onkaan??!!) isommat, saa nähdä meneekö pieleen vai nappiin.

Jos veis mahan suihkuun ja kävis itse samalla.... [:D] Aurinkoista perjantaita jokaiselle möhömahalle! [:)]
 
Takaisin
Top