Raskaus yli puolen välin

Heissan! Laiskuus iskenyt tännekkin, lukenut olen, kirjottaa en oo jaksanut, sori! [&o]

Mansikoita täälläkin on pakastettu ja syötiin tyttöjen kans niitä aivan mahottomasti, ko olivat niiiin hyviä. Makeita, ihania mansikoita, mutta jaiks, ne tosiaan nostaa sokeriarvoja, vaan minkäs teet, ko on aivan pakko saaha niitä. Hih! Mustikoita ja puolukoita sitten myöhemmin pakastan ja jos en ite pääse mettään, nii saan onneksi ostettua niitä. Pakkaseen ei kyllä mahu yhtään mitään ja oonkin tässä jo harkinnut sellasen arkkupakastimen ostoa, mutta oispa tilaa mihin sen laittaa. Jännä juttu, ko uus talo ja heti on tila loppu! [;)]

Riikka33:lle teretulemasta tälle puolen [:)]

Ja hyvä, ko Iitalla ja pp09:lla paremmat olot olleet saikun ja tulosten myötä [;)]

Maajolle moit ja elä sie ihan vielä synnytä - oota meitä muitakin vielä vähän aikaa [:D]

Eilen alko ankkakävely tällä mammalla - tuskallisen kipeet lonkat, alakerta ja kaikki navasta alaspäin eli nyt alko jo tää vaivallisuus. Ei oo ennen näillä viikoilla vielä vaivannut, tosin onhan mulla kaks edellistä synnytystä ollut kahen viime vuoden sisään, ettei oo ihme, jos paikat löysää jo nyt. Toivon vaan, että lepo auttaa, koska hieman hankalaa olla tyttöjen kans kotona, jos vaiva jatkuu ja jatkuu ja jatkuu...Torstaina seuraava neuvola. Saas nähä millaset sf-mitat nyt tulee, ko oma terkka on tullu lomilta. Nyt päiväkahvin keittoon!

ps. Nautitaan nyt kesästä, ko on luvattu lämmintä koko viikoksi [:)]
 
Heips!

Kun en aikaisemmin "tohtinut" teille kertoa niin, ai ai tytär teki mansikoista Brita tortun.[:D] Kermavaahtoa ja tuoreita mansikoista välissä.

Maajo just sellaista unilelua olen katsonut mutta v.sinistä ja siinä oli kai hiiren pää. Mä taisin ekassa synnytyksessäkin todeta supisteluvaiheen jälkeen, että mitä nyt vielä eikö tämä riitä, että nyt pitäis vielä ponnistaa, en mä halua! [:D]
Mutta nyt osaat jo odottaa, että ei ihan yllätyksenä tule jos pitääkin samantien jäädäkin jo synnyttämään. Jännää kuitenkin, kun ei ole itsestä kiinni tuo asia.

Ai niin meinaa asiat unohtua kun alkaa kirjoittelemaan. Niin huusin huuto netistä pinnasängyn ja tänään pitää se hakea. Ihan mielestäni hyvät kaupat kun sänky on Brion (jos kaupasta ostaisin niin ei mitään väliä, mutta kai se on kalliimpi) ja kaupanpäälle tulee patja, syöttuoli + pehmuste 60€. Että sillai olen kyllä maltilla löytänyt tavaroita vähän halvemmalla kuin ryntäämällä heti ensimmäiseen kauppaan.( joka tosin onnistuu minulta paremmin kuin odottelu)[:D]
Siihen ostin eilen Ikeasta pinnasuojuksen ja vähän pienemmän ammeen, mutta varmaan ihan näppärän kokoinen.
Nyt mulla äiti kaiken alkushokin jälkeen on oma itsensä kun kuulemma katselee kaikkia vaatteita ja on ostellutkin ohi mennen alesta kivoja juttuja.
No tulipa siinä taas ostoslistaa teillekin kerrottua, mutta olette ainoat joille voi innoissaan kertoa löydöistä.

Hui kuulin äiteeltä kun heidän yks naapurin vauva syntyi 2 vikkoa etuajssa ja kärsii koliikista. Niin oli mies ollut illalla todella lämpimänä iltana ulkona vaavin kanssa ja se huusi oikein kipeästi. Laittoi sitten vaavin tummiin vaunuihin ja PALJON peittoa ja vaunun "kantta" päälle, huh. Äitee ja naapurin MIES jopa katseli että eikö se pieni raukka siellä vaunuissa läkähdy, mutta miten siinä nyt menee toiselle mitään kommentoimaan. Itse käytän sitä kylpymittaria vaunuissa jos kesällä ei varmaksi tiedä kuinka kuumaksi lukemat vaunuissa nousee.

Romaania tulee taas, juu. Mutta kyllä on toi raudan syöminen haasteellista kun muistaa sen tietenkin nälissään ja sitten pitäis melkein olla 4 tunnin aikaväli jolloin puolessa välissä tabletin ottaa ja taas on syömättä.

Sellaisia mietteitä täällä tänään.
Juu täysin siemauksin nautiskellaan vielä lämmöstä, kun nuo äippävaatteetkin käy vähiin jos pitää alkaa enemmän pukemaan päälle[&:]

Mansikkaisia ja mustikkaisia päiviä kaikille masuille![;)]
 
Heips pitkästä aikaa!

Olen täällä käynyt juttujanne lukemassa säännöllisen epäsäännöllisesti [;)] ja nyt jaksaa taas itsekin kirjoitella.

Mulle Kelan pakkaus tuli jo, ajattelin sitten loppu kesälomalla pestä kaikki vauvan vaatteet ja viikata kaappiin. Onhan noita jo kertynyt kaikilta sukulaisilta ja ystäviltä.

Tänään kävin kirjastossa ja otin pari neuleohjekirjaa lainaan jos jaksaisi sen neulehaalarin väsätä tässä vielä... Saas nähdä kun tossa pakkauksessa tuli nyt uutuutena se villahaalari.

Minäkin ostin mansikoita 10kg, aikaisempina vuosina olen ostanut 25kg ja aina on kaikki mennyt. Nyt tein pääasiassa kaikista hilloa ja muutaman litran laitoin pakkaseen. Niistä sitten hyvää kiisseliä talvella, nam... Huomenna ajattelin mennä mustikkaan ja ottaa lapset mukaan. Täytyy sitten vääntää mustikkapiirakka, sain niin hyvän ohjeen ystävältä! Samalla täytyy vilkuilla metsässä että joko on sienet alkaneet nousta. Hyviä kanttarelli paikkoja en tiedä mutta suppilovahveroita löytyi viime syksynäkin vaikka kuinka!

Palasin viikko sitten töihin ja ekoina päivinä meinasin pyörtyä kun oli niin kuuma! Loppuviikosta taas supisteli kovasti töissä ja edelleen kotona vaikka olin ihan levossakin..? Tänään soitin neuvolaan ja passitti mut pissatestiin ja saikulle alustavasti. Saattaa kuulema oireeton pissatulehdus aiheuttaa supisteluja, vaikka sanoikin että näillä viikoilla kohtu on supisteluherkempi kun kohtu kasvaa nyt nopeasti. Onko kokemuksia?
 
karvinen14, tuo kylpymittari vaunuissa on kyllä hyvä idea! Ei olis itsellä tullut mieleenkään.

Mä olen täällä kipeänä. Maha meni eilen illalla sekaisin ja huonoa oloa on jatkunut siitä saakka. Nyt tosin alkaa jo helpottaa ja ruokakin alkaa maistua. Yö kyllä oli melkoisen tuskaista kun joka paikkaan koski ja oksetti hirveästi. Vessasta ravaamisesta puhumattakaan...

Kuinka moni teistä on muuten päätyneet yhdistelmävaunuihin? Itse olen sitä kovin pohtinut, mutta en ole vielä oikein tullut minkäänlaiseen päätökseen vaunujen suhteen.
 
Moikka [:)]

Korento: me hankittiin yhdistelmävaunut. Aiemmin on ollut kunnon kuomurattaat ja siihen kantokoppa, oikein hyvin pelitti sellaiset.

Varmaankin makuasia millaisiin päätyy.... yleensä vasta käytössä hoksaa millaiset vaunut olisi omaan käyttöön parhaat. Mutta en välttämättä suosittele niitä kaikkein kalliimpia vaunuja, ei ne aina parhaat ole. Mutta onhan se niinkin, että laatu maksaa. Eikä köyhän ainakaan kannata halpaa ostaa. Joskus kuullut jonkun sanovan moisen letkautuksen. [:D]
 
Korento kyseli vaunuista - meillä on Emmaljungan Twin City Crossit, joista saa "yhistelmät" ja ovat pehmeellä kantokopalla. Ite tykkään sen takia, että menevät sitten pitemmän aikaa eikä tartte olla ostamassa heti kohta uusia. Tosin meikä on ostanut vaunut per vuosi tässä kolmen viime vuoden aikana [;)] Carenan ykköset, ko vanhempi tyär tuli, tuplat viime vuonna ja nyt oon ostamassa sellasia kaksosten matkarattaita, Cragon Tour Duot ja ne pitis lähteä hakemaan liikkeestä. Niihin kun saa turvakaukalon kiinni, nii ovat varmasti hyvät. Ja vielä lisäyksenä, että kovaa kantokoppaa en ottais vaunuihin - vie paljon enemmän tilaa.
 
Ekan kanssa oli yhdistelmät kovalla kopalla ja en tykännyt.
Nyt tiesin paremmin mikä juuri meille sopiva kärrysysteemi ja malleista päädyin sitten Emmaljungan Ceroxiin.
Eli kuomuratas pehmeällä kopalla ja heittoaisalla.
Yhdistelmistä en itse tykännyt koska niissä pitää saada säilytettyä ensin isoa ratasosaa ja sitten koppaosaa. Lisäksi ratasosa korkeammalla ja kiikkerämmän oloinen kuin kuomurattaissa.
Lisäksi halusin kunnon pyörät, en niitä "city" malleja koska asutaan ok-alueella missä tiet ei talvella missään huippukunnossa. sellasia pikkupyöräsiä on ihan mahdoton loskassa/lumessa työnnellä.
Nyt olen tosi tyytyväinen rattaisiin enkä meinaa millään malttaa että pääsisin niitä työntelemään [:)]
 
ai niin ja neuvola oli eilen. kaikki ok. painokin oli noussut maltillisesti vain 300g/vko mikä mulle tosi vähän. Johtuen jo yli kuukauden kestäneestä hammassärystä ja hampaan poistosta.

Edelleen särkee joten jos näin jatkuu ei painoa tulekaan paljoa, tosin mielummin kyllä ottaisin sen painon lisäyksen kuin jatkuvan säryn varsinkin kun panadol ei todellakaan auta hammassärkyyn.
 
Heippa mammat!
 
Toivottavasti korennon vointi on jo parempi. Ikäviä tollaset yöt, kun ei saa nukuttua.
 
Mekin ostettiin yhdistelmävaunut. Mallin oikeastaan määritteli pitkälti se, et saatiin tutulta edullisesti käytetyt. Ja kun ne hetken pällistelyn ja säätöjen veivaamisen jälkeen vaikutti tosi hyviltä, niin ostettiin sit ne sen enempää vertailematta. Työntöaisan korkeus on säädettävä, ja sen suuntaa voi vaihtaa. Kokoon ne menee kätevästi (ainakin pikku treenaamisen jälkeen [:)]) ja mahtuu ihan tavalliseen autoon. Pyörät oli tietty iso kriteeri, ja noissa on semmoset kunnon pyörät, millä pääsee eteenpäin sohjossakin. (Gessleinin joku vähän vanhempi malli kyseessä).
 
Neuvolareissunkin tossa taas tein. Edelleen oli sijainen, mut oli ihan ok tyyppi. Sf-mitta suuntaa kohti alakäyrää tasaisen varmasti, mut vielä ollaan kuitenkin käyrillä. 27 oli nyt. Meidän poju tuntuis majailevan poikittain, joten sekin tohon mittaan tekee. Painoo oli tullu 117 g/vko, eli vähän, mut viimeks olikin +700g tietämillä, et taitaa vaan olla luonnollista, et se tasaantuu. Aika peruskeikka oli siis tän kertanen neuvola, ens kerralla pitäis sit olla vakituinen täti paikalla.
 
Närästyksestä juteltiin kanssa, ja jotkut on kuulemma saaneet apua piimän juomisesta. Mulla ainankin, kun iltaa kohti se närästys selvästi pahenee, nii vois kumota aina iltajuomaks lasin piimää. Pitääpä kokeilla, josko se jonkinlaisen suojaavan kalvon tonne masuun muodostais.
 
Nyt taitaa kutsua puutarhamarjat. Jos muutaman vatun ja sit vaikka parit herukat heittäis huiviin.
 
Voikaahan hyvin
 
Tosta sf-mitasta olen kuullut aika paljon sellaista puhetta ettei sitä kannata kovin vakavalla mielellä tuijotella....   Viime viikolla olin supistusten takia lääkärineuvolassa kontrollissa ja se lekuri kysäsi, kun olin jo lähtöä tekemässä, että haluanko hänen mittaavan sen. Oli tosin tainnut unohtaa sen [:D] mutta tuumasin, että eiköhän sen ehdi seuraavalla kerralla.

Mä en ole edellisissäkään raskauksissa oikein seurannut sitä mittaa, aina se on kuulemma mennyt siellä yläkäyrillä, mutta mutta... ihan normaalin kokoisia vauveleita on maailmaan tupsahtanut. [:)]

Ehkäpä olen sitten vähän tietämätön, kun en pidä sitä mittaa kovinkaan tärkeänä.

Närästyksestä... olin jo yhdessä vaiheessa tuulettanut sen puolesta ettei närästys nyt NIIIIN kovin kamalaa ole, kunnes se sitten paheni ja lisääntyi, ei kiva. [:@] Rennietä olen siihen popinut ja ainakin itselläni ihan mukavasti jeesannut.

Painon noususta sain noottia lääkäriltä, sitä on tullut helmikuusta tähän päivään 7,1 kg. Oman terveydenhoitajan sijaisen mielipide oli se, että voitaisiin täälläkin mennä Ruotsin malliin, jossa punnitusta on kolme kertaa raskauden aikana. KANNATAN! [:D]

Itse ainakin tiedän mistä kiloni ovat peräisin, kun kaikki vaan maistuu niin hyvältä ja vatsa tuntuu olevan pohjaton. Tainnut joku riippuvuus karkkiin ja jäätelöön tulla... [:(] välillä lohdutan(eli annan itselleni mukamas luvan hyvällä omalla tunnolla) itseäni, että en enää polta. Viimeisen tupakan poltin sinä päivänä, kun plussasin. Eihän se mikään selitys ole, mutta on niin hankalaa kieltää itseltään herkuttelu. Selkärankaa ei tässä asiassa ole...
.
 
Tirpu: Mulla ei Renniet auta ollenkaan närästykseen (ja Multitabsin närästystabut lopetettu [:(]) ja nyt sitten opettelin juomaan rasvatonta piimää ja kas! Närästys pysyy poissa, mutta piimää kyllä sitten kuluukin [:D] Ja toi rasvaton piimä onkin hyvää, namiii! Eli mulla toi piimä auttaa, suosittelen kokeilemaan.

Riikka: Mulla on pari kaveria, jotka käyneet Ruottin puolella nlassa ja heiltä ei oo painoa mitattu kertaakaan, tosin ei oo mitattu automaattisesti pissojaan, paineita tai muutakaan, ennenko on ite pyytäny. Ja eka nla Ruottissa on vasta lähempänä vko 16 ja sydänääniä ei ees kuunnella ennen vkoa 18. Mutta tosiaan, toisaalta Ruottin puolella on jotkut asiat paremmin, mitä Suomessa, esmes nää rokotusjutut. Ite tosiaan käyn Suomen puolella nlassa ja synnytänkin Suomessa. Ja tosta sun painosta, todella vähän on sulla painoa tullu, että aivan suotta sun terkkas siitä on hiiltynyt - ihme homma!

Huomenna ois itellä nla ja kiva saaha oma terkka takasin ruotuun ja normi mitatkin, mm. sf [;)]
 
Tota piimää täytyy kokeilla.... ennen en tykännyt piimästä, mutta raskauden alussa join sitä usein, kun oli ihan hirveä himo siihen. Monesti olen kaupassa ollut käsi ojossa piimähyllyn luona, mutta jostain syystä jäänyt ostamatta. Seuraavalla kerralla täytyy ostaa. [:)]
 
Helou!

No kuten arvasin, niin johan sf-mitta tippuu, ko tulee oma terkka lomilta takasin [:D] Nyt mitta oli 31 ja jätkä on edelleen perätilassa, joka sekin nostattaa mittaa, mutta en ole yhtään huolissani vielä asennosta, tässä on kuiten aikaa vaikka ja kuinka. Kaikki mittaukset oli normit, paino oli puolestaan tippunut 700 grammaa per viikko. Seuraavan kerran sitten taas parin viikon päästä nlakeikka edessä.

Meillä on taas helleaalto menossa, ulkona en jaksa kauan olla, mutta tahtois kuiten saaha lisää väriä iholle....
 
Huh hellettä mammat!

Täällä suunnassa onkin ollut lämmintä koko viikon ja sen kyllä on turvotuksesta nähnyt. Tänään oli mukava päivä kun kävi mun kaikki siskot vierailulla meillä ja hulinaa oli, mutta oikein ihanaa sellaista. Rauhallisesti sitten olen kyllä muuten oleskellut kun ei oikein enää pysty/jaksa tehdä mitään varsinkaan kun viime aikoina yötki ollu rikkonaisia, kahtena viime yönä heränny yhden aikaan ja valvonut 1-2h ennen uudelleen nukahtamista. Jännittää jo kovasti perjantaikin että mitäs mammapolilla tapahtuu... Pööpötti hieroo aika lujaa päätään lähtökuoppiin ja eilen koetin itse tunnustella kohdunkaulaa mutten enää sitä löytänyt sekä takapuolen luut on hellänä niin että välillä istuminenkin sattuu ja mahaki taas pullahtanu eteenpäin enemmän, sekä taisinpa tänään tuntea ensimmäisen kivuliaan supistuksen (maha kovettui ja alamahassa tuntui kipua).

jerose: vaikeaahan se tulee olemaan tuo oottaminen, mutta parhaani mukaan koetan ootella teitä muitakin, toivottavasti ei kuitenkaan vielä vauveli synny vaikka välillä tekee jokapaikkaan kipeää ja toivoo että syntyis jo vauveli. Mä oon varmaan kuukauden jo harrastanu tuota ankkakävelyä ja mies nauranu mulle kun kahden kävelyllä ollu niin oon sitten sille vitsinä heittänyt että "kvaak kvaak kvaak". Miten uudessa talossa voi tila loppua jo het alkuunsa? ;D mä taas haaveilen että pääsisin tosta meidän isosta arkkupakastimesta eroon ja saisin ostaa sit jääkaapin vierelle pystypakastimen, mutta se taitaa jäädä vielä haaveeksi.

karvinen: kovasti oon henkisesti jo valmistautunut että nyt jäädään osastolle ja synnyttämään ja siskon mies tuumaski että saapa nähdä joko sit viikonloppuna saadaan vauvauutisia meidän suunnasta, mä tuumasin että enköhän mä sitten informoi jos niin käy. Miehen kanssa tuossa yks ilta puhuttiin synnytyksestä ja mun toiveista, ainut mitä mä toivon sydämestäni on se ettei tuu mitään hössöttäjäkätilöä mulle vaan tulee sellainen rauhallinen kätilö, minä kun inhoan kaiken moista hössöttämistä (siksi kai sitä salassa viime syssynä naimisiinki mentiin, harmi vaan kun ei lasta voi salassa saada [:D])

riikka: tervetuloa mukaan kirjoittelemaan tänne. No ootpa saanut kyllä mun mielestä ihan turhaa noottia lääkäriltä painonnoususta, mulla vamaan nyt noussu paino 15kg ja kukaan ei ole sanonut mitään (paitsi se kätilö käski laihduttaa raskauden ja imetyksen jälkeen, mutta ei siis kommentoinu raskauden ajan painonnousua mitenkään), oisit vaan tuumannu lääkärille ettei sitä ilman painonnousua kyllä lasta tehdä (mä tuumasin äidin tädille niin kun se painoa kommentoi ja lisäsin vielä ettei lasta ilman mahankasvuakaan saa).

Vaunuasiaa olikin jo moni kommentoinut mutta kommentoimpa vähän minäkin, itse valitsin Carenan yhdistelmävaunut pehmeällä kantokassilla ja käännettävällä heittoaisalla, renkaat on helposti irrotettavissa ja niitä ei tarvi pumpata sekä vaunut saa kätevästi kasaan, minulle oli tuo hinta ratkaiseva tekijä kun nuo oli ihan kohtuu hintaiset ja uusien emmaljungan vaunujen hinnalla saisi Carenan rattaita 3-4kpl eli vaikkapa jokaiselle lapselle uudet (jos nyt meille enemmän lapsia myöhemmin suodaan). Mutta pääasia on vaunujen valinnassa se että saa mieleisensä jokainen.

Uimaan tässä tekis mieli, mutta on niin kaukana nuo uimapaikat ja lähin uimapaikka on hiekkamonttu jonka pohjassa on lähde, tosi kirkas ja kylmä vesi, mereen tekee mieli pulikoimaan mutta sinne on matkaa se 100km ettei viiti sen takia lähteä ajeleen rannalle, ja sitäpaitti mun kuski lähti pyöräilemään ni saa sitten todellaki haaveilla uimisesta, ukkeli lähti kattoon peltojaan ja tutkailemaan millainen sato tänä vuonna oikein tuleekaan. Tottakait sit ukkelille osuu puinnin aika isyysloman aikaan [;)].

Nautitaan massuistamme, vaikka se välillä näiden kipujen keskellä onkin hankalaa.
Maajo
 
Heips mammat!

Täällä päin hellettä ja sadetta vuorotellen. Ei pääse kyllästymään![:-]
Tänään kyllä piti metsään mennä mustikoita etsimään, mutta tulikin sitten sade.
Siivotakin piti, kun tuttu tulee huomenna kylään, mutta väsyttänyt aivan hirveästi.

Riikka en minäkään tuota sf-mittaa muuten niin seuraile, mutta se antaa kuitenkin jotain suuntaa masun kasvusta ja kun mulla edellisestä odotuksesta on jo 15 vuotta niin voi vertailla entisiin mittoihin.
Mulla neuvolan "täti" sanoi kun paino ei vielä olle noussut, että 7 kiloa nyt pitäis suurinpiirtein tulla koska sen verran painaa vauva + muut (istukka, jne.).
No ensi viikolla neuvola ja nyt on tainnut paino vähän nousta. Tosin odotuksen aikana alkanut mussuttamaan pullaa ja karkkia.

Mulla rinnat alkaneet kutiamaan inhottavasti koko ajan. Rintsikoita en voi kauan pitää kun alkaa kauhea raapiminen[&:] Taitaa johtua kai helteestä ja kosteudesta tai jostain.
Soitin eilen Kelaan ja onneksi nyt sitten paperi käsittelyssä, että toivoa olis saada tännekin se äippäpakkaus. Sängyn ja syöttötuolin jotka ma hain niin laitoin vielä varastoon odottelemaan. Ja kerro nyt sitten muille ostoksista kun äiti taas että aikasin sä nyt niitä ostelet ja mies, että mä olisin maksanut niistä kyllä vain 40€ kun maksoivat 60€[:@] Ja todella hintansa väärtit ovat. Aargh taas on tätä matalapainetta täällä suunnassa.

Koska teillä on alkanut tulemaan turvotusta? Itellä ei vielä ole, mutta jos tällä kerta ei tule niin ihmettelen.

Maajolle pihalle mies laittamaan lasten altaan, että saa pulikoida[;)] Mulla meri on ympärillä koska asustelen saaressa, mutta kertaakaan en ole uimassa käynyt tänä kesänä.[8|]
Mä taidan lähestulkoon sitten täällä yksinään palstaa pidellä, kun teillä on jo kääröt kainalossa[:(]
En mäkään mistään touhotädeistä tykkää vaan sellaisista asiallisista ja rauhallisista. Ja hössötyksestä en sillä tavalla tykkää, että kun jonkun näkee tai jollekin soittaa niin koko ajan puhutaan, että onko masu kasvanut, että kuinka iso se jo on, jne. On sitä muitakin juttuja.

Kirjoitelkaa nyt ahkerasti, kun täällä meinaa ajoittain tylsyys iskeä! Alkaa olla muuten malttamaton, että sais jo vaikka vilpertti sen puolesta syntyä, ei muuten.
 
Moikkelis


Minä kävin tänään sokerirasituskokeessa, nyt siis jännitän huomiseen asti
noita koetuloksia. Kelasta soitettiin että eivät saa laitettua koneelle että avoliitossa siitä asti kun olin laittanut, ihmettelin että mistä voi johtua, ja koitin miettiä milloin toi avokki muutti osoitteensa mun luo. Onneksi oli tosi mukava kelan täti, joka lupasi itse soittaa meidän lähi kelaan ja tarkistaa asian. Niinhän se vaan oli ettei ne kelan tiedot itsestään päivity, eikä mieheni ole asiakkaana ollut, niin tiedotkin olivat vielä vanhat heidän systeemeissään. Mutta asia saatiin hoitoon, joten nyt odottelen innolla äippäpakettia[:)]
Ens viikolla olisi toinen neuvolalääkäri käynti 13.8, mielenkiinnolla odotan että miten tuo paino on käyttäytynyt. Paljon olen ainakin syönyt, ja masu tuntuu kasvavan todella nopeaan tahtiin:)


Mulla ihan semmoinen olo että flunssa olisi tuloss, vähän yskittänyt tänään ja keuhkoissa on paineen tunnetta. Siskon perheellä ollut flunssa, toivottavasti en sitä nyt saa.

Mulla pikkuhiljaa alkanut tulemaan erilaisia kremppoja, alkuraskaus ollut tosi helppo. Nyt tullut jonkin verran mahakipuja ja ilmeisesti noita liitoskipuja. Voi olla että ekat supistuksetkin olleet.

Töissäkin on kauhea kiire, joten pari päivää on tullut tehtyä ylitöitä, tietty vaikuttaa kun porukoita on vielä lomilla, toisaalta kuluupahan aika ainakin nopeasti[;)]  No pari päivää taas enää jäljellä viikonloppuun..
 
karvinen14, mulla alkoi jalat turvota pari viikkoa sitten. Onneksi ei pahasti eli pikkuisen töiden jälkeen ja se laskeekin tosi nopeasti kunhan pääsen kotiin ja saan nostettua jalat rahille.
 
Moikka,

sf-mittaa pohtiville:

Olin omasta käyrän alapuolella menevästä mitastani huolissani ja juttelin lääkärikaverini kanssa, joka totesi että "no kuule, mietipä järjellä. Jos se mitta otetaan mittanauhalla mahan päältä, niin voit kyllä ihan itse miettiä kuinka tieteellinen ja tarkka mitta se on". Juuri näin. Kävin viimeksi toisella neuvolantädillä, joka sai mittaa lisää ihan helposti ja totesikin, että hän ottaa aina isompia mittoja kuin toiset. Lähinnä siinä on kai se pointti, että seurataan, kasvaako kohtu ylipäätään.

Taistelin eilen kuulkaa koko illan Madonnan konsertissa (viikkoja nyt melkein 34). Ensin 8 tunnin työpäivä ja siihen päälle jaloillaan neljästä yhteen yöllä. Olipahan kokemus. Huomasi kyllä, että tyttö masussa vaatii osansa voimista, koska ihan irvistämättä ei enää loppuilta mennyt [:@]

Nyt kotiin ja viikonlopun viettoon. Mukavaa perjantaita kaikille!

ü
 
Morot!
 
Kauniilta näyttää taas ilma, eli täytyy vaan nopeesti naputella, ja painua sit ulos.
 
Miten Maajon äippäpoli-reissu? Eikös se ollu eilen, vai oonko ihan pihalla?
 
Joo, mullakin jäi toi sf-mitan seurailu vähän päälle, kun yhdessä vaiheessa mut onnistuttiin pelästyttään neuvolassa, et lähteekö se mitta kasvaan ollenkaan. Ja se tietty ei ois ollu hyvä juttu. Eipä siinä tosiaan kai muuta seurattavaa tässä vaiheessa olekaan, kun että mitta ei tekis mitää äkkinäisiä syöksyjä mihinkään suuntaan, vaan käyrä pysyis tasaisena. (+tietty se, että mittaa edelleen tulee lisää)
 
Sandaaleihin on täällä siirrytty, kun mun kesätossut puristaa turvotuksen vuoks. Hassua, kun mun mielestä jalat ei näytä yhtää turvonneilta, ja sit yrittää tunkee niit tossuja jalkaan, niin totuus iskee. Enemmän mua kyllä haittaa toi närästys, josta aiemminkin kirjoottelin. Alkaa vaan paheta päivä päivältä. Toivottavasti se ainaskin sit helpottaa, kun pikkunen laskeutuu vähän alemmaks. Vielä menee siihen kai tovi...
 
Hauskat viikonlopun jatkot kaikille, kirjotellaan taas!
 
Hellou ihanaiset mammat!

Hellettä on täälläkin suunnassa riittänyt ihan tarpeeksi ja sen kyllä huomaa turvotuksen määrässä, se on kyllä huimasti lisääntynyt helteiden aikaan, noh ainakin tänne suuntaan on ens keskiviikoksi luvattu jo vesisateita.

Tirpu: muistit aivan oikein että minulla oli eilen ä-polilla reissu, joten kirjoittelempa tänne sitten kuulumisia.

Ihan jees käynti oli tällä kertaan, sama kaava kuin viimeksi, pissanäyte, käyrä, verenpaine, ultra, lääkärin juttusille ja verikokeen kautta kummitytön luokse. Noh jos kuitenkin vähän enemmän valoittaisi asioita niin  kätilö vaan nauroi mulle kukn tuumasin sille että ottakaa jo vaavi ulos kun on tukala olotila jo, pissanäytteessä oli hieman valkuaista (yksi +), käyrä oli ihan normaali ja kätilö tuumas että melkoinen vilpertti tuo teidän vauva on ja hyvin näyttäs voivan, verenpaine huiteli taas taivaissa mut siitä sitten myöhemmin. Ultrassa kätilö kattoi reisiluun mitan, vaavin mahan ympäryksen, pään halkaisijan ja painoarvion, mitään mittoja se ei kyllä kommentoinut ääneen, mut tiedossahan se oli että reippasti yli käyrien ollaan. Painoarvio oli jo 3117g että iso vauva on ja lähtökuopissa alkaa olemaan. Lääkäri sitten oli tutkaillu mun papereita tarkemmin ja tuumas ettei hän tiedä mitä sun verenpainelle pitäs tehdä kun kotimittausarvot ovat hyvät eikä päänsärkyä/valopalloja ole, sit se tsekkas kohdunsuun tilanteen ja se oli vielä kiinni, mutta pehmeä ja enää vain 1cm jäljellä, joten lähtö synnärille voi tulla hyvinkin pian. Lopuksi se käski mennä toksemiakokeeseen labraan ja sanoi että ottavat yhteyttä jos verikokeissa on jotain sekä menemään neuvolaan ens viikolla kontrolliin ja toivotti hyvää kesänjatkoa. Noh sitten lääkärin lapun kanssa kätilön tykö ja se kysyi että mites on meetkö osastolle ja sen suu loksahti hämmästyksestä auki kun tuumasin että labran kautta kotiin. [:D] Ihana lääkäri oli tällä kertaa, jäi oikein hyvä kuva koko reissusta.

Suuntasimme sitten mammapoli käynnin jälkeen kummityttömme luo ja siellä vierähti sitten mukavasti koko loppu päivä ja ilta, kotidumme vasta josku 9 aikaan illalla. Mikä ihaninta minä pääsin käymään meressä uimassa (vielä pystyi kun kohdunsuu on kiinni)!!! Meitä hemmoteltiin hyvällä seuralla ja ruualla, ukkokin kommentoi illalla että olipa ihana päivä.

karvinen: minulla ollu turvotusta jo pitkään, aiemmin ollut yhdellä plussalla mutta eilen pistivät jo kahdelle plussalle, mutta kätilö vaan tuumas että kelleppä ei näillä helteillä sitä tulis. Ei me sua hyljätä vaikka vaavit oliskin ennemmin kainalossa, tsempataan sut loppuun saakka. Minä kanssa tykkään siitä että puhutaan välillä muustakin kuin odotuksesta ja vauva-asioista.

jerose: muistakko kun joku aika kirjoitin siitä että pää alkaa pehmeneen kun eräs ihminen alkaa tuntuun mukavalle? no nytten sen on taas päin vastoin ja tuntuu taas ärsyttävältä itseltään.

dyli79: mites sokerirasituksessa oikein sinulla kävi? toivottavasti ovat kunnossa. Hienoa että kelallakin asiat selvisivät ja äippäpakkauksen sisältä on kyllä hyvä vaikka moni onkin kritisoinut sen värittömyyttä, itse tykkäsin kyllä kovasti että on hyvä peruspaketti lapselle.

ü ja tirpu: pääasiahan se on että massu kasvaa, mulla oma neuvolan täti on mitannu pari kertaa sf-mitann mittanauhalla, muttei ole sanonut mittaa ääneen eikä ole merkannut sitä korttiin, mut emmä siitä niin huolissaan ole kun maha on kasvanut ihan havaittavissa.

Sellaisia kuulumisia täältä suunnasta, saas nähdä koska lähtö tulee! Nautitaan helteistä vielä kun niitä on!
Maajo
 
Takaisin
Top