Raskaus yli puolen välin

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JeRoSe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maajolle tsemppiä täältäkin!

Ja juu, onhan tässä oltava vaan ihan kiitollinen ja tyytyväinen kun on päässyt vähällä. Nukkua kannattaa varmaan varastoon ja nauttia siitä kun saa lukea kaikessa rauhassa hesaria tunnin aamulla [;)]

Eikä sitä voi tietää, minkälaiseksi viimeiset viikot vielä muodostuu, joten nautin nyt kun voin.

Hyviä vointeja kaikille isomahaisille!
 
Maajolle tsemppiä ja jaksamista synnytykseen [:)] Jee, viimeinkin saatte syliin oman pienokaisenne <3

Perässä tullaan ja lujaa - tänään on tuntunut, että ipana tulee mahanahkasta läpi ja alapää hoosiannaa taas hoilotellut. Katotaan alkaako itekseen vaiko sitten avustuksella reilun viikon päästä...Nyt saunaan!
 
heip vaan kaikille!

ihan alkoi jännittää maajon puolesta... peukut pystyyn ja tsempit! omaa tulevaa synnytystä en kyllä vielä ole alkanut jännittämään, kai se sitten pikkuhiljaa alkaa sekin... ollut tänään mm sellainen tunne alapäässä että huh, pallo jalkojen välissä fiilis lähinnä ja voin vaan kuvitella että paikat sinisenä tuolla. no parempi ettei sinne kattele ettei iäksi pelästy...

imetysliivejä tänään kokeilleena (Evelace firmalta) ja ostaneena sen vaan sanon että tuntuivatpa hyvältä ja suosittelen lämpimästi kyllä kaikille! aattelin alkaa kyllä heti näitä käyttämään ihan jokapäiväisesti kun eivät paina ja ei ole kaaritukia pökkimässä mihinkään suuntaan arkoja rintoja mitkä on mun mielestä alkanut nyt todella tuottamaan sitä alkumaitoa ja siinä samalla turpoamaan!

kestovaippa asia vielä mietityttää... tavallaan haluisin niitä kokeilla mutta en oikeesti ole varma osaanko ja ymmärränkö ollenkaan mistä on kyse. ite en omista mitään koneita että pystyisin tehdä mitään... eikä varmaan kyllä tekemiseen taitoakaan löydy, mutta oliko niitä jotain starttipaketteja tai jotain jossain netissä mahdollista tilata ja asia selkeytyisi sitten hieman? onko kellään linkkejä tai tarvittavaa infoa näin täällä kertoa. jos kerran nuo äitiyspakkauksen kestot huonoja kerran ovat, pitäiskö niihin sitten jotain vällyä väliin vielä lyödä että jotenkin pitäisivät pissat/kakat sisällään? valistakaa joku nyt vähän tyhmää... [8|]

ja vielä siitä käsien kutinasta/puutuneisuudesta. kutinahan voi johtua turvotuksesta ja/tai siitä maksan toiminnasta. en ole ees viittinyt lukea mitä sitten jos jotain maksassa vikaa ettei ala paniikki iskemään, meinaa nää mun kädet/kämmenet ja sormet on kyllä aika kipeet, puutuneet ja kutiavat pitkin päivää. Iltaa kohden puutuneisuus pahenee ja yöllä saatan tän takia herätä monesti kun kädet ihan kipeät ja hirmu kutina siinä sitten lisänä. sormet mulla on kyllä todella turvoksiin ja toivonkin että tämä on syy miks näin oireilevat. ensi viikolla neuvola jälleen ja lupasin seurata ja pitää heihin yhteyttä jos pahenee tai en kykene vaivan kanssa olemaan. kaippa ne sitten sappi/maksa-arvoja verikokeina ottavat ja selvittelevät... onneks verenpaineet on kuitenkin ihan ok tasolla olleet... raskausmyrkytys kun vain mietityttää! jatketaan ihmettelyä...

mutta masun viereen petiin... vointeja kaikille!
 
Hellou kaikille ja kiitos jälleen kerran!
 
Eipä käynnistynyt eilen synnytys. Tänään on sitten lepopäivä ja saas nähdä mitä huominen tuo tullessaan, tosin tänään on kyllä ilman mitään lääkkeitä supistellut lupaavasti, odottavalla kannalla olemme. Sais jo pienokainen luopua yksiöstään suosiolla, mutta kun näyttää sille et sillon oikein hyvät oltavat siellä niin miksi turhaan?
 
Maajo
 
Maajo: Meinaavatko että sulla olisi toksemiaa? Mutta ilmeisesti tilanne ei ole hälyttävän paha kun eivät heti sektioon ryhtyneet? Toivotaan nyt että alkaisi supistelemaan luonnollisesti, onko ollut oikein kunnolla kipeitä vielä?

Anukka: Noista kestovaipoista... Laita googleen haku kestovaipat ja antaa sieltä monen monta kestovaippakauppaa, voi ostaa netistä tai jos löydät jonkun omalta paikkakunnalta voit ostaa suoraan puodista. Itse en ole tilannut netistä vaan olen käynyt suoraan ostamassa kankaat ja ommellut. Ja puodista saat kaavat ja ohjeet ompelemiseen. Sik sak ja suoraommel riittää, ei mulla saumuria edes ole. Ja jos itsellä ei taidot riitä niin pyytää tulevia isomummoja ompelupuuhiin, ovat varmasti innokkaita ja otettuja!

Puodissa vaippojen hinnat 10-20e kpl, ostin kankaita, tarranauhaa ja silikonikuminauhaa yht. 70e ja sain siitä määrästä 17 sisävaippaa ja 6 isompaa kuorivaippaa eli olisivat valmiina maksaneet 230-400e merkistä ja vaippatyypistä riippuen. Eli aikamoinen säästö!
Tein new born-kokoisia 7 kpl ja seuraavaa kokoa valmiiksi jo 10 kpl ettei sitten vauvan kanssa tule stressi kun pitäisi alkaa isompia ompelemaan eikä sitä aikaa olekaan enää samalla lailla niin kuin nyt. Äitiyspakkauksen new born sisävaippoja mulla on 12 kpl ja kuoria 4kpl ja teen froteesta (vanhat kylpypyyhkeet uusiokäyttöön) ja kuivaliinakankaasta lisäimuja. Flanelli tuntuu ikävän märältä pyllyä vasten. Pakkauksen Imse Vimset tulisi pukea yhtäaikaa kuorivaipan kanssa, koska sisävaipassa ei ole tarroja. Tärkeintä on ettei sisävaippaa näy kuoren ulkopuolella, muuten vuotaa!
20 sisävaippaa ja 4-6kpl kuorivaippoja samaa kokoa riittää ja lisäksi voi käyttää harsoja kuorivaippojen sisällä jos kaikki sisävaipat ovat pyykissä tai kaikessa yksinkertaisuudessaan harsoja ja villahousuja pelkästään. Kestovaippayhdistyksen sivuilta löytyy asiasta todella paljon tietoa. Pesuista, pesuaineista, likaisten vaippojen säilytyksestä, erilaisista vaipoista yms...

Kävin neuvolalääkärissä ja totesi että voin hyvin palata töihin, itsestä tuntuu jo valmiiksi etten jaksa ja ihan pelottaa oma jaksaminen kun täytyy koko päivä seistä ilman ruokatuntia! Jalat, kädet ja naamakin turvoksissa muutenkin ja supistelee [&o] Lääkäri lupasi soittaa seuraavana päivänä ja kysellä kuulumisia... Vauva oli kääntynyt takaisin perätilaan, on ollut kahdella viime käynnillä kuitenkin jo raivotarjonnassa eli pyörii tuolla vielä ympyrää [:)] Painoarvio oli 1600g, seurailee alakäyrää. Esikoinenkin oli ihan sopivan kokoinen (3290g) vaikka syntyi viikoilla 41+4 eli olisi varmaan ollut LA n. 3000g.

Jännittävää kun täällä alkaa monella todella olemaan H-hetket lähellä! Tsemppiä kaikille!!!
 
Maajo: Iskettiinkö sulle tabletit alakertaan, jotta käynnistyis? Ilmeisesti alottelevat varovaisesti, ettei tuu liian raju ja kova synnytys eteen sulle [:)] Huominen ois teän vaavin hyvä syntyä, on meinaan mun esikon syntymäpäivä [;)]

Anukka: www.kestovaippainfo.fi saat paljon puolueetonta ja puolueellistakin [;)] tietoa vaipoista eli sinne vaan kestoviidakkon sekaan.
 
moiks, ja kiitti vinkeistä kestovaippojen suhteen. menen tutustumaan netissä siit näihin osotteisiin ja asioihin ja olen jälleen paljon fiksumpi. vointeja kaikille jälleen... ite ootellut että toinen heräis masussa yön jäljiltä, mutta välillä menee siellä nuo unet näköjään todella pitkiksi... on se hassua miten sitä heti niinku hätääntyy jos ei kolinaa kuulu/näy masussa ja on mennyt tunteja edellisestä meuhkaamisesta...

sunnuntain jatkoja!
 
Heips!

Jerose niin käsitinkö oikein että sulla vaavi kääntyi sitten ihan itsekseen? Mulla ystävä kertoi sen kokemuksesta kun oli vauva käännetty ja tietenkin oli inhottavaa, mutta itse en siitä paineita ota etukäteen.

Mulla omituisiakin juttuja, kun huomasin että toisessa reidessä on alue joka on tavallaan puuduksissa/tunnoton??? Johtuneeko tuosta selän kipeydestä, tiedä häntä. Rinnat edelleen kutiavat hirveesti. Ja nyt kun pidän paljon vähemmän rintsikoita niin tissit on löystyneet/lötsähtäneet???

Käväistiin Ikeassa ja ajattelin kun siinä on niitä mittanauhoja että mittailen vatsanympäryksen ja eihän se metri riittänyt![:D] Nyt muutenkin on tainnut masu ottaa kasvupyrähdyksen tai kuitenkin olo tosiaan on kuin raskaana olevalla.[:D] Saa nähdä millaisiin mittoihin päädytään vielä. Mulla tosin masu on kuin jalkapallon nielleellä eli kaikki vain edessä.
Ja tänään kyllä niin omituinen päivä kun olen hyvillä mielin siivoillut (jopa jääkaapin) ja se on kyllä jo niin harvinaista.
Pikku hiljaa alkaa olemaan sellainen olo että jos pesisi kaikki jo valmiiksi. Mutta vieläkin on hankintoja kesken.
Pari kertaa olen huomannut että vaikka supistus ei ole kipeä niin se tuntuu myös selän puolella.
OMITUISIA olotiloja tuo raskaus teettää.[:)]
Päänsärkyjä oli monena päivänä ja migreeniäkin, mutta taisivat liittyä osittain myös sateisiin ilmoihin. Aloin jo epäillä myrkytyksen oireita, mutta onneksi loppuivat. (koputtaa puuta)

Onko monella kädenvääntöä tai muuten ihan pihalla välillä nimiehdotuksista vaaville?

Ai niin Maajon perässä kuka on seuraavana tai taitaa tulla seuraavaksi aika moni samoihin aikoihin? Jänniä aikoja jo monella![8D][:D]

Nyt onneksi tuo vaate puoli helpottunut, kun on jo paitoja ja muita tullut hankittua itselle, mutta housut vielä kai pitäis hankkia kun ei ole kuin farkut mammamallia vai pärjäiskö vain niillä. No pitää kai ensin edes katsastaa mitä on nyt syksyllä tarjolla. Eli rahan menoa ja rahan menoa riittää.

Hyviä vointeja ja vauhdikasta masun kasvatusta kaikille mammoille![;)]
 
Moikkelis tänne kaikille [:)]

Mukava lukea teidän kuulumisia ja todeta, että kaikki hyvin....  Mulla oli viikonloppuna kauheita vatsakipuja ja supistuksia. Siihen päälle vielä voimakasta pahoinvointia, niin johan oli omenainen olo. [:'(] Oltiin kuitenkin lähes 300 kilometrin päässä sairaalasta, niin välillä hirvitti jos olo meniskin sellaiseksi että olis pakko lähteä. Kotona kun tuo sairaala on reilun 10 min. matkan päässä, niin sinne nyt vaikka kävelis, jos niikseen menis. [:D]

Ihmeen hienosti meni matka, vaikka sitä oli yhteen suuntaan reilu 400 ja etukäteen vähän mietitytti tuo matka. Olihan toki kädet ja jalat NIIIIN turvoksissa, jotta..... [:@] ja tuntuu nyt muutenkin, että turvotus vaan lisääntyy. Sitten kun tuo vesi maistuu aina vaan vähemmän, niin ei kauheasti jeesaa tilannetta.

Mä olisin jo valmis synnyttämään parin viikon päästä, mutta kai mä nautin loppuun asti tästä vuorimaisesta olosta... [:D]

Hyviä vointeja kaikille!!!
 
Huomenia kaatosateesta! Heräsin yölläkin muutaman kerran, ko sae hakkas ihan urakalla peltikattoon. Eipä se haittaa, tykkään vesisateesta [:)]

Karvinen: Kyllä käsitit aivan oikein, että ihan itekseen tää meän jätkä sitten kääntyi eikä tarttenut turvautua käännöksiin tai muihinkaan operaatioihin ja hyvä niin! Kakkonenhan oli mulla kans pt:ssa aina vkolle 36-37 asti ja hänkin kääntyi ite, mutta kyllä se melkosen ikävältä tuntu silloinkin. Sulla on tosiaan onneksi vielä paljon hyvää aikaa vauvalla kääntyä ja sulla oikea asenne asian suhteen [:)]

Ja mulla on muuten kans nyt ihan just tullu ihan outo juttu. Eli tossa oikean jalan, ihan ylös, melkein nivustaipeeseen on tullu verisuonen kohalle sellasta rypylää eli onko se nyt sitten sellanen suonikohju???? Ruma, ko mahoton! Yäk! Ja lähteeköhän se koskaan itestään pois vai tarviiko kohjuihin ihan lääkärin apua?

Ja oonkohan sitten seuraava käärön saaja...?! Vielä 10 päivää [:D]
 
Hellou!
 
Ei ole vieläkään nyytti sylissä vaan täällä sitä vieläkin ollaan yhtenä kappaleena, tosin tänään sain lisää cytotekia (otetaan suun kautta) että jospa tuota saatais supistuksia aikaan ja synnytys käyntiin. Viikonloppuna lepäsin ja eilen lääkäri tutki kohdunsuun tilanteen ja siellä ei ollut tapahtunut muutoksia, kaula pitäs saada lyheneen ja sitä myöten avautuun niin voitais ottaa sitten muut keinot käyttöön. Varovaisesti lääkäri haluaa ottaa ja saada synnytyksen käyntiin ettei tuu liian rankkaa ja lääkäri kun katsoo että turvallisempaa on minun synnyttää alakautta kuin et joutuisin sektioon kun on tuota painoa sen vertaa reilusti. Odottavan aika on todella pitkä varsinkin nyt kun tietää et kohta pitäs olla nyytti sylissä.
 
Tsemppiä kaikille ja monella muullakin alkaa oleen jännät paikat edessä kun viikot vähenee.
 
Maajo
 
Moi mamaset!
 
Huomenna ois vihdoin se ultra, missä selvitetään tämän meidän pikku pötkön asento. Itestä on alkanu tuntuun, et se on jotenkin alaviistoon, niin et pää ois alaspäin, mut kuitenkin enemmän tonne lonkkaa kohti. Saa nähdä. Kohta alkaa olla vaan ne ajat, et jos joudutaan yrittään kääntämistä, niin ei välttämättä mikään kaikkein miellyttävin tunne. Tosin itse synnytyspuristus on vielä edessä, et ei varmaan kannata rutista mistään pikku-tuntemuksista tässä vaiheessa [:)]
 
Kiva lukea teidän kaikkien kuulumisia. Jos jonkinlaista tuntemusta ja olotilaa on täälläkin ollut viikonlopun aikana, niin jotenkin helpottaa todeta, et en oo ainoa. Ehkä ne sit ainakin suurimmaks osaks kuuluu asiaan.
 
Löydettiin loppuviikosta nettikirppikseltä hoitopöytä 30 eurolla, joka saatiin/haettiin sit perjantaina. Laitoin sitä kondikseen tossa viikonlopun aikana: pyyhin ja järkkäsin siihen kaikkia mahdollisia tavaroita, mitä on tullu jo hankittua/saatua. Tossa se nyt odottelee, josko jokusen viikon kuluttua siinä joku köllöttelis. Tosin saattaahan siihen mennä vielä yli kuukausikin, et ei kannata kovin kovalla penkillä istuu odottelemassa [:)]
 
Voimia jälleen Maajolle ja muillekin, joilla jo kovasti oireilee. Koitetaanhan pärjätä masuinemme.
 
Helou odottelijat,
onko kukaan tylsistynyt? Mä olen. Ajattelin ennen äitiyslomalle jäämistä, että kivaa kun ehtii puuhata kaikenlaista päivät ja sitten olla miehenkin kanssa vähän enemmän iltaisin kun se tulee töistä, kun yleensä silloin on aina ollut se ainoa sauma urheilla tai harrastaa ja yhteinen aika on jäänyt vähemmälle. Noh, toinen viikko lomaa alkoi tänään ja nyt jo tylsistyttää. Ainoa hupi on kuntosalin eläkeläiset, jotka jaksaa taivastella, että "Ei silloin kun me oltiin nuoria tullut kuuloonkaan, että tuossa vaiheessa olisi vielä liikuttu!" Ne on niin hellyyttävän äidillisiä [:)]

Huomenna on lääkäriultra, jossa annetaan synnytystapa-arvio. Haluaisin todellakin normaalin alatiesynnytyksen, mutta katsotaan mitä lääkäri sanoo. Kyllä sen pitäisi onnistua, jos lapsi on vaan pysynyt samoissa mitoissa, kun viime ultrassa (tai siis kasvanut samaan tahtiin). Mutta jos ne katsoo, että se menee lähemmäs neljää kiloa, voi olla hankaluuksia, kun olen tosi pieni ihminen. Yritän vaan kaikin mahdollisin keinoin välttyä sektiolta. Niin, ja viikkoja mulla nyt 36 eikä tuo tyttö todellakaan anna mitään merkkiä siitä, että olisi tuloillaan. Huomenna selviää sitten, onko se edes yhtään laskeutunut.

No, jos tästä vaikka lähtisi laulutunnille: onpahan jotakin tekemistä tänään iltapäivällä.

Voikaa hyvin, ja tsemppiä Maajolle & muille, joilla alkaa olla jo jännät paikat[:D]
 
karvinen14, täällä on joku ihme siivousinto päällä myös. En ole koskaan ollut kovinkaan innokas siivoaja, mutta nyt on miltei hinku siihen hommaan [:D] haluan vaan kaikesta kiiltävää ja puhdasta.

Nimi meillä on ollut lapselle jo ihan alusta asti. Tehtiin sopimus, että minä saan päättää tyttöjen nimet ja mies poikien. Tietysti molemmilla on oikeus sanoa ei jos nimi kuulostaa omaan korvaan ihan hirveältä. Nyt pitää vaan odottaa, että tuleeko sieltä sitten tyttö vai poika [:)]

JeRoSe, yleensä raskausaikana tulleet suonikohjut lähtee itsestään, mutta joissakin tapauksissa niihin tarttee leikkauksen. Mulle tuli yksi ja se on kyllä jo hieman parempi (ei onneksi koskaan ollut kovin iso/paha), että toivon sen sitten lähtevän pian itsekseen.

Tänään kävin miehen kanssa ostamassa vaunut. Kivat löydettiin ja vielä puoleen hintaan kun olivat poistamassa kyseisen mallin valikoimasta. Kotiin kävellessä en saanut juurikaan vaunuja tyontää kun mies niin halusi. Sanoi, että nyt alkaa oikeasti tuntea itsensä isäksi [:)] Vielä olis paljon ostettavaa, mutta kai se riittää, että ostaa vain ne ihan välttämättömimmät tavarat nyt ja sitten loput ostaa kun jaksaa ja on rahaa.
 
Hei kaikki, etenkin konkarit!

Onko kenelläkään muulla tyssännyt painonnousu viikolle 33-34? Mulla on, ja itse asiassa nyt mentiin jo puoli kiloa miinuksella (tänään 36+0, painoa kokonaisuudessaankin tullut vaan vähän reilu 7 kg). Lapsi oli ultralla arvioiden 2450 g ja sellaista pikkuisen yli kolmekiloista odotellaan, mutta vähän huolettaa, että onko ihan normaalia, etten minä kasva, vaikka lapsi kasvaa (ja sf-mittakin kuitenkin kasvaa. Oli tullut viikossa sentti lisää). Kertokaahan viisaammat!!

Neuvolantäti tai lääkäri ei tuntuneet olevan lainkaan huolissaan. Sanoivat vaan, että saatpahan syödä rauhassa. Palkitsin siis itseni suklaamuffinssilla [:D]

Muuten kaikki oli mallillaa: kohdunsuu kiinteä ja kiinni, eikä lapsi ollut vielä kiinnittynyt, joten laskettuun aikaan taidetaan mennä ja helposti vähän ylikin.

Mutta nyt leivontahommiin: ciabattaleipää tulossa. Ei taida pakastin riittää, jos tätä menoa puuhastelen keittiössä vielä neljä vikkoa [;)]

Voikaa hyvin!
 
Heissansaa!

ü: Mulla on noi lapset laskeutuneet aina vasta ite synnytyksessä eli mulla ei oo koskaan laskeutunut. Ja mulla on yleensä aina loppuraskaudessa paino alkanut laskemaan ja nythän mulla on paino noussut tässä raskaudessa sen kaks kiloa, ko enpä juuri pahemmin kerkee paikoillaan olemaan.

Hih, se on mukava ilmiö tuo siivoominen eli just toi pesänrakennusvimma. Mulla muuten aikasemmin ollu, että on ollu aivan pakko saaha siivottua joku roskiksen kaappi puhtaaksi tai sitten jotkut kodinhoitohuoneen kaapit, joilla ei todellakaan oo mitään merkitystä normiarkeen [:D] Nyt oon pessy olkkarin ikkunat vaan. Mulla on nyt niin virta loppu, että hyvä, kun jaksat normiarjesta selvitä päivittäin lasten kans. Nyt on taas pari päivää menkkamaista jomotusta alakerrassa ja maha sinkuu ja paukkuu. Saas nähä syntyykö tää ipana ennen käynnistämistä...Katellaan [:D]
 
Heips,
 
Ultrailut takana ja kaikki onneks hyvin! Pikkukaverin pää on ihan siihen suuntaan, mihin pitäiskin. Suloinen naamakin vilahti nopeesti kuvassa. Niin kun arvelinkin, nopeesti vaan lääkäri tsekkas asennon, eli ei ehditty kauheesti pientä ihastella, mut tärkein asia siis selvis.
 
Tohon mun masuun, suht ylhäälle vasemmalle on aina sillon tällön ilmestyny semmonen pinkee kumpare, niin se on meidän pötkäleen peppu [:)]. Siellä se itseensä venyttelee. Toivottavasti nyt ei enää viime hetkillä käänny ympäri. Ens maanantaina on sit lääkäri-neuvola, nii tsekataan sisäkauttakin tilannetta.
 
Toivottavasti poju laskeutuis edes vähän ennen synnytystä alemmaks. Alkaa olla tukalat paikat, kun närästää ihan raivolla ja keuhkoissa tuntuu, et happi ei kulje. Jos synnytykseen voi olla vielä se kuukausikin helposti, niin loppuajasta voin sanoo, et ei paljoo naurata.
 
Voisko joku antaa tähänkin suuntaan sitä siivous- tai mitä tahansa tarmoa. Vauvan tavaroiden järkkäily on ainoo, mitä jaksais tehdä. Ehkä toi meidän aika pitkään kestäny remontti vähän verottaa innostusta, kun meidän alakerta on ihan hävityksen kauhistus. Tuntuu niin toivottomalta alkaa siivoilemaan. Nyt ois toiveita, et loppuviikosta saadaan sentään meidän suihkut toimiin ja ens viikolla sit pesukone. Jei!
 
Nyt täytyykin vissiin käydä kurkkaamassa, mitä tuolla meidän tulevalla saunaosastolla oikeen tapahtuu.
 
Palailemisiin!
 
Heips!

Jestas mamat, voi olla että täällä muutetaan kotiakin juuri tuossa synnytyksen tienoilla!!! No se selviää kai tämän viikon aikana. Mulla kun aina tapahtuu juuri näin. Mutta positiivisilla mielin ilman suuria tunteiden myllerryksiä, että kyllä asioilla on tapana järjestyä.

Juu mulla tuo siivousinto yllätti itsenikin! [:D] Yleensä siivoilen ja saatan välissä juoruta puhelimessa ja taas vähän jatkaa, mutta ihan jääkaapinkin jynssäsin.
Olen myös kuullut että se on tuota pesänrakentamisvimmaa.

ü tuossa katselin aiempia neuvolakortteja, niin ekasta lapsesta mulla sahasi ylösalas paino jo viikolta 30 lähtien. Ja kumpikaan kahdesta ei laskeutunut sillai kunnolla ennen synnytystä.

Korento meillä on kans samalla tavalla tuo nimijuttu, mutta en ihan kyllä anna sittenkään miehelle vapaita "käsiä" tuon kanssa. Tytölle olis nimi valmiina jo aikoja sitten, mutta poikien nimiä vaihtelen edelleen. Taitaa jäädä siihen, että sen näkee nassusta vilpertillä mikä nimi sitten sopisi???

JeRoSe se onkin sitten jo lähellä ilmeisesti h-hetkeä![:)]

Täällä yöllä kanssa pyörin ja pyörin ja hirveetä närästystä (oikein happohyökkäyksiä), ja ei kourallisesta Rennietä ollut mitään apua[:@]
Omituisia edelleen nämä migreeni ja päänsärkyjutut, mutta ensi viikolla on neuvola niin selviää ainakin verenpaine ja pissa.

Intiaanikesäisiä päiviä kaikille mammoille! [:)]
 
Takaisin
Top