Raskaus yli puolen välin

Heips!
 
Mä jo aattelin, et mihin kaikki on hävinny, mut täällähän te taas ootte!
 
Hyvä, et muillakin tuntuu nälkää, et en oo ainoo. Mä oon täs miettiny, et mihinkähän mittoihin sitä ihminen päätyy, jos tätä tahtia koko ajan syö. Onneks on mansikka-aika parhaimmillaan, niin välillä ainakin tulee tyydytettyä se pahin makeahimo niillä.
 
Millä viikoilla ootte saaneet sen "arvion" vaavelin tarjonnasta? Minä taas fiksuna luulin, et se katotaan sit vasta ihan viime metreillä. Mut oisko niin, et kun viikon päästä ois tiedossa lääkäri-neuvola, nii se katottais jo siellä? Tällä hetkellä kyllä tuntuu, et kaveri on enimmäkseen poikittain ja pyörii vielä aika tehokkaasti eri asentoihin. Tosin ekaa kun odotan, niin en varmaan osaa kauhean tarkkaan sitä seurailla.
 
Ei muuta kuin hyviä vointeja kaikille! Nautitaan näistä sopivan lämpimistä aurinkopäivistä!
 
 
Hei kaikille pitkästä aikaa[:)]!!
 
Nyt olen joukossanne takaisin taas, on ollut kaikenlaista kiirettä ja matkaa ym. Nyt alkaa juuri kokous, mutta palaan kirjoittelemaan tänne tänään illalla tai viim huomenna! Ihanaa että täällä niin mukavia ihmisiä[:)]!
 
Heips kaikille!

Vähän oli samanlaiset fiilikset tuon masun kasvamisen kanssa kuin Tirpulla, mutta kävin neuvolassa ennenkuin aloin mittailemaan ja sf-mitta oli 22cm eli ihan rajoissa mennään ja onhan se taas kai vähän kasvanutkin epäilyksistä huolimatta.

Sydänäänetkin paukuttelivat 135:ttä eli sen puolesta kaikki ok.
Sokerinrasitus oli tänään aamulla ja ei ollut kivaa istuskella pari tuntia ja käsikin on piikitetty 7 putkilon jälkeen, ihan olen imetty kuiviin[8|] No vastauksista soittelen huomenna ja uudesti en halua enää mennä.(tahtoo syödä eikä olla nälässä!!!)

Paarma perhana puri eilen käteen ja nyt särkee koko käsi![:'(]
Täällä "vilperttikin" vissiin masussa sekaisin kun joku sotkenut meidän kesäaikataulut neuvolalla ja labralla, aamujumpat masussa jäänyt väliin[:-]

Kelan paperit sain tänään tunnin jonotuksen jälkeen perille eli nyt minäkin pääsen odottelemaan pakettia. Meillä vaan mies menettää ainakin toistaiseksi koko isyysvapaan alussa kun ei asuta vielä yhdessä, että se harmittaa hänen puolesta.

Täällä siis Turussa on myös joku Neopilot tutkimus joka on vastasyntyneiden synnynnäisten sairauksien seulonta. Aikomus olisi osallistua, koska ei siitä mitään haittaakaan ole. Onko sitä tullut teillä muilla vastaan?

Turussa lämmintä säätä[:)]  toivottavasti myös siellä muualla [:)]
Nyt lepuuttamaan masua ruuan jälkeen![:)]
 
Heips vielä!

Tuli jälkeenpäin mieleen kun neuvolassa olin ja "täti" kysyi olenko hankkinut jo jotain, niin kauheasti jutteli vain kantoliinasta. Itse en ole edes asiaa yhtään pohtinut ja eikö se marraskuun paikkeilla ole ainakin ulkona jo liiankin hankalaa???
En tiedä miksi hän niin kovin tätä suosi???

Ennen sydän äänien kuuntelua myös kysyi onko supistellut? Ei. Ai jaa kun nytkin on supistus menossa!!!
No ne on vielä niin huomaamattomia ettei ole edes kiinnittänyt huomiota vaikka välillä oudolle tuntuukin ja hei tämä on mun kolmas raskaus!!![:D]

Aurinkoista perjantai päivää kaikille![:)]
 
Moikka!
 
Tällä naisella on selkeesti ihan liikaa aikaa, kun taas huomaan olevani täällä.
 
Karvinen: musta tuntuu, et täällä Tampereen seudulla on jätetty kaikki ylimääränen pois säästösyistä, seulontatutkimukset ja muut. Tai sit ei oo vaan kantautunu mun korviin semmosista tietoa. Mut siis tollanen ois tosi ok juttu, jos pääsis osallistuun. Samalla tulis tehtyy kattavat tutkimukset pienelle.
 
Noista kanto-välineistä oon aatellu vähän kantoreppua, mut onkos niitäkään sit semmosii, mitä voi käyttää talvella ulkona? Tietty voishan se olla kätevä ihan sisätiloissakin, jos vauva tykkää kovasti olla sylissä, nii sais kädet vapaaks. Liinaa en tiä uskaltaako ostaa. Oon niin käsi noissa jutuissa, et saan todennäköisesti vaan itseni ja pikkukaverin niin solmuun, et ei mitää rajaa. Jos jollai ois lähipiirissä semmonen, niin vois ehkä harjottelun kautta siihenkin tottua.
 
Luin muuten tossa ihan äskettäin Tervon Isän päiväkirjan (Kallellaan). Siinä oli kyllä paljon koskettavia kuvauksia ja kertomuksia uuden isän kokemuksista sitä pientä ihmettä kohtaan. Välillä pyyhin kyyneltä ja välillä naureskelin tossa sohvalla. Sehän on ilmestyny jo kauan sitten, mut tuli nyt vasta luettua. Hyväkin niin, koska näin odottaessa osaa paljon paremmin samaistua niihin juttuihin. Suosittelen kyllä, jos ootte lukuihmisiä.
 
Täällä jyrähtelee. Eilen tulikin oikein kunnon myräkkä, joka kesti about puol tuntia ja taas selkeni. Inhottavaa, en tykkää yhtää ukkosesta.
 
Mut ei taas ihmeempiä. Viettäkäähän oikein mukava viikonloppu!
 
Helou!

Karvinen: Kyllä liinaa voi käyttää myös talvella (on olemassa sellasia takkejakin, joita voi ite käyttää), mutta oisko sun nlatätis tarkottanut lähinnä sitä, että liinassa on helppo tehä kaikkia kotihommia ja nii edasin...? Vauva kuitenkin rauhoittuu siinä liinassa ollessaan. Meillä neiti nukahti siihen melkein heti, mutta mulle itelle tuli nii saamarin hiki, että sen takia myin liinani pois. Voiskin muuten harkita taas tota liinailua tän nelosen kanssa [:)] Laitan sulle linkin, jossa paljon tietoa liinailusta: http://www.kantoliinakanava.fi/

Ja Tirpu: äkkiä sen pitkän liinan sitomisen oppii [:)] ja voithan tietenkin aina ostaa sellasen ns. helpon liinan ensimmäiseksi liinaksi (rengasliina/olan-yli-liina) ja monella liinailijalla on useampi liina, siihenkin voi kuulemma hullaantua aivan totaalisesti, kuten kestoiluunkin [;)] http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/
 
Heissan kaikille!

Täällähän on käynyt vilinä ja tekstiäkin tullut oikein mukavasti. Eilen koetin kirjoitella jotain taas jälleen kerran, mutta se loppu siihen kun iski ukkonen ja piti saada kiireen vilkkaan piuhat irti seinästä, viime kesä opetti varovaiseksi kun ukkonen poltti puhelinpiuhan (onneksi ei ollut johdot seinässä, ois menny koneetki).

Raskaus ei näköjään sovi sitten mulle yhtään, mä kommentoin mun miehelle että mulla on pehmennyt pää, eräs ihminen ketä oon inhonnut ja joka on saanut mut varpailleen yms. alkoi tuntumaan ihan mukavalle ihmiselle ja sen seura ei enaa ahista mua, että kaikenlaista kummaa se raskaus teettääkin, no ehkä totuus on siinä että oon saanu tarpeeksi etäisyyttä ko ihmiseen ja eikä ole ollut pakkoa luoda häneen ystävyyssuhdetta niin ajatusmaailma on saanut tilaa käsitellä asiaa rauhassa ja olenkin huomannut ettei tämä olekkan sellainen ihminen minkälaisen kuvan mä hänestä olen saanut.

Tässä lähtötohinoissa ollaan, mä suuntaan viikoksi vanhempieni luokse ja ukkeli kavereineen pohjoiseen mökkeileen, oisinhan mä voinut mennä mukaan, mutta kun olisin ainoana naisena ja en jaksa katella ukkojen ryyppäämistä nykyään. Mukavampaa se on vanhempien luona olla ja käydä niiden mökillä sitten saunomassa ja ehkä kenties uimassakin. Onneksi vanhemmilla on kone ja netti niin ei pääse vieroitusoireet kasvamaan kovin suureksi, pääsee lukemaan kuulumisia ja ehkä kirjoittelemaanki itse (jos nyt joutaa kun kuullosti siltä et ohjelmaa tulee olemaan ens viikolla).

tirpu: Voi hyvinkin olla mahdollista että katsovat silloin sulta sen tarjonnan, mä sain rv30 arvion vauvelin tarjonnasta ja ainakin silloin pööpötti oli RT, ens viikolla sen taas sitten näkee että onko asento pysynyt samana, ainakin nyt tuntuu että asento on sama. Riippuu varmaan pitkälti oman kunnan käytännöstä että milloin saa arvion tarjonnasta. Mulla ois ollut meidän neuvolalääkärille aika ens kuun lopulla, mutta peruin sen kun 5pv sen jälkeen on taas mammapolille aika niin ei mitään järkä käydä noin lyhyellä aikavälillä kummassakin. Itse en ole innostunut kantoliinasta enkä kantorepusta sen kummemmin, saa nähdä muuttuuko sitten tuo mieli kuhan pööpötti syntyy. Mun kummitytön äiti käytti kantoliinaa talvella toppatakin alla, eli pisti paidan päälle kantoliinaan vauvan ja peitti molemmat sitten toppatakilla.

manteli: kiva et olet palaillut joukkoomme reissujen jälkeen! Käyhhän kirjoittelmasas kuulumisia.

karvinen: se on kyllä viheliäinen se sokerirasitus, 2 kertaa sen itse kokeneena ja luultavasti pitää vielä se kerran kokea. Aika monta putkea ne sulta verta ovat ottaneet jos 7 ovat nykineet, multa ne otti vaan 3 eli paasto, 1h rasitus ja 2h rasitus. Multa on neuvolan täti mitannu 2 kertaa sf-mitan muttei ole kommentoinut sitä mitenkään, mutta eiköhän se oo yli rajojen kun viikkoihin nähden vauvan painoarvio on suurempi mitä keskimääräisesti. Ei meidän neuvolassa ole ollut mistään seulonnoista tms. puhe, mutta mietitään sitä sitten jos tulee eteen. Aika jännä ettei muusta neuvolantäti höpissy kuin kantoliinasta, noh meidän neuvolantäti ei pahemmin ole kysellyt juurikaan mistään kun ollaan hyvissä ajoin hankintoja tehty. En ole itsekkään huomannut noita supistuksia ennen kuin pikkusisko (valmistunut terkkariksi mut opiskelee sosionomiksi) sanoi että se mahan kovettuminen on supistus.

Tällainen romaani tällä kertaa, nyt pitää lähteä katsomaan et mihinkä laukkuun mä saan pakattua vaatteet yms mukaan, ku lähtee taas hirveä määrä vaatetta messiin, mä kun tahdon aina pakata vaatetta liikaa mukaan vaikka onhan siellä pesukone millä pestä sit vaatteita välillä, noh pitää lohduttautua sillä että parempi liikaa kuin liian vähän sekä että auto kuskaa laukun perille ettei tartte missään junassa/linkassa sitä raahata.

Mukavaa viikonloppua, saas nähdä saahaanko tänäänki sadetta ja ukkosta!
Maajo
 
Heips!

Juu olet Maajo ihan oikeassa, että kyllä mulla otettiin neljä putkiloa muita kokeita ja kolme niitä sokeria varten ja jossa yhdessä sitten ilmeni että on kilpirauhasarvot metsikössä. No se selviää tarkemmin ensi viikolla. Sokerit mulla oli kaikki ok, että sen puolesta hyvä. Hemppa oli 100, että nyt saa sitten rautaa alkaa syömään (täällä Turussa yksi nuoleskelee liikennepylväitä raudanpuutteessa[8|]) Taidankin ostaa heti sitä Obsidania enkä Retaferia.
Supistuksista muistan kyllä entuudestaan, että maha menee kivikovaksi, mutta muistan että ne myös tuntui jotenkin selvemmin kuin mitä tällä hetkellä.

Neuvolantäti on sellainen vähän hiljainen tyyppi ja sanoi että sen kantoliinan voi tehdä itsekin vaikka verhoista, että nyt kaikki mummojen kukka- tai samettiverhokätköihin penkomaan itselleen kantoliinaa, no ei kai![:D]
En tosiaan ole edes asiaa miettinyt ja en taida olla edes sen tyyppinen ihminen jotenkin... Ajatus kyllä hyvä muuten ja luin Jerose sun antaman linkin, kiitos. On se kivaa aina saada tietoa kun ei itse tiedä. Ehkä kun ei ole mitään kokemusta asiasta niin ei osaakaan ajatella sitä niin kätevänä tai lähinnä tarpeellisena. No menipäs nyt selitykseksi kun en osaa sanoa mitä tarkoitan.[:-]

Mutta nyt huomaa teidänkin jutuista, että välillä on asioita joita en edes muista tai tiedä vaikka en ole edes ensikertalainen.
Juu ja sen mitta-arvion (sf) otin ihan tuosta Vau-kirjasta ja siihen vertailin neuvolan mittausta. Sattumalta oli näiden viikkojen kohdalla.

Ai niin Jerosellekin onnittelut kolmekymppiä mennyt rikki ja loppusuoralla! [:)]

Mulla tullut vastaan jo useamman kerran että ihmiset odottaa jotain häitä kun on vauva tulossa!!! [:-] Onko teillä muilla mammoilla samoja kysymyksiä tullut vastaan?

Ja vielä tuosta vauvan kantohommasta, niin muistan kun kaksi vanhempaa "vauvaa" kantelin kädessä niin toisen käden "habakin" oli isompi[:D]

Nyt loppuu nämä levottomat höpinät!
Hyvää viikonloppua kaikille! Aurinkoista sellaista![:)]
Tirpu mulla mies oikein pongailee salamia (huom! nälkäiset ei makkaroita)
Ja jotta ei teille muille tulisi paha mieli niin en kerro mitä hyvää mulla on jääkaapissa, ai ai nami nami jotain mansikkaista ja makeaa!
 
Itse olen kyllä kantoliinan hankkimista harkinnut. Ihan lähinnä sen takia, että se on helpompi esim. lentokoneessa matkustaessa. Ajattelin ensin kantoreppua, mutta kuulin, ettei se ole hyväksi pidemmäksi aikaa ainakaan aluksi ja saattaa aiheuttaa joitakin lonkkaongelmia jos vauva ei pääsekään oikeaan asentoon. Ja kun löysin sellaisen helpon kantoliinankin jota ei tarvitse sitoa (mua pelottaisi sitoa tuollainen itse kun olisin ihan varma, että oon tehnyt solmut väärin).

Ja kyllähän tuota naimisiin meno-odotustakin on vastaantullut.Varsinkin mun mummoltani joka oli järkyttynyt meidän vauvauutisista koska eihän olla edes naimisissa. Olisi pikapikaa pitänyt alttarille jo joutua. Ymmärrän kyllä mummon huolen koska hänen ollessa nuori moinen asiahan olisi ollut skandaali, mutta olisin kyllä toivonyt vähän positiivisempaa asennetta ja ymmärrystä, että ajat on tosiaan muuttuneet. Molempien vanhemmatkin on vähän odotelleet meidän naimisiinmenoa, mutta eivät onneksi ole ruvenneet painostamaan. Itse olen jo vähän luopunut ajatuksesta, että tuo mies kosisi. Tavallaan tahtoisin kovasti naimisiin, mutta toisaalta meidän parisuhde toimii hyvin näinkin ja eihän avioliitto ole enää mitään vaadittavaa.

Mulle on ilmaantunut suonikohju [:(] se ei näytä kovinkaan nätiltä eikä se kivalta tunnukkaan. Mutta toivottavasti jää ainoaksi ja kuulin, että niillä on taipumusta kadota rasakauden jälkeen...
 
Olen palannut takaisin sivistyksen pariin, olin nimittäin viikon lasten ja miehen kanssa sähköttömällä kesämökillä. Siellä ei tullut tv:tä katsottua eikä tietsikalla istuttua [:D] Ens viikko vielä lomaa, sitten palailen 2 viikoksi töihin ja sen jälkeen pidän loput 2 viikkoa kesälomasta. Enpähän ainakaan rasitu liikaa kun saa välillä levätä. Lopun kesäloman jälkeen ei sitten olekaan enää kuin n. 3 viikkoa töitä ja nekin tosiaan 6h/päivä.

Tuota kantoliinaa olen minäkin pohtinut ja kävin vauva.fi sivustolta katsomassa videon liinan sitomisesta. Näytti kyllä tosi simppeliltä, mutta sitä minäkin mietin että kun tuo Papusen LA on 28.10. niin ei mulla ole niin isoa toppatakkia jonka alle sen vauvankin saisin. Kotona kyllä saattais olla kiva kanniskella jos sattuu olemaan ainoastaan sylissä viihtyvä, niin ei väsy kädet kanniskelusta. Ulkona ajattelin kuitenkin kuljetella vaunussa. Ens kesänä vauveli on sitten puolivuotias ja lähdetään koko perhe Aasiaan 2 kk:si, taitaa kantaminen kantoliinassa jäädä miehen harteille - kirjaimellisesti [:)]

Mullekin tuli jo päätös Kelasta, nyt vaan odottelen äitiyspakkauksen saapumista postiin. Ajattelin sitten kerralla pestä koko vauvan vaatearsenaalin jonka oon saanut haalittua kokoon. Täytyy varmaan ostaa jotain sensitive-pyykkipulveria että käypi vauvan iholle.

Mulla muuten paino vaihtaa kymmenystä hetkillä minä hyvänsä eli 8 kg on tullut painoa... Ja vielä on viikkoja jäljellä! Tää kesä taitaa olla huonoa aikaa odottaa kun turvottaa ja tulee syötyä makkaraa ja jätskiä ihan liikaa[:D] Mutta ei sen puoleen, esikoista odottelin talvella ja silloinkin tuli 15kg painoa. Ihan kaikkea en pudottanut painosta tarkoituksella kun olin alipainoinen tullessani silloin raskaaksi. Nyt sais kuitenkin sulaa kaikki rasva rintamaitoon mitä on tullutkin!

Huomenna meidän Kiljusen herrasväki lähtee sukuloimaan pariksi yöksi 100km päähän. Päästään kosken rannalle, mutta kanoottiin en taida tän etupainoni takia enää mennä. Lapset puljatkoon koskessa, on nimittäin tainnu hyviä kelejä edelleen luvata. Tämä ja eilinen päivä on mennyt oikeastaan kesämökki pyykkiä pestessä, vaatteita ja lakanoita oli ihan tuhottomasti! Nyt pyörimässä yhteensä 6 koneellinen jo, eikä meillä edelleenkään ole sitä kuivuria!!! Joten voitte kuvitella että meillä roikkuu vaatekappaleita ja lakanoita ympäri huushollia, mutta onneksi on niin lämmin että kaikki kuivuu nopeasti.

Nyt tämä romaani on loppu tältä erää, palataan taas äipät!
 
Heips pitkästä aikaa.
Olen kyllä lueskellut juttuja muttei ole tullut pahemmin kommentoitua. Jännä juttu, kun ekan raskauden aikana jaksoin todella aktiivisesti kirjotella ja nyt ei millään saa aikaiseksi [8|]

Supisteluja ollut ja paljon, olin jo saikullakin niiden takia viikoilta 16 aina 19 asti, sitten sain luvan mennä takaisin töihin, kun ei säännöllisyydestään huolimatta tehneet kohdun suulla mitään.
Ilmeisesti sektioarpi aiheuttaa kohdun herkän supistelun kun ei mitään muutakaan syytä löydetty. nyt viikon ajan olleet taas sitä luokkaa että joutuu ihan pysähtyä hengittelemään kun niin napakasti vihlasevat tullessaan. Reilu viikon päästä lääkäri niin sitten taas kuulee onko nyt kuukaudessa tapahtunut mitään.

Painoa tullut ihan pirusti, nyt jo 19kg mutta onneksi oli sokeri arvot ihan kohdallaan [:)]

ens viikko lomaillaan vielä koko perheen voimin ja sitten pitäisi vielä hetkeksi palata arkeen.
Ihan hyvä kun tulin lueskelemaan näitä juttujan ne ja samalla muistin ne KELA paperit, pitääkin huomenna muistaa kiikuttaa ne kelaan. Vauva vakuutuksenkin muistin ottaa ihan viime tinkaan viime viikolla. Käsittämätöntä miten huonoksi muisti onkin mennyt [:-]
 
Terve!

Lomat on vietetty ja nyt pitäis vielä neljäksi viikoksi töiden pariin palata. Loma meni ihan tajuttoman nopeesti ja niinkuin WhiteWife myökin oltiin viime viikolla sähköttömällä mökillä Pihtiputaalla... mukava ajomatka täältä eteläsuomesta sinne oli mutta kannatti kyllä!

Eilen oli neuvola, toinen on raivotarjonnassa (näin neuvolantäti = terveydenhoitaja kopeloi) ja kaikki hyvin. Paitsi hemoglobiini oli pudonnut 106, eli suurinpiirtein tota 110 luokkaa... eli kun mulla se on ollut 150-160 luokkaa niin obsidania naamaan mullekkin. Oon kyllä ollutkin väsyneempi ja päätäkin on särkenyt (voi toki johtua myös juomattomuudesta). Toivotaan että lähtee nousuun...

Hei kysymys teille äipille... ootteko jo pessyt hulluna vaavin vaatteita/silittänyt/laittanut kaappiin? Onko sänky jo valmiina? Hoitopöytä? Me ollaan vasta saatu vaunua ja sen sellaista hankittua... aateltiin vähän myöhemmin näitä muita... Missä vaiheessa aattelitte viimeistään touhuta nää kaikki? Meitsi NIIN ekakertalainen...

Mutta hei, nauttikaa nyt kaikki... varsinkin jos vapailla olette...
 
Harmaata huomenta!

Me tossa vasta puol 11 ollaan herätty [:-] "Mistä ihmeestä sitä unta oikein riittää..?" Hyvä se on kuiten nukkua "varastoon", ko jonkin ajan päästä alkaa taas yöheräilyt.

Maajo: Yleensähän sitä raskaana ollessa ärsyttää enemmän eikä käy tolleen, kuten sulla [;)] Ja oikein hyvää pohjoisen reissua sulle, täällä ollu eiliseen asti melkein hellekelit.

Ite kans kauhistelin tota Karviselta otettua veren määrää [:-] Mutta sitten selvisi, että sulta olikin otettu muitakin kokeita samalla. Ja meillä ei häistä kysellä, kun naimisissa jo ollaan, mutta varmasti jos ei oltais, nii suku kyselis jatkuvasti. Esmes mun oma mummoni, ko sai tietää tästä mun raskaudesta, nii tuumasi vain, että heitä jo hiiteen tuo lasten tekeminen ja hullukos mie olen...Just kiva fiilis jäi, mutta toisaalta ymmärrän hänen ajatusmaailmansa, koska hänen "lapsetekoaikana" oli aivan eri ajat menossa ja puutteita oli jatkuvasti jostain.

Korento: Kantoreppu ei kuulemma ole hyvä vastasyntyneelle/pienelle vauvalle, vaan liina antaa paremman asennon vauvalle, esmes liinan joustavuuden takia. Mulla oli kans reppu, mutta en sitä käyttänyt tuolloin yhtään. Ja toivottavasti sun suonikohjusi pysyisi aisoissa eikä niitä tulisi yhtään lisää - ne kuulemma osaavat olla kipeitäkin...? Onko ne?

Ai nii, kävin eilen neuvolassa ja jätkä istuu, ko tatti! Oli näin kesäloman kunniaksi sijainen siellä ja se sai mun sf-mitaksi 33, ko kaks viikkoa sitten se oli 26! Eli hieman on mittajissa eroja, onneksi oma terkka on ens kerralla paikalla ja varmaan pienenee toi mitta taas. Katoin varsin tyttöjen nlakortteja, nii aivan sama ilmiö on ollut silloinkin, että sijaiset saa aina eri mitat, ko vakkariterkka. Sydänääniä ei meinannu saaha millään kuulumaan, ko jätkä karkas kokoajan anturin alta - meni vissiin hermot siitä painelusta, joka tuli siitä, että selvitti masukin asentoa mahassa. Kaikki oli muuten ok [:)]

Nyt vissiin pakko mennä, ko neiti nuoremmalla menee hermot!
 
Huomenta päivää kaikki mammat!
 
Teinpä tuossa aamutuimaan lääkärineuvolareissun ja ei voi muuta sanoa kun huh, huh. Sekä neuvolatäti että lääkäri oli sijaisia, ei mitään ihan nuoria ihmisiä, mut jostai pyöräsuojasta ne (varsinkin se lääkäri) oli sinne kannettu.
 
Kysyin jossain kohtaa siltä lääkäriltä, et miten on, kun mun rinnat ei oo yhtää kasvanu, eikä ne oo ees arat eikä mitään. Ni se jäi tuijottaan mun tissejä ja totes hetkisen päästä huolestuneen näkösenä, et "Eikö tosiaan oo kasvanu... Noo se on hyvin yksilöllistä" Mä ihan hämmentyneenä siinä, et "voiko olla et ne sit vasta ihan synnytyksen yhteydessä kasvaa kun maito nousee" Se katteli muualle ja mutisi et "on se mahollista". Ei kauheen selkeetä.
 
Sit se rupes mittaan vauvan sykettä. Oli kuulemma 135. Mä siihen yleiseen keskustelusävyyn totesin, et onpas vähän, kun 150 on ollu melkei säännönmukasesti koko ajan. Nii se lääkäri jäi tuijottaan taas mua nyt ihan pelästyneen näkösenä, ja totes et "ai on ollu niin paljon korkeempi ennen". Tottakai mä vähän säikähdin ja ilmeisesti se näky naamasta, kun se sit kiiruusti lisäs siihen, et "on tää silti ihan normaali arvo". Kai mä sit luotan siihen ???
 
Lopulta vielä uskalsin kysyy siltä, et onko ne saanu jotai ohjeistusta sen sikaflunssan suhteen, et onko tietoo rokotuksista tai jotai. Ei niillä kuulemma oo, mut sit se totes iha ilosesti, et "Toivottavasti sä et sitä kuitenkaan saa, kun se on kuulemma tosi vaarallinen raskaana olevilla. Henkilökunta jos on raskaana, niin ilman muuta siirretään muihin töihin, et ei oo ihmisten kanssa tekemisissä, et ei vaan vauva oo vaarassa." En osannu oikeen sanoo tohon mitään. Vähän jäi semmonen "kiitos vaan kannustuksesta" -olo.
 
Sf-mitaks se sai 25, eli ois kasvanu 3 cm, tosin mittaaja on siis eri. Ilmeisesti pikkukaveri on kuitenkin mittaa saanu. Mun paino on ny noussu yhteensä n. 5 kg. Käyrillä ollaan... Oon edelleen ihan puulla päähän lyöty ton reissun jäljiltä. Jäi vaan semmonen olo, et kaikki siellä saadut tiedot pitäis päästä äkkiä tarkastaan uudestaan jollain asiantuntevalla tyypillä. Sisätutkimuksessa se katto vaan nopeesti kohdun suun, ilmeisesti se oli ok, kun en saanu mitää kommenttia asiasta. Tarjonnan arvioinnista ei siis tietoakaan.
 
Mulla pitäis olla kai vielä yks lääkärikäynti joskus 35 vkon tietämillä. Toivottavasti silloin on eri tyyppi paikalla...
 
No joo, ilosempiin asioihin [:)]:
 
Unohtui aiemmin toivottaa Maajolle ja WW:lle oikein hyvää ja rentouttavaa reissua ja JeRoSe:lle onnea 30 vkon täyttymisestä!
 
Korento: Mulla on jo ennen raskautta ilmaantunu jossain vaiheessa suht pieni kohju tohon vasempaan reiteen ja kyllä se vähän enemmän on nyt vihotellu raskauden aikana. Toivottavasti säästytään kumpikin lisäkohjuilta! "Pukama-pelko" on myös tullu tohon liittyen, toivottavasti ei ainakaan kovin pahoja ilmaannu synnytyksenkään yhteydessä, osaavat olla aika viheliäisiä.
 
Anukka tais kysellä niistä vauvanvaate-valmisteluista. Me ollaan saatu tosin hyvin vaatetta ja muuta tavaraa kavereilta ja sukulaisilta, josta ollaan toooosi ilosia! Rahansäästö on ollu valtava! Mut mulla on hyvä syy, miks en oo vielä niitä pessy ja laittanu valmiiks: Meillä on edelleen menossa kylppäri+sauna-remppa, joka tarkottaa myös sitä, et meidän pesukone on pois käytöstä. Oon käyttövaatteita käyny peseen äiskän koneella. Toivottavasti remppa saadaan hyvissä ajoin ennen pojun syntymää valmiiks, et ehin noi pyykkäykset hoitaan kunnialla. En tosin tiiä oisinko muutenkaan niitä vielä laittanu, oon niin patalaiska tyyppi luonteeltani.
 
Noista tarpeellisista jutuista puuttuu vielä ainakin hoitopöytä, mut aattelin vähän vinkata, jos mun isä tai sit appiukko semmosen meille tekis. Pöytää varten on kuitenkin jo pehmustetyyny saatu.
 
Johan tuli tekstiä. Alkaa varmaan pisaan tällä erää, joten
 
Voikaahan hyvin!
 
 
 
Aurinkoa täältä pohjoisesta [:D]

Mulle sitten iski eilen itelle flunssa, että joopajoo! Tietysti takaraivossa kytee ajatus tosta SI.sta, mutta ei olla oltu kuiten tekemisissä sellasten ihmisten kans, jotka reissaanneet sellasissa maissa, joissa se oikein urakalla jyllää, tosin syksyksihän ne ovat luvanneet sitä piikkiä tännekkin pohjolaan. Enivei, googletin eilen tietoa siitä, nii on vaarallinen raskaanaolevalle, ko voi aiheuttaa ennenaikasia synnytyksiä, jne...mutta tässäpä linkki hyvään sivustoon kaikille niille, joita asia kiinnostaa: http://www.sikainfluenssa.fi/

Kiitos muuten Tirpu päivän parhaista nauruista [:D] [:D] [:D] Repesin totaalisesti, ko kerroit, että mistä lie pyöräsuojasta se lääkäri oli sinne kannettu. Ei tainnu olla ihan neuvolan omia lekureita, ko ei osannu vastata juuri mihinkään mitään..? Ja noista sykkeistä - aivan hyvin se voi olla noin matala, jos teän jäppinen siellä vaan nukku menemään eikä viuhtonut siellä. Vaihteleva syke on parempi, ko liian tasainen - sanovat ainakin käyrillä olevan sen suotavaa.

Josko sitä alkais ruokaa tekemään...keksis vaan mitä - sekin aina sellanen ikuisuuskysymys...
 
Heips taas kaikille!

Tirpullakin mennyt kolmekymppiä rikki![:)] Onnea! Perästä tullaan. Kyllä meilläkin oli viimeksi syke 135 ja ihan normaali. Mutta eikös ole raivostuttavaa kun niiltä ihmisiltä juuri odottaa oikeita vastauksia ja kommentteja ja sitten ovat tuollaisia törppöjä!!! Saavat aikaan vain turhaa päänvaivaa.

Täällä tuntuu tänään olevan matalapainetta mielessä.[:@] Tuntuu ettei mikään etene tai siis hankinnat ihan jäissä ja kun yritän jotain puhua ukolle jostain niin hokee vain että mikä kiire mulla on??? Tuntuu muutenkin että sillä on sellainen suvantovaihe koko odotuksen suhteen. Vaunuja vain odottelee edelleen työkaverilta kun mä taas epäilen että ne on tosiaan olleet viidellä lapsella käytössä, joten en paljon niiden varaan viitsisi laskea. Stressaa yksinänsä![:@]

Oletteko te törmänneet sellaiseen kun laitetaan vauvan ammeeseen, tuki ettei tarvitse itse pidellä kiinni sillai siis kuin ilman sitä "tukea"??? Mielipiteitä!

Nukkuminen on kyllä kivaa ja vissiin johtuu siitä että hemppa on vain 100, mutta asennot käy vähiin ja usein ihan jalkoja alkaa omituisesti särkemään kun on ollut niin pitkään samalla kyljellä. Muuten sitten usein on ettei tunne käsiä ollenkaan kun niin puuduksissa. En tiedä oisko jotain lievää iskiasta jaloissa??? Mites muilla?[:-]

Jos menis tästä saunaan päästelemään höyryjä.[:-]
Ai täällä näin yhdenlaisen kantoliinan Prismassa, 54€.

Laivat saapuneet Aurajokeen ja huomenna katsomaan niitä kymmenien tuhansien muiden kanssa.[:)]
 
Taas täällä! [:D]

Karvinen: Meillä on toi "tuki" ammeeseen enkä tykkää yhtään! Vauvasta joutuu kuitenkin pitää kiinni, koska jalkojen väliin tulis muuten sellanen kova tappi, mikä siinä on eli tuen muotoilu on vähän niin ja näin ja on muutenkin aika pystyasennossa. Mutta onneksi noita tukia on erilaisia, mutta ite en ainakaan tykkää yhtään tosta mallista mikä meillä on. Ja täällä kans ilmenee joskus tota pakotusta, varsinkin toisessa lonkassa, jos oon sattunut nukkumaan sillä kyljellä enkä oo vaihtanut asentoa yön aikana.

Mulla iski tänään aamulla ekan kerran sellasta ikävää, jatkuvaa vihlontaa alapäähän. Toivottavasti ei nyt kuiten ala paikat jo aukeneen, oli meinaan vähän samantuntuista, ko edellisen synnytyksen alkaessa, ko paikat avautu. Nooh, nyt alkaakin näitä "vaivoja" tulee, mitä pitemmälle raskautta mennään.

Aurinkoista torstaita kaikille! [:)]
 
hei teillä kenelle on tullut suonikohjuja niin miten ne on tullut ja mihin kohtaan? meitsi ihan hysteerinen ku reidessä kipeä mustelman näköinen viiru (suonen suuntaisesti)... enkä todellakaan ole lyönyt kyllä mihinkään sitä kohtaa... onko tuo alkava suonikohju taijotai? [:(] niin ja jos niitä tulee niin lähteekö ne tosiaan vauvan syntymän jälkeen pois vai siihenkö se jää istumaan?

kyllä huomaa että sitä on niin kömpelö jo, ei meinaa kunnolla päästä sängystä ylös ja sohvalta nouseminenkin on työn ja tuskan takana... oh hoh, mihin tää vielä menee muutaman kuukauden päästä? no, onneks ei mitään suppareita ole ollut ja jaksan kuitenkin töissä... loman jälkeen oli rankkaa toki palata työhön, mutta kyllä tää tästä mä luulen...

sit vielä kun jotenkin jaksais ihan peruskunnosta pitää huolen. tuntuu ettei pyöräily ainakaan enää luonnistu, kävelykään ei oikein pidemmän päälle tunnu hyvältä ja työkaverit varoitteli että älä nyt ainakaan uimahalliin mene kun sitä mietin että se taito ainakin selkärangassa olis kun kymmenen vuotta oon uinut kilpaa. taas tieto lisää tuskaa... (sanoivat että aattele nyt kun siellä vanhukset käy lillumassa ja kyllä sä tiedät minkä näköset niitten sukuelimet on...) ehkä mä vaan sit yritän kävellä tuota lyhyttä työmatkaa, kun ei autolla kehtais kaasutella muutamaa hassua sataa metriä [;)]

noniin, mutta siinäpä tätä turinaa taas... miten työ siellä voitte?
 
Nyt on kyllä pakko huikata väliin... Anukka, itse en suostu(isi) uinnista luopumaan ennenkuin ihan viimeisillä metreillä! Se kun on jopa suositeltua ihan loppuun saakka, ja pysyy ainakin lihakset kuosissa :)
 
Moi taasen,
 
Kyllä on ollu vihlontaa ja kolotusta täälläkin. Ylös kun nousee (sängystä tai istuvaltaan sohvalta) niin täytyy oikein varoa, et ei vatsalihaksia siihen käytä. Ja selkään sattuu se nousu sen verran, et täytyy sillee sivukautta yrittää aina itsensä kammeta. Saattapa olla aika huvittavan näköstä [:D] Lisäks mulle on alkanu tulla ihan selkeesti enemmän hengitysvaikeuksia, siis ihan pienenkin ponnistelun jälkeen tulee iha hengästyny olo, tuntee oikein kun keuhkot ei saa tarpeeks ilmaa, sit toi "säteilee" myös käsiin ja ne menee äkkiä semmoseks veltoks/voimattomaks. (Toivottavasti tää kuuluu asiaan, et en oo saamassa mitää sydäriä).
 
Nukkuma-asennot alkaa tosiaa käydä vähiin. Molemmilla kyljillä köllöttelen vuoronperään. Selälleen jos kääntyy, niin hyvin pian alkaa alaselkää kolottaa. Voi meitä raihnasia.
 
Toivotaan tosiaan JeRoSe, et teidän pikkukaveri pysyy kyydissä vielä tovin. Saattahan se vaan muutenkin juilia.
 
Anukka: mun kohju on reidessä ja oli tosiaan siinä jo ennen raskautta. Muistelen, et se näytti alkuun vähän mustelmalta, semmoselta, et ihan ku verisuoni ois siltä kohtaa jotenki levinny. Ja sit hyvin pian siihen ilmaantukin semmonen patti. Aika pieni tosin. Nyt raskausaikana sitä on ehkä vähän entistä enemmän juilinu, ja näyttäis siltä, et se on saamassa kaverin siihen viereen. Ei kiva. Muistelen lukeneeni jostai, et raskausajan kohjut saattaa hävitäkin raskauden jälkeen. Korjatkaa, jos oon ihan väärässä.
 
Toi uiminen on vähä niin ja näin. Järvivedet on suuressa osin maata niin kylmiä, et tissit paleltuu ja alkaa särkee (kuulemma, en oo uskaltanu ees kokeilla) ja yleisissä halleissa se veden puhtaus on vähän ? Itellä on kyllä jääny kaikki liikunta liian vähälle, pitäis yrittää jotai saada aikaan, et ois sit kondiksessa, kun voimia tarvitaan pojun ulos punnertamiseen.
 
Poistun taas hetkeksi
 
Takaisin
Top