Raskaus yli puolen välin

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JeRoSe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh kun on kuuma! Mut vielä on sisällä onneks vähän viileempää.

Onks kellään aiheuttanu rautatabletit huonovointisuutta? Siis ihan oksetus-oloa. Mä oon nyt reilun kuukauden syöny joka toinen päivä poretablettina rautaa. Eilen tuli iltasella ihan yhtäkkiä huono olo, ja aattelin, et oisko juomiset jääny vähän turhan pienelle. Pari lasia siinä sit hörppäsin. Sen jälkeen tuli semmonen kaamee hapan ryöhty, ja samalla tuli rautalääkkeen maku tosi törkeenä suuhun (olin sen joku pari tuntia aiemmin ottanu). Sit meni hetki ja sit ryöpsähtikin jo tavaraa syliin.

Ton jälkeen netistä jostai keskustelusta löysin, et joillekin on se rauta aiheuttanu oksentelua, ja lopulta on jouduttu ihan piikillä antaan rautaa, kun ei muuten onnistu. Tosin mua on kylllä pikku hiljaa enemmän ja enemmän alkanu tökkiin se lääkkeen maku, et voihan se johtuu ihan vaan siitäkin. Aattelin kyllä mennä hakeen apteekista ihan tavallista pillerinä nieltävää rautaa, vaikka närästäiskin sit vähän enemmän. Ton jälkeen ei nimittäin tee yhtään mieli tunkee suuhun sitä poretta.

Tsemiä kaikille pömppämahoille näihin helteisiin [8D]

Palataan taas

Heippa!

Minä tuossa mietinkin että onkohan kaikki mammat sulaneet näissä helteissä kun ei kukaan käy kirjoittelemassa? Lämmintä on juu ollut, tänään sitten hieman viileämpi pilvinen päivä, ropsauttanu vettäkin pari kuuroa ja lämmintä +23 astetta, tänään jopa sain imuroitua alakerran kun ei mieskään ole sitä tehnyt vihjailusta huolimatta, saa luvan imuroida sit töiden jälkeen yläkerran. Eilinen oli taas itseni hemmottelu päivä, kävin kampaajalla leikkauttaan ja värjäyttään hiukseni ja sen jälkeen suksin kosmetologin käsittelyyn elikkäs häiritsevien kasvokarvojen sokerointiin, kulmien muotoiluun ja värit ripsiin ja kulmiin sekä ihanainen kasvohoito. Pööpöttiki riemastu kummassakin paikassa ja aloitti aina hirveät jumpat, meinas vissiin et hää tahtoo kanssa [:D]. Mieski oli taas niin hurmaava illalla, silitteli mun hiuksia ja tuumas että kaunis oot. Herkkiksenä meinas taas niagara alkaa valumaan.

Koivunlehti: konkari ja konkari... iän puolesta olen konkari (syssyllä 30 pamahtaa mittariin) mutta lasten puolesta taas olen ihan ummikko kun esikoista oottelen minäkin. Mukava kuulla etten kärsi yksinäni noista juilimisista (tosin eihän se juiliminen ole kivaa ollenkaan). Miehen lepuuttamisvinkkejä... hyvää ruokaa, saunomista, rentouttavaa musaa, hierontaa jne... tai vaihtoehtoisesti ulos syömään, leffaan... jotain mistä mies pitää ja tykkä tehdä, vauvaressiin suosittelen avointa keskustelua ressin aiheista (ainakin meillä rauhoittanu miestä kun on puhuttu vauvaressistä). Oman parisuhteen hoitoa odotuksen keskellä pitää muistaa kanssa vaalia... enkä tarkoita pelkkää seksiä, itselle ainakin on tärkeää keskustelu, helliminen, huomioiminen ja yhdessä tekeminen/oleminen puolison kanssa.

Tirpu: valitettavasti en osaa kommentoida tuohon rauta-asiaan ollenkaan, sillä ite olen säästynyt lisäraudan nauttimisesta (pari vkoa sitten hemppa oli sen 138). Kannattaa kokeilla myös että auttasko C-vitamiinipitoisen (applarimehu esim) juoman nauttiminen tuohon närästykseen sillä sehän parantaa raudan imeytymistä elimistöön ja jos ei helppaa niin sitten vaan närästyslääkiä kehiin.

Sellaisia tuumailua pikaisesti tällä erää, mä lähden kasaamaan hyllyä kun eilen tein heräteostoksen Jyskissä [:D] (tosin tulee tarpeeseen kun yläkerran vessassa ei juurikaan noita hyllyjä ole).

Nauttikaa kesästä ja masuista!
Maajo

Moikka!

Tirpu: Mä olen syönyt Retafer-merkkisiä rautatabletteja esikoista odottaessa ja nytkin. Hemppa oli reilu kuukausi sitten neuvolassa 113 ja nyt 1kk:ssa noussut vaivaiseen 118 [&o] Neuvolassa aina kyselee että miten on maha kestänyt mutta en osaa sanoa kun mun vatsan toiminta on muutenkin ihmeellistä... En mä kuitenkaan oksentanut ole!

Mulle neuvottiin ottamaan rauta keskellä yötä(!!!) pissalla käydessä, sillä sen imeytymistä häiritsee kaikki maitotuotteet. Mutta kyllä mä olen ottanut raudan just ennen nukkumaan menoa niin että iltapalan nauttimisesta on jo kulunut tovi.

Olen muuten sitä isyyspakkausta koonnut ja ajattelin antaa sen miehelle ens viikolla kun sillä on synttärit. Olen siihen pääasiassa kerännyt tavaraa miehelle, viskiä, sikareita DVD-boxi, korvatulpat, energia juomaa, viivi&Wagner vauva-muki + teetä ja buranaa, mutta jotain pientä myös vauvalle, pari vaippaa ja kosteuspyyhkeitä, tutti ja tuttipullo + korviketta (se varatissisetti), vaihtovaatteet vauvalle joissa lukee "just like dad". Onko kukaan teistä innostunut tähän?

Son morot täältäkin pitkästä aikaa [:D]

On tässä ollu kaikenlaista ja nyt vielä vanhemman tyären 2 vee synttärit pukkaa päälle eli ei tekeminen lopu. Tais siis ite synttärit on tänään, mutta bileet on lauantaina. Tänään kävin rasituksessa ja huomenna saanen tulokset neuvolakeikallani.

Se päärynäsiideri on muuten melkosen ehoton, mutta tosi sokeriselta maistuu - ainakin mun mielestä ja ite kun en limppareitakaan pahemmin juo, nii en oo siitäkään oikein viime aikoina välittäny [:-]

Karvinen: Kyllä mie sinuna jo sanoisin sille siskollesi, että ei oo sun velvollisuus olla aina hoitamassa heän lastaan, että pääsevät erinäisiin menoihinsa. Hän varmasti saattaa sulle ensin möksähtää, mutta kyllä varmasti siitä leppyy. Elä vain anna periksi - tsemppiä!

WW: Meillä on kuivausrumpu, mutta käytetään sitä pääasiallisesti vaippojen imujen kuivaamiseen. Vaatteita harvoin, koska rumpu syö vaatetta ja kuluttaa paljon. Silloin se on tieten tod hyvä, jos ei oo tilaa kuivattaa vaatteita.

Koivunlehti: En nyt menis vielä tituleeraan itteeni konkariksi, mutta kyllä sitä jotain tietää 4. lapsen odotuksen myötä ja kohta 5-lapsisen perheen äiteenä [;)] Aika paljon äitinä saa asioita organisoida, että perheen arki pyörii - se on täys totuus.

Tirpu: Ooks kokeillu luontaistuotekaupan rautamehua eli Kräuterblutsaft Floradix rautavalmiste http://www.nettiterveyskauppa.com/product_details.php?p=1034 On kuulemma hyvä ja tehokas raudansaantiin. Eikä kuulemma ees maistu pahalta - omaa kokemusta ei oo, ko en tartte lisärautaa.

Nyt on taas pakko mennä, pitis päättää tarjottavat synttäreille. Tulen taas...[:D]

Heissan,

Josko nyt ehtis kirjoitella vähän pitemmin. Aina tuntuu olevan lentävä kiiire bussiin, kun vihdoin aloitan kirjoittamisen.

Maajo, konkari olet palstan ylläpitämisessä[;)]. Tuon muistin kyllä, että sinäkin odotat esikoistasi kuten minäkin, joten uutta kaikki tyynni!

JeRoSe: Jä sä olet sitten tuplakonkari, sekä palstassa että lapsissa[:D]! Varmasti tarvitsee organisointikykyä, toiset hermot, kymmenen käsiparia ja korvaparia...lista lienee aika pitkä[:)].

Tirpu: Mä olen syönyt WW:n tapaan Retaferiä, josta neuvolassa sanottiin, että aiheuttaa helpommin vatsaoireita kuin Obsidan, jota mieluummin suosittelivat. Mulla oli kuitenkin Retaferiä kaapissa, joten aattelin syödä ne ensin pois. Otan aina yötä vasten, niin voi rauhassa möyriä pahimmat möyryt yöllä, kun nukun. Tosin, on masu kipeempi kun olen popsinut rautaa, joten tuttua on noi närästykset ja röyhtäykset, oksentamaan en ole joutunut. Ehkä se pore ei ole paras mahdollinen (nousee helpommin suuhun), vaikka varmaan liukeneekin elimistöön paremmin. Aika turhaa tosin, jos ulos tulee jokatapauksessa. Obsidan on kalliimpaa kuin Retafer, mutta siis mahaystävällisempi.

Nyt taas viilenee, joten jaksaa tehdäkin ehkä jotain. En ole mikään auringonpalvoja, vaikka toki kesä on mahtava[:D]. Uintimahdollisuudet vaan on mitä on, niin helle lähinnä vaan uuvuttaa kaupungissa.

Olen ostanut itselleni alennusmyynneistä vähän isompia vaatteita ja rahaa on palanut liikaa[:@]. Nyt olisi kurinpalautus paikallaan[>:].

Voikaa hyvin potkupallojenne kanssa!

Koivunlehti
[/align] 

Mullakin palanut aika lailla rahaa nyt tohon isyyspakkaukseen, mutta kerrankos sitä...
Ja vauvalle ostelin vaatteitakin kun oli niin hyvät alet! Onneksi tuttavalta sain kassillisen hyviä 60cm vaatteita ja tuleehan niitä sitten äitiyspakkauksessakin. Kuinka nopeasti olette pakkauksen muuten saaneet kun olette hakemuksen jättäneet? 2-4vkoa?
Onneksi on vapaa viikonloppu edessä, oon ihan loppu! Nukahdin sängylle puoleksi tunniksi ja mä en koskaan nuku päikkäreitä!!! Vielä viikko töissä ja sitten alkaa kesäloma! Koittaa jaksaa [:@]

Jos sitä taas kirjottelis todella pitkästä aikaa ees jotain [:)]

Täällä on toi 30 vk menny jo rikki mutta kuitenki tuntuu et mun vauva on paljo kiltimpi ku tein muiden... Mulla ei vieläkään oo potkut kipeitä ja ne mitkä tuntuu on sellasii pehmeitä tömpsähdyksii. On sentää alkanu ees liikkuun kun yhes välis pyysin jo ylimäärästä tarkistusta sydänäänistä et onko se oikeesti elossa kun ei mielestäni liikkunu oikeen kovasti... Turvotusta on välillä liikaakin jaloissa mutta olen vaan koittanu sitte kestää sen. Kun vaan löytäs sellaset kengät joita voi käyttää (lue mahtuu jalkaan).

Oon kanssa alottanu syömään lisärautaa kun hemppa oli tippunu 122 jo 115 viime neuvola visiitillä. Retaferia täälläkin popsitaan kun sitä löyty jo kotoo eikä sitte tullu ees kysyneeks mitä pitäs ottaa... Neuvolatätikin sano et se on ihan hyvä jos vatsa kestää ja kun on halvempaakin...

Karvinen: Mulla on vähä sama tilanne veljen suhteen... Tämä kun jäi lastensa huoltajaksi näiden äidin häippästyä yrittää veli tunkee lapset mulle tai ainaki mein vanhemmille aina ku mahollista. Tyhmintä asiassa on että veli tykkää lapsistaan oikeesti mutta ei millään viittis viettää aikaa kotona näiden kanssa... Aina melkein kun meen porukoille päiväks tai pariks niin veli yrittää saada jätettyy lapset yöks sinne. Sillä varjolla että oonhan minä siellä... Niin ku se asiaa jotenkin auttais.

Heippa!

Kiitokset rautakommenteista. Kävin apteekissa ja ostin tota obsidania, kun mun maha on aina ollu vähän herkkä reagoimaan kaikkeen. Pillerinä nieltävä on mulle hyvä, ei ehdi ainakaan tuleen mitään ikävää makua suuhun.

Meidän poju kyllä liikkuu ja potkii, mut ei ne potkut oo kipeetä tehny, ainakaan vielä. Välillä kyllä nahka venyy ja tuntuu, et se kaveri kierittelee siellä, kun vatsa menee ihan aaltona puolelta toiselle. [:)] Sitä on kyllä hauska seurata.

WW: mulla tuli Kelan päätös viikon sisään ja siitä vajaa kaks viikkoo, kun äippäpakkaus oli postissa, eli 2-3 vkoa tais mennä yhteensä. Siitä jo tuossa jossain viestissä kirjotinkin, et meistä molemmista se oli tosi hyvän olonen setti.

Luin muuten nettiuutisista (oiskohan ollu Uusi Suomi) et sikaflunssa ois tulossa suomeen oikeen kunnolla nyt syksyllä, ja et kaikki suomalaiset rokotettais. Ollaan tietty riskiryhmää näin odottavina äiteinä, ja lapset tietty myös. Täytyy siis olla tarkkana käsihygienian kanssa. Oon ottanu kyllä jo ennen sikaflunssia tavaks, et aina kun käyn jossain kodin ulkopuolella, niin pesen aina ekana takas tullessa kädet hyvin. En oo mikään bakteeri-kammonen noin yleensä, mut jotenkin tää tuleva äitiys kai lisää tota huolehtimisen tarvetta.

Heips kaikille!

Annuli84 Mulla vain nousee nykyisin niin karvat pystyyn jo etukäteen koska se lapsenvahti juttu tuntuu niin hyväksikäytöltä, sillä verukkeella ainakin mulla kun olen kotona niin eihän mulla voi olla mitään esteitä. Ja tämä raskaus on saanut ajattelemaan enemmän omaa itseään ja omaa jaksamista. Mulla se nyt on ottanut vain enemmän "kaaliin"! [:@] No tällä hetkellä mulle jää yksi lapsenvahtivuoro, mutta se osuukin vissiin sellaiseen aikaan että masukin on jo isompi. Koko sisko vain on muuttunut jotenkin ylimielisemmäksi kun saa nyt vähän enemmän palkkaa kuin aikaisemmin!!!
No sainpahan taas vuodatettua, huh [:)]

Maajo niinkuin arvailinkin ei ollut enää niitä tyynyjä, että peittoa tunkee jalkojen väliin täällä[:D] Vaatteita kävin vähän ostamassa, mutta onneksi kaivoin kellarista laatikon jossa on säästössä lasten vaatteita, niin niitähän olikin yllättävän paljon eli niissä ei ole mitään hätää.
Kohta pitäis mennä vauvaliikkeen aleen ja jos vielä löytyis sitteri kun on tarjouksessa 29€.

Onko teillä mammoilla maistunut ruoka yleensä nyt normaalisti? Johtuuko helteistä, mutta mun päivän syömiset varmaan sais olla vähän enemmän.

Nyt itse huomaan että pitkän tauon jälkeen on nuo mielialat kyllä alkaneet vaihdella. Ja närästys on alkanut.

Tirpu mullakin nuo liikkeet pienempiä tumpsahduksia edelleen ja ei edes vielä vatsan venymistä. Yks päivä jotenkin painoi niin alavatsassa että se oli vähän ilkeän tuntuista. Liekö meidän "vihtori" rauhallinen vauva masussa ja terrori kun tulee maailmaan[:D] Nyt vissiin alkanut paino hieman nousta että jos sitten "vihtorikin" saa itselleen enemmän potkuvoimaa kasvaessaan.
Ultra pitäis tilata maanantaina elokuuksi, että silloin viimeistään taas näkee ja saa tietää mitat.

Heissulivei kaikille ja lauantain jatkoja[:)]

Kävin lukasemassa jutut läpi, kommentoin tässä sitten myöhemmin kuhan jaksan, meinaa vähän väsyttää kun 6 noussu ylös ja kävin sitten shoppaileen naapurikunnassa.

Maajo

Heissuliveijaa mammat ja hyvää sunnuntaipäivää!

Ihanaa kun on ollut viileetä välillä noiden helteiden jälkeen niin jaksaa taas nauttia kesästä kunhan taas ilma lämpenee. On jopa saatu siivottuakin kun helteet helpotti ja paljon paljon muuta tehtyä. Mutta kyllä sen huomaa että väsyy paljon herkemmin ja paikat on kipeemmät jos innostuu pidempään olemaan jalkojen päällä. Ensimmäiset harjoitussupparitkin on tullu koettua, jännä tunne kun ei käy kipeää mutta maha menee ihan kovaksi.

Meillä masukilla oli eilen aivan ihme möyrintäpäivä eikä varmaan hetkeäkään ollut aloillaan, noh tietääpähän kaiken olevan kunnossa. Mieskin jää välillä innolla seuraamaan kun masu heiluu potkujen voimasta puolelta toiselle ja voi et mies osaakin olla suloinen, se tässä yks päivä seuras masun heilumista ja sitten se otti ja pussaili mahaa, ja taas pyyhittiin kyyneleitä, muutenkin nyt kun vauvamasu selvästi näkyy niin miehelle on alkanut konkretisoitumaan se että vauva tosiaankin tulee 10 viikon päästä suunnilleen.

Ylihuomenna sitten ois aika mammapolille ja saapa nähdä päästäänkö synnäriin tutustuun, ainakin viimeksi kätilö puheli siihen malliin että päästäs tutustuun ja oishan se kiva kun synnytys+perhevalmennuksessa käydään eri paikan synnärii (jätetään  varmaan väliin se kerta) tutustuun niin näkisi sen mihin itse on menossa sitten kun sen aika koittaa.

WW: mahtavaa et olet isyyspakkauksen koonnut, mä en saanut aikaiseksi eikä se oikein mun miehen luonteeseen oiskaan kyllä sopinut. Mulle tuli pakkaus viikko sen jälkeen kun päätös oli postilaatikossa ettei siinä loppuviimein kauaa mennyt. Toivottavasti olet saanut nyt vapaan viikonlopun aikana levättyä. Minä olen kanssa sinnitellyt ilman päiväunia vaikka välillä tuntuu että pitäs nukkua mutta kun se on heti pois yöunista se päivällä nukkuminen niin olen sit valvonut päivälläkin, joskus on pakko mennä nukkumaan esim. viimeksi kun oli pää niin kipeä ettei muu auttanut kuin päiväunien nukkuminen.

jerose: kokeile sitä karpalosiideriä, se ei ole mun mielestä niin makeaa mitä se päärynäsiideri on. Kuinkahan sulla oikein synttäribileet menikään? hirvee hälinä tieten ollu koko päivän ja olit ihan rikkipoikkiväsynyt illalla sitten?

koivunlehti: pitäähän sitä itseäänkin hemmotella ainakin joskus, mä tässä oottelen että housupaketti tulis postissa kun vanhat housut tuppaavat kiristämään, en ole ostanut vielä yhtään mammavaatetta eikä taida tarvia ostaa kunhan tuo paketti tulis vaan postissa, onneksi on kesä niin voi käyttä capreja, hiattomia, tunikoja yms. Talvella kun joutus koko vaatevaraston uusimaan kun pitää lämpimän pysytellä.

annuli84: ihanaa kuulla sinun kuulumisia pitkästä aikaa! Ja muista ettei pidä omaa vauvaa verrata muihin, jokainen vauva on yksilö ja erilainen ihan pakkaus jo kohdussa ollessaan. Tuo kenkäongelma on mullakin, olenkin hiihdellyt koko kesän valecrocseilla kun muut ei vaan mene jalkaa enkä halua ostaa uusia kenkiä ennen kuin turvotukset ovat ohitse, eihän nuo valrecrocsit ole mitkään parhaimmasta päästä olevat kengät mutta kun ei oo saanu aitojakaan hommattua.

karvinen: just tuossa yks päivä mietin että saitkohan sitä tyynyä, harmi ettet saanut, sillä se on todella hyvä... toinen hyvä vaihtoehto on se että tekee kankaasta pitkän pötkön koneella itse ja täyttää sen esim. säkkituolin rakeilla niin ajaa saman asian.  Mullon välillä tuo ruokahalu hukassa, mut välillä sitten iskee ihan hirveä nälkä, tässä yks ilta grillattiin miehen kanssa ja seuraavana aamuna heräsin aikaisin kun oli nälkä, eihän siinä mikään muu auttanut kuin lähteä kahvin keittoon ja tehdä aamiaista.

Sellaisia mietintöjä täältä suunnasta!
Ihanaista odotusta ja nautitaan kesästä!
Maajo

Oijoi, on tää raskasta tää monen päivän juhlinta ja ens viikolla on vielä vieraita tulossa. Synttärit meni kivasti ja neiti sai mieluisia lahjoja. Tarjottavat maistui, ko ei ole paljon jäljelle jäänyt. No, ens kuussa uudestaan, ko nuorin täyttää 1 vee ja vanhempi 13 vee [:)] Meillä on yhtä juhlimista tää kesä/syksy.

WW: Mulla oli rahat tilillä apaut pari viikkoa hakemuksen jättämisestä eli viikossa, kahessa taitavat käsitellä noi hakemukset Kelalla. Ja toivottavasti oot saanu levättyä ny vklp:na - ite oon kans nukkunu päikkäreitä tyttöjen kans samaan aikaan.

Annuli84: Ei mullakaan käy kipeetä jätkän potkut, ainoastaan ahistaa kylkiluitten alapuolelta, ko tekee itelleen masussa tilaa. Meillä tällä kertaa istutaan tuolla mahassa ja sekin kun vaikuttaa monotuksien voimakkuuteen.

Karvinen: Sun siskolles sopisi nyt hyvin sananparsi: Se, joka ittensä ylentää, se alennettakoon... [;)] Tuo on jo törkeetä alkaa kohteleen omaa siskoaan tolla tavoin, vaikka palkka onkin noussut, höh! Ja mie oon käyttäny ihan normityynyä tossa polvien välissä nukkuessani, nii saa hyvä tuen. Ja yks tyyny mulla on kainalossani ja yks pään alla [:D]

Maajo: Oliko sulla joku tarkistuskäynti siellä ä-polilla vai miks meet sinne? (sori, en muista). Ja mie muuten suosittelen nukkumaan päikkäreitä aina, ko vaan mahollista. Voi olla meinaa aika harvassa nuo, jahka vauva on syntynyt [;)]

Oma napa on rauhallinen, mutta mieli hieman myllertää [&o] Napsahin sokerirasituksessa, jossa oli 2!!!! arvoa koholla (aikasemmin ollut vain paasto ihan nippanappa yli raja-arvon). Nyt sitten mittailen arvoja kotona ja elokuussa? on synnytystapa-arvioultra ä-polilla, jossa katellaan jätkän asentoa sekä kokoa. Eli syömiset syyniin ja ruokavalion muutos alkaa heti huomenna, ko on ollut aika herkkuviikonloppu nyt jostain kumman syystä [:D] En kyllä muutenkaan syö normisti paljon makeaa tai herkuttele, mutta tää grillikausi on aikasta pahaa aikaa tehä rasituksia, hih! Ja tosiaan perjantaina oli nla, jossa kaikki ok. Paino jopa laskussa, mittaukset muut ok, jätkä istuu mahassa, sydänäänet oli 140:n huitteilla ja sf 26, joka vastaa ultran kokoa eli siis oikeesti oisin 29+4 menossa, mutta la:a ei vaihdettu, ko ei ollu yli kahta viikkoa. Mies lähti hakemaan meille pitsan, joten vielä tänään mussutellaan [8D]

Tirpu onko rautalääkkeen vaihto auttanut? Sitä olisin nimittäin itsekin ehdottanut.Nyt oon itsekin onneksi löytänyt tabletit jotka ei yökötä eikä aiheuta ongelmia mahan kanssa. En nyt vain millään muista merkkiä, ehkä Multitabsin.

Ja tuon mahan aaltoilemisen seuraaminen on kyllä ihanaa!

Heissan kaikki!

Huh, 30 vkoa täynnä odotusta... ei voi vaan kuin hämmästellä tuota ajan kulumista... taas mä törsäsin rahaa, piti tilata äippäpakkaukseen reunasuojus+peitto et saa siitä beibille nätin ensisängyn sitten laitettua. Keltaisen pupujussikat setin tilasin ja se sopii väritykseltään kummallekkin sukupuolelle.

manni83: kiitoksia, meillä on sukupuoli pysynyt tähän päivään saakka salaisuutena ja ajateltiin säilyttää se loppuun saakka salaisuutena, meillä on niin että isi toivoo poikaa ja mä taas toivon tyttöä, saas nähdä kumpainen sieltä sitten tulee, ennen kaikkea toivomme että lapsemme syntyisi terveenä ja täysaikaisena.

jerose: oikeastaan mä en tiedä itsekkään miksi ollaan nyt sinne ä-polille menossa, varmaan joku tarkistuskäynti kun viimeksi kätilö konsultoi lääkäriä ja lääkäri oli sitä mieltä että vkoilla 30 ja 36 tulla käymään ä-polilla, tuo 36vkolla käynti mun mielestä on sitten se synnytystapa-arviointi. Noh ei harmita yhtään, pääseepähän kurkkimaan masukkia ja toivottavasti synnärille tutustuun, ja ä-polilla käynnin jälkeen mennään tervehtiin kummityttöämme pitkästä aikaa. Ikävää että napsahdit kahdessa arvossa, kesä ja sen herkut kyllä äkkiä nostattaa sokeriarvoja, mä pidinkin viimeksi ennen rasitusta sokeripaaston ettei herkkujen syöminen vaikuta sokeriarvoihin (suklaa on intohimoni tällä hetkellä). Aika jännä etteivät vaihtaneet la:ta sulla silloin kun mulle sanottiin et jos heittää viikon niin sitten muuttavat la:ta, näköjään käytäntö tässäkin asiassa vaihtelee.

Mutta ei lannistuta vaikka keli onkin harmaa (ainakin täällä)! Mut syömään taas, nyt on tullut joku kumma kausi kun on nälkä ihan koko ajan! Vaihtelu virkistää kun välillä ruokahalu oli hukassa! [:)]
Maajo

Onnea Maajo 30 viikosta!

manni83: Me saatiin sukupuoli kuulla rakenneultrassa, kätilön mukaan "ei ole epäilystäkään". Enemmin tätä palstaa lukeneet on saattaneet "ehkä" aavistaa jotain, kun puhun välillä pojusta [;)] Toiveita ei ollu ennen tota ultraa kumpaankaan suuntaan.

korento: Kiitos kysymästä, kyllä se vaikuttais paremmalta tuo obsidan. Toivottavasti ei sit muutaman viikon käytön jälkeen ala tökkiä, sitä kun ei voi jättää väliin vaikka haluis niiden perkuleen hemppojen vuoks.

Tsemppiä JeRoSe myös tuleviin synttärijärjestelyihin. Me saadaan vaan onneks olla vieraina, kun miehen siskontyttö täyttää viikonloppuna 2v. Kyseessä on "aika" vilkas tapaus, joten tiedossa saattaapi olla suhteellisen sähäkät synttärit.

Mun ehdottomasti ykkösintohimo on ollu jäätelö (niiden alkukesän raparperi-pöhköilyiden jälkeen [:)]). Jätskikin tietty sisältää sokeria, joten saapa nähdä... Vielä on ollu kaikki ok noissa neuvolan perustesteissä. Vitsi kun joku tulis sanoon, et laitetaan mamman ruokavalio uusiks, ja tän kesän jäätelöt ois syöty, niin varppina pimahtaisin [:)]

Itse asiassa nythän vois vähän niin kuin jälkkäriks hakee itelleen yhden tuutin tuolta pakkasesta.

Maanantait ja vettä sataa aina välillä - ihanaa!

Maajo: Onnittelut täydestä 30 [:D] Niin ne viikot vain vähenee ja odotuksen jännitys tiivistyy. En muista oonko vielä kysynyt, mutta onko sulla kumpi fiilis itellä vauvan sukupuolen suhteen? Mulla oli alusta lähtien poikafiilis, koska ootus oli niin erilainen, ko tytöiltä tai siis himot oli erilaisia. Ja mullahan kävi silleen villisti ton la:n kanssa, että menkoista laskettu la oli 8.9, mutta np-ultrassa kaveri näytti mittauksiltaan kaks viikkoa nuoremmalta ja silloin tota la:a siirrettiin. Sitten ylimääräsessä ultrassa ja ru:ssa kaveri ois taas vastaavasti tätä nykyistä la:a (24.9) viikkoa ja päivää isompi. Yleensähän se muutetaan kyllä, jos on viikon yli/alimenoa, mutta jospa tuota ei ton vekslaamisen takia alettu taas muutteleen - en tiiä. Vielä tosta rasituksesta, että hyvähän se on, että ollaan tarkkoina eikä anneta umpimähkään asioiden kehittyä. Esmes se synnäri, jossa ite tuun tän kaverin synnyttään, on perätilasynnytykset kiellettyjä ja tää on synnärin ylilääkärin määräys, riskitekijöiden takia. Muuten ihan jees, mutta tällä hetkellä tää kaveri tosiaan istuu mahassa ja toivottavasti kääntää ittensä pää alaspäin, ettei tartte turvautua käännösyritykseen/sektioon.

Tirpu: Mulla tuli Obsisanista aivan järkyttävä ummetus, ko jouvuin sitä syömään kakkosen synnytyksen jälkeen, ko hemppa laski alle 90 synnytyksen jälkeisen kohtuun kertyneen hyytymän vuoksi. Sain kyllä jo synnärillä veritankkauksia ja kotihoitona oli noi rautatabut, mutta se ummetus oli jotain tooood!!! inhottavaa.

Pitis lähteä Ikean reissulle, mutta siellä on aivan hirveesti kuulemma porukkaa, ko Ruottissa on lomakuukausi ja päivästä huolimatta parkkikset aivan tukossa eli jospa siirtäis siellä käyntiä hamaan tulevaisuuteen...

Heippa!

Kiitos kaikille onnitteluista ja eihän se 30 ole jerosellakaan enää kovinkaan kaukana, 2 päivää?

Mutta nyt nukkumaan et jaksaa aamusella virkkuna tyttönä herätä 7 aikaan ja lähtee 120km päähän mammapolille, onneksi aika ei ole kovin aikaisin vaan puol yhentoista maissa.

Maajo

Täällä yökukkuja...

Onnea Maajolle, näin ne viikot etenee [:)]

JeRoSe, osta vauvan kuviollisia harsoja Ikeasta, ovat siellä tosi edullisia! Itsekin pitäisi mennä kun valkoiset ajattelin käyttää vaippoihin ja kuviollisia pukluun ym. vauvan siistimiseen. Mutta Name It- merkki taitaa kans myydä kuviollisia harsoja.

Nukkuakin olen saanut, näköjään tarpeeksi kun olen vieläkin hereillä [;)] Ei, mut nyt nukkumaan,

Öitä!

Takaisin