Raskaus yli puolen välin

Huomenta!

Huonosti nukutun yön jälkeen mammapolille lähdössä, jotenkin jännitti taas viime yönä kovasti ja oli ihan kumma yö, väsytti ihan sikana mut sit ei uni tullu, mies nukkui vieressä tyytyväisenä. Nyt aamulla kun kello soi niin arvatkaa vaan oisko nukuttanu.

ww: kiitoksia onnitteluista... ne ikean kuviolliset harsot on kyllä aivan ihania, mutta en hommannut niitä kun en löytänyt sellaista neutraalilla kuviolla olevaa, selvästi oli toinen tytölle ja toinen pojalle.

Maajo
 
Täällä ootellaan jo Maajon ä-polikuulumisia [:)] Ite näin viime yönä taas niin levottoman unen, ettei tosikaaan. Eli olin synnärillä menossa käynnistykseen, vaihoin sairaalan kamppeet päälleni ja siinä tehtiin alkutoimenpiteitä ja ooteltiin. Yhtäkkiä tunsin jalkojen välissä märkää ja tunsin lapsiveden valuvan. Ja tää lapsivesi on riisipuuroa!!! [:D] Kyllä on ihmisen mieli vähintäänkin outoa! Heh!

WW: En tartte harsoja, ko niitä on kahelta ihan nokko jo. Kestoihin en niitä tartte, mutta ne kuviolliset on kyllä paljon nätimpiä, ko perusvalkoset.

Ai joo, ite jouvun kärsimään täällä luuritta olosta. Neiti 2 vee sai mun luurini aamulla kätösiinsä ja iski sen jumiin ja nyt on luuri sitä puk-koodia vailla, vaan eihän sitä saa, ellen mee liikkeeseen/soita asiakaspalveluun ja mies on vähintäänkin iltaan asti töissä. Jeejee! Onneksi ei oo hoo-hetki vielä käsillä [;)]

Lähtis neitien seuraksi päikkäreille...
 
Heips!

Maajolle onnittelut loppusuoran alkamisesta![:)]
Niin mulla oma äiti aina vain kans tulla tupsahti ilmoittamatta kun asuin rivitalossa ja kyllä se sapetti![:@] Nyt asun kerrostalossa niin sekin loppui.
Sain muuten sen sitterin vauvaliikkeestä Carena-merkkisen ja mun mielestä edullinen kun oli 29€. Ja sitten miehen mielipiteistä huolimatta ostin sen ainoan v.punaisen pienen peiton Lidlistä, ai että kun on ihanan pehmeitä nykyisin nuo materiaalit.
Mä olen noita vauvaliikkeitä kartellut, koska olen pitänyt niitä kalliina, mutta siellä oli vaatteita ihan hirveästi alennettu jopa 70%. Ja yksi mikä löydettiin kans oli ne Carenan yhdistelmät se 199€, että ne vissiin sitten seuraavana.
Tosin miehen työkaveri on ilmeisesti lahjoittamassa vaunuja ja istuinta, MUTTA ne on ilmeisesti niillä ollut käytössä kaikilla VIIDELLÄ lapsella, joten saas nähdä.[:-]

WW täytyy pistää listaan nuo harsot, kun en ole aikaisemmin Ikessa sellaisia huomannut.

Niistä tyynyistä, juu en tiedä miten ne pysyis mulla, kun pyörin ihan hirveästi yöllä ja ennen nukkumista, varsinkin jos sattuu jalat olemaan hirveän levottomat.[:@] Toivottavasti tuo vaiva häipyy synnytyksen jälkeen.

Kiitos kaikille kommenteistä siskostani, se kyllä helpotti oloa huomattavasti![:D]

Hellettä täällä kyllä kaipaisi, kun näköjään nuo vaatteetkin ovat mulla enemmän lämpöiselle säälle.

Kuulumisia odotellessa ja muillekin kivaa päivän jatkoa[:)]
 
Heissuliveijakkaa!

Nyt on kotiuduttu mammapolilta ja huh mikä reissu oli. Ensinnäkin oisivat voineet sanoa puhelimessa silloin aikoinaan, että tällä kertaa pitää pissanäyte antaa kun ei ultria varten ole tarvinnut antaa. Noh olin just käynyt vessassa ni eihän se heti tullut, sit kuulin väärin lääkärin huutaman nimen ja ei muutako takas istuun, sit alkoiki pissattaan ja näytettä antamaan, noh näytten kun sain annettua niin just pääsin istumaan niin ylös taas ja verenpaineen mittaukseen ja taivaissahan silloin mulla verenpaine oli (156/107), eikä uusintamittaus laskenu tulosta, pissa oli muuten puhdas mut protskut heikosti plussalla, sit puntarille ja masukkia ultraamaan... Ihana oli palleroinen nähdä ultrassa, istukan virtaukset ok, sydämensyke ok, raivotarjonnassa beibi ja painoa oli 2kg (mikä on viikkoihin nähden liikaa, tulee sit iso vauveli), ja muutenkin vauvelilla oli kaikki hyvin, sukupuoli saatiin salattua kun kätilölle sanottiin ettei tiedetä eikä haluta tietää.

 Sit vielä piti lääkärille mennä, se teki sisätukimuksen muttei sit merkannu kohdunsuun tilannetta korttiin, sanoi sen verta että hyvin on tilaa vauvelin tulla ulos ja se siinä tupisi että jos ei paineita saada laskemaan niin sitten pitäs vissiin jäädä osastolle seurantaa ja passitti mut verikokeisiin... labras käynnin jälkeen sit käytiin kanttiinisssa syömässä sämpylä veden kera ja istumaan takas mammapolille ja istuin varmaan vartin ja sit mitattiin uudestaan paineet ja sen verta oli paineet laskeneet että päästivät kotiin. Raskausmyrkytystähän ne sit epäilee ja nyt sitä sitten aletaan seuraamaan tiiviistii, ens viikolle piti varata neuvolaan aika ja reilun 2 vkon päästä taas mammapolille käymään,. Noh nytten sitten tässä kotona hieman rauhotuttua mittasin kotimittarilla verenpaineet oli taas ihan normaalit (126/82), että tulee melkoinen ongelma jos taas nousee tuolla mammapolilla, enhän mä pääse sieltä ikänä sit kotiin vaikka kotona paineet ovat ok, mä vaan en tykkää olla potilaana enkä lääkärissä tms. käynneistä. Et sellainen tämän mamman käynti mammapolilla oli.

jerose: on sinulla ollut kyllä unoset, tuossa jossain viestissä kyselit et kummasta mullon fiilis, mutta kun sekin vaihtelee aina välillä, toisinaan tuntuu että on tyttö ja toisinaan poika, et otappa siitä selvää sitten. Ja puk-koodin saa netistä jos on rekistöröitynyt operaattorin verkkopalveluihin.

karvinen: kiitoksia, nyt sit saakin ressata tän loppuajan et tuleeko toi raskausmyrkytys vai ei. Aika mukavaan summaan oot saanut tuon sitterin ja ei kyllä nuo vaunutkaan ole pahan hintaiset. Ja suosittelen sanomaan kohteliaasti miehesi työkaverille että kiitos mutta ei kiitos tarjotuista tavaroista sillä viidellä lapsella olleet ovat yleensä jo siinä kunnossa ettei ole luottamista niihin enää.

Raapusteli Maajo mietteissään...
 
Heipähei kaikki!
 
Olipahan Maajo sulla reissu. Ilkeetä tuo, jos jäävät epäilemään myrkytystä, niin sit sitä itekin miettii ihan tahtomattaan. Teilläkään ei toi mammapoli oo ihan vieressä, niin eipä oo kiva tehdä reissua sinne vähän väliä, jos niikseen tulee. Tsempit täältä sinne ja toivotaan, et mitään myrkytyksiä ei oo eikä tuu.
 
Noista unista sen verran, et mä näin tossa pari yötä takaperin unen, jossa mun vauvan painoarvioks annetiin 8 kg. Sit lääkäri tutki ja sano, et kun oon näin hoikkarakenteinen, niin sen vuoks mahtuu hyvin tulee alakautta. Hikikarpalot otsalla heräilin silloin [:)]
 
Kuinkahan tota omaa mahaansa ja sen kokoo osaa oikeesti tarkkailla (siis ihan silmämääräsesti ilman mittanauhaa)? Aattelin tossa yks päivä, et mun mielestä masu ei edelleenkään oo ihmeemmin kasvanu siitä viime neuvolasta, ja nyt näillä viikoilla kai pitäis olla aika vauhdikasta vaavelin kasvu. Tietty itseensä kun väkisinkin näkee peilin kautta päivittäin, niin ehkä se hämää. Jos kokeilis semmosta, et katsois peiliin vaan kerran viikossa, niin tonkin asian vois tarkistaa. Ei vaan kannata mennä sen kokeilun aikana ulos, et ihmiset ei peljästy, jos vaikka on unohtunu pyjama väärinpäin päälle ja jalassa ois aamutossut [:D]
 
Huomenta päivää!

Kiitos Tirpu tsempeistä, ne kyllä tuli tarpeeseen. Ei sitä huvikseen viiti 120km mammapolille ajella, toivottavasti seuraavan käynnin jälkeen ei tarvi ennen rv36 käyntiä mennä. Ens käynti on siinä mielessä oikein mukava, että varasimme samalle päivälle ajan synnärille tutustumiseen niin päästään vähän kurkkimaan että mihis sitä sitten joudutaan kun synnyttämisena ika koittaa.

Tulipas kuitenkin nukuttua melko makoisat yöunet viimeksi, illalla sängyssä sit mies kysyi multa että onko sulla kaikki hyvin ja mä vastasin ettei oo ja sit itkunsekaisin sanoin koetin selittää kaiken mikä mieltä painoi, ja mies halaili ja lohdutteli mua, teki kyllä hyvää itkeä kunnolla kaikki ulos.

Nyt aamulla ennen sängystä nousua mittasin verenpaineet ja ne oli 126/72, oikein hyvä tulos oli. Just tuossa äsken sitten soittelin mammapolille uudemman kerran kun lääkäri ei merkinnyt kohdunsuun tilannetta niin halusin tietää että mikä on tilanne tuolla alhaalla ja hyvähän siellä on, kohdunsuu oli kiinteä ja täysmittainen. Samalla kysäisin eilisistä verikokeista ja niissäkään ei ole mitään hälyyttävää vaan ovat kunnossa elikkäs eiliset paineet oli vain lääkäripaineita ja ainakaan vielä ei tarvi murhetia raskausmyrkytystä kun sitä ei ainakaan tällä hetkellä ole. Nyt tuon neuvolassa ja mammapolillaki ravaamisen jaksaa paremmin. Täti puhelimessa tuumas että sehän on hyvä kun kerroin sille paineiden normalisoituneen kotona.

Kyllä mieli nyt on rauhoittunut. Onneksi kuitenkaantuo lääkäri ei heti ollut sitä mieltä et pitää aloittaa verenpainelääkitys vaan halus seurata tilannetta, onneksi olen ostanut sen mittarin kotiin ja saan kotona rauhassa mitata paineita. Kyllä mä ymmärrän että ne vauvan parasta ajattelee, mut tulee mieleen että milloin ne ajattelee äitiä ja äidin parasta vai onko se tässä tilanteessa toissijainen juttu? Jos ei ois eilen paineet laskeneet niin paljoa et uskalsivat kotiin päästää niin oisin kyllä tapellu kynsin ja hampain sitä vastaan että osastolle oisin joutunut jäämään, mutta onneksi pääsin kotiin.

Sateisen harmaan päivän keskeltä kirjoitteli rauhoittunut Maajo
 
Hyvin pitkään poissaolleena en meinannut teitä täältä enää löytää [:)] mutta löysinpäs [;)]

Mitä ihmisille kuuluu? Voidaan kaikki varmaan hyvin paksusti ja kuuma on vaikka kelit ei välttämättä sellaisia kuitenkaan olekaan ollut. Meitsi kesälomalla ja kun heinäkuun puolen välin jälkeen palaan vielä töihin niin kuukauden pitäis siellä tehohoidella vielä. Saa nähdä... alkanut jo tuo massu painamaan. Jumpat piti lopettaa kesäkuun puoleen väliin (ei ne enää mua varmaan tosissaan siellä ottanut [;)])...

Mutta kaikki on kuitenkin mennyt tosi hyvin. Toinen rellestää masussa niin että tutina käy ja ottaa kontaktia isiin myös. Ehkä alkaa pikkuhiljaa jännittää tuleva, lähinnä synnytys. Tieto vaan lisää tuskaa... Vaunut on tilauksessa ja sit enää turvakaukalon ja isofixin hankinta niin kaikki tarvittava on... mutta kyllä noihin tavaroihin olis saanut rahaa menemään jos roopeankka fiilis olis ollut (ostetaan käytettynä lähestulkoon kaikki)!

mutta jatketaan... jaksamista kaikille meille!
 
Heippa!

Käväsin vielä pyörähtään tässä koneella ennen nukkumaanmenoa.

Anukka: tilasin sen pehmusteen ja peiton Baby Stylen verkkokaupasta hintaan 39€+6€ postituskuluja, jotenkin ihastuin siihen ja sitten äippäpakkauksen kopasta saa kivan näköisen ensisängyn vauvalle, tässä suora linkki tuotteeseen:
http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2472/pl

edit: ai niin ja pitää vielä kehua toimitusta, sunnuntaina tein tilauksen ja eilen sit sain hakea paketin postista.

Maajo
 
Iltoja! En sitten eilen joutanutkaan koneelle ja tänäänkin vasta nyt sain aikaseksi. Kävin tänään esikon kans vähän kylillä pyörimässä ja taas löyty ihanan lutusia vauvanvaatteita kassillinen Lindexiltä - alessa oli vaikka ja mitä [:D] Kirpparillakin käytiin, mutta siellä ei ollut nyt yhtään mitään, ei ees tytöille. Pöh! Yleensä sieltä löytyy vähintäänkin yks juttu.

Maajo: No hohhoijaa mikä käynti sulla oli sinne ä-polille [&:] Ensinnäkin toi, että pitis muka jäähä heti osastolle, nii kuulosti tosi rankalta ja vieläpä vain yhen mittauksen takia. Jännä kuiten, että toksemiaa heti epäilivät, ko joskus monella siitä oikeesti kärsivällä pitää olla monta oiretta, että otetaan todesta. Yleensä myrkytyksen kyllä huomaa - päätä särkee, paino nousee, turvottaa, paineet ja pissat päin mäntyä...Ite kans muuten kärsin paineenmittauskammosta ja varsinkin, jos meen uudelle/oudolle lääkärille, nii paineet nousee oikein urakalla ja sitten jos ei saa mitattua, nii nousee enemmän. Nyt mulla on kyllä ollu vallan ihannepaineet, apaut 110/70 siis suunnilleen.

Tirpu: Yks hyvä keino on mittanauhalla mitata masua ja sen ympärystä [:)]

Anukka: Ne reunukset on iisi tehä itekkin, jos omaa koneen ja taidon [:)] Mun kans piti tehä kakkosen ootuksen aikaan ne reunukset koppaa varten, mutta vieläkin se kangas on tuolla vaatehuoneessa [;)]

Närästää niin pirusti taas! [:@] Masussa on tänään oltu vissiin lepopäivässä, ko ollu hiljasempaa ja on tainnu asentoakin vaihtaa. Nyt taijan kävästä jääkaapilla, että sais tätä närästystä veks..Öitä!
 
Huomenta ihanaiset! Kiitos kaikille myötäeläjille ja ihana kun on paikka missä purkaa näitä tuntemuksia naisten kesken, ei se tahdo tuo mies ihan kaikkea ymmärtää et mitä nainen käy läpi näin raskausaikana!

Heräsin tänään samaan aikaan kun mies, sillä soi vähän ennen kuutta kello kun menee seiskaksi töihin. Kävin siinä veskis ja koetin nukahtaa uudelleen mut eihän siitä mitään tullut kun maha alko muriseen siihen malliin että ruokaa tuokaa, ei auttanu muu kuin könköillä alakertaa aamupalaa syömään. Nyt sitten on nuutunut olotila ja hakouttelen koko ajan mut ei vaan uni tuu, soffalla oon makoillu ja olen aamun lastenohjelmia tuijottanut.

jerose: On se vaan ihanaa pörrätä kylillä ja hommailla vauvalle kaikkea pientä, tosin mies on sitä mieltä että meillä on ihan kaikkea tarpeeksi saakka ja et ehtii hommata sit sitä mukaa lisää jos tarve niin vaatii, ja varmasti sit moni tuo vaatetta kuhan tulevat vaavia syssyllä kahtoon. Olihan tuo taas kyllä käynti siellä, epäilen vaan taas et kaikki tuo johtui vain ja ainoastaan siitä että minulla on ylipainoa, kyllähän tuo ylireagoinnilta tuntuu mut toisaalta hyvä et tutkivat mut toisaalta taas huono asia et heti epäilevät kaikkea mahdollista, pääasia on et kotona oon ja toksemiaa ei ole. Ei siitä ole kauankaan kun miehelle tuumasin et mitähän ne seuraavaksi yrittää mulle kehitellä kun neuvolassa eivät ole saaneet mulle raskaudenaikaista verenpainetautia eikä diabetestä et seuraavaksi varmaan yrittävät tokseemia mulle? mikä huvitti silloin, mutta ei kyllä enää huvita kun noin sitten kävi. Meinaatko että vauveli on kääntynyt pääalaspäin kun puhelit asennon vaihdosta? Mullei onneksi päivällä närästä ja nyt on harvemmin yölläkin närästänyt, tällä viikolla menny pari viime yötä ilman yöllistä rennien nauttimista.

tirpu: huonohan sitä itse on arvioimaan tuota mahan kasvua kun sitä tulee joka päivä tuijoteltua, mut kyllä se siitä kasvaa, en ole itse jaksanu ressata mahan kasvusta kun ei siltä voi välttyä pienokaista odotellessa. Tuo jerosen ehdottama keino mittanauhalla seuraamisesta kotona on oiva keino, jos huolestuttaa mahan kasvaminen.

Anukka: päätettiin perustaa tosiaankin uusi ketju, koska entisen otsikko oli jo aikansa elänyt niin tuntui paremmalta jatkaa uuden otsikon alla, kiva että löysit sinäkin tiesi tänne meidän luo uudelleen. Se on kyllä totta että saa kyllä hankintoihin uppoamaan rahaa, loppuviimein meillä kävi niin että ostettiin kaikki uutena kun käytettyjä ei oikein mieluisia löytynyt ja jos löytyi niin sitten niillä oli liikaa hintaa jos vertaa ihan uuteen, mutta uutena ostettukkaan ei ole mitään huippukallista suosittua merkkiä vaan vertailemalla ja tutkailemalla ja haastattelemalla kavereita ollaan kyllä säästetty satasia vaikka ollaan ostettukkin uutta. (mä oon edelleenkin kateellinen niille jotka saa hyväkuntoista tavaraa lähipiiristä lainaan/ostettua/lahjoituksena)

Ja tosiaankin mulla oli tarkoitus tehdä reunukset itse, mutta arvelin et jää kuitenkin tekemättä (kun nyt tuntuu siltä ettei mitään oikein saa aikaiseksi) niin siksi tilasin valmiin paketin. Kone ois löytynyt ja uskoisin et sen verran taitoaki ois löytynyt et oisin saanut ommeltua (varmaan ois saanut taas sata ärräpäätä päästellä). Joskus aikaa sitten kirjoittelin et kävin kangaskaupasta hakeen kangasta yhteen rojektin, mutta tuolla se kangas lojuu kaapissa käyttämättömänä, kun tuumasin että maalaamalla saan helpommin saman asian tehtyä, eli kangas oli sitä varten että oisin tehnyt siitä pinnasängyn taakse ison kangastaulun "sängynpäädyksi" mut tein sit saman asian maalaamalla ja tuputtelemalla valmiista sabluunasta pupujussien ja nallen kuvioita ylälaitaan. Kangas on onneksi sellaista että siitä voi tehdä vaikka verhot tms.

Onko ideoita että mistä sais hyvän pehmusteen kehtoon? Me saatiin tällä viikolla ukkelin sukukehto pööpöttiä varten niin siihen pitäs pehmuste jostain kehitellä. Sukukehto on tehty vuonna 1928 ja entisöity varmaan 15v sitten, että on kyllä sit arvokas kehto pööpötillä missä kelliä menemään.

Ihanaa päivää kaikille!
Kirjoitteli romaaninkirjoitustaidon omaava
Maajo
 
Heippa taas kaikki möhömahat!
 
Onpas kurja keli. Vettä sataa ja tuulee, ihan ku ois jo syksy. Nyt voi sit hyvällä omalla tunnolla istuu hetken täs koneella.
 
Tosta masun koosta vielä: Eipä sitä tosiaan pysty välttään, et kasvaahan se, ja ois jopa suotavaa, jotta tietää, et pikkuinenkin siellä saa lisää kokoa. Tuli toi asia mieleen, kun viime kerran neuvolassa sitä vähän arvottiin ja ehdin vähän säikähtääkin, et eikö sitä kasvua ala tulla. Mut mittanauha tosiaan, sellanenhan on tosiaan keksitty [:D][:D] Kyllä te sitten keksitte vastauksen kaikkeen [:D]
 
Kiva taas kuulla sinunkin kuulumisia Anukka. Mukava, et löysit meidät taas. Toivottavasti ehdit taajempaan kirjotella, kun muiden tuntemuksia ja kokemuksia on niin mukava lueskella ja myötäelää.
 
Maajo: Mä jätän kehtopehmuste-ideat muille ompelu/käsityötaitoisille. Mut kuulostaa hienolta se teidän kehto. Tollaset vanhat esineet on kyl superupeita. Me on aateltu, et voitais tehdä olkkariin valaisin esim. vanhoista rukinpyöristä + kettingistä, mut toi on vasta ihan pohdinta-asteella. Tai sit takkahuoneeseen sopis ihan koko rukki, noin niin kuin "koristeeks" tunnelmaa luomaan.
 
Voikaahan hyvin, palataan taas!
 
Heips kaikki!

Satanut on ja ollut muutenkin ihan syksyinen keli [&:] Onneksi viikonlopuksi ja ensi viikoksi on vissiin luvattu parempaa..? Pitäisi lähteä lasten kanssa ens viikolla Särkänniemeen, harmi kun en ite pääse hurvittelemaan laitteisiin, mutta ensi vuonna sitten!

Mulla oli viime yö aika uneton, vatsassa väänsi koko yön ja aina kun vaihdoin asentoa tuntui painetta masussa eikä mikään asento tuntunut hyvältä. Tuli ihan mieleen yö jolloin esikoisen synnytys käynnistyi ihan samoilla oireilla... Oli vähän aamulla huoli kun töihinkin piti lähteä ja vatsan väännön lisäksi selkääkin kivisti! Soitin sitten päivällä neuvolaan ja oli sitä mieltä että heti äitipolille jos ei rauhotu ja pahenee, jos jatkuu samanlaisena niin sitten huomenna lääkäriin. Nyt kyllä jo rauhottunut iltaan mennessä, katellaan vielä ensi yö. Eipähän ton Papusen nyt vielä tarttis tulla pitkään aikaan [:o] Terkkari tuumi että taidan olla vähän ylirasittunut, töissä kun tahti on kova ja 8 tuntia seisomatyötä ja aamu ja iltavuoroa. Kannattais vissiin jäädä sairaslomalle... Mieskin oli ihan hermona kun soitin sille töistä, nyt lääkäriin ja sairaslomalle, se tuumasi.
Eilen mulla oli vapaa päivä mutta olin niin huonossa kunnossa että en meinannut sohvalta ja tuolista ylös päästä kun iskiashermoon vihloi kauheasti, ensin kontilleen lattialle ja siitä varovasti ylös ja linkkasin vasenta jalkaa koko päivän. Taidan todella olla loman tarpeessa, onneksi kesäloma alkaa maanantaina, vielä kaksi päivää töissä [&o]

Sitten rauhotun ja rentoudun [8D]
 
Voi sinua WW. Kyllä se levon paikalta kuulostaisi. Onneks se loman alku sieltä jo pilkistää. Mut älä sitten lomalla rehki liikaa sillä varjolla, et "nyt kun on aikaa". Särkänreissullakin pitää muistaa istahtaa rauhassa välillä katselemaan ihmisten touhuja.
 
Pidähän huolta itsestä ja papusesta.
 
Heips!

Kävin lukasemassa kuulumisia, täällä suunnassa ei ole oikeastaan mitään uutta tapahtunut auringon alla, joten kirjoittelen sitten myöhemmin lisää kuhan iskee inspiraatio kirjoitella.

Maajo
 
Olen kyllä käynyt täällä viime aikoina ahkerasti lukemassa kaikkien raapustuksia, mutta en vaan ole päässyt kirjautumaan sisään vaikka kirjoitin salasanan oikein ja kun yritin saada uutta salasanaa ei siitäkään tullut mitään. En ymmärrä miksi kun tosiaan tämä kesti päiväkausia ja muut jäsenet ovat sisään päässeet, mutta nyt pääsin taas kirjautumaan sisäänkin!

Täällä kaikki on hyvin. Mulla oli sokerirasitus pari päivää sitten ja se oli ok. Mua pelotti hirveästi et mulle olis tullut diabetes (vaikkei mulla ollut mitään oireitakaan, testi tehtiin kun lähisuvussa yhdellä on diabetes), koska en tiedä kuinka olisin sen tiedon ottanut. Mulla on töissä yksi jolla on nyt raskausajan diabetes ja oon tosi yllättynyt kuinkä hyvin hän sen on ottanut.

Lisäksi mulla oli ekstra lääkärikäynti kun tuo mun paino ei ollut lähtenyt nousemaan alussa ja mun paino jo ennen raskauttakin oli juuri siinä normaalipainon alarajalla. Kuukaudessa on tullut nyt 4 kiloa ja lääkäri sanoi, että hyvinhän sitä on nyt ruvennut tulemaan, mutta itse ainakin olen edelleen huolissani, joten lääkäri antoi mulle lisäkäynnin taas kuukauden päästä.

Voikaa kaikki hyvin, taidan tästä lähteä pyykinpesuun!
 
Aurinkoa!

Onpas ollu hiljasta meän pinossa [:-] Noh, välillä on hyvä tehä muitakin hommia, ko istua vaan koneella. Täällä meillä on nyt niin mahtava keli, ettei tosikaan - arska paistaa, vähän tuuleskelee ja on lämmintä! Ja nyt oon ite oikein "urakalla" hommanut jätkälle vaatteita eli ei tartte pukea vaaleanpunaista sitten syksyllä toiselle päälle. Huomenna ois mulla meno ä-polille, jonku diabetekseen erikoistuneelle kätilön luo, vissiinkin porisemaan. Varmaan yrittää tukkia mulle lääkitystä, mutta siihenpä en suostu. Tarjos sitä viimeksikin enkä ottanut silloinkaan. Nytkin mussutan tässä irtokarkkia [;)] Ei vaan, kotona mitatut arvot on aivan normin rajoissa ja karkin pois jättäminen saattais olla hyvä - mulla on taas iskenyt aivan tajuton makeahimo!

Maajo: Joo, asennon vaihtumisesta puhuin, mutta nyt taitaa olla vähintäänkin poikkitilassa eli semmonen sukkula on täällä mahassa. Miten sulla muuten itellä on nyt ollu noi paineet, yms.? Ja puhuitko siitä kehdon pehmusteesta, että tarttet sellasia reunapehmusteita? Vois olla hyvä tehä se sellasesta ohuesta vaahtojutusta ja ommella siihen kangas päälle...?

Mites WW:lla alkanut loma ja oma vointi - onko loman myötä rauhoittunut?

Yäk, nyt tuli paha/ällö olo, ko lapoin noita irtokarkkeja naamaani oikein vauhilla. Taijan mennä ulos toviksi, ko neititkin nukkuvat. Vointeja ja tulkaas linjoille mammakaiset [:)]
 
Hellou kaikille!

Tänään on ollut oikein leppoisan lämmin päivä. Aurinko paistanut mukavasti ja anoppikaan ei ole käynyt viimes ku eilen, se tais aavistaa et mullon tänään huono päivä kun kaikki asiat ja ihmiset on ärsyttäneet vaikka kukaan ei oo tehny mitään eikä mikään oikeastaan ole vialla. Ilta meni mukavasti kun kävimme ukkelin kanssa ongella, pari isoa affenta saatiin mut päästettiin ne takas jorpakkoon, ei oikein ollut kala syönnillään tänään.

Tirpu: tuollaiset vanhat asiat ne ovat parhaimpia, meilläkin ois vaikka mitä kivaa vanhaa tavaraa noissa varastoissa, mutta ei ole vielä sopivaa paikkaa niille löytynyt, mä olen uhannut että appiukon ja naapureiden kiusaksi teen meidän vanhasta kylvökoneesta kukkalaatikon tuohon kylätien viereen ja siitä kyllä tulis todella hieno!

korento: se on hienoa ettei sokeriarvoissa ollut häikkää ja mukava että olet saanut hieman painoakin lisää.

jerose: toivottavasti kääntyy lopullisesti pääalastpäin, meidän pööpötti oli viikko sitten raivotarjonnassa, mut vielähän sillä on tilaa kääntyä mutta toivon että pysyy tuossa asennossa loppuun saakka, ainakin tällä hetkellä on kun potkut tuntuu ylämahassa niin selkeästi. Samoin mulla on hirveä makeanhimo, menis suklaalevy päivässä jos en yhtään hillitsisi sen syömistä, mutta pakko saada joka päivä pari palaa (lue puol levyä) suklaata [:D]. Paineet kotona ovat olleet loistavat, tänä aamuna olivat 120/66 kun mittasin sängyssä ennen ylösnousua kuten käskivät mammapolilla tehdä, joten sen suhteen en ole yhtään huolissaan, huomenna on sitten neuvola niin näkee vieläkö on protskuja pissassa vai eikö. Niin minä puhuin pehmusteesta kehtoon, mutta kyllä tarkoitinkin patjaa kehtoon, laidat kun saa helposti jollain peitolla tms. pehmeämmäksi, mutta tuo patjaongelmaki ratkes kun käytiin eilen huonekalukaupassa niin ne möivät ylijäämävarastosta jatkettavan sängyn jatkopalan, se oli oikean mittainen mutta liian leveä mut äkkiäkös sen kaventaa sopevaksi.

ww: Loma alkoi, onkos vointi yhtään parantunut ja ootko muistanut rauhoittua ja rentoutua? Mullahan oli kanssa noita iskiaskipuja, mut iskevät enää harvemmin, magnesium ja vartalotyyny öisin ovat auttaneet kummasti asiaa ja samoin olen kiinnittänyt huomiota asentoihin ja tietty tuo hermon venyttely auttaa pahimmassa kivusa. Ja ei kannate yhtään epäröidä saikun hakemista jos vaan yhtään tuntuu sille että tarttis saikkua.

Meillä ukko luki sitä neuvolan opusta tuossa sunnuntaina, meillä on tapana lukea yhdessä isälle ja äidille osiot sunnuntai iltaisin ennen nukkumaan menoa sängyssä, niin siinä luki et mamman pitäs pakata sairaalakassi pikkuhiljaa niin nyt se aina muistuttaa siitä et eikös sun pitäs se pakata, mut onneksi sillä on pilkettä silmäkulmassa kun se sen sanoo. Mä lupasin et sen loman jälkeen sitten pakkaan kassin itselle ja vauvelille. Mullon hirvee hinku päästä sijaamaan pööpötille sänkyä, mutta olen kyllä malttanut mieleni vielä, suunnittelin et senki teen sitten loman jälkeen kun kuu vaihtuu, saas nähdä malttaako odottaa siihen saakka, ei sillä niin väliä vaikka sen petais jo nyt kun ei ole lemmikkejä mut tuntuu vaan siltä et on liian aikaista.

Nyt näytti sitten iskeneen insipiraatio kirjoittaa, mutta taidan lopetella tällä kertaa ja lähteä katsomaan et mitäs sitä iltapalaksi tänään söis.

Voikaa hyvin mammat ja nautitaan kesäpäivistä!
Maajo
 
Iltasta vielä...

Maajo: En oo vielä huolissani tosta ipanan asennosta, ko meän kakkonen oli pt:ssa vkolle 37 asti ja käänty sitten ihan ite. Mutta tää taitaa olla sen verta väkkyrä tapaus, ko noin mahoton tuolla mahassa vaihtelee asentoa ja jatkuvasti - rauhaton yksilö vissiin tulossa [;)] Ja oi että, ko on ihanan suloista toi, että luette yhessä sitä opusta <3 Ei meillä vaan...Mulla tuli tosta sairaalakassista mieleen, että ite en oo koskaan sitä laittanut valmiiksi, vaan aina on laitokselle lähetty pelkkä neuvolakortti kourassa. Mies kyllä kerkeää tuomaan tarvittavat jutut sitten myöhemminkin. Onneksi ajomatka synnärille ei oo maailman pisin, että kehtaa ajaa tota väliä. Ja peti pienelle tehään varmaan vasta sitten, ko tullaan kotia. Ensin kylläkin on meillä edessä siskosten siirto meän makkarista omaan huoneeseensa, nuorin nukkuu vielä pinnarissa ja isosiskonsa omassa sängyssään (ja välissä kyllä meänkin) meän makkarissa.

Nyt pakko syyä jotain...jännä kuinka nopeesti se nälkä yllättää ja se nälkä on sitten heti kova!
 
Huomenta!

Meillä se on vähän pakko tuo sairaalakassi pakata kun ei viiti miestäkään ajeluttaa edes takaisin noin pitkää matkaa, kun meiltä tosiaankin on se 120km matkaa tuonne sairaalaan minne mennään synnyttämään. Kun mä olen niin järjestelmällinen ihminen kuin olla ja vaan voi niin tiedän että kassi tulee pakattua ja peti petattua hyvissä ajoin, mä kun en osaa jättää mitään puolivalmiiksi vaan pitää saada kaikki valmiiksi ennen seuraavan aloittamista.

Nälkä kyllä yllättää aivan yhtä-äkkiä, eilen illallaki vaikka ei ollu varmaan kuin tunti iltapalan syömisestä tuntui että taas on nälkä, mut en sitten jaksanut lähteä könyään alakertaan enää vaan aloin nukkumaan. Tänä aamuna heräsin puol seittemän maissa nälkään ja vessahätään, vessassa kävin ja menin takas nukkumaan ja heräilin vasta tossa 9 aikaan. Mies oli kiltti ja keitti meille aamupuuron (jota mä syön todella harvoin), jos se pitäs nälkää ees hetken poissa.

Mutta sellaisia turinoita tälle aamulle, vielä on aikaa ennen neuvolaa puuhailla kotosalla jotain.
Aurinkoista aamua!
maajo
 
Takaisin
Top