Raskaus yli puolen välin

Ai niin, ja kyllä tässä jännittää ja pelottaakin aika paljon. Yritän muistaa kuitenkin rentoutua ja hengitellä syvään enkä pistää hanttiin kun aletaan tositoimiin:) Saapi nähdä miten käytännössä käy..
 
Dyli79: Saattoihan se olla limatulppaakin. Mulla tosin oli ihan kirkas, ilman verta ja sellainen hyytelömäinen. Ja jos lääkäri on tehnyt sisätutkimuksen se on saattanut ärsyttää kohdunsuuta eli kohta saattaa alkaa tapahtua [:)]
 
Vielä ollaan täällä kotona, hauskaa kun muutkin jännittävät mun puolesta:) Siskokin tuossa mietti että millon vaavi tulee, kun käytiin ostamassa isänpäivä-lahjoja:) Tänään ollut vain muutama hassu supistus..

Olo flunssan suhteen nyt hiukan parempi, ja tänään kävinkin ottamassa rokotteen. Käsi ei ainakaan vielä ole kovin kipeä..
 
Heips

Kyllä mullakin se taisi silloin olla juuri samanlainen ja todennäköisesti sittenkin limatulppa! Mutta en siihen kans reagoinut sen enempää kun en tiennyt, mutta näin jälkeenpäin niin juuri sitä se oli.

Eli jotain alkaa sielläkin jo tapahtua!
 
Koitahan Dyli nyt alkaa ponnistelemaan, niin päästään siitäkin jännäämisestä.. [:D] olikos muita vielä "yheskoos"? Ja onnea vaan kaikille vauvansa saaneille, jos olen umohtanut onnitella. [:)]
Meillä viikonloppuna pojan ristiäiset... Kunpa vaan tuon pojan kanssa menis kaikki hyvin, kun on pitkä matka edessä. [:-]
 
Onko täällä raskaana olevia ollenkaan juttelemassa? Mietin vain, että me maaliskuisetkin olemme pikkuhiljaa kaikki siirtyneet puolen välin paremmalle puolelle... Lisäksi on suuri joukko helmi-, tammi-,joulu- ja marraskuisiakin, jotka ovat vielä pitemmällä! Itsellä nyt tänään vasta puoliväli, mutta olen siitäkin niin onnellinen, että voisin vaikka heti olla kirjoittelemassa tännekin [;)] [:D] Olen aina tätä palstaa lueskellut ja ajatellut, että kyllä mäkin vielä joskus olen yli puolen välin, nyt sitä sitten ollaan jo puolessa välissä! Ihanaa [:)] 
Sen takia vain kyselin, kun ihmetyttää, että täällä ei juuri juttele muuta kuin te, jotka olette juuri synnyttäneet tai ne jotka ovat ihan räjähtämispisteessä jo [:D] Missä kaikki edellämainitut kuukaudet luuraa? [:D]
 
Ite en ainakaan "kehdannu" tulla kirjottelemaan tänne kun ois ollu monta viikkoo muita kirjotelleita jäljessä, ois tuntunu jotenki hassulta (en osaa selittää). Jotenki tua omalla kuukaudella on ajankohtasempaa seuraa kun siellä muut on samoilla viikoilla. Vaikka täälläkin oon kaikkien juttuja lukenut!!
 
*nostaa kättä*

Mielellään kirjoittelen minäkin myös tähän ryhmään jos vaan mukaan huolitaan :)
Olen kanssa seurannut tätä ketjua, kuten muitakin, mutta lähinnä kirjoitellut vain tuonne "omaan kuukauteen"

Mun raskaus on jo hetken ollut yli puolen välin ja nyt sellainen "tyyntä myrskyn edellä" vaihe menossa [;)] Eli tuntuu, että aika matelee, mutta tosiasiassa se vyöryy vääjäämättä kohti päämäärää...

Muuten on mennyt ihan mukavasti raskausaika, mutta pari viikkoa sitten todettiin neuvolalääkärissä sormituntumalla lyhentynyt kohdunkaula (3cm -> 1cm) ja nyt olen joutunut lepäilemään kotona ja vasta ensi viikolla pääsen tarkastuttamaan tilanteen ultraan. Meillä on muutto edessä ja muutenkin joulutohinat, joten viimeinen asia mitä tässä toivoo on pakkolepo...

Mitäs vielä.. pikku neitokaisen meille lupasivat rakenneultrassa, eli tyttöstä täällä odottelen saapuvaksi [:D]

Onnittelut undulaatille puolivälistä, se on bileitten paikka :D itse muistaakseni juhlistin sitä syömällä päivittäisen jäätelöannokseni tuplana.. hahaha...
 
Itsekin tykkäisin kirjoitella myös tänne. Oman kuukauden keskustelussa ei pahemmin pääse selvyyteen muuta kuin juurikin niistä oman kuun ihmisistä, olisi kiva tutustua vähän laajempaan porukkaan paremmin [:)] Mulla nyt on tietysti vähän aikaista täällä pyöriä, mutta sama tuo kai. Olenhan jo päivän yli puolen välin, heh [:D] Mähän en ole ollut vielä edes rakenneultrassa, se on edessä vasta 16.11, kamala odotus ollut jo pitemmän aikaa.
 
Kiitos Sash79, itse en sitä sen kummemmin sitten loppujen lopuksi juhlistanut.. Voitontanssit taisi tulla tanssittua zumban muodossa sattumalta juuri eilen [;)]
 
Tervetuloa vain kaikille "uusille" yli puolenvälin menijöille:)

Minä aloin kirjoittelemaan ja lukemaan tätä palstaa jossain vaiheessa, koska marraskuulaiset, eivät kovin ahkeria olleet kirjoittelemaan omalle palstalleen.
Nythän täältä moni meistä on jo poksunut, ja sitä odottelen minäkin..

Tulis nyt isänpäiväks, mutta huonolta näyttää..
 
Nyt alkaa olla sellainen vaihe raskaudessa, että oikein mikään ei ole hyvä! Selkä ei tykkää istumisesta yhtään, mulla ottaa eniten keskiselkään! Nyt tuntuu jo kylkiluissa ja sen tietää, että olo ei tästä enää parane ennen synnytystä [:)] Onneksi ei ole kamalasti liitoskipuja, vielä sentään kävelemään pystyy. Kaikki tämä hyvällä tahdolla ilmoittaen, ei valittaen [:D] Kaiken jaksaa ja kestää, kun tietää sen olevan tilapäistä [;)] 
 
Kiinnostaa tietää, että onko Dyli79 jo "poksahtanut"? [:)] Olen innoissani lukenut tätä keskustelua jo senkin takia, jos joku kertoisi synnytystarinoita, ne on aina yhtä kivaa luettavaa [;)] Jännitän hirmuisesti synnytystä, mutta silti ihan innoissani ja välillä kauhuissanikin luen niitä synnytyskertomuksia. Ihan kuin pitäisi itseään kiusata...

Mulla on ollut aika vaivalloista tämä raskaus jo aika alusta asti. Häntäluu ei tykkää työstäni yhtään, sillä joudun istua lähes koko päivän tietokoneen ääressä. Häntäluu on ollut kipeä jo niin kauan, kun muistan. Eli aika alusta asti. Lisäksi yhdessä välissä tuli harjoitussupistuksia, niitä ei onneksi ole tullut enää hetkeen! *koputtaa puuta* Maitoakin on ruvennut tiputtelemaan niin, että lakanat ihan läikikkäitä [:D]
 
Voi, voi, täällä ollaan vielä:) Ei vieläkään ole tullut lähtölaukausta..
Mulla tuli kunnon maitotippa tänä aamuna yöpaidalle, nyt oli selkeästi sellaista
ternimaitoa, kun se oli ihan kellertävää:) Muuten mun rinnat ei ole hirveästi valuneet raskauden aikana.

Mullahan on mennyt tää raskaus tosi hyvin muutoin, mut kyllä tässä nyt alkaa pikkuhiljaa ahdistaa. Mahakin on vieläkin jotenkin tosi ylhäällä, ja alkaa helposti närästämään. Arvatkaa vain kun söin viime perjantaina kaalikeittoa, niin tuntui siltä että maha poksahtais sen jälkeen, alkoi vissiin maha hiukan käymään..

Voipi hyvinkin olla että tää mun synnytys joudutaan käynnistämään, alkaa jo usko loppumaan. Olen myös kokeillut sekstailemista, saunaa, shoppailua ja vaikka mitä, mut supparit tulee silloinkin vain hetkeks ja loppuvat sitten itsestään.

Taisi olla niin että Äidilläni joutuivat ensimmäisen synnytyksen käynnistämään, ja muistaakseni näin jouduttiin tekemään myös siskolle. Siltä osin ei vaikuta hyvältä tää mun tilanne, sithän tässä joutuu kärvistelemään vielä viikon, huh huh..
 
Kyllä se Dyli on kohta sinunkin aikasi saada se oma vauva sieltä masusta syliisi ihasteltavaksi. Uskon kyllä, että alkaa odotus jo riittämään.

Yleensä aika usein synnytykset tuppaa(tai siis yliaikaisuus/ennenaikaisuus) menemään kuten suvun naisilla. Eli paljon mahdollista, että synnytyksesi joudutaan käynnistämään, mutta ei tosiaan mikään allekirjoitettu juttu. [:)] eihän minunkaan kohdalla pitänyt ennenaikainen synnytys olla todennäköistä ja niin kuitenkin kävi. Mitään ei kannata pitää itsestään selvyytenä minkään asian suhteen. [:)]

Tsemppiä kovasti loppumetreille, sillä niillä sinä nyt kuitenkin menet, käynnistetään sitten synnytys tai ei! [:)]
 
Heissan kaikille! Täälläkin mennään yliajalla, nyt on viikkoja 40 + 4. Vähän hermostuttaa, kun ei tiedä, milloin alkaa tapahtua.

Dyli79, mä kirjottelinkin jo sulle tuonne marrasmammojen puolelle. Kovasti tsemppiä viimeisiin päiviin, koitetaan jaksaa. Ja vaihdetaan kuulumisia, kun nyt kohtalotovereita ollaan.

Hurjasti tsemppiä kaikille muillekin odottajille ja onnittelut kaikille jo vaavinsa saaneille! :)
 
Teiju78, mukavaa saada kohtalotoveri:) Tuntuu että monet saaneet ihan ajallaan vauvansa, tai jopa aikaisemminkin:)

Tänään sain aikaan vähän suppareita, haravoin hieman pihalla ja imuroin sen jälkeen sisätiloissa. Nyt on illan mittaan supistellut, ja vaavikin on ollut tosi aktiivinen. Nää ei kuitenkaan siltikään taida olla oikeita synnytyssuppareita, ku ne pitäis kyllä jo sitten sattua kunnolla ymmärtääkseeni. Ensimmäistä kun odotan niin ei ole oikein kokemusta näistä jutuista;) Ei nää nyt kivuttomiakaan ole, mutta en usko että ne paikkojakaan hirveästi avaa.

Huomen aamulla neuvolaan, ja torstaina taas sitten lekuriin:) Kyllähän nää vaavit ulos tulee ennemmin tai myöhemmin:)

Tsemppiä sullekin Teiju!:) Ja kiitos Riikallekin tsemppauksesta, sitä tarvitaan. Meinaa käydä odottavan aika vähän tylsäksikin..

 
 
Tsemppiä dyli79 ja teiju78!

Sen verran haluan kommentoida, että toki me vauvautuneet käymme lukemassa palstaa ja kannustamssa teitä muista masuasukkien kanssa painivien kanssa, ollaanhan me keskusteltu pitkään samalla palstalla ensinnä ketjussa Raskaus alkutekijöissään, sitten tässä ketjussa ja nyt tuolla odotuksesta vauvaelämään ketjussa, mutta hienoa että moni muukin löytää tämän ketjun ja jatkaa sen olemassa oloa eteenpäin! Ihanaa raskautta kaikille, uskokaa pois masuasukkiaikaa tule ikävä![:)]

Maajo
 
Aattelin minäkin ilmoittautua tänne, että kyllä tätäkin ketjua tulee aina välillä luettua. :) Jotenkin en vaan ole osannut tänne kirjoitella, kun tuolla joulukuisten puolella on niin vilkasta. [:)]

Tänään siis mulla viikkoja 36+4, eli vikoja viikkoja elellään. Hui! Vauva on jo kiinnittynyt, mutta en ole vielä yhtäkään supparia (muuta kuin niitä vatsan kovenemisia) tuntenut, joten tuskin tässä ihan heti ollaan laitokselle lähtemässä kuitenkaan.

Meille on tulossa vissiin hiukan rotevampi poika, antoivat painoarvioksi viikolle 40 3700-3800 g. Saas nähdä. Kunhan ei tulis mitään jättiläisvauvaa.

Dylille ja Teijulle paljon jaksamisia, ja pianhan teidänkin vauvat jo maailmaan tulevat, kun eikös tuo 42 viikkoa ole Suomessakin se maksimi, ja sen jälkeen käynnistetään? (Minä siis kirjoittelen Alankomaista...)
 
Takaisin
Top