Raskaus yli puolen välin

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JeRoSe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
eiks se joku "sääntö" ollut että lapsiveden menosta pitäis sairaalaan 12 tunnin sisällä mennä, infektiovaara kuitenkin. itellä ei lapsivesillä lähtenyt käyntiin vaan tulppa sieltä tais tulla ja sit alkoikin supistella. kalvot puhkastiin vasta kun olin 8 cm auki ja verensekaista se neste oli... sanoivat että yliaikasilla usein veristä lapsivesi... en hätääntynyt vasta kun siinä vaiheessa kun sanoivat että nyt se on vihreää se neste eli vauva hätäkakkasi vielä stressireaktiona viime metreillä... tulehdusarvo pikkusella oli koholla koko sairaalassa oloajan, mutta lähti laskuun kotiutumispäivänä ja mitään oireita ei tulehduksesta ole, muuta kuin tuo hänen napa "kukki" muutaman päivän.

mutta nyt jännätään seuraavan ilmoitusta onko poksahtanut [:)]
 
JeRoSe: Pienen pieni mahdollisuus oli olemassa, mutta nyt se on testattu ja negahan sieltä tuli. Huvittavinta tässä oli se, että mä petyin kun hoitaja sanoi: tämä testi on negatiivinen. [:'(] ehkä keskityn/keskitymme tähän nykyiseen katraaseen ja katsomme tilannetta joskus tulevaisuudessa. [:)]

Meillä oli lääkärineuvola keskiviikkona ja poika oli taas hurjasti viikossa kasvanut. Painoa oli 4065g ja pituutta 52,5cm. Saman kokoinen kuin tyttäreni syntyessään. [:D]  Itsestä tuntuu, että poika on jo jättiläinen!

Kahden viikon kuluttua olisi sitten ristiäiset ja saa poikakin nimen. On se hassua, kun emme vielä osaa kutsua poitsua tulevalla nimellä. Meillä on ollut kaksi nimeä jo raskausaikana tiedossa, mutta kutsumanimi on tullut tässä matkanvarrella. Hurjan panostuksenikin olen ristiäisiä varten tehnyt: tilannut kakkukoristeen ja käynyt tilaamassa kastekukat.

Mukavaa viikonloppua!! [:)]
 
IIIIIIHANA poika tuli [:D] mitat 3 330g ja 49cm. Syntyi perjantaina 23.10 aamuyöstä klo 5.11. Synnytys kesti kaikkiaan vain 7h ja ponnistus vaihe 20 min! Ihanan nopeaa toimintaa, kipulääkkeeksi oli vain se ilokaasun korvike..??? kun täällä ei saa enää ilokaasua. "Helppoa" se oli, vähän kirpaisi, leikatakaan ei tarvinnut! Tänään tultiin kotiin ja maitoa nousee kohinalla rintoihin. Sattuu!!!

Nyt on mentävä kyllä herättämään vauva, että saan tissit tyhjiksi!

P.S. Se mun anoppi on varmaankin ihan oikea noita [:D]
 
Heips!

Paljon paljon onnea WW pojan pötkäleestä!
Hyvin tuo anoppisi tiesi ja neuvola sitten jää jo väliin[:D] Aikas jännää tuollainen "vaisto".

Juu täällä on kans juuri tuollainen synnytys tilauksessa[:D] No ei se hakuammuntaa ole koska edellinen synnytys meni kutakuinkin täälläkin noin.

Onko nyt niin että kaksi vai kolme tytön tylleröä on tullut ja loput pojan pötkäleitä?[:D]

Tänään tuli mulla runsaampi kasa varmaan valkovuotoa, en usko että oli mikään tulppa. Että ihan samoissa asemissa täällä ollaan kuin ennenkin. Silakkamarkkinat jäi väliin, mutta se oli huonon sään takia. Aamusella kyllä kävästiin lasten tavara kirppiksellä.(yhden päiväkodin) Vaihtelevia hintoja oli ja ei nyt mitään kummallisen halpoja löytöjä tullut tai muutenkaan mitään. Mamma osti juu vilpertille housut, tyttöjen harmaat housut[:D]

Eilen oli sitten pakko hommata lipasto kun ei muuten saa vaatteita mihinkään. No tarttuihan sitä mobilea mukaan ja nyt ollaan konkassa. Juu ostin paketin vaippoja, ihan niitä pienimpiä, niin niissäkin ajattelee että jos on liian pieniä, että jos ottais sellasia missä on vähän "kasvuvaraa"[:D][:D][:D]

Ja vihdoin luin listan mitä pitää pakata sairaalaan mukaan, mutta se saa odottaa huomiseen. Viime yön nukuin kyllä niin makeasti, koska sitä edellinen meni ihan pipariksi ja päivällä ihan koomassa.
Oi kun joku olisi leiponut pullaa olisin halunnut kokeilla sitä vaniljatäytettä. Nyt on iskenyt tuo pullahimo. No ei siitä sen enempää.
Kyllä muuten meno masussa on taas ihan erilaista, että kolme päivää oli kyllä niin stressaavia ja heti kun heräsi ensimmäisenä ja viimeisenä mielessä se liikkeiden vähyys. Ei ollut kivaa ollenkaan.

Niin mulla nyt kolmas raskaus ja ei ole tullut arpia kuin reiden yläosaan aikaisemmin ja nyt ei mitään.

Katsoin että mulla toinen on syntynyt 39+5 ja toinen 40, niin aikas lähellä vissiin ollaan jo.

Kaikille mamoille hyvää viikon alkua![:)]
 
Voi että, Onneksi Olkoon Ww pienen pojan johdosta [:)] !!!
Kyllä tässä alkaa pikkuhiljaa toivoa että itsekin pääsisi tositoimiin.
Viikonloppuna tullut jopa noita supistuksia iltaisin, mutta eivät ole
olleet kovinkaan rajuja vielä, jotenka eiköhän tässä vielä joudu odottelemaan.

Neuvolassa käytiin tänään, ja sitä painoa vain tulee joka viikko lisää, teen
sitten mitä tahansa:( Sf-mittakin taas kasvanut sentillä, oli nyt 39,5cm!
Vauva ei kyllä vieläkään ole aivan lähtökuopissaan, koska pää ei ollut
vieläkään kiinnittynyt. Ensi viikon maanantaina olisi sitten la, ja silloin olen menossa uudestaan painoarvioon, sitten katsotaan mitä sanovat. Ei kai ne kuitenkaan nykyään mielellään synnytyksiä käynnistele, vaikka olisikin iso
vauva tulossa?

Miehen perheen koiraa ollaan juuri viemässä piikille, kauhean surullista, kun niillä on ollut se jo 16v.. Alkaa itkettää jo pelkkä ajatuskin, vaikka koira ei minulle niin tärkeä ollutkaan, mutta tosi ikävää kaikkien muiden puolesta. Onneksi vanhus kuitenkin pääsee kärsimyksistään, totesi myös mieheni.

Sanoin tänään neuvolassa että en ehkä haluakaan sitä influenssa rokotetta ensi viikolla 4.11, mutta neuvola täti sanoi ettei vielä peru aikaa. Voin perua ajan sitten ensi viikon neuvola käynnillä, mikäli siltä vielä tuntuu. Mieheni äidille oli puhjennut kerran influenssa, kun oli ottanut rokotteen. Sen takia ajattelinkin, että jos otan rokotteen, niin otan sen mielummin synnytyksen jälkeen. En todellakaan halua ottaa sitäkään riskiä, että kuulun siihen pieneen joukkoon, jolle puhkea influenssa siitä rokotteesta! Sitten olisikin kiva synnyttää kipeänä..

Jännityksellä seurailen olisiko Karvisen vuoro seuraavaksi saada nyytti kainaloon:) ?

 
 
Karvinen14: Toivotaan että sullekin tulee tuliset paikat ihan lähiaikoina [;)] Mä oon niin onnellinen, että olen nyt tässä jamassa. Vatsa ei enää ahdista ja saan tuoksutella vauvaa.  Ihan sydän pakahtuu <3

Tissit oli viime yönä NIIIIIIIIIIIIN kipeet ja pakkautuneet maitoa täyteen. Tänään juoksujalkaa menin aamulla heti kauppaan ja ostin rintapumpun ja keräkaalin [:)] Nyt jo helpottaa kun lypsin ja kaalinlehdet viilentää [&o] Täytyy noi pahat pahkurat kuuman suihkun alla pehmentää ja sitten taas lypsää, ettei tule rintatulehdusta.

Neuvolaan toisiaan tänään soitin, etten mä tuukaan klo 10, kun on tuo nyytti jo kainalossa! Täytyy tästä seuraavaksi siirtyä sinne vauva-palstalle kirjoittelemaan, mutta täälläkin käyn vilkuilemassa että mikä on tilanne!
 
Huomenta mammat!

Minäkin välillä täällä jo aamusella kun sain pojan ylös ja kouluun ja en itse jatkanutkaan unia.

Dyli ihan yhtä jännissä tunnelmissa kummatkin ollaan[:D] Eikä tässä onneksi tarvita mitään kyynärpää taktiikkaa, että kumpi ensin[:D]

Vitsin vitsi haluaisin käydä katsomassa tuon Mikael Jakkonin "elokuvan", mutta ei taida ehtiä.

Pitäis kävästä kaupassa koiran kanssa, suihkussa, pakata laukku loppuun, tiskata kattilat ja putsata marsujen häkki, jne! Mutta kun mamat nyt taitaa meikäläisellä olla alkanut supistukset. Kai se tätä sitten on tai tässä nyt seurailen pikku hiljaa miten etenevät ja ihan samassa tilanteessa kuin olis eka kertaa asialla[:D][:D][:D]

Jänskättää tai vain sillai että ehdinkö saada kaikki valmiiksi kun ei tiedä että kuinka pian on lähtö jos se nyt lähtö tulee tänään.
No niin tässä jaarittelen ja hommiakin olis. Käväsen kyllä kertomassa miten tämä etenee.
 
Tsemppiä karviselle, että lähtis synnytys kunnolla käyntiin! [:)]

Täällä räkätaudista huolimatta poitsu veteli lähes kahdeksan tunnin yöunet, söi tissiä ja jatkoi unia, nyt siis yhä unilla. Aika luksusta oli nukkua koko yö heräämättä, en edes muista koska olisin nukkunut noin.
 
Toivotaan että Karvisella kohta tositoimet kyseessä:) Mulla tosiaan nyt iltasin vaan vähän suppareita ollut, mutta tällä hetkellä on ainakin ihan rauhallista.

Pitäis vissiin keittää valmiiks noi uudet tuttipullot ja rintakumit, mut ei oo saanu aikaseksi.. Jotenkin toi valmistelu intoilu on jo kadonnut jonnekin, ei mulla oo ku yhdet imetysliivitkään.. Tuntuu ettei löydy tarpeeks isoja kokoja, ku mulla on muutenkin isot rinnat, niin kohta tässä saa hakea jotain H kokosia rintsikoita, yök:(

Tänään onneks tota pesukonetta tullaan korjaamaan, niin toivottavasti pääsisin pyykin pesuun. Mies oli eilen mukana neuvolassa, ja koska neuvolan viereen on tullut hammashoitola, niin sain hänet varaamaan ajan sinne! Miehelläni on hammaslääkärikammo, joten oli suuresta teosta kyse.. Kertoivat sitten että jonotusaika on n. 1v! Hoitsu kysyi sitten vai onko perhettä tulossa, johon me sanottiin että joo, sitten saatiikin aika tälle aamulle klo 9, joten mies on  nyt hampilekurissa:) Toivotaan että pääsis mahdollisimman vähällä, että hoitais sitten loppuun asti paikkaamiset jne, viimeksi sillä on todettu jo 2 reikää, jota se ei koskaan käynyt hoitamassa.

Täytyis tässä kai vähän yrittää enemmän liikkua, jos vaikka sais sen synnytyksen käynnistymään..
 
Heips!

Kyllä tässä on nyt lähtö edessä ihan näillä näppäimillä, kun sen verran jo on kipeitä suppareita ja aikavälikin on jotain...
 
voi ei, ihanaa WW ja onnea karviselle. kääryle uutisia odotellessa [:)]

meillä täällä menee oikein hyvin. toinen vetelee unia alakerrassa ja hiivin koneelle siksi aikaa. kyllä se vaan on kumma miten sitä ei väsytä sillä tavalla aamuisin kuin ennen. en oo mikään aamuihminen koskaan ollut... tein tuossa omenaherkkuakin uunissa kun vieraita tulossa puolenpäivän aikaan.

poika sai eilen illalla kakattua ja sitä sitten tulikin niin että kainaloihin asti... varmasti helpotti! ainakin äitiä ja isää helpotti kun kakka vihdoin tuli... on se kumma juttu kun kakkaakin odottaa noin kovin [:D]

mulla on ittelleni tänään yksityinen lekuri varattuna näiden mun ranteiden takia. katotaan mitä lekuri tekee, lyökö vasaralla vai laittaako jatkotutkimuksiin... vähän jännittää. ja lisäksi meitin isyyden selvitys on tänään... tai miksi sitä sanotaan kun naimisissa ei olla niin mies tunnustaa poikansa [:D] mielestäni tuossa pieni epäkohta, eli jos olisimme naimisissa lapsi olisi tietenkin ilman mitään selvityksiä hänen... sehän ei ihan noin aina mene!

syksyisen raikkaita hetkiä kaikille...
 
Mulla oli tänään vähän yllättävä neuvolalääkärikäynti. Minulla on siis ollut välillä koviakin mahakipuja. Ne sitten todettiin harjoitussupistuksiksi. Lääkäri tunnusteli tänään kohdunsuun ja kohtua paineli. Kaikki oli ok joka suhteessa. Lääkäri sanoi, että harjoitussupistukset eivät saa olla kipeitä. Minä sanoin, että olen joutunut välillä melkein kaksinkerroin kulkea, kun on niin kipeitä. Olen työharjoittelussa varaosamyynnissä, missä joudun päivittäin kantamaan/nostamaan enemmän tai vähemmän painavia tavaroita. Tämänkin kerroin. MUTTA lääkäri ei antanut sairaslomaa päivääkään! Ei edes käskenyt ottaa varovasti. Onko kellään ollut vastaavaa? Itseä vähän huolestuttaa, kun on suht. rankkaa työtä ja kivuliaita nuo supistukset on tosiaan ollut. Osaahan aikuinen ihminen toki ottaa varovasti ilman käskyäkin ja tiedän mitä voin tehdä ja mitä en. Ihmetyttää vain, kun ei määrännyt lomaa yhtään. Lisäksi minulla on sitten vielä nuo iki-ihanat häntäluuvaivat, joiden takia istuminen on hankalaa. Eli istuminen on ollut hyväksi näille mun supistuksille, touhuaminen ei ja sitten taas istuminen sattuu tälläkin hetkellä ihan h*lvetisti häntäluuhun, touhuaminen ei kovin kamalasti. On siis aika tuskaista välillä ja pitää ikäänkuin arpoa, että kumpaa kipua välttelisi. Toisinaan on toki päiviä, kun ei ole mitään, mutta ihan arpapeliähän se on, koska on ja koska ei... Tiedän sen aina vasta siinä vaiheessa, kun olen töissä jo jonkin aikaa ollut eli en voi edes aamulla tehdä päätöstä, että jään kotiin [>:] Olisiko syytä mielestänne ottaa uusiksi yhteyttä neuvolaan? Menin siinä tilanteessa jotenkin lukkoon, enkä osannut ruveta sanomaan mitään "vastaan". Muutenkin olen vähän sellainen, että en helpolla lähde marisemaan ja valittamaan joka vaivasta. Varsinkin lääkärissä menee lukkoon jos lääkäri ei määräkkään sairaslomaa, vaikka itse on niin ajatellut, eikä sitten viitsi ruveta sanomaan, että kyllä mä nyt lomalle jäisin...... Tuntuisi typerältä mielestäni.

Kirjoitin jo tuonne "supistukset"-keskusteluun asiasta, mutta ajattelin tulla kuokkimaan tänne ja kysyä teiltä, kun tämä vaikuttaa vilkkaalta keskustelulta ja täällä kuitenkin kaikki on jo pitemmällä raskaudessa, jonka takia nämä harjoitussupistukset voivat olla ajankohtaisempia. Olisin kiitollinen jos joku osaisi sanoa jotain asiaan [:)]
 
Karvinen14: Päivän ero raskausviikossa jos tosiaan saat vauvan tänään kainaloon! Mulla syntyi 39+3.

Undulaatti: Sinuna ottaisin yhteyttä uudestaan lääkäriin ja vaatisit lomaa noiden kipujen ja oman jaksamisesi takia. Mulla seisomatyö josta ei välillä päässyt edes ruokatunnille taikka vessaan koko päivänä kun oli niin kiire! Supisteli reippaasti ja vaadin sairaslomaa! Jos et edelleenkään saa lomaa neuvolalääkäriltä, varaa omalääkärillesi aika! Mullekaan ei neuvolalääkäri meinannut antaa loppuraskaudesta enää lisää sairaslomaa vaan pakotti mut yhdeksi päiväksi "kokeilemaan" töihin. Niinhän siinä kävi etten ruokatunnille,enkä vessan päässyt koko päivänä, jalat aivan turvoksissa, ja viimeisen asiakkaan tein polvillani kun en pystynyt istumaankaan [:@] Illalla sitten supisteli kovasti liian rankan päivän jälkeen. Vasta tämän selostuksen jälkeen lääkäri uskoi etten ihan oikeasti jaksa olla enää töissä. Luulen että lääkärit ovat saaneet tiukemman määräyksen sairaslomien myöntämisestä!!!
 
Takaisin
Top