Raskaus yli puolen välin

ei kestänyt supparit silloin pe vaan loppuivat kuin seinään.
Viikonloppu meni rauhallisissa merkeissä, ei pahemmin supisteluja. Turvotusta kertyy edelleen 1kg/2päivää ja 32kg tullut jo yhteensä, niistä parin vikan kuukauden aikana yli 10kg -huoh.

Nyt taas supistuksia tullut tänään mutta alan olla epätoivoinen, ei nämä tunnut johtavan mihinkään : (

En olis uskonut että yliajalle mennään kun niiden ennenaikaisten supistusten kanssa ensin pelättii että syntyy etuajassa.
Yliaikais kontrolli vasta 41+5 ja siihen mennessä tätä tahtia tullut jo 35-38kg täyteen APUA!
 
Mä olen jo onnitellut pp09 vauvasta, mutta eihän sulla vielä ollutkaan nyyttiä. [:-] missähän mulla on mennyt joku vikaan..? [8|] Kovasti tsemppiä loppumetreille pp09 ja hurjana jaksamista!
 
Onnea lellu pikkuisen prinsessan johdosta!

On pieniä sormia kymmenen
ja varpaita kynsineen.
On nenäkin pieni ja pehmoinen,
sekä suu silmät pienoisen.
Oli päivä tuo harmaa sateinen,
synnyit sä maailmaan.
Iloks, auringoks muutit sä silloin sen,
pieni tyttö suloinen

pp09: tsemppiä sinulle yliaikaisuuteen, kyllä se muksu sitten syntyy kuhan hän haluaa syntyvän, toivottavasti synnytyksesi lähtee käyntiin ilman apukeinoja.

korento: aika hurjaa on ollut sulla meno kyllä, voimia paranemiseen!

Omasta olostani kerron tuolla toisessa pinossa lisää kohta, mutta kävin tsemppamassa täälä eka muita!
Maajo
 
Tänään oli taas neuvola, ei mitään uutta... Kaikki ok ja hemppakin oli peräti 144 vaikken ole syönyt rautaa nyt kahteen viikkoon! Kerroin siellä että anoppi veikkasi vauvan syntyvän ylihuomisen paikkeilla. Terkkari taas oli sitä mieltä, että kyllä me vielä nähdään neuvolassa viikon päästä samoissa merkeissä kuin tänäänkin. Tosi lohduttavaa [&o]

Oli tänään jännitystä kerrakseen kun lähdin kesärenkailla liikkeelle aamulla vaikka oli ensilumi maassa!!! Piti kärrätä koko revohka kouluun näin syysloman jälkeen. Nyt onneksi mies on vaihtamassa talvirenkaita molempiin autoihin. Nastarenkaat on kyllä halpa henkivakuutus!
 
Heips kaikille!

Tänään oli neuvola ja tädin nuhakin oli parantunut[:D] Kaikki mitä nyt sillä reissulla tehdään oli ok, mutta eilen illalla yht´äkkiä taas totesin että masussa on kovin hiljaista. No neuvolassa sydänäänet vaihteli niinkuin pitääkin ja olivat ok, mutta seurailla pitää ja laskeskella. Jos ei paljon muutu niin oman mielenrauhan takia pitää perjantaina käydä uudestaan tai sitten synnytyspolilla. Ei ole kivaa kun on niin huolissaan miten masussa vilpertti voi.
Kilo oli tullut melkein viikossa painoa pelkästään mun pullan puputuksen takia[8D]

WW sulla on sitten luvassa  jännät paikat jos anoppisi veikkaus pitää paikkansa[:D]
Sinäkö se isyyslomasta kyselit niin meillä kyllä pidettäisiin mutta kun ei asuta samassa osoitteessa niin mies joutuu pitämään lomaa omista lomistaan kun ei saa sitä rahaa Kelasta.
Mutta aikoi silti viikon pitää lomaa.
Sitä "makuupussia" pitää tosiaan käydä Prismassa katsomassa kun ei ainakaan keskustassa täällä missään ollut.

Hui kun kahtena päivänä syönyt nakkisoppaa ja lisännyt vähän "suolaa" niin huomaa heti sormissa kun sattuvat turvotuksesta. Vaikka turvotus on silti aika vähäistä.
Viimeyö oli kyllä niin hullu että. Heräsin monta kertaa. Näin jotain tosi outoa unta ja heräsin kun olin varmaan pidätellyt henkeä ja haukkosin happea kuin kala kuivalla maalla. Kerrassaan omituista.[:-]

Mikä sulla WW oli näin loppu aikana tuo sf-mitta? Mulla oli 34cm. Siitä nyt voi vähän verrata kuinka ison masun kanssa siellä mennään[:D]

Ja mitäköhän tänä yönä???

Huomenna eli tänään masun kanssa pojan koululle ja exäkin siellä. Utelias on ihminen kyllä mutta ei ole uskaltanut kysyä edes lapsilta mitään vaikka asia tuli hänelle ilmi ihan vasta.

Tsemppiä ja jaksamista meille kaikille!
 
Heippa!

Minulla oli maanantaina tuo vaavin painoarvio, siellähän saatiin sitten tämän hetkiseksi painoksi 3674gr! Yritän olla ottamatta siitä stressiä, kun moni kavereista totesi, että nuo painoarviot saattavat heittää todella reilusti. Monella heistä oli sanottu yläkanttiin tuo paino. Hyvin tuntuu masuasukki voivan, kaikki virtaukset ja muut oli ok. Lekurin mukaan "paikkani" olivat neitseelliset, heh, joten mitään viittauksia alkavasta synnytyksestä ei ole..
Sain uuden painoarvio ajan sitten lasketulle päivälle.

Mulla tuo Sf-mitta oli tiistaina 38,5cm.. Vauva oli kuulemma hiukan alemmas siirtynyt, mutta pää ei ollut vielä kunnolla kiinnittynyt. Painoa oli tullut taas viikossa +400gr, huh huh, kyllä tässä alkaa aika punkero olemaan pikkuhiljaa..
Onneksi saan yöni vielä nukuttua hyvin.

Peruin tämän päivän tutustumisajan tuolta naistenklinikalta, ajattelin että kun nyt näissä painoarvioissa käydään Porvoossa, niin jotenkin tuntuu helpommalta mennä sitten sinne synnyttämään.

Välillä tulee kauheita synnytyspelkotiloja, miettii että mitähän siitä tulee, ja paljonko paikat repeää jne. Varsinkaan kun tuo beibi ei varmasti tule mikään pieni olemaan, ja olen kuitenkin ensisynnyttäjä. Todennäköisesti synnytyskään ei ala kun 2vko:a lasketun ajan jälkeen.. Ainahan voi toivoa, että alkais jo aikaisemmin.
 
täällä edelleen -valitettavasti yhtenä kappaleena.
Eilen taas ravattiin synnärin ja kodin väliä kun supistuksia oli aamuyöstä alkan 4min välein.
Illalla jo 3 minuuttia väliä mutta vuorokaudessa kohdun suu avautui 1.5 senttiä eli ei etene ei millään.
Kotiin halusin yöksi ja sain katkonaisesti nukuttuakin, välillä heräsin kun sattui niin paljon supistukset.
Aamulla harvakseltaan supistuksia ja nyt taas iltapäivästä tullut säännöllisesti noin 8-10 min välein.
Alkaa usko loppua ja mietityttää jo milloin alkaa olla epäily pysähtyneestä synnytyksestä

kukaan ei etukäteen varoittanut että voi kestää monta vuorokauttakin tämä supistelu, alkaa olla henkisesti ja fyysisesti kantti loppu.

Mutta ehkä tämä tästä, pitäkää peukkuja että lähtisi nyt kunnolla käyntiin synnytys ja saisin sen nyytin vihdoin syliin [:)]

tänään oli neuvolakin, paino oli jopa pudonnut viikossa 200g mutta on sitä silti tullut jo 30kg yhteensä.
SF mitta on 35 ja painoarvio vauvalla nyt 4kg (eilen synnärillä arvioitu)
ja siis itse olen 160cm pitkä normi paino 55kg ja nyt siis 85kg
On todella tankki olo, ihan mieletön turvotus.
Mutta paineet ja pissa ok eikä sokereissakaan vikaa onneksi.
 
Moikka kasassa vielä oleville!

Mulla sf-mitta oli maanantaina 36cm, mutta eipä tuo ole ihme kun ei vaavi ole vieläkään laskeutunut ja olen aika lyhyt. Pituutta 156cm ja normi paino 52kg, nyt 67kg eli 15 kg tullu painoa. Jo riittäis! Mulla on painoa tullut joka toinen kerta 400g/vko ja joka toinen kerta 800g/vko. Jännä sykli. Eipä tuo neuvolassa tehnytkään sisätutkimusta, ens kerralla kuulema vasta kun sillon on paria päivää vajaa LA.

En sitten tiedä niistä anopin puheista, että alkaisko tää täältä syntymään näillä näppäimillä. Eilen kävin ottamassa supistuksiin vauhtia pururadalta ja kivasti supisteli koko eilis illan ja tän päivän, muttei kuitenkaan niin kipeästi että voisi olla tosi kyseessä. Eilen anoppi sitten totesi, että ehkä viikonloppuna... Noh, tulee sitten kun on tullakseen, on vaan niin kovasti odotettu ja toivottu vauva!!!

Karvinen14: Mullakin exä oli ihan ällistynyt ja hämmentynyt mun raskaudesta, vaikka olin ollut uusissa naimisissa yli vuoden (ja 5.v kimpassa tän nykyisen kanssa) siihen mennessä kun hänelle kerroin. Ajatteli ehkä olevansa jotenkin ainutlaatuinen siittäjä...

Mun mielestä ihan luonnollista saada lapsia naimisiin menon jälkeen. Kaikista huvittavinta oli se kun kesällä mun serkun vaimo totesi, että me KAIKKI (siis suku) oltiin tosi yllättyneitä, että sä olet raskaana!!! Ja omasta mielestäni olen vielä ihan hyvässä lastenteko iässä, raskaaksi tullessani 28v, nyt 29v. Ihme kummastelua ihmisiltä, varmaankin kun tuo esikoinen on jo 7.v niin kaikki luuli, että jää mun ainokaiseksi ja koska miehellä on kaksi samanikäistä lasta jotka asuvat meillä joka toinen viikko. Mutta meille tulikin vauva kuume!!! Ja olen aina haaveillut toisesta lapsesta, koska itse olin ainut lapsi. Onko teillä ollut tällaista kummastelua syystä tai toisesta???

pp09: Jaksamista niiden supistusten kanssa, toivottavasti saat levättyä ennen suurta ponnistusta!

Dyli79: Miksi sä siellä Porvoossa muuten joudut käymään vaikka ilmeisesti asutte Turussa?
 
Käyn vaan toivottamassa teille tsemppiä masujen kanssa painiskeleville, ei ole enää pitkä aika kun nyytti tuhisee sylissänne! Sitä kannattaa odottaa!

Helliä hetkiä masun kera viettäkää!
maajo
 
Heips

Juu tuo on hyvä idea JeRoSe kun pyytää kummiksi, kun me ei nähdä kuitenkaan ennen syntymää niitä siskoja.

WW vähänkös huvitti tuo sun exä kommentti. Mulla varmaan ajattelee itsestään ihan samalla tavalla. Mun exällä on uudesta liitosta jälkikasvua, mutta niin uteliaaksi tullut, että. Varmaan luulee vielä että olen lapsen tehnyt koska hänellakin on!!! Suunnitelmissa oli kyllä sellainen oinas vauva, mutta vilpertti on nyt vähän etu ajassa[:D]
Mulla sukulaiset jotenkin kummallisen hiljaa ja eivät kysele mitään, mutta mulla onkin ikää 10 vuotta enemmän kuin sulla. Eniten nyt jotenkin kummastuttanut mun sisko kun se jotenkin nyt (oma intuitio) käyttäytyy omituisesti. En ole mitään sanonut, mutta pitää katsoa kun vilpertti on syntynyt.  En osaa selittää omaa aavistusta sen enempää. En tiedä olisko jopa kateutta.
Itse odotan tätä nyyttiä niin innoissani, että saakin kokea vielä tällaista[:)]

Viime yönä taas horroksessa huolissani vaavin tavaroiden laittamisesta, kun supisteli taas "kivasti".
Mutta päivällä ei sitten enää.  Mutta niin väsytti koko päivän että nukuin sitten yöunet kiinni.
Koko päivän ollut mielessä nuo liikkeet ja pitäiskö soittaa äippäpolille. Sen takia perusin koulu jutun ja exän näkeminen jäi väliin[:(] No haukut siitä sain ja HÄN joutui tulemaan Hesasta sen takia. Mutta kun on huolissaan ja jo melkein hätä niin ei vaan ajatukset olisi pysyneet kasassa. Mutta toisaalta neuvolassa kaikki äänetkin hyvin niin huomenna soitan jos vielä jatkuu. Ja jotenkin hullu ajatus että turhaan heitä vaivaan. En kai lakkaa stressaamasta ennenkuin saan pidellä sitä omaa nyyttiä sylissä.

Kivaa kuulla noista mitoista, että aikas samoilla masujen mitoilla mennään mamat[:D] No mä olen 164cm pitkä ja nyt painan noin 75kg ja kun aikaisemmin kehusin että onneksi talvitakki meni hyvin vielä kiinni niin ei kestä kylla montaa senttiä enää lisää.

No tulipas ankeaa tekstiä ja varmaan mun stressi kuullostaa jo vaihoharhaiselle[:(] Sorryyyy.

Suunnitelmissa että jos vain väsyttää niin jotta ei vain menisi nukkumiseksi pitää aina kipaista koiran kanssa pieni lenkki kirpakassa ilmassa.

Hetken se vielä kestää, koitetaan jaksaa!
 
Mulla kans pyörinyt tuo kummi asia mielessä. Meillä siis nimiäiset, niin tulisi vaan siviilikummit. Tiedän kyllä ketä haluaisin pyytää, mutta kyseisillä henkilöillä on jo useampi kummilapsi, enkä haluaisi kuormittaa heitä liikaa. Joten saas nähdä. Yksi kummisetä pyydetään miehen kotimaasta, on kuin miehelleni veli ja olisi vauvalla siellä toisessakin kotimaassaan kummi. Mies ei tosta kummiasiasta juurikaan välitä(heillä ei kulttuurissa ole kummeja), oli lähinnä mun idea.

Täälläkin oli eilen vauvalla hiljainen päivä, tänään ilmeisesti jumppailee eilisenkin edestä :) Aamusta asti klo 6.30 lähtien on möyrinyt tosi paljon ja ottaa oikein kipeää kun moukaroi mua. Varsinkaan autoa ajaessa ei ole kovin mukavaa. Sukkapuikko-efektiäkin ollut taas aamusta asti [:@] ja napakoita supistuksia.

Itselle ja vauvalle on jo pakattu sairaalalaukku, mutta esikoiselle pitäisi vielä varulta pakata kanssa vaatteita jos tulee lähtö. Ja riippuu tietty siitä saanko ystäväni vahtimaan tytärtä kotiin vai joudutaanko kiikuttamaan tyttö ystäväperheen luo. Meillä kun ei ole isovanhempia lähimaillakaan [&o] Ensin panikoin että joudunko viemään lapsen sairaalaan asti odottamaan, mutta asioilla on onneksi tapana järjestyä. Miehen on kuitenkin pakko tulla mukaan synnytykseen, yksin en mene [:)]

Karvinen14: Mulla ei muuten mene kuin yksi 10.v vanha verkkatakki enää päälle ja se on niin kauhea ettei sillä voi mennä kuin mökille tai metsään [:D] ettei vaan kukaan näe! Niinpä hommasin sellaisen kietaistavan villatakin, ei siis nappeja tai vyötä siinä ollenkaan. Tosi kätevä ja toimii myös sitten kun olen hoikistunutkin. Mutta eihän se kovin lämmin ole, mutta kuljen onneksi autolla oikeastaan kaikki matkat.

Kohta taas viikonloppu, toisaalta tuntuu että joka päivä on viikonloppu kun on tällä äippälomalla. Täytyy aina välillä ihan miettiä että mikäs päivä tänään on. Miehelläkin kun on vuorotyö, niin sekin sekoittaa viikkoa. Hänkin odottaa tulevaa isyyslomaansa, kun ei kesällä pitänyt kuin 12 pv lomaa, että on nyt sitten sen 18pv isyyslomalla ja loput 18pv kesälomaa siihen päälle. Ruhtinaallista!!! Nauroinkin, että se vielä rukoilee pääsevänsä täältä hullujen huoneelta pois parin viikon jälkeen [:D] Lapset tietty on ihan innoissaan kun isi on kotona 6 viikkoa ja ovat sen kimpussa kuin herhiläiset, sopii mulle!!! Vaikka helppoja ja itsenäisiähän noi meidän koululaiset ovatkin.

Onkos teille muuten tullut paljon raskausarpia? Mä esikoisen odotuksen ajan rasvasin vatsaa joka päivä eikä tullut yhtään arpia, eikä ole tullut nytkään vaikken ole rasvaillutkaan. Kaitpa tää on jotenkin perinnöllistä, kun ei mun äidillekään tullut.
 
Heips

> Ww voi sua onnellista kun sulle ei ole tullut raskausarpia! Mulle on tullut, olen kyllä yrittänyt masuakin rasvailla, välillä ihan öljytäkin, mutta silti on tullut ikäviä arpia. Luulen kyllä että tuo arpien tuleminen on jotenkin ihonlaadusta kiinni, mulla kun on muutenkin tämmönen atooppinen iho, niin se on kuiva, ja tulee ilmeisen helposti arpia. Ei me muuten Turussa asuta, vaan täällä Sipoossa:) Ollaan siis Helsingin ja Porvoon välimaastossa:)

Hui, kyllä se laskettu aika vaan lähenee nopeasti.. Mies sanoi että ens viikolla pakko tehdä paljon töitä, että saa yhden autoprojektin valmiiksi ennen vauvan tuloa. Hän on muuten sairaslomalla, mutta koska harrastaa noita autoja, niin lähtee joka päivä tavallaan "töihin".. Tämä äippälomaaika on kyllä ollut ihanaa, kun on ollut enemmän yhteistä aikaa miehen kanssa. On ihanaa että hän on täysillä mukana vauvan odotuksessa, vauva oli viime yönäkin ollut hänen unissaan. Hassua, minä en yleensä muista uniani, mutta mieheni muistaa yleensä unensa:) Toki häntäkin pelottaa synnytys, ja miten pärjätään vauvan kanssa, mutta samassa tianteessahan ollaan kummatkin kun esikoista odotellaan..

Pesukone hajosi, saa nähdä auttaako joku pumpun vaihto, vai ostetaanko uusi kone. Mielelläni ottaisin kyllä uudenkin koneen, kun tuo pyykin määrä kuitenkin tässä kohta lisääntyy:)
 
Dyli79: Sipoossa siis, mistähän toi Turku mulle tuli mieleen [8|] Itse olen siis kotoisin Porvoosta ja siellä tulee käytyä 2-4 kertaa vuodessa, kun äidin ja isän sukua on siellä ja isä asuu Hesassa. Ostakaa ainakin 7kg kone, meillä 5kg kone ja aivan liian pieni, etenkin kun nyt tulee kuudes perheen jäsen. Onneksi kuitenkin hommattiin 2kk sitten toi kuivuri.

Meilläkin mies näki unta vauvasta, oli isoveljensä sylissä poika vauva jolla oli tosi tumma tukka (isällä musta tukka eli aika loogista). Mä en ole nyt nähnyt yhtään unta muistaakseni vauvasta. Alku- ja keskiraskaudessa näin unta muutaman kerran tyttö vauvasta. Hauskaa että rakenne ultrassa povattiin poikaa, neuvolalääkäri ei meidän siveyden sipulin jalkoväliä nähnyt, kun piti jalat ristissä ja musta itsestä tuntui aluksi että varmana on tyttö mutten enää tiedä kun kaikki puhuu pojasta ja anoppikin ennusti tästä poikaa. Sama juttu oli esikoisen kanssa, kaikki sanoivat että poika tulee ja itsellä oli ihan varma tyttö fiilis loppuun asti. Mut oli niin aivopesty siihen poika hommaan, että kun kätilö kertoi tytön syntyneen, meinasi suu loksahtaa auki [:D]
 
terve kaikille ja mäkin muistelen että olen onnitellut jo pp09, anteeksi pyyntöni siitä...

ihanan paljon ihmiset kirjottanut ja nyt sit ihan pihalla pitää jotain tänne kommentoida että pysyy mukana [:)]

täällä oli tänään neuvola jälleen. napa jo parempi (oli hieman tulehtunut ja sienikin siinä rakkaudella kasvoi) ja hienosti on painoa tullut, tällä hetkellä jo 4220g. iso poika... syö hyvin [:D]

mä menen tänään "raskauden ajan tarkistus hammaslääkäriin". ja mun raskaus on tuolla sohvalla ottamassa päiväunia... eli siis meidän kunnan hammaslääkäri ajat on pikkasen kortilla... aion vaihtaa yksityiselle tämän tarkastuksen jälkeen, meni totaalisesti hermo kun on saanut odottaa ja mahdollinen karies minulta rakkaudelle myös jo tarttunut sikiö kaudella... oh hoh!

raskausarpia ei tullut masuun yhen yhtä, rasvailin kyllä ahkerasti ja silloin tällöin öljyilinkin. siskoille ei myöskään tullut raskauksista arpia, joten suvussa meillä tuo vissiin menee. ihotyypit kun kaikilla niin erilaisia... tisseihin on kyllä tullut raskausarpia. lähinnä nekin nyt imetyksen aikana kun kuppikoko kasvanut varmaan kahdella koolla ainakin normaalista... mutta ei tisseissä niin väliä [:)]

hei ja sit yks tosi outo juttu mun on pakko kertoa. valittelin muistaakseni täälläkin lähes koko raskauteni ajan kun mun molemmat ranteet oli kipeet ja sormenpäät puutuneet. epäilin ja neuvolalääkärikin epäili että turvotuksesta ja mahdollisesti hormonien aiheuttamaa rannekanava oireyhtymää, joka raskauden jälkeen helpottaa. NO, arvatkaa mitä on tapahtunut nyt kahdessa viikossa mun ranteille synnytyksen jälkeen? molempiin pottusormen puolelle ranteisiin tullut tuon luun päälle luupiikki. oikealla se on todella iso... ja kipeä. varasin eilen yksityiselle ortopedille ajan... saa ihmetellä sitä sitten siellä... en oo ikinä tuollaista nähnyt kuin vanhemmilla ihmisillä jalassa isovarpaan vieressä... tää on outo ja tosi ruman näköinen. toivottavasti vain hormoneista... mutta melko nopeesti tuo patti tuohon nousi. äidilläni kyllä sormien pienissä nivelissä samanmoisia pikkuisia patteja, eli meillä varmaan jotain reumatekijää suvussa on. mutta meitsi 27 v. ja nyt jo alkaa tulla tuollaisia outouksia... [:(]

mutta hei, jaksamista teille maha-asukin omaaville vielä ja meille muillekin [:)]
 
No niin... Täällä alkaa tapahtua: Iltapäivällä irtosi limatulppa ja n. 3 tuntia sitten meni lapsivesi yllättäen!!! Ennakoivia supistuksia ollut jo 3 päivää ja tänään päivällä vatsa tuntui käyvän ylikierroksilla ja koko ajan sai juosta vessassa. Sitten ihmettelin myös sitä, että miks mua pariin otteeseen oksettaa. Ja nämä kaikki oireet kuuluu synnytyksen käynnistykseen [&:] Lapsivesi oli verensekaista ja lima näytti likaisen keltaiselta joten soitin äitipolille. Rauhoitteli ja kehotti seuraamaan siteestä lapsiveden väriä. Silloin mua ei vielä supistanut, mutta nyt supistaa jo kipeästi. Äsken soitin uudelleen polille ja kehotti odottelemaan kotona siihen saakka kunnes en enää pärjää [:@] Kohta on varmaan lähdettävä...

Oli vaan pakko tulla ilmoittamaan kun oon ollu tulisilla hiilillä niin kauan [:)]
 
Huomenta!

WW:lla se saattaapi olla jo nyytti kainalossa [:D]

Täällä neuvolassa mulle täti sanoi että jos lapsivesi menee niin pitää heti lähteä, että napanuora voisi siinä samalla osittain tulla pois. No mulla on aikaisemmin alkanut aina supistuksilla.

Nyt pitäis jänskättää enemmän kun WW:n kanssa lasketut ajat niin lähekkäin, mutta mä vaan meinaan ensin käydä vielä silakkamarkkinoilla sunnuntaina[8D] No katsotaan tuleeko yllätyksiä matkan varrella.

Syssyistä päivän jatkoa!
 
Vautsivau WW [:D] Sulla on muuten melko noita anoppi vai äitisikö se niin ennusti, että vauva syntyy nyt? 
 
Jokohan WW:llä nyytti maailmassa... ? [:)]

Mulla kun meni lapsivedet ja soitin synnärille, niin ei ollut mitään kiirettä sinne. Kehoitti laittamaan tavarat rauhassa kasaan ja syödä aamupalaa ja sitten hissukseen synnärille. Kyseessä kuitenkin ennenaikainen synnytys ja silti ohje tällainen. Pääsin vielä kotiinkin päiväksi ja illalla piti mennä takaisin. Neuvona oli, että jos lapsiveden väri muuttuu, kuukautismaista vuotoa alkaa tulla tai supistukset alkaa, niin hetimiten sinne.

Mä kävin tänään antamassa pissanäytteen raskaustestiä varten, että katsotaan mikä on vastaus, kun soitan hoitajalle. [:-] että tällaista tänne....

Jaksamisia vauvamasulaisille! [:)]
 
Takaisin
Top