Raskaus yli puolen välin

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JeRoSe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heipähei mamaset!

Käväistiin tuossa pikaiseen hakemassa meille pikkuinen pojan pötkäle [:)] Äidin ja isän silmäterä.

Syntyi vauhdilla lauantaina 10.10. Klo 16 oltiin vielä synnytysvastaanotossa ihmettelemässä, et haluisko sitä ilokaasua vai ei, ja klo 20:03 on pojun syntymäaika. Ei ehditty antaan epiduraalia, kohdunkaulan puudutus tuli toiselle puolelle, mut ei se mitään auttanu. Eli kyllähän se sattui, ei käy kieltäminen. Imukuppiakin siinä tarvittiin, kun pienen sydänäänet heikkeni, mut onneks lopulta kävi hyvin.

Eilen tultiin kotiin. Ois siellä sairaalassakin vielä saanu maata, mut haluttiin tulla omiin oloihin, kun terveys sen salli. Pukamat on kyllä mahti luokkaa (kiva pikku yksityiskohta tähän väliin [;)]), täytyy kysyy niihin jotai apua.

Taitaapa kuulua vieno "eeeee" tuolta kopan suunnalta. Isä siellä jo touhuaa, mut täytyy mennä kanssa katsomaan.

Kirjotellaan myöhemmin lisää.
Voikaahan hyvin!

Lisää vauvauutisia täältä suunnasta!
Meidän pikku prinsessamme syntyi perjantaina 9.10. Tasan 2 viikkoa yli LA:n.

Synnytys ei käynyt täysin mutkattomasti, kaikenlaista järkyttävistä kivuista, kohdunkaulan avautumisen pysähtymisestä, vihreästä lapsivedestä aina mun hengenvaaraan asti. Menetin aivan liikaa verta kätilön tekemän virheen takia, mutta onneksi haavat saatiin tikattua leikkaussalissa. Verensiirtokin piti tehdä. Mutta joku täällä mainitsi kun hyvin pikaisesti luin viestejä läpi, epiduraali on oikeasti taivas. Ilman sitä en tiedä mitä olisin tehnyt.

Mutta nyt ollaan kotona ja kaikki on hyvin. Osa tikeistä kyllä repesi hieman, mutta niitä ei kuulema tartte ommella uudestaan paranee ilmankin.

Ja onnea Anukalle ja Tirpulle pikkuisistaan myös. Oliko siellä vielä joku muukin juuri synnyttänyt? Siinä tapauksessa onnea heillekin!

Onneksi olkoon Tirpu ja Korento! Tältä palstalta alkaa porukka todellakin siirtymään tonne vauva-palstan puolelle [:)]

Tässä päivä kerrallaan sitä omaa vauvantuoksuista kääröä odottelen. Tänään imuroin ja kävin tosi reippaalla kävelylenkillä miehen kanssa, että alkais jotain joskus tapahtumaan, kun ei tuo vauva ole vielä edes laskeutunut. Hyvin kyllä lenkin aikana supisteli ja nytkin tässä parhaillaan napakasti supistelee. Huomenna sitten rennommin, kun tänään on kaikki jo tehty.

Taidanpa lähteä tonne alakertaan miehen kainaloon katsomaan leffaa ja rentoutumaan [;)]

Onneksi olkoon Tirpulle pojan pötkäleestä ja Korennolle prinsessasta![:)] Korennolle myös extra voimia parantumiseen.

Mä olen täällä mössöttänyt pullaa ja kaikkea (sorry Tirpu), mutta pitää syödä pois ennenkuin menee pilalle[:D] ja muutenkin saa syödä kahden edestä vielä vähän aikaa[;)]

Ww täytyis itsekin kokeilla auttaisko sellainen joku spurtti tai jotain. Mulla viime yönä kyllä oli ei niin kivat supistukset ja juilimiset, että ihan aloin jo hätäilemään mielessäni etten laukkuakaan ole valmiiksi pakannut. Tai edes katsonut vilpertille vaatteita valmiiksi. Saas nähdä miten menee tämä yö kun nyt ei ole päivällä supistellut samalla tavalla.

Neuvolassa tuli käytyä ja kyllä tämä masu on vielä kasvanut kaksi senttiä lisää. Muuten oli sydänäänet ja kaikki muutkin kunnossa. Pikkasen kyllä häiritsi kun "neuvola tädillä" oli niin hirveä nuha ja nenä vuosi kuin seula.[X(] Kaupungilla menin ihan horroksessa, kun yö oli mitä oli.

Jospa menis "katselemaan" mitä tämä yö tuo tullessaan[:-]

Kyllä se vaan niin on että kun on tätä aikaa, niin tulee tuijotettua ihan liiaksi tohon LA! Ei millään malttaisi odottaa!!! Tuntuu, että elämää rytmittää tällä hetkellä esikoisen koulunkäynti ja omat neuvolakäynnit. Ja tietty, että täällä tulee notkuttua vähintään 2 kertaa päivässä [:D]

Tänään menen tytön kanssa leffaan, kun huomenna lähtee mummolaan loppu syyslomaksi. Vielä oon jaksanut istua paikoillaan, ilman että tarvii leffateatterista juosta vessaan kesken elokuvan [:)]

Karvinen14: Saas nähdä kumpi meistä poksahtaa ensin, kun ollaan niin samoilla viikoilla! Mullakin ollu edelleen tosi levottomia öitä, viime yönä heräsin varmaan 5 kertaa. Tosi rasittavaa [&o] Mutta ihme kyllä, etten ole kovin väsynyt.

Nyt tuli muuten se uutinen, että sikainfluenssa rokotetta on saapunut Suomeen ja alkavat rokottaa sillä viikolla raskaana olevia kun mulla on LA. En usko ottavani rokotusta enää siinä vaiheessa, katsotaan, että ehtisinkö edes ja mikä on neuvolassa kanta tähän asiaan.

Hellou!

Paljon onnea tirpulle ja korennolle vauvautumisen johdosta!

korento: onneksi selvisitte kumpainenkin hengissä ja olette nyt kotona ja hienoa kuulla että kaikki on hyvin. Toipumista sinulle kovasti ja jaksamista vauvan kanssa, ei ollut helppo yhteinen alku teillä mutta pikkuhiljaa päivä kerrallaan eteenpäin?

tirpu: hienoa kuulla et sielläkin suunnassa lopulta kaikki meni hyvin ja ootte vauvan kanssa kotona, vauhdikkaalta menolta kyllä kuullosti tuo synnytyksesi.

Nyt kuuluu itku kehdosta, joten sinne siis matkani suuntautuu.
Ihanan aurinkoista päivää kaikille!
Maajo

Onnea kovasti Tirpulle ja korennolle!!! [:)] Aika hurjia alkuja  ollut monen kohdalla..... Onneksi kuitenkin ovat päättyneet onnellisesti!!

Meillä oli tänään kontrolli ja kaikki oli HYVIN! [:)] Painoakin on jo 3735g ja pituutta 51 cm!! Seuraava kontrolli 3 kuukauden iässä. Kai tässä jos uskaltaa huokaista ja uskoa, että kaikki tosiaan on hyvin....

Heips!

Kyllä mä luulen että sinä Ww ehdit ennen minua synnyttämään[:)] En mä tänään mitään spurtteja ottanut kun tuo lyllertäminenkin on välillä hankalaa, kun vilpertin pää painaa ilkeästi alhaalla. Eli tänään oli taas sellainen juilimispäivä. Saas nähdä miten yö taas menee.

Tänään on muutenkin ollut pahaolo, johtuukohan siitä kun kas vain yllättäin taas kaksi kertaa nähnyt päivän aikana sahalaitoja. Ja aina melkein silloin kun olen kaupassa. Sitten otin pari rautatablettia pitkästä aikaa kun on niin väsy, niin johan maha meni ihan veteläksi eli nyt olis tyhjennys tehty sopivasti jos ois tänään lähtö.

Nyt kun olen "lajitellut" vaatteet eri kasoihin koon mukaan, tuli mieleen, että onko se pakkauksen haalari 70cm? Nyt kun sen joutuu ottamaan oikeastaan heti käyttöön, niin ootteko mamat ostaneet ensin pienemmän haalarin vai käyttäneet heti sitä ä-pakkauksen haalaria? Kun en viitsisi tavallaan turhaankaan ostaa jos ei vilpertti nyt ihan uppoa sinne haalariin sitten kun maailmaan saapuu.

Ai sitten ostin pari tuttipulloa varuiksi että on edes pari valmiina, sellaisia Nuk pulloja joita kätilöt suosittelee kun on joku air system joka ehkäisee koliikkia. Kokemuksia onko kenelläkään vai maksoinko turhaan enemmän?[:-]
Kyllä sitä niin eka kertalaiseksi itsensä tuntee siellä pullojakin katsellessa, että minkä sitä nyt ottais.[:D] Se on kanssa tämä ikä kun tekee kaiken vaikeammaksi, kun tuollasiakin miettii ihan liian tarkkaan.

Kuka muuten on mamoista seuraava??? Onko yliaikaiset jo saaneet käärönsä?[:-]

No onneksi tuskin tänään tulee lähtöä, kun saattais tulla ylimääräisiä kirosanoja, vähän vain huono päivä ja pahaolo.

Kirpakkaa "syyspäivää" kaikille.[:)]

Morot!

Onnea, onnea korento tytöntylleröstä! Tsemppiä kovasti jatkoon, onneksi kaikki kuitenkin meni hyvin hurjasta alusta huolimatta.

Alkaa tosiaan käydä vähiin tämän palstan odottajat. Koittakaahan jaksaa, pian se h-hetki tulee. Toivottavasti teille tulee semmoinen "mukava, normaali" synnytys, kun keskimäärin aika hurjia juttuja on tämän palstan äideille ja vauvoille osunut.

Niin, karvinen: mä en ainakaan vielä oo aatellu, et ostaisin pienempiä haalareita. Noilla isoilla vois koittaa selvitä, ja sit meillä on pari semmosta puolitoppa-pussia, mitä vois ehkä kans käyttää.

Lyhyestä virsi kaunis tällä kertaa.
Aurinkoista syyspäivää koko poppoolle!

Tirpulle ja korennolle oikein lämpimät onnen halaukset!

ei se oma synnytyskään ihan oppikirjan mukaan oikein mennyt, mutta käärö mikä sieltä tuli korvaa kaiken ja ei haittaa vaikka alakerta kipeenä onkin (ompeleet kivasti kiristelee).

mulla on tippunut paino nyt synnytyksen jälkeen semmonen 9 kiloa, melko hyvin mielestäni. mutta turvotusta oli ja maitoa tulee vaikka muille jakaa tällä hetkellä... ei voi kuin olla tyytyväinen. aattelinkin ääneen laitoksella että jos synnytys ei mennyt ihan putkeen niin ainakin imetys lähti toimimaan heti... siis heti kun vauva rinnalle nostettiin! mutta on myös kevyempi olokin...

pitäis vaan saada itsensä nyt siihen kuntoon että jaksaisi vähän kävellä ulkona. kotona ihan riittävät matkat raput ylös/alas ja pieniä matkoja. kaippa se helpottaa kun haava paranee ja vauva saa vähän ikää niin voi lähteä kunnolla kärryttelemään raikkaaseen ulkoilmaan! no ehkä olen vähän hätäinen, synnytyksestä kahdeksan päivää... hyvää vauhtia kyllä on kuntouduttu!

mutta ruoanlaittoon tästä pitää lähteä. ja hei, aiemmin kun ihmiset kehui sitä puolukkatorttua mikä hesarissa oli se ohje, oli muuten hyvää. äippä oli tehnyt sitä kun kahvittelemassa heidän luona käytiin... oli kehut siis mennyt perille hyvästä torttuohjeesta [:)]

Suuret onnittelut Tirpu pojanpallerosta[:)]!

Täällä vielä odotellaan mullistusta.

Koivunlehti
vkot 40+2

Riensin heti ekaviestin luettuani onnittelemaan ja niinhän siinä kävi, että jäi muut vielä onnittelematta. Korennolle onnea tytöntylleröisestä[:)]! Anukka hurjasti onnea[:D]!

Oma olo alkaa olla aika kärsimätön, mutta toisaalta levollinen ja haikea. Tulee, kun tulee, pitää vaan malttaa.

Suuret onnittelut Korento [:D] Vaikeuksien kautta voittoon menit sinäkin sitten. Muista itekkin levätä ja kerätä voimia. Verensiirto vaati multa kaks viikkoa, että normalisoiduin.

Tirpua onnittelinkin jo tuolla "vauvapinossa", vaan eipä ne toiset onnittelutkaan pahaa tee, joten onnea vielä vauvelin syntymästä [:D]

Muille oikein paljon jaksamista, vaikka varmasti ottaa päähän laskea päiviä. Ja toppapuvusta tuli juttua. Ite ostin pojalle Reiman toppapuvun 62 cm ja sekin on reilu vielä. Muistelen, että se pakkauksen puku on aivan tajuttoman iso...?!

Karvinen14: Meille tulee vauvalle esikoiselta jäänyt 56cm, valkoinen toppapuku ensikäyttöön. Taitaa se pakkauksen puku olla sen verran reilu, että hukkuisi siihen. Voipi myös olla, että jääkö pitämättä kokonaan, kun sen koko 60-70cm, pienempi hihan ja lahkeensuut käännettyinä. Pienet vauvat ovat n.68cm puoli vuotiaina, (anteeksi nyt jos pahasti erehdyn) mutta kasvuhan on yksilöllistä. Joten saattaa olla että ostan 62cm puvun vielä lisäksi.

Anukka: Hienosti sulla on painokin pudonnut, itse muistelen että ekalta kerralta jäi synnytys saliin jo 6kg ja siitä se sitten onneksi tasaisesti laski. Pari kiloa piti pinnistellä pois liikunnalla ja ruokavaliolla, kun tytär ei imenyt rintaa kuin 3kk saakka. Kyllä se haava aika nopeasti paranee, itse en episiotomiahaavaa uskaltanut edes peilillä katsoa. Pelkäsin varmaan järkyttyväni sydänjuuria myöten [:D] Muistaa vaan suihkutella usein, mutta istuminen oli kyllä tuskaa sairaalassa [:o] kunnes sain sen ihanan renkaan!

Anoppi tuumasi tänään, ettei mene kuin viikko niin vauva syntyy. Saattaa olla oikeassa, kun veikkasi vauvan sukupuolta samana päivänä kuin plussasin ja oikeaan osui. On tiennyt muutkin lastenlapsensa sukupuolet ennalta. Ihme juttu!!!

Nyt tää yökyöpeli lähtee yrittämään unta, tunnin päästä varmaan eka herätys taas vessaan...[&o]

Onneksi Olkoon myös Korennolle pikku nyytin johdosta![:)]

Minä sain työkavereiltani ihanan valkoisen paksumman puvun vauvalle, on kyllä
50cm, joten toivottavasti nyyttini sitten siihen mahtuu:) Sairaalakassiakin olen alkanut pakkailemaan.

Hurjaa ajatella että 2-4vko:a menee vielä ja sitten olisi yksi perheenjäsen lisää! Maanantaina menen Porvooseen vauvan painoarvioon, joten sitten saadaan vähän tietoa minkäkokoinen jässikkä sieltä on tulossa. Jotenkin luulen koko ajan, että poika sieltä on tulossa, vaikka emme sukupuolta ole kysyneet.

Täällä nyt ollut puoltoista vuorokautta 10min välein supistuksia
Siis toissa illasta asti. Toissa yönä sain muutaman tunnin nukuttua, viime yönä taas muutaman tunnin.
Supistukset napakoita ja välillä joutuu ihan tosissaan keskittymään hengittelyyn ja sen verran siis tuntuvat että levosta ei tahdo tulla mitään.
Äsken kävin synnärillä näytillä, kohdun kaulaa oli jäljellä about 0.5cm ja kohdun suu oli 1cm auki
Kotiin halusin takaisin ja itse autolla ajelin, aika HC touhua myönnetään. Nyt lupasin miehellekin etten enää lähde ajeleman vaan otan tarvittaessa taksin jos hän ei ehdi apuun (on siis töissä)
Mutta siis hitaasti ollaan ilmeisesti menossa kohti syntymää... voisin sanoa että rankaksi käy. Takana nyt jo kuitenkin lähemmäs 40 tuntia supistelua säännöllisen epäsäännöllisesti.

Huomen aamuna takaisin käyrille jos supistukset ei ole sitä ennen tihentyneet. Sitten toivottavasti tekevät jo asialle jotain.
Mutta toivokaa siis ettei supparit nyt enää loppuis, on kuitenkin jo ihan hyvä alku tässä touhussa.

Heippa pitkästä aikaa! Ensinnäkin Paljon paljon onnea kaikille vauvan saaneille!
Mekii saatiin pienen pieni rinsessa 9.10 rv39+4. 3320g ja 49cm..Sännölliset supistukset alko alkuyöstä ja yöllä sitte mentii sairaalaan. 7cm oli sillo 9 pv kahden aikaa päivällä auki ja siihe asti pärjäsin ilman mitää kivunlievitystä. sit sain sen epiduraalin joka kesti puoltoista tuntia ja sittempä olinkii jo 10 cm auki ja ponnistus kesti 17 min. Kaikki meni liianki hyvin. sain kehuja et minut on luoto synnyttämää ;)
toki paikat on todella kipeät tuolta välösestä. repeymiä tuli jonku verran ja tikithän siellä on..vessassa käynti yhtä piinaa :/ pitää aina miettiä et uskaltaiskoha mennä pissalle ;) mut pikku hiljaaha se helpottaa..
semmosia tänne suunnalle.. imetys alakaa pikku hiljaa sujua että ei korvikkeita tarvita. vauva on vaan pikkase liianki hermo heikko jos ei löydä tissille heti ni itkuha sieltä tulee joka ei iha heti lopukkaa, saa kunnolla yrittää lepyttää sitä. mutta nii tässä pikaset kuulumiset täältä suunnalta.
nyt loppu tekemisen puute, hyvä et kerkee tehdä kotityöt saatikka tänne koneelle astua. mutta mukavaa tää vauva kanssa eläminen on ku alakaa pikku hiljaa oppia siihe..
VOimia teille joilla masu vielä on! se on joskus liianki rankkaa se loppu odotus.. itselläni ainaki oli. mutta onneksi ei menny yliajalle olisin varmaan räjähtäny! ;)
hyvät syksyn jatkot!

Joo, vessassa käynti tikattuna ei ollut kovin hääviä, kun aina kirveli. Keksin sitten bidee-suihkulla suihkuttaa vettä samalla niin eipä kirvellyt yhtään eikä vessa reissut jännittäneet. Pakko oli kuitenkin juoda reilusti että maitoa riitti.

Tänään olen taas niitä M-kokoisia kestovaippoja ommellut valmiiksi. Vielä puuttuu kuminauhat jalanteistä ja selkäpuolelta, muuten valmiit. Neliöliinaa ajattelin alkaa väsäämään seuraavaksi. Pitäisi käydä katselemassa sopivia kankaita.

Olin muuten tosi helpottunut, kun äitiysraha päätös tuli eilen postissa. Olivat tehneet päätöksen alle viikossa. Nyt osaa taas paremmin suunnitella tulevaisuutta ja taloutta!

Vauvoja syntyy vaan lisää, ihanalta kuulostaa iita87 vauva-arki myös [:)] Ja pp09 synnytyksen käynnistyminen kuulostaa lupaavalta, voimia sinnekin! Tällä palstalla tutut mammat vaan vähenee...

Lämpöiset onnittelut iita87!

Ja voimia pp09:lle. Kuulostaa tositoimilta. Toivottavasti kakki menee hyvin, ja miksei menisi [:)]

Onneksi olkoon kovasti iita87 [:)]
pp09 tsemppiä ja voimia[:)]

Ai ai ai ihan tulee vieroitusoireita, kun poika ominut koneen ja mä en ole päässyt ollenkaan kurkkimaan teidän juttuja. Tai no eilen pikaisesti vain kävin kurkkimassa.
Tänään kävin kurkkimassa tuolla vauvautuneidenkin puolella ja kuullosti niin kivalle niidenkin jutut.

Mulla viime yö meni taas horroksessa ja valveilla kun alkoi taas supistella, mutta ei mitään lähdön tarvetta vielä ole mihinkään. Aamulla olivat jo loppuneet.

Taidan kai sitten ainaskii vilkaista niitä pienempiä pukuja kaupasta, kun kyllä tuo ä-pakkauksen puku on niin iso jos sen suoraan sairaalassakin päälle laittaa, katoaa pieni ihminen kokonaan sinne. (hassua kun se ajatus on niin utopistinen vieläkin)

Mulla on jalkoihin tullut ihottumaa, mutta en tiedä johtuuko kuivuudesta ja yhdestä pussilakanasta vai mitä mahtaapi olla. Omituista. kädet on kyllä niin rutikuivat ja ei siinä paljon rasva ehdi imeytymään vessassa käyntien välissä.[&:]
Koirakin alkanut majailemaan pinnasängyn alla. Pitäisi ottaa kuva siitä "kaltereiden"takaa[:D] Ystäville en jaksa edes kauheasti soitella kun alkaa tulla kohta jo kysymyksiä että joko on syntynyt.
Ensi keskiviikkona on viimeinen sovittu tapaaminen siis ei neuvola juttuja, että jos nyt sinne vielä pääsisin. Mutta eihän sillekkään mitään voi jos en pääse. Niin että rivien välistä vois lukea että olisin valmis vaikka huomenna jo.

Mamat tällä puolella alkaa olemaan jo vähissä[:)]

Takaisin