Raskaus yli puolen välin

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JeRoSe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Riikka: Niinpäs vain olikin teillä ne ristiäiset tuolloin [:)] Suunnittelin kyllä tota samaa päivää, ko Maajolla on pojan ristiäiset, mutta papit oli kaikki jo "viety" - onhan se kuiten Pyhäinmiesten päivä tuolloin.

ü: En osaa neuvoa sua tossa tilanteessa, googleta asiaa, josko löytyis enempi tietoa.

Ai joo ja nyt mulla on sellanen fiilis, ettei oo yhtään ikävä vauvamasua, ko oon nyt parit kerrat käyny yksin lenkillä ja ootan pääseväni salille taas. Kroppa (melkein) omassa käytössäni, nii on ihanaa kieltämättä! [;)] Meillä on toi jäppinen aivan älytön syömään ja tällä viikolla onkin sitten 1 kk neuvola, nii saa tietää onko mun maito kermaa vaiko vaan rasvatonta maitoa...heh!
 
Mitä lämpimimmät onnittelut Ü:lle ja Annulille pikku kääröjen johdosta! Ne on varmaan tosi suloisia!
 
Täällä sitä edelleen odotellaan. Tänään tuli postissa äippäpolille kutsu siihen paljon puhuttuun yliaikaiskontrolliin. Vasta tasan 42 viikolle! Ihmettelin sitä kyllä kovasti, kun sillonhan ois jo ajankohtasta pohtii sitä käynnistystä. Lisäks siinä luki, et kyseessä on ns. opiskeluaika, eli paikalla on alan opiskelijoita, ja jos ei tämmöstä haluu, nii pitää sit vaihtaa aikaa puhelimitse.
 
Mulla oli neuvola-aikakin tänään, ja siellä tosta äippäpoliasiasta kyselin. Paikalla oli eri täti, mut ihan pätevän oloinen semmoinen. Se sit totes, et jos kovasti on sairaalalla ruuhkaa, niin eivät sen takii hyväkuntoisia äitejä tarkasta ennen kuin ihan viime tipassa. Oli siis vähän eri "tiedot" kuin mun normi tädillä. Käyn sit aika taajaan neuvolassa tarkastuksissa, niin seuraavat siellä pikkukaverin sydänääniä ja mun omaa olotilaa. Seuraava aika tuli perjantaille.
 
Opiskelijoista: Ajatus siitä, et ylimääräsiä naamoja tuijottaa mua, kun makaan siinä jalat leväällään ja kokeilevat sit vuoronperään onko kohdunsuu auennu jne jne, niin ei jotenki iske. Vähän liian henk.koht. asia, jonka haluun mahdollisimman pitkälle vaan rauhottaa, joten aattelin sit et soitan ja yritän aikaistaa sitä aikaa, ja samalla otan semmosen "ei-opiskelija-ajan". Ei se aikaistunu kun yhdellä päivällä (sillon ois siis 41+6), mut pääsinpä niistä ylimääräsistä tuijottajista eroon. Anteeks nyt tää asenne, ymmärrän hyvin, et jossain vaiheessahan niidenkin on asiat opittava, mut tälle mammalle nyt ei vaan osunu kohdilleen. Ja voihan olla, et en ees tarvii koko kontrolliaikaa. Pientä toiveajattelua, jos huomaatte [;)]
 
Että näin täällä. Anteeksi vuodatukseni.
 
Tuosta evästys-asiasta vielä. Mä aattelin ottaa mukaan pillimehuja ja sit mulla on pakattuna pähkinä-rusina sekotusta vähän. Jos ehdin, niin nappaan puutarhasta vielä muutaman omenan mukaan. Mulla ei oo harmainta haisua, saako meidän sairaalalla jotai purtavaa vai ei, mut onpahan sit ainakin jotain mukana.
 
Jees, jatkamme odotusta. Mulle ei siis käynnistystä ois tiedossa kun aikasintaan ens viikon lopulla, joten ei muuta kuin rapputreenit ja jumppapallon heilutukset kehiin.
 
Voimia mamaset!
 
Ü ja Annuli: Molemmille tuhannesti onnea pienistä kääröistä!!!

Riikka33 ja JeRoSe: Ristiäisistä ja nimiäisistä paljon keskustelua myös vauva.info foorumissa. Ihania ideoita kuvien kanssa kutsukortteihin ja kakkuihin ja muuhun tarjoiluun!!!

Tirpu: Mulla oli esikoisen kanssa neuvolalääkärissä mukana opiskelija. Ei mua sinänsä ahdistanut kun oli vaan yksi, mut jos niitä olisi useampi niin olisi mustakin häiritsevää. Opiskelija säikähti, kun sisätutkimuksen jälkeen tutkimuspöydälle tulvahti verta. Tais säikähtää lääkärikin, oli nimittäin jo synnytys tällöin käynnissä ja tais tökätä instrumenteillaan pehmeään kohdunsuuhun! Sairaalassa kohdunsuun aukeamista kävi kokeilemassa useasti opiskelija, mitta kun ei muuttunut mihinkään (4cm koko ajan) tuli ihan kätilö varmistamaan. Oli ollut supistus samaan aikaan ja kätilö saikin mitaksi 6cm.

Sairaalalaukun olen tosiaan jo pakannut, ja siellä on todellakin huulirasvaa mukana!!! Nytkin huulet koko ajan turpeina ja halkeilevat kuivuudesta! Nuo pillimehut oli hyvä idea, täytyypä muistaa ostaa mukaan. Ekalla kerralla kyllä sain sairaalastakin mehua synnytyksen aikana.

Meillä on täällä kotona huikea ampiasongelma! Toissa päivänä niitä oli 8 sisällä ja eilen 3, tänään ollaan tavattu 2 yksilöä! Ei mitään tietoa mistä tulevat meille sisään kun ei pidetä ovia eikä ikkunoita auki. Netistä luin, että voivat syödä itsensä vaikka kyproc-levystä läpi!!! Ja mä pelkään amppareita ihan kamalasti [:o] Kiinteistönhuollosta kävi pari miestä suihkuttamassa myrkkyä, mutta eipä tuo paljon tainnut auttaa, koska pesä on talon rakenteissa kerrosten välissä. Mönkivät lankun välistä sisään eikä voi tietää kuinka syvällä pesä on. Kyllähän ne työläiset pakkasten tultua kuolevat, mutta kuningatar jää pesään ja olisihan tuo ensi kesän kannalta järkevää saada hävitetyksi nyt, ettei sitten vauvaa ja muita meidän lapsia enää kiusaa. Lupasivat tulla vielä suihkuttamaan lisää myrkkyä. On se varmaan vaarallista raskaana olevalle jos sais monta pistosta ja ovat näin syksyn ja kylmän tultua muutenkin agressiivisempia kuin kesällä. Jospa tää tästä [&o]

Tänään on muuten turvottanut extra paljon, en kertaakaan ole ollut näin turvoksissa. Taisi olla eilisen sipsin syömisen syytä. Olen kuitenkin koittanut juoda tänään tosi paljon, mutta kädet vaan puutuu eikä meinaa saada käsiä nyrkkiin. Ei varmaan ole mitään toksemian oireita, kun ei päätäkään särje ja koko raskauaikana ei ole ollut proteiinia pissassa. Liikuntaakin vois toki harrastaa enemmän, mutta kun heti alkaa supistella ja sukkapuikko-efekti ilmaantuu välittömästi kun lähtee liikeelle. Se ilmaantuu jo pelkästään kun nousee istualta seisaalle! No, ei tätäkään loputtomasti kestä. Kyllä mä olen pikku hiljaa alkanut haaveilemaan että sais kropan taas takaisin itselleen, mutta aijon kyllä nauttia raskaana olemisesta viimeiseen asti. On tää ollut niin ihanan herkkää aikaa [:)]
 
Heipskukkuu!

Olin tänään niin ylpeä itsestäni kun jaksoin kävellä lääkäriin ja takaisin ja tunti siinä meni rauhallisesti taapertaessa.
No ylpeys katosi äkkiä kun äitee käväsi taas ennen kuin lähettiin nimppari kahveelle ja se jaksaa aina motkottaa kun en ollut saanut mitään aikaiseksi sitten sunnuntain ja silloinkin se juuri loppui innostus siihen kun se keskeytti hommat ja sitten väsähti.[:@]

Mä olen synnyttänyt kummatkin lapset kesäaikaan jolloin ei sairaalassa ole opiskelijoita, mutta jos nyt on niin kyllä mä kieltäydyn heti. Olen ollut nielurisojen takia koe kaniinina ja ihmeteltiin välillä miksi korvasta tulee vähän verta kun sinne yksinkertaisesti kurkittiin vääränkokoisilla värkeillä![:@] Että mun synnytyksestä ne ei ikävä kyllä nyt viisastu. Sorry jos kantani kuullostaa liian jyrkälle. Liian intiimitapahtuma yleisölle.

Ai tänään havahduin tuosta miehen siskojen tulevasta visiitistä ja totuus taas iski kun ne ovat ruotsinkielisiä. Toki puhuvat suomea mutta välillä se on sekamelskaa kun keskenään ruotsia ja mulle suomeksi. Osaan kyllä ruotsia (ruosteessa) mutta jostain syystä mies haluaa että mä puhun suomea.
Ja tänään hän ilmoitti kivasti että oli ajatellut siskojen kyläilevän mun luona ettei hänellä, niin hän säästyisi siivoamiselta[:-] (tanskandoggi kun kuolaa ja likastaa aikalailla) Just Just[:-]

Jaahas huomenna jos sitten jaksais mennä taas verikokeisiin tarkistuttamaan kilpirauhasarvot, mutta samalla olisi syy käydä myös katselemassa kun alkaa Hullut päivät Stokkalla.[:D] Jos käväsis kattelemassa olisko mitään kivoja vauvan lakanoita tai muita sellasia vaikka "hullujen päivien hinnoilla"
Äitee oli niin kiinnostunut kun on laite joka kiinteyttää kaulan ja leuan helttoja, mutta pyörsi sanansa ja haukkui koko keksinnön vaikka tiedän että käy kuitenkin katsastamassa laitteen[:D]

Anteeks etukäteen, mutta kauheet nämä "munkit" ja tuleekohan niistä jumalattomat nahkarukkaset kun saa heittää olan ylitse suihkussa ja hinkata alaosan sienellä siis aikanaan kun maidon tulokin loppuu.[&o]
Kyllä iltasin/öisin ajatukset laukkaa!!!

Juu tuo pillimehu on ihan kätevä ajatus mukaan synnärille ja luultavasti ainut mitä edes siinä vaiheessa kerkee tai edes haluttaa mitään syötävää sen enempää.
Ww tsemppiä ja lycka till ampiaisten kanssa kun musta jo kärpsetkin on rasittavia otuksia.

Vauvan tuoksuista päivää niille joilla on jo käärö ja me muut voidaan helliä masua muuten vain.[:)]
 
WhiteWife kävin katsomassa antamaasi sivua, ihania juttuja oli!! [:)]

ü http://imetystukilista.net/sivut/index.php , olisko tosta mitään apua... [:)]

Opiskelijoista sen verran, että kun olin synnyttämässä ensimmäistä lastani(kohta 13 vuotta sitten) oli mukana opiskelijoita... kysyttiin kyllä lupa. He olivat ihan huippumahtavia ja tukivat niin hienosti mua, että olin tosi iloinen heidän ollessaan siellä. Halusin vain tuoda positiivisenkin komeuksen esille. [:)]

Imetyksen alku VOI olla hankalaa, mutta siitäkin selviää. Ensipäiviin kannattaa valmistautua - ainakin henkisesti. Kopion tuon tekstin edellä mainitulta sivustolta ja allekirjoitan kyllä tekstin. En voi sanoa vielä kolmannenkaan kohdalla, että imetys olisi lähtenyt mutkattomasti käyntiin.

Siitä kannattaa jo etukäteen keskustella miehen kanssa, nimittäin mieskin voi osallistua siihen.... antamalla äidille täyden tuen imetykseen. Jos on jo ennestään lapsia, isä hoitaa askareet heidän kanssaan, pitää kodin pystyssä ja "ruokkii" äidin. [:D] imetys vie aikaa ja vaatii rauhallisen ympäristön, ilman stressiä. Itselläni vieläkin meinaa pinna kiristyä, jos isommat lapset juuri imetyksen alkaessa jotain nahistelee tai häiläävät, kun vauva nappaa ensi imun... tekee vieläkin niin kipeetä, jotta.

Mutta jos imetys tuo vaan itkua ja hampaiden kiristyksiä,(vaikkei alkumetreillä kannata luovuttaa) kannattaa harkita pulloa. Sillä hyvinvoiva äiti on kuitenkin äidinmaitoa tärkeämpää. Tarkoitukseni ei ole tyrkyttää omia mielipiteitäni ja neuvojani, vaan tuoda sellaiset asiat esille mitä olen itse kokenut. [:)]

Imetys on kuitenkin onnistuessaan ihana juttu, sitä tulee ikävä kun se loppuu, vaikkei sitäkään uskoisi alussa. [:)]

Jaksamisia kaikille!! [:)]
 
Tervehdys täältä syysmyrskyn keskeltä! Kamala tuuli ja sade, sähkötkin olivat hetken aikaa poikki.

Tänään kävin neuvolassa ja neuvolatäti soitti mulle yliaikaiskontrolliajan.. joka on Sunnuntaina! ihmettelin että tekevät
viikonloppuisinkin.. mutta siis sunnuntaina katsovat vauvan voinnin, istukan toiminnan ja lapsiveden määrän.. päättävät sitten
käynnistävätkö sunnuntaina vai alkuviikosta.. keskiviikkona on ihan maximi päivä, jolloin käynnistys viimeistään tehdään![:)]
joten ensi viikon lopulla viimeistään on oma vauva kainalossa, ihanaa[:D]
Neuvolantäti kyllä sanoi, että yhden käden sormilla on laskettavissa ne, jotka yliaikaiskontrollia ovat tarvinneet, usein kuulema kun se aika on varattu, niin vauva tuleekin ennen sitä. Minä kyllä luulen, että minä siellä sunnuntaina istun odottelemassa.. jotenkin tuntuu, että ei se käynnisty ennen sitä.. mutta onhan tässä vielä päiviä.. eikä sitä koskaan tiedä[;)]

Karvinen: Komppaan kyllä tuota miehesi kommenttia, että tanskandoggi saa ihan vaan olemalla sotkettua melko paljon[:D]
meillä sellainen makoilee juuri selällään jalat kohti kattoa tuossa vieressä[:D] saati sitten kun se innostuu, kun
tulee vieraita.. se kun tuntuu rakastavan lähes kaikkia ihmisiä, sitten on matot rullalla ja kuolaa kaikkien vaatteissa
häntä on kuin piiska ja sellaiset tahmatassut että ainakin kivilattiaan jää "kivoja" tassuttelujälkiä, vaikka olisi
puhtaatkin tassut. Kaiken muun lisäksi meillä ainakin nyt karvanlähtöaika. Mutta tekosyynähän sitä tietenkin on
ovela käyttää.. [:D] Itse on koira valittu, enkä minä ainakaan valita.. on se sen verran hauska kaveri kuitenkin.


Täällä kovasti ollut juttua opiskelijoista. Neuvolassa on ollut mun neuvolatädillä pari opiskelijaa, nyt mun raskauden aikana..
Mun mielestä se riippuu ihan opiskelijasta, tykkäänkö vai en.. Jotkut opiskelijat ovat tosi ujoja ja jotenkin todella epävarmoja
silloin ei herätä kovin paljon luottamusta, eikä oikein innosta. Toisinaan taas opiskelijat ovat todella mukavia ja reippaita,
ammattitaitoisen oloisia, silloin mua ei ainakaan häiritse yhtään. Tietysti tuo synnytys on ihan eri asia, kuin neuvolakäynnit
että en itsekään välttämättä kovin montaa ylimääräistä silmäparia siihen halua. Mutta toisaalta eihän opiskelijatkaan ilman
käytännön harjoitteluja opi kaikkea oleellista.. kaikkihan me joskus ollaan oltu harjoitteluissa oman ammattimme osalta..
mutta tuskin kieltäisin esim. yhden opiskelijan läsnäoloa mikäli opiskelija olisi sellainen reipas ja mukava.

mutta täytyy tästä kai mennä pesemään vähän pyykkejä sun muuta.
Voimia mammat![:D]
 
Se olis tasan kuukausi täynnä ja kaikki hyvin pojalla. [:)] Painoa oli 3425g ja pituutta 49cm. Eli paino viime viikon maanantaista tullut 335g, taitaa aika hyvin tulla itseltäkin maitoa, kun pullottelu on vähentynyt ja silti painoa tulee hurjasti. [:)]

Ette voi uskoa miten iloinen olen, kun en vielä reilu kolme viikkoa sitten uskonut edes saavan lastani kotiin..

Kaikille ihanaa päivää! Sateesta huolimatta oli aika ihanaa olla ulkona!!  [:)]
 
Moikka!
 
Riikka: Tosi hienoo lukea noin iloisia ja positiivisia viestejä! Upeeta, että teidän pikkusella on kaikki lähteny hankalasta alusta huolimatta hyvin liikkeelle! Siinä kun sitä ihailee ja suukottelee, niin uskoisin, et ei enää tunnu ikävältä, kun ei oo sitä isoo mahaa, joka ois kuitenkin vaan tiellä [:)] Ei muuta kuin herkuttele jotain hyvää pojan kk-päivän kunniaks.
 
Täytyy vielä sananen tuohon opiskelija-juttuun sanoa: Mullakin on normi neuvolakäynneillä ollu yks opiskelija mukana useamman kerran, se on tehny sydänäänimittauksia ja muita ja kaikki menny ok. Eikä tosiaan oo häirinny yhtään. Mut kyllä mä koen, et toi sisätutkimuksen teko tai synnytys on kuitenkin astetta yksityisempiä juttuja jotenkin. Ja varsinkin, jos niit tyyppejä on useita, niin...
 
Mut se siitä. Kaikki varmaan kokee ton ihan omalla tavallaan, eikä mitään voi sanoo vääräks tai oikeeks.
 
Ei oo vielä rapputreenit auttanu. Eikä jumppapallo. Ainoo, mitä oon saanu aikaseks, on et jalat ja alaselkä on väsyny ja niitä juilii välillä aika ilkeesti. (tää tullu siis rapuissa, ei pallon päällä [;)])
 
Ihana toi karvisen munkki-kommentti. Naureskelin täällä itsekseni, kun sain ton mielikuvan päähäni siitä sienellä pesusta [:D]
 
Onpas taas sinne tänne poukkoileva viesti. Pitänee täälläkin alkaa pyykin pesuun, joten
Heippa mammat!
 
Jännä juttu, ko sitä aina avaa tän pinon eikä vielä vauvapinoa tällä palstalla - tää on vissiin niin tuttu ja turvallinen [:D]

Ite oon antanu opiskelijan olla mukana neuvolassa tai ä-polilla, koska ite aattelen sen silleen, että jokaisenhan meän on alotettava hommien/töiden tekeminen ihan ruohonjuuritasolla ja mistä muualta opiskelijat sais kokemusta, ellei just harjottelemalla. Itekkin oon aikoinaan ollu opiskelija ja pitänyt opetella uusia asioita eli mun puolesta opiskelijat saa vapaasti mittailla/testata mua, koska osaan asettua heän asemaansa [:D] Synnytyksessäni oli kätilöopiskelija matkassa ja hän oli suureksi avuksi - otti valokuvia vauvasta mun kamerallani sekä luurillani, että sain sitten miehelle lähettää kotiin kuvan tuoreimmasta perheenjäsenestä. Ja jos on jotain sellasta, jonka koen "liian" omana juttuna, nii sitten sanon siitä, tosin vielä ei oo vastaan sitä tullut. Varmasti ei sanoisin heti, jos heitä ois jonossa oottamassa useampi yksilö, heh! Johtuiskohan tuo sitten siitä, että oon aika avoin ihminen ja tulen hyvin ihmisten kans juttuun...mutta jokainen tavallaan [:)]

WW: Kyllä oli muuten ampiaisia harvinaisen paljon nyt kesällä. Meilläkin ne oli ihan riesaksi asti ja varsinkin, ko olivat tehneet välikatollemme pesän, nii niitähän sitten riitti. Nyt ovat onneksi hävinneet, kun on lumi jo maassa. Vaan eipä ollu kauan aikaa, ko olivat syksykohmeessa ja silloin olivat aivan hulluja. Meän silloista nuorimmaista pisti yks, vaikka oli vaunuissaan verkon takana - hirvee itku ja huuto, etusormi turposi kolminkertaiseksi. Miestä pisti yhtenä kesäpäivänä kaks ampiaista, siihen ensiavuksi annoin ensin allergialääkkeen ja sitten etikalla pyyhkin pistokohan.

Riikka: Onnittelut teän 1 kk:lle. Todella hyvin on poikanne saanut painoa [:)] Ja kyllä mullakin joskus ottaa niin makiasti rinnanpäästä, ko tolla meän pojalla on melkonen imuteho, onkohan Wettexille sukua [;)]

Lellu: Ottaakohan sut sunnuntaina sisälle sen takia, että tarkkailevat sua sen päivän ja mittailevat käyriä ja sitten maanantaina heti aamusta alkavat käynnisteleen..?!

Meillä on jäbällä tänään nukkumispäivä, eilen olikin hereillä melkein koko ajan. Ja on se niin ihanaa kattoa toisen ilmeitä, ko hän nukkuu - ne muuttuvat niin hetkessä. Yks päivä ihan hekotti unissaan ja ääneen.
 
Heipskukkuu!

Täällä taas yökukku! Mulla on tosi "epäterveellinen" tämä päivärytmi tällä hetkellä, juu.
No mutta enhän mä mihinkään kaupugille ja hulluille päiville jaksanut mennä kun täällä oli yöllä hirveä myrsky ja vettä piiskasi niin kovaa ikkunapelteihin, että ei mun nukkumisesta tullut yhtään mitään. Oikein rummutusta[:@] niin nukuin sitten vasta aamupäivällä ja päivällä.

Lellu tiukille menee sulla, mutta vielä on päiviä jäljellä vähän jos lähtö tulis ennen sitä. Täällä onkin nyt merkillisesti kun ei yhtään ns. oppikirja synnytystä ole ollut. Ja niin moni on jo reippaasti yliajalla. Tsemppiä teille!
Itsellä oli yöllä jossain horroksessa ihme tuntemuksia, että yksi kovempi supistus olisi ollut, mutta tais olla unta/kuvittelua ja jotenkin niin pakottava tunne alapäässä.

Juu nyt perjantaina menen sitten auttelemaan vähän siivoamisessa, että koiran kuolat, ym. saadaan veks.
Kyllä mä tykkään ihan hirveesti siitä dogista vaikka ennenkuin muutin niin meni jo hermot sen raipan/hännän kanssa kun se ravistellessaan itseään heilauttaa sen niin se sattuu. Ja olenkin maininnut että siksi lapsen isän kanssa asutaan erillään vielä kun tuo dogi ei enää sopeudu (9v.) niin suureen muutokseen.
Vihdoin pääsen pe sitä "kiusaamaan". Se on Väinö vanha lehmä, kun on mustavalko laikullinen lehmän värinen. Kuolaa ja raivostuttaa karvoillaan mutta aivan ihana ja niin kiva kiusata. Paitsi jääräpää vie sängystä yli puolet niin nukun ennemmin sohvalla. Sellaista koiranelämää oli se. Ja jos ei ole tilaa tai muuten vaan niin istuu syliin.[:D]

Opiskelijoista vielä niin mähän istuin koe kaniinina edessä kun koko sali mua silloin tuijotti ja synnytyksessä tulee juuri mieleen sellainen porukka niitä kun vahtaavat sun alapäätä.[X(]

No jos huomenna sitten pääsis Hulluille päiville asti.[;)] Tai siis tänään. Katsotaan miten käy.

Poikakin tuossa uteliaana tutki mun rintapumppua ja miten se toimii[:D] On se kiva että positiivisesti ovat tässä mukana.

Kyllä tekis hyvää sellainen "lopun ajan" ultra. Vähän koko arviota ja muuta informaatiota sais.

Piirakan taas tein yhessä tytön kanssa, mutta en ole vielä maistellut sitä. Arvostellaan sitten myöhemmin. Eli kiitoksia ohjeesta ww.[:)]

Kyllä nyt kun salkkareissakin näytettiin sitä poikavauvaa niin alkaa tulla itselläkin jo hätä ja kärsimättömyys iskeä, tahtoo nähdä tämän pötkäleen jo kohta.
 
Huomenia!

JeRoSe : En tosiaan tiedä ottavatko mua vielä sunnuntaina kokonaan sisälle, vai tutkivatko vain istukan ja lapsiveden ym. Sunnuntaisin kuitenkin vähemmän porukkaa töissä, varoitteli jo että on vain yksi lääkäri paikalla.. että jos on
hässäkkää, niin pitää varautua odottelemaan.. klo 12 on aika, joten saattaa mennä aikalailla koko päivä.. toivoisin kyllä että
tekisivät sen päätöksen, että alkaisivat käynnistellä.. Neuvolassa sanoivat että viimeistään keskiviikkona, mutta ei millään jaksaisi odotella enää sinne asti. Alkaa kyllä olemaan lantio ja alapää niin kipeinä että.. [:@]

Karvinen Saas nähdä miten meillä tuo koiruus tottuu, se on kolmevuotias jässikkä, väriltään "sininen" eli sellainen tummanharmaa. Rakastaa lapsia yli kaiken,
siskon poikakin kun on käymässä niin vahtii jatkuvasti mitä poika touhuaa ja haluaisi jatkuvasti olla nuolemassa hiuksia ja kasvoja.. toisella raukka mitään mahdollisuutta estellä, kun on samalla korkeudella kuin koira[:D]
Meillä ei onneksi kyllä nuku sängyssä, on ihan oma patjansa sitä varten. Mutta sohvalla meidän välissä kyllä istuu katselemassa telkkaria.. heittää pyllyn ja takajalat sohvalle ja etujalat on maassa[:D] Vesikupista ei tykkää juoda, ainoastaan kun on yksin niin juo kupista.. muuten menee hanan luokse ilmoittaakseen olevansa janoinen ja juo siis suoraan vessan hanasta[:D]
On kyllä varmasti innoissaan vauvasta, kun on jo innoissaan pelkästään vauvanvaatteista.. mutta toivottavasti ei liian innokas ole. Eikä toivottavasti ala liikaa vahtia, niin että ei päästä vieraita lähellä. Toisaalta on myös niin huomionkipeä, että voi vaatia oman huomionsa aika ahnaasti.

ÄÄÄÄÄÄÄ... että tekisi mieli välillä vetästä oikein kunnon itkupotkuraivarit, kun ei jaksaisi enää tätä odottelua.. ja alkaa käydä
aika tylsäksi.. Sitten kun kaikki kaverit ja sukulaiset odottavat innoissaan milloin se viesti tai soitto tulee, niin aina kun soitat muuten vain jollekin niin vastataan salamana ja odotetaan että joko nyt? Hyväähän he tarkoittavat ja kiva että ovat innoissaan myös, mutta kun itsekin sitä niiiiiiiiin paljon odottaa niin kaikki kyselyt alkaa välillä vähän ärsyttää.

tänään onneksi vähän aurinkoisempi päivä kuin eilen, vaikkakin tuulinen ja kylmä.
jaksamista kaikille[;)]
 
Ihanan aurinkoista syyspäivää!
 
Ennen mitään muita turinoita täytyy oikein ääneen ihmetellä, et missä on Anukka? Haiskahtaa vauvanhakureissulta! Toivottavasti pian kuullaan sieltä uutiset.
 
Omaa napaa: Mua alko oikeesti huolestuttaan toi, et ne ei varmista multa käärön tilannetta ultralla, eikä istukkaa, eikä mitään ennen kuin just ennen 42 viikkoa. Riittääkö se liikkeiden seuranta sit muka oikeesti todentaan, et kaikki on hyvin? Mitäs jos ne totee sit ens tiistaina, et istukka on ihan kalkkeutunu, eikä toimi enää, ja sit kauheella kiireellä johonki sektioon [&o]. Mä jo suunnittelin, et soitan äippäpolille ja sanon vaikka, et en tunne kunnolla liikkeitä. Ottaiskohan ne mut sit tarkastukseen?
 
Onkohan nää nyt niitä "asiaan kuuluvia" paniikki-juttuja, kun päivät vaan vierii, eikä mitään tapahdu.
 
Kävin tossa pikku kävelyllä, ja kohta meen ravaan meidän portaisiin. Vaikka enhän mä mihinkään poppaskonsteihin kyllä usko, mut jotainhan tässä pitää kokeilla, et alkais tapahtuun.
 
Ja nyt, ennen kun mä masennan kaikki, niin lopetan.
Hyviä vointeja koko poppoolle!
 
Lellu sama täällä on että koira juo vain suoraan hanasta! Joskus aukasi itse hanan mutta kun tulikin kuumaa vettä niin ei enää.[:D] Kyllä ne on niin huomionkipeitä ja ottavat sen huomion itse jos ei joku tajua rapsuttaa.
Miehellä oli joskus kaksi keltainen ja tämä harlekiini (en tuntenut häntä silloin).Keltainen oli kuulemma vielä luonnekkaampi ja tämä on nimensä veroinen eli Väinö, vähän hölmö.

Nyt just lähössä kaupungille mutta enemmän laahaudun kuin innossani. Kai se on kävästävä niin saa asiat taas hoidettua.
 
Heipä hei,

meillä on terveydenhoitajan mukaan erittäin jäntevä, tyytyväisen oloinen ja reipas lapsi, jonka painokin on lähtenyt hyvin nousuun. Imetys ei vielä ota sujuakseen, mutta hamuaa kyllä tissille ja joskus jopa jaksaa jäädä hetkeksi, mutta ote ei oikein löydy. Joten minä pumppaan minkä kerkiän ja melkein täysin on onnistuttu omalla maidolla menemään. On se kummallista, kun ajattelin että jos imetys ei onnistu niin en stressaa siitä. Jossain vaiheessa huomasin, että siitä on tullut ihan pakkomielteisen tärkeää. Noh, nyt yritän vaan relata ja olla tyytyväinen, että tuo tytö vaikuttaa ihan onnelliselta ja rauhoittuu sylissä/iholla. Sitä kyllä pitää suositella, että ihokontaktia harrastaa aina kun voi. Meillä se ainkain rauhoittaa lasta ihan valtavasti ja saa sille imemisrefleksin käynnistymään. Synnärillä ne sanoi, että ensimmäiset viikot lasta voisi pitää iholla 24/7, koska se muistuttaa lämmöltään ja ääniltään kohdun tilaa. Se tuo lapselle turvaa ja käynnistää siinä vaistonvaraisia oppimismekanismeja. Meillä ainakin tissiraivarit ja turhautumiset väheni heti, kun lapsi saa vaan olla iholla ja tehdä asioita oman mielensä mukaan. Joten minä täällä menen melkein alasti päivät pitkät ja kun itse en sitä tee, mies tekee.

Mutta nyt täytyy taas mennä, kuuluu pientä ääntä tuolta takavasemmalta [:D] !!!
 
Tirpu Mullakin on kuitenkin viikot jo 41+5 tuolloin sunnuntaina kun menen sinne yliaikaiskontrolliin.. joten älä panikoi.
Luulenpa, että jos istukkasi toiminnassa olisi jotakin häikkää, niin siitä tulisi kyllä joitain merkkejä.. kuten pientä vuotoa tai
että vauva ei liikkuisi tai jotain kipuja. Toki jos sinua todenteolla vaivaa, kannattaa soittaa vaikka neuvolaan ja pyytää jos
pääsisit neuvolalääkärille ultraan ennen tuota yliaikaiskontrollia.Sanot että mieltäsi painaa. Mulle tehtiin ultraus silloin rv 40+3 , joka helpotti mun mieltä kun näki että kaikki oli kunnossa ja lapsivettä oli riittävästi+ istukka oli siistin näköinen.
Äläkä liikaa rasita itseäs, tulee vaan paikat kipeäksi[:D] Voimia odotukseen ja toivotaan että päästään pian kummatkin tositoimiin.
 
Hyvä, hyvä! Nyt on äitiyspäiväraha paperit kaikkineen liitteineen viimeinkin KELA:ssa. Ensimmäinen maksupäivä tulisi olla reilun parin viikon päästä, mutta epäilen etteivät kerkeä siiheksi. Näillä sairasloma tuloilla kun ei kamalasti "juhlita". Oletteko muuten hommanneet muutosverokorttia äitiyspäivärahaa varten? Muistaako/tietääkö kukaan paljonko maksaa nykyään tuo sairaala vuorokausi? Onko se jotain reilu 30€?

Käväisin tosiaan kaupungilla pitkästä aikaa ja kuinkas ollakaan, eksyin H&M:lle. Siellä oli joku välisesonki ale ja päädyin hypistelemään taas vauvojen vaatteita... Nyt pidin kuitenkin pintani, enkä ostanut mitään, noita vauvan vaatteita on meillä ihan riittävästi! Haluan sitten ostaa, kun tiedetään varmasti, että kumpi tuli.

Karvinen14: Joko maistoit piirakkaa? Itse ajattelin huomenna leipoa ihan perinteisesti pullaa pakkasen täyteen. Mies syö kuitenkin ne kaikki viikossa, on nimittäin aikamoinen pullapoika [:D]

Tässä toivottavasti pian jakautuisi kahdeksi itse kukin. Ihan kadena luin tota ü juttua [;)] Mäkin haluun vauvan iholle ja tissille, kiitos!!!
 
Heipskukkuu!

Maistoin piirakkaa tosin vielä ilman vaniljakastiketta ja oli hyvää, tosi kuohkea. Ja niin helppo tehdä.

ü tuo oli tosi hauska tuo iholla oleminen, mutta varmasti paikkaansa pitävä. Mulla vain on vastapäätä talo jonka makuuhuoneet on tännepäin[:D] Tosin en aio silti hankkia edes mitään kaihtimia.

Tänään on masussa ollut ja on nytkin tosi paljon myllerrystä, kun muuten on paljon sellaisia hiljaisempia päiviä. Jos vilpertti meni hulluista päivistä sekaisin tai sitten ylettömästä mässäämisestä.
Hulluilta päiviltä vaaville ostin vain bodyn jossa lukee 50% äiti ja 50% isi ja puhdistuspyyhkeitä.
Tuli siellä muutenkin taaperreltua ihmisvilinässä. Ajattelin jos olisi ollut tuttipulloja tai jotain.

Paljon on nyt sellaisia että vihlasee sieltä ja täältä ja öisin varsinkin paljon harjotus supistuksia, no oikeastaan kyllä paljon myös päivisin. Selkä väsyy ja peräpäätä pakottaa että lähipäivinä olen istunut tiheään vessassa. (mielenkiintoista[X(]) Sellaista normaalia[:-] Mutta näistä muutoksista ajattelin että ei varmaan yliajalle mene (no senhän näkee sitten).

Nyt nukkumaan kun kuitenkin herään aamuisin seittemältä. Että ihan vauva rytmissä nyt olisin jo valmiiksi, melkein.

Toivottavasti päivä on yhtä hieno kuin eilen. Nautiskellaan vielä ilman lunta.
 
Huomenia:)

Eilen illalla oli taas neuvola. Ei täti meinannut saada millään sydän ääniä kuulumaan, oli eri hoitaja kun yleensä.. En ottanut asiasta stressiä, kun neuvola aika oli klo 19:15 illalla, ja vauva oli potkinut kovastikin klo 18 paikkeilla. Saatiin kuitenkin lopuksi äänet kuuluviin, vauva meni aika hyvin piiloon[:D] Sf mitta oli jo 37cm!

Kyselin taas painoarvion perään, ja koska sydänääniä ei saatu ensin kuulumaan niin hoitaja tutki vauvaa aika perinpohjaisesti, osasi sitten antaa painoarvioksi n 3,8kg kun olisi LA.  Olisin tyytyväinen jos vaavi pysyisi alle 4 kilosena. Nähtävästi on kovasti hoitajasta kiinni suostuvatko antamaan mitään painoarvioita, ymmärrän kyllä ettei nuo tietenkään mitenkään hirveän luotettavia ole.

Minun alkoi tekemään mieli korvapuusteja, kun joku täällä puhui pullista, nam:) En ole vaan korvapuusteja hirveästi leiponut, niin joutuu kyllä ottamaan ohjeet esille, jos meinaa alkaa leipomaan. Nyt jos ottaisi itseään niskasta kiinni, ja jatkaisi hieman noita siivous hommia.. Yäk
 
Huomenta mammat!
 
Ei tarvinnu mun tehdä mitää "ite keksittyjä" oireita, kun alko eilen iltapäivästä vähän tapahtuun. Itse asiassa se osa musta, jonka en ikinä ois uskonu pettävän, niin petti, eli pää. Oon kyllä yleensä tervejärkinen ja aika tasainen luonne, mut nyt heitti yli oikein tosissaan. Jos ootte joskus pyörtyny, niin saatatte tunnistaa sen olon, mikä silloin on, kun ajatus juoksee ihan raivolla jossain käsittämättömissä asioissa. Todellisuuden ja sen "mielikuvitusmaailman" raja hämärty mulla ihan täysin, tuli väliin ikään kuin jotain muistikatkoksia, kun en tienny onko joku asia tapahtunu oikeesti vai siinä "pyörtyneessä" tilassa. Pelästyinkin tietty ihan hirveesti, joka ei ainakaan auttanu asiaa yhtään. Tohon päälle vielä kunnon paniikki, niin voitte kuvitella [:o].
 
Lähettiin sit äippäpolille, jossa tyypillisesti oli jotain lääkäreitä jääny sairauden vuoks pois, niin odoteltiin sit suht pitkään. Lopulta kun lääkäri tuli, niin hormoonejahan tuo veikkas syyks, ja siihen samaan oltiin jo miehenkin kans päädytty. No, tuloksena oli kuitenkin, et pienestä otettiin vähän käyrää, ja siellä kaikki ok. Lisäks se teki sisätutkimuksen ja ultran: Uskokaa tai älkää täällä ollaan 3 cm auki, paikat ihan pehmeinä ja 1,5 cm kanavaa jäljellä. Painoarvio 3400g. Sit se vähän tarkotuksella ronkki jotain enemmänkin, yritti saada hommaa käyntiin vielä lisää. Se sattu [:@]. Yöllä ei kuitenkaan vähän taajempia supistuksia lukuunottamatta tapahtunu sen enempää, joten täällä edelleen kotosalla ihmetellään. Toi ihme olotila meni sit illan mittaan pikku hiljaa ohi. Onneks! Se oli oikeesti ihan kauheeta, kun välillä putos kartalta ihan täysin.
 
Tänään mua tutkitaan taas, kun on neuvolakäynti iltapäivällä. (Jos se nyt on paikalla, kun viimeks niitten aikojen kans oli jotai sekoiluita)
 
Kaikkee sitä voi oikeesti ihmiselle tulla, huh huh. Täytyy oikeen ihmetellä.
 
Mutta: Me eletään täällä ukon kanssa toivossa, et josko nyt sit tulevan viikonlopun aikana päästäisiin eteenpäin tässä hommassa.
 
Anteeks tästä tais tulla kaikkien aikojen oma-napaisin kirjoitus, eli lopetan ajoissa.
 
Erikoisen paljon tsemppiä ja hyvää tuulta kaikille!
 
Takaisin
Top