Raskaus yli puolen välin

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JeRoSe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
huokaus, viime yö oli jotain ihan järkyttävän kamalaa. nukkunut siis nyt pitkään ja vieläkin ihan zombie olo. mies pörisi vieressä ja oli pakko vaihtaa sohvalle. aamuyöstä hereillä tunnin välein kun alamaha oli ihan kunnolla kipeä. asukki rymysi masussa ihan hervottomana ja tuntui että koko masu olisi ollut tulessa... odotin jo että josko tää jatkuu aamulla vielä niin sit kyllä lähen käymään synnärillä. mutta, kun aamulla sitten klo 10 jälkeen heräsin... ei enään mitään oiretta. että näin... onkohan nää niitä supistuksia sitten mulla? [:)]

sellanen piti kysyä että onko teillä tietoa/kokemusta yliaikasen raskauden liittyvistä tutkimuksista? siis tarkoitan että pitäisikö esim heti kun yli ajalla mennään tehdä lapsivesi tarkastuksia ja istukka tarkastuksia sun muuta? meillä neuvolassa tällä viikolla neuvolantäti (terkkari) vaan paineli ja sanoi että hyvin vettä siellä vielä on. eli siis käsikopelolla masun päältä vain... ensi viikolla ymmärsin että ultra kuitenkin sit tehdään kun ja jos vielä kasassa olen silloin ja käynnistystä meinaavat...

mutta päivän jatkoja kaikille, ulkona kaunis viileä keli, kai sitä pitäisi mennä haukkaamaan...
 
Anukka: Mä luulen että nuokin käytännöt vaihtelevat paikkakunnittain. Mut neuvolatäti laittoi ultraan lapsiveden määrää tarkistamaan nyt kun 40 viikkoa tuli täyteen, mutta kuuluuhan sydänääniä kuunnellassakin lapsiveden ääniä ja varmasti osaavat arvioida myös käsipelillä.. ja jos mitään syytä huoleen ei ole, sydänäänet hyvät ym. niin ei kannata stressta. Mullakin ens viikolle normaali neuvolakäynti, jos vielä yhtenä kappaleena ollaan..
Jos istukan toiminnassa jotakin olisi, niin käsittääkseni se tod.näk vaikuttaisi vauvan sydänääniin. Ja jos ensi viikolla pääset ultraan, niin varmistavat ne sitten.

Kaikille Tsemppiä ja jaksamista ja malttia jne.. [:D]
 
Lellu kiitos vinkeistäsi. [:)]
Maajo, meillä keskimmäisellä silmä oli jo kostea synnärillä ja alkoi kotona rähmimään, paheni vaan koko ajan. Lopputulos oli, että kyynelkanava oli tukossa ja se piti nukutuksessa sondeerata. Sitten helepotti! [:)]

Täällä vaan poika nukkuu... nyt olen jo uskaltanut enemmän jättää lisämaitoa pois, kun on kasvanut niin hyvin ja heräilee ihan itse sopivin väliajoin syömään. Jotenkin en vieläkään ihan täysin luota, että minulta tulee tarpeeksi maitoa ja neuvolassa sanoi kyllä ettei lisämaitoa kannata kokonaan pois jättää. Näillä mennään ja pääasiahan on, että poika saa masunsa täyteen ja kasvaa! [:)]

Mä olen tässä jo miettinyt, että JOS sattuisi vielä neljäs lapsi saavan alkunsa, niin kuulunkohan riskiryhmään, kun olen synnyttänyt ennenaikaisesti.... Pelkkä ajatuskin uudesta raskaudesta hirvittää, että pelkääköhän sitä plussasta asti mahdollista ennenaikaista synnytystä ja sitä, että toistuuko aiemmin tapahtunut uudestaan. Kun muutenkin raskaana ollessa on mitä ihmeellisimpiä pelkoja ja nyt on kuitenkin käynyt läpi sen, mitä on yleensä vain lukenut lehdistä ja sairaalasarjoissa nähnyt.

Jaksamisia ja voimia kaikille, nauttikaa ihanasta auringonpaisteesta!! [:)]
 
Terveeks!
 
Onpas tekstiä pukannu taasen. Hyvä niin [:)]
 
Kotiuduin juuri neuvolasta ja kaikki oli edelleen ok. sf-mitta pysyny ennallaan, painoa tullu pikkusen vielä lisää. Sydänäänet oli vahvat ja hyvällä tahdilla. Tieto lähti samalla synnytyssairaalaan, et la on ylittyny, ja mulle pitäis tulla postissa heti alkuviikosta kutsu sinne äippäpolille, ajan saan todennäköisesti johonkin ke-pe välille. Sain vielä yhden neuvola-ajankin ens tiistaille, kun neuvolassa oltiin sitä mieltä, et ois hyvä noita sydänääniä tarkkailla vähän tiiviimmin tässä loppuraskaudessa. Taas jännätään sitä, et ehdinkö noita aikoja käyttää vai tuleeko pikkuinen maailmaan jo aiemmin.
 
Yllättävän rauhallisin mielin oon kyllä ollu. Aattelin, et saattais olla tässä vaiheessa jo vähän ärtsynäkin tästä odottelusta, mut tosiaan ihan ok olo. Ehkä se helpottaa, et olo ei oo mitenkään kauheen turvonnu tai kolottele koko aikaa jostain. Ainoo ärsyttävä juttu on, et ei voi sopii kauheesti mitää menoja, kun ei tiedä koska tulee startti kohti sairaalaa.
 
Hei, työmiehet tulee tuolta nyt syömään, joten täytyy mennä passaamaan.
Palaillaan
 
 
 
Maajo: Ohos, kylläpäs alko vikkelään noi sun menkkasi [:-] Ja meillä ainakin nlassa suositellaan ensin kokeilemaan rähmivän silmän pyyhkimistä keitetyllä vedellä, koska pienelle vauvalle ei mielellään myönnetä lääkkeellisiä silmätippoja. Tääkin on varmaan niin neuvolakohtaista. Siis painaako teän vauva nyt 4,5 kiloa eikä että painoa ois sen verran jo tullut - piti vallan kolmeen kertaan lukea, että tajusinhan oikein tuon [:D]

Meillä oli tässä viime keväänä/alkukesästä kylässä toi rotavirus, joka iski myös minuun. Päivän podin sitä ja silloinen nuorimmainen kärsi siitä päivän ajan tai yöllähän se oksentaminen alkoi ja loppu sitten aamulla. Ripulia kesti jonkin aikaa. Vanhemmalla tytöllä oli viikon verran ripulilla, mutta onneksi kuitenkin söi ja joi hyvin, niin ei tarttenut mitään sairaalahoitoa.

Riikka: Suolaisia naposteltavia lapsille esmes lihapullat, mininakit - paljon myös menee nätisti viipaloituja vihanneksia, joita kastetaan dippiin - porkkana, kurkku, paprika, jne...

Nyt kutsuhuuto käy....
 
Sen verran vielä tulin tarkentaan, kun Anukkakin sitä kyseli, et toi mun tuleva ens viikon äippäpoli-aika käsittää mun ymmärtääkseni just ultrauksen, lapsveden ja istukan kunnon tarkistuksen ja sit nää musta otettavat perusjutut.
 
Mulla tulis viikkoja oleen tuolloin joku 41-41+2. Ja jos kaikki tossa tutkimuksessa ok, ja kaveri vaan viihtyy sisätiloissa, niin sit annetaan olla sinne 42 kieppeille saakka. Mut niin kuin Lellu totes, saattaapa olla aikalailla paikkakuntakohtanen homma. Tietty, jos joku asia alkaa ihmetyttään, niin eiköhän ne tarkasta tilanteen, kunhan vaan soittaa ja kertoo mikä hätänä.
 
Näköjänsä noi kuitenkin vähän tarkemmin seuraa pienen sydänääniä nyt lasketun ajan jälkeen, kun sain ton neuvola-ajankin vielä ennen äippäpolikäyntiä.
 
Mut eihän sitä tosiaan tiedä, miten tää itsekullakin tässä etenee. Tiedä vaikka me kaikki jäljellä olevat odottajat oltais yhtäaikaa ähisemässä laitoksella [:)]
 
Tänään ois kiva päästä pitkästä aikaa saunotteleen. Täytyy siis ottaa suunta kohti mun vanhempien kämppää, kun meillä ei oo vielä uuden uutukaisessa saunassa lauteita eikä kiuasta. Vähän hankalaa toi löylyttely siellä.
 
Oikein hyvävointista viikonloppua neitoset! Koittakaahan levätä!
 
Riikka33: Lapsille mukavaa naposteltavaa olis just ne coktail- tikuissa olevat nakit, lihapullat, juustokuutiot, viinirypäleet ym. Sitten ne pienet juustosarvet joiden ohjeen laitoinkin tänne jo aikaisemmin, jotkut lapset tykkäävät ihan perinteisistä karjalanpiirakoista ja munavoista, voi tarjota sitten aikuisillekin samaa. Muistelen että esikoisen juhlissa oli aikuisille karjalanpiirakoita, munavoita ja salaattia. Tuohon vielä uunikuumat kotitekoiset lihapullat ja patonkia niin varmana riittää. Täytekakku ja keksiä/pullaa niin eiköhän näillä perinteisillä pärjää.

Luulen että meillä tarjotaan nimiäisissä kevätrullia, chilikastiketta dipiksi, patonkia, tuorejuustolevitteitä ja erilaisia salaatteja. Makeaksi varmaan juuri kakkua ja keksejä. Lapsille varmaan juuri noita coktailtikkuja lisäksi. Kakkuun ajattelin sisälle vanilja-mansikkahilloa(itse tehtyä) ja kermavaahtoon vielä mariannerouhetta. Tulee tosi raikas! Kun laittaa kakkupohja taikinaan kaakaota, näyttää valkoinen täyte kauniilta tummassa pohjassa. Ja maistuu varmasti lapsillekin. Meillä aina lapset synttäreiden alla nurisevat että: "Ethän laita sinne mitään hedelmiä... Onks täällä banaania, yäk!" ym. ym. Viimeksi kun tein tollasen kakun niin en meinannut itse saada palaakaan!!!

Mulla vauva on varmaan jo laskeutunut, kun juoksuttaa pissalla koko ajan, ei meinaa välillä vessaan ehtiä [;)] Tänään tuli muuten tuore Vauva-lehti, taidankin tästä lähteä ahmimaan parhaimmat jutut!
 
WhiteWife kiitos sullekin vinkeistä [:)] Täällä taas kurkkimassa uutisia siivouksen lomassa. [:)] Mies töissä ja isommat lapset ulkoilemassa. Pikainen moikkaus vain ja takaisin siivoilun pariin ennen kuin vauva heräilee nälissään. 
 
Heips!

Ei ole vielä tullut vauva uutisia lisää! Mä olen kyllä jo tippunut kärryiltä että kuka on vuorossa, kun on niin monta nyt jo siinä siinä.

Täällä olen saanut sotkua vain enemmän aikaiseksi vaikka pitäisi siivota ja edelleen osa tavaroista vailla paikkaa. No hätä.
Ikeaankin jäi vieläkin ostettavaa, mutta ei mitään olennaista mitä ilman ei pärjäisi. Esim. mobile sängyn päälle.
Mutta sain mä verhot ommeltua pojan huoneeseen ja pari omppupiirakkaa sentään tänään tehtyä. Silti jäi omppuja vielä vaikka kuinka paljon. Jos teiltä löytyy hyviä piirakan ohjeita niin olisi kivaa, ei välttämätöntä, mutta ei viitsi enempää tehdä samalla ohjeella.

Kauheaksi vain mennyt tämä närästys. Parina yönä heräilin sellaiseen kauheaan "happohyökkäykseen".

Kiitos muuten mielipiteiden vaihto vaipoista. Kun niitäkin on tullut valikoimia enemmän yli 10 vuodessa kun viimeksi oli niille tarvetta. Mutta kai sen sitten itse kokeilemalla löytää mieluisan merkin.

Illalla käväisin ulkona koiran kanssa ja oikein koiran ilmassa. Hyi. Piti kävellä nopsaan, mutta eihän se oikein kunnolla onnistu. Ja mun koirakin inhoaa märkää keliä. Kääntyy heti takaisin jos sataa. Poika väitti että kiikun puolelta toiselle kävellessä, mutta en tunnusta.
Kyllähän tuo masu tuossa edessä on juu ja välillä vähän tielläkin tai ei vaan yksinkertaisesti taivu.
Eilen värjäsin tytön hiuksia niin meinasi että vilpertti monotti sitä kun masu otti kiinni.
Että sellaista raskauden sietämätöntä keveyttä???[:-]

Kuuluisikohan maanantaina jo jotain uutisia???[:D]
 
huomenta päivää.

täällä rauhallista viikonloppua kotona vietetty. mieskin jäi kesälomalle perjantaina niin ollaan vaan röhnötetty kotona (kirjaimellisesti). eilen illalla melko reippaanlaisesti supisteli, mutta meni ohi ja sain nukuttua yllättävän hyvät unet. aamulla kun heräsin ja sohvalla istuskelin niin tuli semmonen lämmin volahdus housuun... eikä se nyt pissaakaan ollut, sitä ei pystynyt kontrolloimaan. kävin vessassa ja ihmettelin että ei tuo kyllä varmaan voi pelkkää valkovuotoa enään olla kun sitä oli melko reilusti. pitää vissiin nyt sitten seurata että tuleeko sitä samoissa määrin vai tiputteleeko vain. kannattaa vissiin kuitenkin soitella synnärille jos ei supistuksia kuulu, taijotain...

kyllä sitä niin urpoksi itsensä tuntee... oh hoh!
 
Anukka: Toivotaan että oli lapsivettä että pääset jo tosi toimiin!

Tässä olisi yksi piirakkaohje, on aika löysää eli marjat osittain uppoaa taikinaan:

2 munaa
2 dl sokeria
2 tl vaniljasokeria
1½ tl leivinjauhetta
100g-150g(1,5dl) sulatettua voita
1 dl maitoa
3 dl jauhoja

Sekoitetaan kevyesti (ei sähkövatkaimella) ainekset yhteen, voideltuun vuokaan, marjat/omput päälle ja 200c, 30 min. Tää on niin hyvää!!!

Täällä meillä päin on tullut ihan syksy [:(] Vettä sataa ja on kylmä. No, toisaalta tätä ajankohtaa on odotettu jo kauan, koska tuo LA lähestyy koko ajan!
 
Heips kaikille!
 
Täällä ollu kanssa aika reippaanlaisia supistuksii eilen illalla. Polttava kipu alavattalla ja selässä alko olla jo sitä tasoa, et aattelin, et näinköhän yön aikana tiivistyy tunnelma. Mut ei. Kääntelin ja vääntelin ton yön jotenkin läpi, suht hyvin sit loppujen lopuks sain nukutuks vasta aamuyöstä aamupäivään. Odotellaan, odotellaan...
 
Toivotaan tosiaan Anukka, et pian koittais se toivottu hetki. Ei tää arvuuttelu ja varpaillaan olokaan loputtomiin oo kivaa. Lainasin jo porukoilta valmiiks semmosen lämmitettävän kaurapussin, jos täällä kotona jonkun aikaa odotellaan ennen laitokselle lähtöö, niin sais siitä ehkä helpotusta ?? En oo moista ihmeemmin käyttäny ennen, mutta ajatuksena kuulostais järkevältä, et lämpö saattais vaikka auttaakin asiaa.
 
Alkaa olla semmoset tunnelmat, et oikein mitään järkevää ei saa enää aikaseks. Kateellisena kuuntelen noita omenapiirakka-suunnitelmia.
 
Mut ei muuta kuin taasen jäämme odottaan, koska kuuluu seuraavat uutiset tositoimista!
 
Karvinen kyselit omppupiirakan reseptiä ja itse löysin vähänaikaa sitten todella hyvän ja helpon ohjeen:
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/22113/Kaikkien%20kehuma%20omenapiirakka
oon kylläkin tehnyt ilman kanelia kun meillä ei sitä ollut, mutta kaneli ei olekaan mun suosikki mauste. Kokeilin samaa reseptiä marjojen kanssa ja hyvää tuli siitäkin [:)] Paistoaika oli kyllä lyhyempi kuin mitä reseptissä sanotaan, mutta ehkä se on vaan toi meidän uuni...

Tosiaan vauvauutisia ei ole kuulunut pitkään aikaan. Taitaa olla, että moni meistä on jo yliajalla.

Täällä ei mitään ihmeellistä taikka uutta. Muutama supistus harvoin ja se siinä. Huomenna olisi sitten kaikenlaisia tutkimuksia sairaalassa. Neuvolantäti selitti jotakin ainakin sydänkäyristä, mutta mitä muuta ne sitten tutkii ja mittailee nähdään huomenna. Toivottavasti ultraisivat [:)]
 
Heips!

Jokohan Anukallakin alkoi vihdoin tapahtua. Tsemppiä![:)] Täällä monella onkin jo mennyt yli lasketun ajan. Saas nähdä miten itsellä käy. Nyt on enää neljä viikkoa jäljellä, hui. Nyt se tuntuu tulevan jo niin äkkiä. (hui, ei saa pahastua)

Tänään saatiin pinnasänky sentään paikalleen, mutta muuten on vielä kaikki kesken.
Supistelee masua kyllä aika ahkeraan, mutta ei mitään kipeitä suppareita. Kävellessä tuntuu masun alaosassa ilkeälle.

Kiitos piirakka ohjeista![:)] Pitää viikolla kokeilla reseptejä.

Toivottavasti Korento näkee masuasukin ultrassa. Tsemppiä![:)]
 
huomenta, minä täällä ja yhtenä kappaleena...

soitin sitten eilen ihan vaan varmuuden vuoksi synnärille siitä kun jotain vähän enemmän tuli pöksyyn, pyysivät käymään ja mehän mentiin. no, teki se tikutus testin ja ei se lapsivettä ollut. olin ktg-käyrässä reilun puoli tuntia ja asukin sydänkäyrä oli reipas niinkuin pitääkin ja supisteluja oli ihan reippaasti koko sinä aikana (vaikken puoliakaan niistä tuntenut). lisäksi ultrasi vain että missä asennossa hän tuolla on niin pää siellä hienosti alhaalla nyt sitten todistetusti on. eli... kaikki hyvin, ja mei tultiin kotiin. kätilö sanoi että se mitä sieltä minulta aamusella tuli pöksyihin voi olla pimppahikeä... [:D] siksi he sitä kutsuvat... [:)] kyllä vähän nauratti... no ihan mitä vain, mutta saimmepahan ainakin varmuuden ettei ollut lapsivettä ja pystyi sitten rennosti eilisen illan olla kotosalla. supistellut on... mutta kotona vielä olen.

tänään olis sit se neuvola missä soittavat synnärille ja varaavat sen ajan yliaikas tarkastukseen... saa nähä mille päivälle se osuu, toivottavasti mahdollisimman alkuviikkoon ja toivotaan miehen kanssa että heti tänään päästäis. tää on oikeesti ihan kamalaa tää odottelu... ymmärsin että ihan max se kaks viikkoa yli annetaan olla, eli perjantaina olis se maksimi päivä sitten...

mietin jo eilen että onko mussa sitten jotain vikaa jos ei synnytys niinku normaalisti käynnisty vai vauvassa vai onko missään? miksi joskus kalvot vaan ei mene rikki, miksi ei lapsivesi tule, miksi ei synnytys normaalisti käynnisty... kaikkea sitä miettii...

mutta sellasta tänne! ei auta ku odottaa vaan... tästä tuleekin sellainen kymmenen kuun odotus sitten... oh hoh!

voimia meille kaikille ketkä viimoisillamme olemme ja varsinkin yliajalla... *voima halauksia*
 
Anukka: Kuten tuolla jo aijemmin kirjoitin:

"Voisin täällä lohdutella synnytysoireita odottavia, että mulla ei menneet vedet kuin vasta sairaalassa, kun salissa puhkaistiin. Nimittäin esikoisen kohdalla. Limatulpan menoa en edes huomannut jos sellainen jossain vaiheessa meni..? Supistuksia en edes tajunnut, luulin että olin syönyt jotain sopimatonta ja että vatsaa vaan vääntää... vaikka viikkoja oli tällöin jo 41+3!!! Huvittavaa, ainakin äitipolin lääkärin mielestä"
.

Eli sulla nyt viikkoja saman verran kuin mulla silloin, enkä mä edes tajunnut että synnytys on käynnistynyt!!! Eli ei paniikkia, kyllä se vauva sieltä tulee vaikka kaikki ei menekään niin kuin tv-sarjoissa tai muilla äideillä!

Itsellä oli tänään neuvola, kaikki oli ok. Vauva edelleen raivotarjonnassa vaikkakaan ei ollut laskeutunut. Itse sitä epäilin kun juoksuttaa nykyään vessassa tiheämmin, yölläkin! Terkkari vilkaisi taas ultralla ja sain ihanan profiilikuvan jossa vauveli on huulet törröllään Supistellut on täälläkin reippaasti, viimeksi aamuyöllä niin, että piti mut hereillä. Eli nyt vaan odotellaan niin kuin kaikki muutkin täällä kasassa vielä olevat...
 
Vitsit tästä palstasta oikein huokuu o-dot-ta-mi-nen nykyisin. Kiva kun ootte jaksaneet kirjotella ahkerasti, on niin mukava lukee muidenkin tuntemuksia, kun samassa veneessä tässä ollaan.
 
Musta tuntuu, et meillä on menty vaan takapakkia. Koko ajan vaan tuntemukset vähenee ja vähenee. Viime yönä vetäisin oikeen kunnon unet. En edes vessaan heränny 9 tunnin aikana, ja sen kyllä huomas sit aamulla. Sattu alavattaan aika lailla kun täys rakko paino oikeen tosissaan, hyvä kun sain itseni vessaan kieriteltyä. Mut oli kyllä tosi luksusta tommoset pitkät, sikeet unoset.
 
Onnistuko muuten omenapiirakat? Ai, kun muuten semmonen maistuis vaniljajäätelön kans [8D]
 
Huomenna ois taas neuvola ja tällä viikolla odottelen jo pääsyä sinne äippäpolillekin, jossa ois ultraus tulossa.
 
Voimarutistus täältäkin koko poppoolle!
 
Anukka vaikeita kysymyksiä joihin harva osaa vastata, jos kukaan... [:)] taisin itsekin joskus aiemmin kertoa, että kahden ensimmäisen kohdalla vedet menivät vasta synnärillä, kun kalvot puhkaistiin ja tämän kolmannen kohdalla vedet menivät kun olin pissille aamulla hipsimässä tai sitähän lorisi koko päivän aina siihen asti kun synnytys illalla käynnistyi.

Mä olin niin asennoitunut siihen, että kolmas synnytys alkaa kuten aiemmat kaksi ja toisin kävi. Toisin kävi senkin suhteen, kun olin odotusaikana jostain syystä ihan varma, että synnytys alkaa aikaisintaan 9.10, laskettuna päivänä siis. Ei pitäis tehdä mitään mielikuvia tai suuria suunnitelmia miten hommat etenee, ne kun etenee omaan tahtiinsa ja oman kaavansa mukaan, siinäkin tapauksessa että äiti on jo synnyttänyt useamman kerran. [:)]

Täällä vauva syö kovasti ja nukkuu hurjan paljon. Hassua kuinka itsestään näyttää, että pikkumies on jo NIIIIN iso ja toiset hämmästelee miten on niin pieni.... Mutta onhan hän kasvanut hurjasti siitä mitä oli syntyessään ja hyvä niin.
Keskiviikkona selviää mikä on ollut kasvutahti. Viimeksi painoa oli tullut viikossa vähän vajaa 300 grammaa. Jostain ainakin luin, että sellainen viikkopainonnousu olis suunnilleen 150 g.

Neuvolantädillä oli veikkaus, että laskettunapäivä poika saavuttaisi 3500g painon, katsotaan miten käy. Tosin en usko kauheasti mihinkään arvioihin, sanoihan kätilöni, että olisi tulossa sellainen yli kolmiloinen poika....  [:)]

Niin se aikaa vaan rientää,(vaikkei teistä kahtena kappaleena olevilla siltä tunnukaan) pojan syntymästä tulee keskiviikkona kuukausi. [:)]

Kovasti tsemppiä teille odottaville ja jo vauvan kanssa oleville iloa!!!  [:)] Uskokaa tai älkää, pienen piston kanssa luen teidän odottavien juttujanne ja olen vähän "kade" teille, niin hullulta kuin se kuulostaa!! [:D]
 
Hei!
Palstaa lukeneena, mutta en kirjoittaneene, te kun ootte jo niiiin pitkällä! Mutta tuo omenapiirakka pisti linjoille.
Tässä yksi resepti, joka meillä maistuu. Sokeria pikkusen vähemmän, kun lääkäri määrää, muuten pehmeä, kuohkea ja ihanan makuinen.

IHANAN OMENAPIIRAKKA

100 g voita (margariinia... )
1 dl sokeria
2 munaa
1 1/2 dl vehnäjauhoja
1 dl kookosjauhoja ( tai vaalea maizena, perunajauho jos ei tykkää kookokoksesta)
1 tl leivinjauhetta
1/2 tl vaniljasokeri

PÄÄLLE: n. 3 omenaa kuutioina, sokeria ripotellen ja sitä keltaisen pullon sitruunamehu tiivistettä lorauksittain.

Sokeri ja rasva vatkataan kevyesti. Lisää munat vatkaten ja keskenänään sekoitetut kuivat aineet.
Painele taikina piirasvuokaan, omppukuutiot päälle, mausta. Paista  200-180 C n. 25 min. SYÖMÄÄN!
(osta kaupasta jäätelöä tai vanilja kastiketta, tai tee kermavaahtoa..... )

Vointeja!
 
Takaisin
Top