Raskaus yli puolen välin

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JeRoSe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi vaan,

ja niinpä siinä kävi, että takaisin kotiin tultiin. Ei ollut lapsivettä ei, vaan limatulpan sun muun aiheuttamaa tosi runsasta vuotoa. Supistuksia rupesi tulemaan loppuyöstä ja tuli parhaimmillaan 5 min välein, mutta eihän tuolla paikat olleet sitten kuitenkaan auenneet riittävästi, joten kotiin vaan.[:D] Noh, mieluummin mä täällä odottelen kun sairaalassa. Heti kun kotiin päästiin ja otin sairaalasta saadun särkylääkkeet loppui kivut ja melkein sain nukuttua. Ja sittenhän ne supistuksetkin loppui. Joten odotellaan, odotellaan...[:@]

Olin vaan jo ihan henkisesti valmistautunut, että nyt saan vauvan jo syliini. Mutta ei... Sais vaan taas ne supistukset alkaa, niin tietäisi, että homma etenee. Ja joo, nyt mä tajuan sen, että kyllä sen sitten tietää, kun ne on niitä. Ei tarttenut kuristaa ketään [:D]

Toivoisin vaan, että saisin ens yönä nukuttua, kun viime yönä en nukkunut ollenkaan ja tuossa iltapäivällä torkuin max 1,5 tuntia. Jos nimittäin huomenna kävisi niin hyvin, että pääsisi synnytyshommiin, niin vähän vähempi väsymys olis ihan nasta homma[;)].

Mutta nyt vielä odotellaan kotona ja toivotaan, että päästäis jo tositoimiin [:)]!

Voikaa te siellä mainiosti! Mä täällä yritän hallita hermoni ja pysyä rauhallisena!
 
no mutta ü kuitenkin jotain siellä tapahtuu... toivotaan että saat yön nukuttua ja aamulla sitten virkeänä pääsisit jatkamaan "töitä". sä saat niin ennen mua vauvan syliisi! en ole yhtään katkera... [:(] on melko itkun sekavat tunteet täällä, vissiin ne hormonit taas. kaikista kamalinta tässä on se kun ei tiedä että milloin... kaikki ois hyvin jos ois sellanen yks etappi päivä niin vois siihen tähdätä... mutta kun tää on sekuntisekuntin perään tätä odotusta!

oon jo laittanut puhelimen äänettömälle, ihmiset soittelee kilpaa ja kyselee että joko... alkuun niihin puheluihin vastailin, mutta nyt ottaa oikeesti henkisen kantin päälle jo. oon laitellu ihmisille vain viestejä sitten ja yrittänyt toitottaa sitä että kyllä me sitten ilmotetaan. ymmärrän toki muidenkin huolen ja uteliaisuuden... olisin itsekin ja olenhan mä... mutta rankkaa tää on.

mutta koitetaan jaksaa... vahvuutta tarvitaan...

ja jälleen kiitos ja anteeksi että avaudun täällä... kunnon masentaja olen tällä palstalla nykyään!
 
Tännehän on tullut hurjasti tekstiä eilisen iltapäivän jälkeen...

Täällä alkaa oleen monella H-hetki lähellä! Jännittää niin teidän puolesta [:)] Itseä ei oma synnytys jännitä yhtään kun esikoisen kanssa meni synnytys kuin oppikirjasta, vaikka vauva ei ollutkaan laskeutunut vielä lantioon edes synnytyksen käynnistyessä ja ponnistusvaihekin kesti tunnin [&o] Ajantaju multa siinä touhussa katosi, päällimmäisenä oli vaan ajatus, että nyt mähän muuten synnytän tän lapsen! Saivat sillon ihan käskeä pidättelemään, mut oli vaan pakko ponnistaa. Puudutteita enkä epiduraalia silloin halunnut, mut nyt laitoin siihen esitieto/toive-lomakkeeseen, että jos ei tunnu riittävän kaasu ja lihaksiarentouttava niin saattaisin haluta jotain pientä kokeilla. Kuitenkin itse toivoisin että menis mahdollisimman luomusti. Saapi nähdä...

Tänään tosiaan kävin sienimetsässä, lopputulos oli kourallinen suppilovahveroita. Taitaa olla suppiskausi kohta ohi. Sain niistä kuitenkin piirakan, mies leipoi juustosarvia ja mä pyöräytin vielä mansikkakiisselin lapsille. Oli hyvät iltapalat saunan jälkeen.

Mä muuten tänään kaaduin meidän yläkerran portaissa [:(] Onneksi ei käynyt hullusti! Astuin onneksi "vasta" toisiksi alimmaiselta askeleelta lattialle, mutta niin meni tasapaino, että tipahdin kipeästi polvilleni. Onneksi en kaatunut vatsan päälle!!! Ollaan asuttu tässä 2-kerroksisessa rivarissa nyt reilu vuosi enkä kertaakaan ole kaatunut tai kompastunut rappusissa. Ihan pelottaa sitten kivuta noita portaita vauva sylissä ees taas [:o]
 
Heips kukkuu!

Täällä ei ainakaan ole lähtö lähellä niinkuin ei pitäiskään vielä. Tänään lääkärissä ja paikat visusti kiinni vielä.
Mutta ei mulla vielä olekaan edes sellaista hoppua. Kaikki muutenkin ihan ok lääkärikäynnin puolesta. Eikä edes sitä turvotusta enää ole[:D]
Väsymystä on taas kyllä havaittavissa, mutta sekin omaa syytä kun en ole rautaa vähän aikaa syönyt, närästää niin kauhiasti muutenkin. Ai vilpertti nyt todettiin olevan kyllä ihan "oikein" päin eli raivotarjonnassa.
Ensi kerraksi pitäis miettiä haluanko leikkauksen vai alatie synnytyksen. Ei asiassa olisi mitään miettimistä mutta juuri ennen kuin tein testin (raskaus) olin leikkauksessa ja ei sekään estä alatie synnytystä, mutta, mutta... Leikkauksesta toipuminen kyllä arvelluttaa ja ilmeisesti siinä pitää muutenkin kauemmin olla sairaalassa. Ja vielä se että miten sitä saa tai voi edes nostella vauvaakaan sen jälkeen.

Nyt vain ottaa pattiin tämä laiskuus, kun pitäis nuo tavarat saada paikoilleen ja ei jaksa.

Mulla ei ole kokemusta yliajalle menosta kun kaksi lasta syntynyt ajallaan, mutta silti myötäeletään jännityksessä mukana.[;)] Kyllähän sitä jo pitkään odottaa sitä laskettua aikaa ja sitten "sanotaankin" että odota nyt vielä vähän.[&:] ja kun tosiaan itse ei voi asiaan vaikuttaa. Eli Anukka saat ihan rauhassa purkaa tuntoja, kyllä me ollaan tosiaan hengessä mukana.
Tsemppiä!

WW tosiaan varmasti pelästyit, hui. Mulla nyt omituisia pelkoja kun eka kertaa asun kakkosta ylempänä eli viidennessä, niin ihme ajatuksia, että jos vaikka luulee nojaavansa parvekelasiin, mutta se onkin auki ja horjahtaisi. Kyllä sitä oppii olemaan varovainen vauvan kanssa, mutta myöhemmin ne voivat itse tehdä ilmalentoja kyllä. Kerran poika tuli ylisuuret kumisaappaat alas rappusia niin liukkaasti ja kyllä siinä oma sydän oli syrjällään.
ai niin juu en ole huomannut tarkkailla hengitysharjoituksia masussa ja hikkakin tuntuu sen verran alhaalla. isompia muljahduksia kyllä on kiva seurata.
Ai niihin juustosarviin olisi kiva saada ohje, jos innostuisi tässä leipomaan ajan kuluksi pakkaseen jotain. kuullostaa niin hyvältä. Niin että vink vink[:D] Toinen mikä on ollut mielessä on omenapiirakoita pari pakkaseen jos sinne asti ehtii.

Täällä koulussa aloitetaan rokotukset sikaflunssaa vastaan, että jos edes yksi välttyisi taudilta, mutta tytär on nyt päiväkodissa työharjoittelussa että siellä kai on riski saada sellainen.

Tulipahan taas sepiteltyä niitä näitä. Huomenna otettava itseä niskasta kiinni ja saada jotain aikaiseksikin.
Päivällä kun on yksin niin ei voi edes delegoida tehtäviä muille, ikävää.[&:]

Mites Mantelilla odottaminen sujuu, meidän palstan hännän pitäjälle?[:)]

Tsemppiä h-hetkeä odottaville.[:)]
Muillekin huomenna jo vähän kirpakkaa ilmaa luvassa, yäk. Ei tykkää kylmästä.
 
Olipa ihana "kuulla" sinusta Maajo [:)] Tuonne Vauvapinoon sitten vaan jatkamaan...

Mulla kolmosen synnytys lähti nimenomaan sillä, että suoli tyhjeni totaalisesti ja sain juosta pari, kolme kertaa vessassa, ennen synnärille lähtöä (tää synnytys oli nopea muutenkin), mutta nelosen ootuksessa mulla oli ihan normaalia tollanen löysä, nopeasti tyhjenevä maha ja kun kakkoselta kärsin ummetuksesta, nii tää repertuaari on laaja eli kaikenlaista on tullu koettua [:D] Ja jos pitis valita, nii ennemmin mahan tyhjentyminen, kuin pakissa olevat röörit. No jopas meni heti aamusta jo jutut [:'(]
 
Tirpu,

Mäkin olen vielä yhtenä kappaleena. Tosin en ole kirjoitellut ihan niin ahkerasti kuin moni muu, että sen vuoksi varmaan unohdit minut listalta.

Tänään 38+1 ja vauva kovasti myllertää. Vaapukan muu keho pyörii akselinsa ympäri ja pää on tukevasti "kiiinni" alhaalla.

Kiitos vauvakirjavinkeistä ja imetysjutuista. Katotaan miten hommat sitten aikanaan menevät. Onko kukaan aloittanut heti kestovaippojen käytön, vai käykö liian raskaaksi alussa alkaa heti pesurumbaan? Itse ajattelin heti yrittää...

Koitan olla kärsivällinen, sitten se vasta katotaan, kun laskettu aika paukahtaa umpeen eikä vauvaa kuulu...[:-]. Ystävä kävi eilen kylässä ja sanoi, että oonhan varautunut vielä kuukauden odotukseen että siis menisi 42 vkolle. Sanoin, etten ole moiseen varautunut. Täytyy kai alkaa ajattelemaan asiaa niinkin, eihän sitä koskaan tosiaan tiedä, miten pitkälle tää venyy.

Koitan tänään lähteä kulmien ja ripsien värjäykseen, oma äitini ehdotti moista ja olin ihan ihmeissäni[:-]. Ei olla mitään kovia meikkaajia äitin kans, enemmänkin au naturel ja tukka pystyssä[;)].

Voikaa hyvin äidit!

Koivunlehti

 
Moi vaan,

kuinkas täällä voidaan? Mun tekisi yhtäaikaa mieli hurrata, että sain yön nukuttua tosi makoisasti [:D] mutta sitten taas toisaalta kiroilla, kun supistukset ei ole yhtään tiivistyneet [:(]. Kolme kertaa heräsin yöllä tosi kipeisiin suppareihin, mutta nukahdin saman tien uudestaan. Noh, ainakin on kerätty voimia, jos se tästä vielä vauhdittuisi tän päivän aikana. Sanoin miehellekin, että lähtee vaan töihin. Mä sitten soittelen, jos tuntuu, että homma vauhdittuu. Sillä kestää sellanen 20 minuuttia kotiin, joten eiköhän se ole ihan ok.

Ja ymmärrän täysin jokaista, joka haluaa laittaa puhelimen äänettömälle, eikä vastata mihinkään kysymyksiin. Mä en pääse meidän kerrostalon pihalta kauppaan, kun joka parvekkeelta huudellaan, että joko, ja kaikki pihalla olijat vuorotellen jää kyselemään vointia. Onhan se toki ihanaa kun on yhteisö ympärillä, mutta jotenkin haluais nyt vaan jo olla rauhassa. Ja sitten vielä ne lähikaupan täditkin ensimmäiseksi katsoo mun mahaa, kun kävelen sisälle, ja sitten alkaa se taivastelu, että ollaankos jo yliaikaisia ja jne jne. Mulla meni eilen puoli tuntia yhden maitopurkin hakureissuun...[8D]

On tää vaan kummallista... tuntuu, että raskaus kuuluu kaikille, ja sitä saa kysellä ja kommentoida ihan niin kuin se olis joku lemmikki tai päivän sää, eikä joku niinkin iso ja tärkeä asia kuin oma lapsi. No mutta jotain positiivista jos hakee, niin on se ihanaa tällaiselle Keski-Suomesta isoon Helsinkiin muuttaneelle (tosin oon asunut täällä jo 12 vuotta, mutta silti), että ympärillä on melkein kun vanhanaikainen kyläyhteisö. Tuntuu kotoisalta - vaikka just nyt ärsyttääkin [:@].

Jaa, josko nyt olis tän aamun jaarittelut tässä. Tsempataan kaikki tahoillamme: kohta ollaan tuolla vauvapinossa keskustelemassa, ja sitten on ihan toisenlaiset ongelmat [:D]!!! Onneksi on paikka jossa avautua. Ja täällähän sen saa tehdä, jos jossain. Pääsee lähipiiri helpommalla...

Voimia!!!
 
Huomenta äipät!
Minäkin vaihteeksi täällä, missäpä muualla [:)]
 
Tervetuloa takaisin Ü, vaikka se ei sulle välttämättä niin mieluisa "paluu" olekaan. Täällä siis taas turistaan [:)]
 
Sori Koivunlehti, kun sinut unhoitin [&o] taisinpa muuten unohtaa Mantelinkin...ja varmaan jonkun muunkin. Niin kuin siinä edeltävässä viestissä kirjoittelinkin, ei oikein toiminu toi ajatuspuoli silloin. Vitsit kuulostaa mukavalta tommonen hemmottelu-hetki värjäyksineen päivineen. Nautihan kunnolla!
 
Kiva tosiaan kuulla myös Maajosta pitkästä aikaa. Älkäähän meitä vielä unhoittako ja siirtykö täysin sinne vauva-puolelle. On niin kiva lukee myös vauva-kokemuksia tän odottamisen keskellä.
 
Hui WW kun peljästyin sun puolesta tossa rappu-jutussa. Meilläkin täällä portaat ja oon tota samaa miettiny, et miten sit käärön kanssa selviää. Mies kyllä, ihana kun on, asensi mulle siihen kunnon kaiteen, et vähän helpottais hommaa. Toisaalta oon kyllä toivottoman kömpelö, et silti mua jännittää.
 
Tänne ei oo onneks kauheesti sukulaisten kyselyitä tullu. Ehkä ne ei uskalla. Oma äiti on hienosti oppinu naamioimaan "joko?" -kysymyksen, ja kysyy sen sijaan "miten oot voinu?" Ovelaa [;)]. Voinnista puheen ollen, sen verran päivitystä, et täällä edelleen normaalia. Ei ollu yöllä supistuksia, eikä niitä oo vieläkään, muuta kuin ihan silloin tällöin kevyitä. Tän päivän saa mennäkin hyvin näin, kun mies tosiaan on siellä vähän kauempana. Ehtii hyvin huomennakin syntyä (tai sit silloin 7. mitä ukon kanssa kaavailtiin [:)])
 
Tää on oikeesti ihan ykköspaikka jutella ja avautua omistakin tuntemuksista! Eli Anukka (ja kaikki muutkin) antaa tulla vaan sielun kyllyydestä, josko se vähän helpottais kärvistelyyn. Eiköhän meille kaikille tuu välillä semmonen tunne, et pakko saada purkautua.
 
Semmosta tänne tänä "aamuna" (nukuin tosiaan vähän varastoon [;)])
Palailemisiin piakkoin
 
Tirpu, mua nauratti toi "melkein unohdin panikoida" [:D]. Ota sellanen kunnon tunnin tai parin täsmäpaniikki, niin voit sitten taas keskittyä odottelemiseen.[;)]

Ja kyllä tosiaan on kiva kuulla muiden ihania ja huonoja hetkiä kun on ite samassa tilassa. Eli ihan kaikki ulos vaan, eikös niin!!!

Ja tosiaan kiva että Maajo, Riikka ja JeRoSe käy täällä välillä moikkaamassa. Vauva-arki on kuitenkin kaikilla edessä, niin kiva välillä kuulla sitäkin puolta [:)].

Nyt täytyis varmaan vähän ravita itseä ja mahaa, jos se vaikka siitä innostuis punkemaan itseään pihalle!
 
Haa Tirpun laskettu päivä tosiaan! Joko otit paniikit[;)]?


Meil on parvi, jossa nukutaan ja tarkoitus on vaapukankin nukkua siellä aluksi omassa riippusängyssään meidän sängyn vieressä. Mieluummin siellä kaikki, kuin yöllistä ravaamista alas parvelta Vaapukan luo.

Ihana on kuulla vauvajuttuja, kun on seurannut niin monen odotusta. Mahtavaa kuulla "lopputuloksesta"[:)]!

Kohta tää tosiaan lähtee lyllertämään kohti kaunistumista. ihanaa päivää kaikille!

Koivunlehti
 
noniin, jälleen on siivottu ja kontattu koko koti läpi... eipä mitään supistuksia siitä sitten tullut, siistiä kyllä taas tuli muutamaksi päiväksi ja omalle mielelle parempi olla. lähinnä toinen masussa vaan hyörii nyt kun rauhotuin istumaan alas. täällä pikkuinen melko kovin harjoittelee sitä hikan jälkeen ja vissiin ennenkin hengitysliikettä. yks päivä niin kovin että hänelle juttelinkin että varovasti ettei vedä lapsivettä pian henkeen kun siellä niin kovin ilmeisesti juurikin sitä harjoitteli. ihanasti toinen on nyt nää viime päivät reagoinut kädelle eritavalla kun muistelin että ois koko raskauden aikana. kun paijailee masua niin heti vähän kääntelee kylkeä ja/tai potkii/nyrkkeilee. kaippa on niin lähellä tuota vatsan pintaa että tuntee hänkin eritavalla silittelyt...

ehkä en muuten senkään takia ole kokonaan vajonnut epätoivoon kun hän tuolla masussa kuitenkin niin hyvin on kontaktissa ettei tarvitsisi niinkuin pelätä että siellä ei liikettä tunnu/näy... monena iltana toki olen sanonut hänelle kun todella kovin siellä myllää että voi kun tulisit jo ulos kun täällä olisi pikkasen enemmän tuota liikkumatilaa... mutta ei ole vielä ymmärtänyt sitä, tai ei ole löytänyt ulostulo ovea lähinnä [:)]

mutta juuh. vähän paremmalla mielellä näköjään tänään ollaan taas. odotellaan neuvolaan menoa... sitten taas vähän fiksumpi olo. katotaan määrääkö täällä nyt sitten suoraan ens viikolle synnärille tarkastukseen/käynnistykseen vai vieläkö on ens viikolle yksi neuvola-aika luvassa. niin ja toki kiinnostaa nuo kaikki arvot että vieläkö kohdallaan ovat, lähinnä pissan valkuainen ja verenpaineet (alapaine mullakin ollut nousussa).

mutta pakko mun on tuonne neuvolaan kävellä... sais vähän raitista ilmaa, eikä sinne oo ku pari sataa hassua metriä... ei sentään kehtaa autolla karauttaa kun nyt ei jomottele alamasua lainkaan.

vointeja jälleen kaikille!
 
Karvinen14: Oon tehnyt juustosarvet ihan tavalliseen pitsataikinaan, eli vettä vaikka 3dl, 1tl kuivahiivaa, 1tl sokeria(kohoaa paremmin), loraus öljyä ja jauhoja sen verran ettei taikina tartu enää käsiin, mutta taikina jää kuitenkin pehmeäksi. Mä oon vähän sellainen suurpiirteinen kokki(entinen ammatti)! Sitten kaulitaan vaan ohueksi pöydällä ja veitsellä veistellään kolmioita. Ei ole niin tarkaa [;)] Leveään päähän juustoraastetta (ja auraa, nam) tai mitä nyt kukakin haluaa, rullataan. Saa nousta tovin pellillä ja sit voidellaan kanamunalla. 200c uunissa 10-15min.

Samaa taikinaa olen käyttänyt suolaisiin piirakoihin, kaulitaan pöydällä, asetetaan öljyttyyn vuokaan ja leikataan ylimääräiset pois. Näistä ylimääräisistä voi hyvin samalla tehdä muutamat sarvet.Täytteet päälle kypsinä, munamaito (yksi muna ja 1dl maitoa) täytteiden päälle ja vielä juustoraastetta. Täytteinä voi olla sienet ja sipuli, kana ja aura tai ananas, kinkkusuikaleet ja sienet, tai parsakaali ja fetajuusto. Ihan oman maun mukaan maustettuina [:)] 200c uunissa, 30 min.

Koivunlehti: Itse ajattelin heti aloittaa kestojen käytön, ehkä alkuun käytän kertakäyttövaippoja jos kakka on ihan lääryä ja tulee 10 kertaa päivässä. Yölläkin ehkä kertakäyttöisiä, pitää seurata miten noi mun tekeleet imee pissiä ja pissaako vauva paljon ylipäätään. Ettei sen takia tarvi vauvan ja mun herätä miljoonasti yöllä! Ja vähän siitäkin kiinni miten vauvan iho kestää kertakäyttöisiä/kestoja.

Viime yönä heräsin vatsan vääntöön ja menin vessaan. Siellä sitten istuin eikä mitään tapahtunut. Tulin takaisin sänkyyn ja supisti edelleen kipeästi puolen tunnin ajan niin etten pystynyt nukkumaan. Rauhottui kuitenkin ja nukuin hyvin tähän aamuun. Tänään olen passittanut lapset kouluun, kävin kaupassa että saa taas jääkaappiin muutakin kuin valon (huomenna muuten Alv tippuu elintarvikkeissa) ja puunasin kotia ja pesin pyykkiä. Ei edes päiväkahvi auttanut kun nukuin sohvalla taas tunnin. Nyt päätä taas särkee kun erehdyin päiväunille [:@] Mut oli vaan pakko nukkua kun tulee noita touhuamispiikkejä välillä!!!
 
Väliaikatietoja: taas mennään kuuden jälkeen sairaalaan. Nyt on tullut lapsivettä, tai jos musta jotain muuta valuu desilitrakaupalla niin se on ihme. Eli eiköhän se tuolta kohta ala tulemaan [:D]!
 
ü: Tsemppiä nyt matkaan, taidat olla jo menossa siellä. Ja kyllä se taitaa nyt vettä olla. Mulla kans lorisi sitä kakkoselta ja sitä tosiaan tulee oikein kunnolla kerralla ja ei sitä pysty mitenkään estämään, se vaan tulee.

Vaipoista: Ite käytän vauvalla nää ensikuukaudet ihan kertiksiä, koska se maitokakka on aina jokaikisessä vaipassa ja kun kestoja (taskuvaippoj)a käyttää, nii ei jaksa pestä sellasta määrää sitten eikäi viitti pitää vaippaa pitkää aikaa silloin vauvalla yllä. Kertiksen voi antaa olla koko yön aivan huoletta, kuten ite teen. Eli öisin en vauvalta vaippaa vaiha.

Mua hieman hymyilytti toi "pikapaniikki" [:D]
 
HUIIIII ü, jännää! peukut jälleen pystyssä...

neuvolakäynti takana. kaikki hyvin, arvoissa ei mitään vilkuttavaa, paino pysynyt suht samana ja kaveri masussa niinkuin pitääkin. pää kiinnittynyt kuulemma kunnolla kun neuvolantäti ei saanut sitä lainkaan heilumaan siellä ja sydänäänet kuulemma kuuluivat hienosti, mutta todella alhaalta. ens viikolle maanantaille varattiin mulle neuvola ja kuulemma silloin sitten JOS vielä yhtenä kappaleena olen niin sieltä sitten soitetaan synnärille ja ihan viimeistään ens viikon keskiviikkona aika synnärille tulee olemaan. siellä kuulemma sitten keskiviikkona (viikon päästä siis...) ultrataan ja istukkaa kattellaan jne... sanoi että voivat vielä sieltäkin laittaa kotiin vielä jos minulla ja vauvalla kaikki hyvin mutta ilmeisemminkin käynnistys pillerit on siinä vaiheessa annettu (annetaanko ensin suun kautta ja vasta sitten jos ne ei auta infuusiona suoneen?). MUTTA neuvolantäti sanoi että hän hieman epäilee että ens viikon maanantaina ei edes nähdä, hän on melko varma että olen jo kahtena osana silloin [:D]

jees, mutta semmosta. ei auta ku jännätä täällä vain... tein muuten elämän ekan kerran onnistunutta vispipuuroa tänään... tuli hyvänmakuista, pitää vissiin sitä mennä vähän nautiskelemaan [;)]
 
Täälläkin kovasti myötäelän Ün tilanteessa. Jokohan se nyt sitten tulee!?! Apua, apua, kun taas konkretisoituu nää hommat oikeen tosissaan.
 
Hienoo, et Anukalla kaikki hyvin. Ja nyt ainakin tiedät suunnilleen, millä aikataululla homma etenee. Toivottavasti se auttaa odottamisessa.
 
Otin neuvoista vaarin, ja tenkasin päivällä semmosen kunnon huulenpureskelu, tasajalkahyppely, hiustenrepimis -paniikkisession [:D]. Helpottihan se [;)]
 
Vispipuuro ois paljon terveellisempää, mut taidan antaa mieliteolle periksi ja tilata pizzaaaa!!! (lupaan, et en syö paljoo)
 
Täällä vieläkin...[:D]

Anukka: Silloin, kun olin käynnistyksessä, nii sain keskiviikkona 9.9. 3 kpl 1/4 Cytotec-tablettia ja torstaina sitten 2 kpl eli yhteensä 1 1/4 tablettia, ennenko toimi mulla. Vieruskaveri oli keskiviikkona siinä tipassa, torstaina sai sitten vain yhen 1/4 tablettia. Kätilö kertoi ystävällisesti meän pyynnöstä niiden keskinäisen eron. Eli tippa valmistelee kohtua ja synnytys käynnistyy myöhemmin, jos on kohtu ja vauva ovat tarpeeksi valmiita eli tipalla kuulemma katotaan, kuinka hyvin vauva kestää tulevat supistukset. Tabletit alottavat paikkojen avautumisen eli käynnistää synnytyksen. Tää oli mulle uus tieto, koska olen aina luullut, että tippa ois tehokkaampi keino käynnistää synnytys.

Ja pitää muuten sanoa, että vaikka makeanhimo ootusaikana oli mahoton, niin nyt se on suorastaan järkyttävä!!!! Imetys vaatiin siis osansa, mutta ei tarttis ihan näin paljon vaatia [;)]
 
Heips!

Onkohan ü:lla siellä jo synnytys alkanut todenteolla? Jännää. Itsekin tuossa taas "ohimennen" illalla kuvittelin että ihan oikeasti se on kohta pieni vaavi kotona. Tuntuu niin utopistiselta ja omituiselta.

Itsellä tänään taas vaivannut lorvikatarri, mutta kaksi kertaa migreeni sahalaitoineen ei ole kivaa vaikka siitä ei sen enempää hirveetä päänsärkyä seuraa, mutta kuitenkin. Nyt tais alkaa taas, kun ei näe osittain ruutua.
Johtuneeko muka siitä että olen syönyt pari palaa suklaata.
Monen vuoden migreenit sitten kärsitään putkeen.

Niin aiemmin kyselin tuosta vaippa asiasta, niin mielenkiinnosta olisin myös halukas tietämään onko kukaan kokeillut esim. Lidl:n vaippoja?

Kiitos WW ohjeista, pitää viikonloppuna kokeilla sarvia. Niitä on varmaan kiva napostella iltaisin teen kanssa.
Mulle kun on tullut välillä tapa napostella keksejä tai korppuja, mitä nyt sattuu kaapista löytymään. Sit ostan sellaisia keksejä mitkä ei onneksi kelpaa mun nuorisolle niin saan syödä kaikki ihan ite. Karkkia jos ostan niin ne ehtii useasti syödä ne ennen mua.
Mutta yksi himo on kyllä, viinerit!!![8D] Mutta kun ei niitä niin vain ole lähi kaupoissa, siksi pitää tyytyä kekseihin. Korpuista ne on parhaimpia joita voi ostaa leipomosta, missä on sekaisin pullaa ja munkkeja ja viinereitä. Mutta nyt viimeksi ei ollut kuin pullaa, kun viinereitä ei jääkkään niin paljon yli. En ostanut.
Jestas näitä ruokajuttuja[:-]

Mä löysin itselleni juuri uuden ammatin, ihmistykinkuula[:D] juuri tuli Conanin showssa kun kaksi naista ammuttiin tykeillä.

Kyllä muuten vilpertti reagoi kun heilutan bola-korua vatsaa vasten jos tuntuu liiankin hiljaiselta. No en sentään koko ajan häiritse hänen uniansa.

Anukallakin nyt ainakin joku aikataulu tiedossa ja helpottaa varmaan kummasti odottelua. Ja tuo Tirpun purkaus tuntui kyllä tosi hyvälle ajatukselle.[:D] Itse purkasin ketutusta huonekalumyyjälle kun sänky piti tulla ma tai ti niin tulee vasta huomenna. Kyllä niin ketutti päivällä, että[:@] Se oli sen myyjän onni etten ollut paikan päällä vaan puhelimessa.

JeRoSe olen sun kanssa tuosta yöllä vaipanvaihdosta samoilla linjoilla. Näin ainakin tein silloin viimeksi kahden lapsen kohdalla. Syöttö vähin äänin ja takaisin nukkumaan.

Nyt jos itsekin menisin vähin äänin nukkumaan tai ainakin miettimään taas kummalle kyljelle asettuisi ekaks.[8|]

Voimia ja sympatioita kaikille, varsinkin jo melkein lähdössä oleville.
 
Huomenta kaikki!

Käväisen pikaisesti tässä kommentoimassa... hirveästi tullut taas tekstiä, ihanaa että ihmiset jaksaa kirjoitella! [:D] Minusta on taas mukavaa vauva-arjen keskellä kuulla teidän loppuajan tunnelmista, siksi kai en ole osannut tuonne vauva-palstalle kirjoitella vielä kun käyn täällä jännäämässä teidän puolesta.

Anukka ja Tirpu: oikein paljon voimia teille, ainakin tiedätte ettei ole pitkä aika enää kun saatte nyyttinne syliin. anukka: mun synnytys kans käynnistettiin ja ensimmäisenä päivänä sain 3 x 1/4 cytotecia, toisena päivänä sain 1/2 ja 2 x 1/4 cytotecia ja kolmantena (pe 4.9.) päivänä pantiin vauhtia supistuksiin puolikkaalla cytotecilla että paikat avautuisivat, (näiden päivien välillä tosin oli lepopäiviä) ja lauantai aamuna 5.9. sitten laitettiin vielä okstitosiini-tippa voimistamaan ja nopettuamaan supistuksia, mut lopputulos oli kuitenkin sitten sektio kun synnytys ei lauantain aikana edennyt toivotusti.

ww: hui kamalaa, onneksi ei käynyt pahemmasti kun kaaduit portaissa, meidän oli kanssa tarkoitus nukkua yläkerrassa vauvan kanssa, mutta mies sitten halusi siirtyä alakertaan kun ei halunnut että mä ravaan portaissa kipeän haavan kanssa sekä vauvan kanssa kun käsivoimat on vähänä, oikein hyväksi onkin päätös osoittautunut kun en imetä niin ois aika ikävä lähteä yöllä yläkerrasta könyään jääkaapille maitopulloa hakemaan (illalla laitan mammapullot jääkaappin valmiiksi annoksiksi) ja lämmittämään sitä mikrossa, nyt on makkari keittiön vieressä joten jääkaapille ja mikrolle ei ole kuin muutama askel.

karvinen: mietit alatiesynnytyksen ja sektion (leikkauksen) eroja, minullehan tehtiin sektio ja olin 11pv sen jälkeen sairaalassa, oisin varmaan päässyt aiemmin pois jos ei ois käynyt miten kävi, sektion jälkeen vauva on ainut mitä saa nostella eli se on se painoraja, hyvin olen vauvaa jaksanut nyt kotona nostella kun hävis vähän voimat sairaalassa kun sektion jälkeen makasin toista viikkoa kovassa kuumeessa. Ja utopistisen oudolta se tuntuu välillä vieläkin, että meillä on todellakin vauva.

koivunlehti: oli varmasti ihanaa käydä kaunistautumassa, minun pitäs kampaajalle saada varattua aika kun hiukset on vähän venähtäneet mallistaan pois, samoin pitäs saada varattua kosmetologille aika sokerointiin kun naamaan kasvoi pitkiä vaaleita karvoja loppuraskaudesta ni ois kiva saada ne pois ennen ristiäisiä

ü: hurraa! vihdoin tapahtuu, onnea ja voimia sinulle synnytykseen, mietin tässä et jokohan sinulla on pienokainen sylissä? käyhän kertomassa miten kaikki meni ja miten siellä voidaan.

Hauskaa, kun muistelee ensimmäisiä päiviä niin sitä kun raskauden lopussa seurasi vauvan liikkeitä niin pari kertaa sitten synnytyksen jälkeen tuli ihmeteltyä että mikä on vialla kun ei vauva potkikkaan ennen kuin hoksas et ai niin sehän ei olekkaan enää mahassa, jännä tunne ja sit piti itseä ihan pöhkönä.

Niin ja jos joku haluaa itselleen lisää kestovaippoja niin luovun mielelläni äitiyspakkauksen mukana tulleista kestovaipoista, postikulut kuhan minulle maksaa niin saa ne itselleen. Joku kyseli tässä vaipoista meillä käytetään liberon kertakäyttövaippoja, sairaalassa oli pamperseja niin meistä ne oli todella huonoja kun poju kerran niihin pissas niin tuntui että ne muuttui liruiksi heti, liberot tuntuu jämäkämmiltä. Lidlin vaippoja en ole kokeillut, mutta niitä on kehuttu hyviksi, kummityttöni äiti käytti niitä kummallakin lapsellaan ja sanoi että oikein hyviä ovat, samoin ne on testeissä pärjänneet. Siskoni taas kehui Muumi-vaippoja hyviksi ja sanoi mulle että elä osta Pirkan vaippoja et ne olivat olleet kuulemma kovia.

Mutta nyt aamukahville ja suhahdan taas haavanhoitoon kylille.
Aurinkoista syksyä ja talven odotusta teille ihanat ihmiset!
Maajo
 
Takaisin
Top