Raskaus yli puolen välin

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JeRoSe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heips kukkuu!

Hassua muuten miten meidän raskausviikot menevät hitaasti, mutta jo syntyneet vauvat "vanhentuvat" vauhdilla! Tuli vain mieleen että Maajollakin on vauva jo yli kolme viikkoa vanha. [:D]
 
Tervehdys kaikille!

Niin se aika vaan menee ja monet teistä on jo h-hetki lähellä..  Niinhän tuolla sanottiin, että elkää tulevat äidit tuijottako sitä laskettua päivää, se on +/- 14 päivää [:)] Ymmärrän teitä kyllä oikein hyvin, uskokaa pois! Mä en vaan osaa olla laskematta raskausviikkojani vieläkään... niitä olisi nyt 38+6 ja meillä on ollut vauva 3 viikkoa ja kolme päivää. [:)]

Kovasti jo jännittää (pelottaakin) kun on vauvan sydänultra ja keuhkokuva(kontrolli) 14.pvä. Tietysti turha murehtia etukäteen, mutta on se niin vaikeaa olla murehtimatta.

Noista vaipoista.. Meillä taas toimii pampersin-vaipat paremmin kuin liberot ja pampersit ovat huomattavasti ohuempia kuin liberot. Nyt tosin on liberot käytössä(kun niitä odotusaikana tuli ostettua) ja ehkä laitan ne jotenkin paremmin nyt, kun eivät hirveästi falskaa. Usein kyllä on sivulta tullut pissat vaatteille asti, mitä ei pampersien kohdalla käy. Lidlin housuvaipat ovat ainakin ihan hintansa väärttejä, muista ei ole kokemusta. Kokeilemalla se selviää, monesti joku toimii itsellään mikä ei toimi muilla. [:)]

Muumi-vaipat olivat ainakin yhdeksän vuotta sitten mielestäni surkeita, mutta HEI siinä ajassa tapahtuu hurjia kehityksiä, joten varmasti ihan hyviä tänäpäivänä. [:)] Myös pirkan housuvaipoista on vain kokemuksia ja ne olivat ainakin hyviä.

Kestovaipoista joku kyseli.... alussa vaippaa saa olla tiuhaan tahtiin vaihtamassa ja joka vaipassa on kakat, voi olla aika työlästä heti alusta alkaen käyttää kestoja ja saa olla kyllä vinopino kestovaippoja hankittuna. Meillä ainakin meni ihan hirveästi vaippoja, nyt ei enää niin paljon, mutta ihan riittävästi yhä. Itse kyllä vaihdan yölläkin vaipan, jos tuntuu täydeltä. Tosin meidän pötkylä ei välitä vaipanvaihdoista, eikä pyllynpesuista, nukkuu vaan jos nukuttaa. [:D] taisi sairaalassa tottua siihen, että otettiin kokeita ja tehtiin vaikka mitä juttuja, yölläkin ja osaa kyllä ottaa unensa siellä missä on, tapahtuipa ympärillä mitä tahansa.

Maajo - mulla taas oli alkuviikkoina niin, että en meinannut tajuta etten ole enää raskaana, vaan kieltäydyin buranastakin ja kätilö sanoi, että kyllä sä saat sellaisen ottaa. Johon mä hieman ynseästi totesin, että EN TODELLAKAAN voi, kun olen RASKAANA! [:@] johon mieheni sitten tuumasi, että et sä enää ole raskaana ja on joutunut useaan otteeseen sanomaan siitä, kun mietin jotain mitä en voi suuhuni laittaa.

Kaikille tsemppiä, olit sitten vauva masussa tai vauva sylissä! [:)]
 
ü on tainnut jo lähteä "hakemaan" vauvaansa.... [:D] Mikäs Anukkan vointi? Mä olen niin surkea tämän muistini kanssa, etten muista miten lähellä muilla tuo h-hetki on.. [:'(] jos raskaana ollessa on ollut(ja on) huono muisti, voin lohduttaa, että vauvan syntymän jälkeen se on VIELÄ HUONOMPI! [:D]
 
Huomenta! Minäkin taas täällä [:D] Tosi pikapikaa vaan...

ü on todellakin tainnu nyt saaha lähtölaukaukset ja varmaan vauva on syntynyt - ihanaa! <3

Maajo: Milloin teillä on ristiäiset?

Ja Riikka - se on se imetysdementia (tai pulloruokintadementia) [;)]
 
Huomenet!
Pakkohan se taas on käydä tsekkaamassa, mikä on mammojen tilanne.
 
Niin se vaan sit lokakuu alkoi ja näköjään olin omine aavistuksineni (olipas vaikee sana) oikeessa, kun jotenkin tuntu koko ajan siltä, et ei se vauva syyskuun puolella vielä tuu.
 
Huomenna ois sit taas neuvolaan meno, saa nähdä pitääkö niiden suunnitelma, et antaisivat mulle sit jo ajan sinne äippäpolin tarkastukseen. Viimeks oli tullu yllättävän paljonkin painoo lisää, toivottavasti ei sama linja jatku. Eipä mulla nyt vielä mitään hätää ton asian kanssa oo, mut ei tarvisi nyt enää näin viime metreillä niitä kiloja haalia. Saattaa osittain kyllä johtuu lievästä turvotuksestakin, minkä lähinnä havaitsee sormista. Täällä on kans ollu sitä karvisen mainitsemaa sahalaita-ilmiöö migreeniin liittyen (to-del-la ärsyttävä oire [:@]), mut jostain syystä näin odotusaikana sitä seuraava päänsärky on ollu järjestäin paljon lievempi kuin yleensä. Ihme juttu, mutta hyvä niin.
 
Ü:lla taitaa tosiaan jo olla käärö kainalossa [:)] Ihanaa! Toivottavasti pian kuullaan kuulumiset ja kuvaukset, miten siellä meni.
 
Tää on tällä hetkellä tämmönen hassu kahtia jakautunut jengi, osa suunnittelee täysillä jo ristiäisiä, ja osa miettii, et koska sitä jaksais synnyttää. [:)] Upeeta, et on paljon juttuu monesta eri aiheesta! Ei tarvii ryvetä koko aikaa vaan siinä odottamisessa.
 
Jälleen toivottelen voimia ja huumoria koko poppoolle!
Ja Erikoisen hyvää aurinkoista torstaita
 
huomenia!

täällä minä... tavaksi tulleena aamukahvit juoneena ja töllötintä tunnin-pari katsoneena. sain yllättävän hyvin viime yön nukuttua, muutamaan napakkaan lyhyeen supistukseen heräsin ja juoksujalkaa pissalle sen jälkeen. mutta nyt olotila ihan ok, painon tunnetta tuolla alamasulla taas on...

ü on NIIN varmasti jo kahtia jakautunut... ei muuta ku uteliaina täällä odotellaan [:)]

missäs vaiheessa muuten vaaka horoskooppi menee katki? kun olin ihan varma että meitin vauvasta tulee vaaka... sais tullakkin tasapainottamaan oinaan ja härän elämää [;)]

ja hei ihan mieletöntä mun mielestä toi että ollaan niin kahdessa eri vaiheessa tällä hetkellä ihmiset... noi kaikki ristiäis ja alkumetrien kysymykset tulee varmaan vielä tuplana myöhemmin kun tää toinen klaani rupee niitä miettimään ja ei muista tietenkään viime vastauksia.

vauvautuneille kysymys jo nyt: ootteko miettinyt sitä pneumokokki rokotuksen ottoa, mikä nyt neuvoloissa pyörii että ilmaiseksi vanhempien luvalla 6 vk ikäisestä - 18 kk ikäiseen annetaan? ennen kuulemma ollut maksullinen... eli siis ei mikään uusi rokote... lueskelin siitä eilen neuvolassa niin ajattelin heti kun muistan kysyä täällä mielipiteitä.

mutta jatkamme ihmettelyä... kaikille jälleen vointeja ja kaunista lokakuun ensimmäistä päivää!
 
Helou!

Ruoka uunissa, osa kämpästä siivottu ja poika nukkuu [:)] Meillä on huomenna yhen lapsen 10 vee synttärit, jotka tosin pidetään vasta lauantaina eli tohinaa taas riittää, mutta sitten loppuukin synttäreiden pito ennen ens kesän rupeamaa [:D] Nii ja ne ristiäiset tietenkin vietämmä...

Anukka: Vaaka on 23.9.-23.10. Ja omasta puolestani vastaan, että me EI oteta sitä rokotetta eikä mitään muutakaan ylimäärästä rokotetta. Ja tää pneumokokki on vasta tutkimuksen alainen, ei siis kuulu vielä rokote-ohjelmaan ja meille tuli kutsu siihen osallistumiseen, mutta ite kun olen niin kaikkien ylimääräisten rokotuksien vastainen ihminen, niin en halua mitään ylimääräistä rokotetta lapsilleni antaa - moni niistä on enemmän haitallinen, ko hyödyllinen!!!! Ja rota-rokote on se, joka on tullut nyt mukaan rokotusjärjestelmään, mutta senkin meinaan skipata tältä nuorimmaiseltani, koska niin moni on saanut siitä aivan järkyttävät oireet, että kiitos ei!!! Esmes erään tuttavani vauva poti oireita kaks viikkoa ja on edelleen poteva. Ei huvita "tahallaan" aiheuttaa pienelle ihmiselle kipua ja tuskaa. Tässä vasta katoin erittäin mielenkiintoisen dokumentin rokotteiden vaikutuksista lapsen autismiin ja sen puhkeamiseen. Tämä rokotusasia on sellanen, joka jakaa mielipiteitä, mutta onneksi meillä on jokaiselle oikeus omaan sellaiseen [:)]

Nyt meni kolmosella hermot, menen....
 
Heippa hei!

Huh ja äh, edelleen täällä vaaputaan menemään yhtenä kappaleena.. viikkoja nyt siis 40+2
painaa kyllä tosi ilkeästi tuonne alas jo vauvan pää, mutta ei se ole vielä sieltä ulos halunnut..[:-]

keskiviikkona piti käydä ultrassa tarkistamassa lapsiveden määrä, mutta lekuri olikin kipeä.. joten menen huomenna.
Samalla tarkistetaan taas paineet ja pissa.

Ihan uskomatonta miten ajatukset voi pyöriä koko ajan synnytyksessä ja joka kerta kun vähän kipeämmin vihlaisee, niin toivoo että joko se nyt alkaisi.. mutta kun ei[:@]

Kovasti on tänään ollut liikettä masussa..

Käytiin tänään katsomassa autoa, ja löytyihän se vihdoin sopiva auto meille. Tilaa tarvitsee kun on 70kg koira ja kohta pitää saada vaunutkin mahtumaan matkaan+ 3 ihmistä ja mahdolliset muut tavarat kuten kauppakassit ym.[:D]
Ainoa vaan, että oli sen verran kauempana että tänään on jo keritty viettää 6h autossa! alkoi loppumatkasta hieman puuduttaa tätä mammaa..

vaipoista puheenollen, itse olen ajatellut kyllä käyttäväni pelkästään kertakäyttöisiä.. Nuo kestovaipat ei omalla kohdallani
tunnu ollenkaan houkuttelevilta.. varsinkin kun ajattelee, että ainakin jos on kyläilemässä tms. niin ei kyllä innosta kanniskella sitten likaisia kestoja takaisin kotiin jossain pyykkipussissa.. ja muutenkin tuntuu, että eiköhän sitä pyykkiä ja touhua ole muutenkin tarpeeksi. Arvostan toki niitä, jotka haluavat kestoja käyttää mutta ei ole minun juttuni.

jaahas.. josko sitä ottaisi pienet päiväunet kun päivä alkanut tänään niin aikaisin..
voimia ja malttia kaikille[;)]
 
Meillä on sovittu jo jokin aika sitten, että ristiäiset ovat 7.11 [:)]

Rokotteeseen en osaa ottaa kantaa, kun en ole perehtynyt asiaan...  Jos kömpis pienille päikkäreille. [:)]
 
Vaipoista olen käyttänyt tarravaippoina Liberoa ja Pampersia sitten housuvaippoina. Kokeilin joskus Muumeja, mutta en tykännyt. Lidl vaipat oli huonoja, mutta joku kehui mulle Rainbow-vaippoja, en ole koskaan kokeillut niitä!? Kestoilussa ajattelin kylässä ja yöllä tosiaan käyttää kerttiksiä. Joku kehui että imevät yöllä paremmin, mutta kuulin toisaalta taas tarinan jossa kestot toimivat yöllä varmemmin. No, se selviää muutaman viikon päästä [:)]

Rokotukseen otan sen verran kantaa, etten ole kuullutkaan että rota rokotteesta tulee potemisoireita??? Ainahan nyt kitinää ja/tai kuumeilua rokotteista tahtoo pienillä seurata, mutta osaako kaikkia oireita aina edes liittää rokotteisiin vai johtuuko sitten jostain muusta. Pneumokokki rokotukseen osallistuisin, mutta ollaan lähdössä puolen vuoden päästä maapallon toiselle puolelle mummolaan vauvaa näyttämään ja sinne vauveli tarvitsee hepatiitti-rokotuksen ym. ym. ja se taitaa estää osallistumisen tutkimukseen..?

Meille tulee sitten aikannaan vauvalle Nimiäiset, kun ei kasteta kirkon kirjoihin. Niiden aikataulunhan voi päättää sitten itse miten tykkää. Joillain on meinannut tulla paniikki ristiäisten järjestämisen kanssa, mutta onhan siinä 3kk aikaa kastaa kirkkoon. Tuntuu että meidän lähipiirissä on paljon nimiäisiä viettäviä. Kummejakaan ei ollut serkun helppo löytää, kun sukulaisista niin moni on eronnut kirkosta aikuisiällä.

Oon laskeskellut, että jos vauva syntyy LA 28.10 tienoilla, niin on skorpioni horoskoopiltaan. Ne taitaa olla intohimoisia, äkkipikaisia ja räiskyviä luonteita, apua [:D] Vaaka taitaa olla vähän tasaisempi, vai onko?
 
Hyvä olisi vauvallanne syntymäpäivä, jos 28.10 syntyisi, mulla silloin synttärit. [;)] Mä olen ainakin hyvin hyvin tasainen... [:D]
 
Mun mies on skorppari ja aivan ihana!
Onhan niillä tietty tempperamenttiä, jos niikseen haluavat, mut ei tuo ainakaan kovin äkkipikainen oo [:)].
 
 
 
Heips!

Hui mulla on jo yksi jääräpäinen rapu tytär perheessä.[:o] Minä ja lapsen isä ollaan oinaita. Ja laskettu aika on 1.11 eli skorpioni. Rauhallisin taitaa sitten olla mun poika joka on leijona.[:-]
 
Haa, horoskoopeista tullu puhetta [:D] Meillä onkin melkoinen joukkio koolla - minä kauris, mies härkä ja lapset: neitsyt, vaaka, rapu, leijona ja neitsyt.
 
Meillä mies kalat, lapset: jousimies, neitsyt ja neitsyt. Tästä vauvasta olisi tullut vaaka, jos olisi mennyt sinne laskettuun päivään. Mutta nyt on kahden nuorimmaisen syntymäpäivien välillä kaksi päivää. [:D]
 
Minäkin kirjauduin sisään parin päivän tauon jälkeen. Ja tekstiähän on tullut vaikka kuinka paljon. Mun keskittymiskyky on kyllä niin huono tässä vaiheessa raskautta, että millään jaksanut lukea kaikkea perusteellisesti.

Mutta näyttää, että moni on viimeisillään ja kärsimättömiä. Yrittäkää jaksaa odotella. Kyllä se odotus palkitaan.

Kunhan itsekin jaksaisin odotella [:D] mulla oli neuvolakäynti tiistaina. Maanantaina pitäisi käydä sairaalassa tsekkaamassa, että kaikki on varmasti ok. Ja siitä viikonpäästä käynnistetään. Siis jos lapsi ei ole syntynyt sitä ennen.

Supistuksia ei ole ollut pitkään aikaan. Alkaa tuntua, että menee varmasti sinne käynnistykseen asti ennenkuin pikkuinen syntyy. Taitaa tuolla kohdussa olla niin mukavaa, ettei malta ulos tulla [:)]

Oon itse ollut kiinnostunut lapsen horoskoopista kans. Vaaka siis meille tulossa. Laskettu aika oli melkolailla neitsyen ja vaa'an välillä. Neitsyet on mun mielestä hyviä esikoisia (ainakin mun isosisko on ollut), mutta ei vaakakaan paha ole. Yleensä hyvin diplomaattisia. Minä kaksonen ja mies härkä. Skorpioneista voin sanoa, että onhan ne aika persoonia [:D]
 
Riikka33: Ootko aina joutunut juhlimaan Halloween aiheisia synttäreitä??? [;)]

Meidän perheessä minä olen oinas (impulsiivinen), mies on rapu(kova kuori, pehmeä sydän) ja lapset on kalat (taiteilija herkkis), härkä (itsepäinen) ja skorpioni(tunteet näkyy ja kuuluu kauas) ja jos nyt tulee vielä yksi skorpioni lisää! Kalat tytär loukkaantuu helposti, härkä tytön kanssa saa aina neuvotella ja skorpioni poika rakastaa täysillä ja paiskoo ovia suuttuessaan [:D] Koita nyt tän porukan kanssa luovia arkea...
 
WhiteWife Mä olen itse yks halloween, niin ei ole tarvinnut olla sen aiheisia juhlia [:D] Skorpionina voin allekirjoittaa, että tunteet näkyy ja kuuluu... vanhemmiten, ikävä kyllä, nuo hyvät tunteet on ollut vaikeampi näyttää. Mutta mitä skorpionionkin luonnehoroskooppi sanoo, niin osa on pitkälti ihan itseäni mitä luen, mutta on paljon myös sellaista mikä ei minuun sovi lainkaan.

Olisko teillä jotain hauskoja ideoita mitä ristiäisissä voisi tarjota, kun on paljon lapsia? Siis ihan vartavasten lapsille tarkoitettu naposteltavia...  Kaikkia ideoita otetaan ilolla vastaan! [:)]
 
Heippa kaikki, ihanan aktiivista porukkaa täällä!

Nyt joutaakin istumaan hetken koneella kun poitsu nukkuu päiväunia ulkona, kävimme pienellä vaunulenkillä kun oli niiin aurinkoinen ilma eikä tuule, tosin aamulla oli -7 pakkasta.

Mä koin eilettäin melkoisen järkytyksen nimittäin mulla alkoi jo menkat! Hädissäni soittelin synnärille että mitä tää oikein on et alkaako jälkivuoto uudelleen niin täti vaan puhelimen toisessa päässä tuumas että mahdollisesti sulla alkoi menkat ja niinhän ne sitten alkoivat, oujee jotenkin en osannut että näin pian sektion jälkeen ne tulis kylään.

Mielenkiintoista keskustelua kyllä on horoskoopeista käyty, meillä vauva on neitsyt, minä skorppari ja mies kauris, ja itse kyllä tunnistan piirteitä skorpparin kuvauksesta, tulisuutta löytyy ja tunteet näkyy ja kuuluu kyllä täälläkin, tosin iän myötä pahimmat särmät ovat kuluneet pois ja luonne tasoittunut.

Jännää on kyllä, että toiset tuskailee sitä että syntys jo vauva ja toiset suunnittelee ristiäisiä, meillä ristiäiset on tämän kuun viimeinen päivä ja onneksi saadaan apua muilta niiden järjestämisessä niin ei tarvitse itse kaikkea hoitaa.

Rokotukseen otan sen verran kantaa, sikalenssurokotetta en aio ottaa mutta rotavirusrokotteen aion vauvelille ottaa, koska mies kulkee reissutyössä ja talosta toiseen niin pienenee vauvalla riski sairastua rotaviruksen aiheuttamaan ripuliin/oksettiin, mutta en tiedä osallistuisinko sitten rokotetutkimukseen.

Eilen kävi sitten neuvolatäti kotona ja poitsu sai hyvät arviot häneltä, painokin on jo 4,5kg. Ainut vaan että pojan silmä rähmii ja pyysin tätiä sitä kahtoon niin oli sitä mieltä että hän pyytää reseptin lääkäriltä antibioottitippoja varten, hain reseptin tänään samalla reissulla kun haavaa kävin hoidattaan. Mulla taas menee antibiootteja kun haava märkii ja tänään lääkäri kattoi viljelyn tuloksen ja tuumas että pitäs antibiootin mitä syön tehota ko. bakteereihin ja katotaan ens viikolla uudelleen kun herkkyysmääritys tulee, sais alkaa pikkuhiljaa haava jo paranemaan.

Jokos lellu kävi ultrassa ja mitkä olivat kuulumiset?

jerose joskus kirjoitteli että on hirmuinen makeannälkä imetyksen aikana jos oikein muistan? minulla taas kävi päin vastoin herkkujen syöminen loppui seinään synnytyksen jälkeen, ei tee vaan mieli, ainoastaan silloin kun tulee nälkä niin silloin tekee herkkua mieli mut seki loppuu sit kun syö oikeaa ruokaa.

Tulipas taas romaani kirjoitettua, tsemppiä kaikille masujen kanssa painiskeleville, nauttikaa vielä kun voitte masuistanne sillä sitä todellakin tulee ikävä. Kaikille oikein ihanaa aurinkoista syyspäivää!
Maajo

edit: tuo paino
 
Heipä hei!

Itse en hirveästi noita horoskooppeja mieti.. mutta itse olen kauris, mies on kalat ja vauvasta tulee siis vaaka.
Luonnehoroskoopeissa on kyllä jonkin verran perää ja niitä ihan hauska lueskella.. mutta iltapäivälehtien ym. kirjoitetut horoskoopit ovat kyllä puuta heinää..

Kävin tänään terkkarissa ultrassa. Lapsiveden määrä oli ihan ok, sitä on edelleen riittävästi. Syke oli hyvä ja kaikki muutenkin ok. Olen kyllä ollut tosi tyytyväinen oman paikkakuntani neuvolatoimintaan. Olen käynyt tavallaan 2 ylimääräisessä ultrassa terkkarilla, kun normaalisti meilläpäin kuuluisi vain vk 12 ja vk 20 normaalit ultraukset.. mutta ovat laittaneet neuvolasta neuvolaläärille terkkariin ultraan. Viimeksi tarkistettiin että vauva on oikeinpäin ja nyt että lapsivettä on tarpeeksi. Ultraus antaa kuitenkin aina varmemman käsityksen siitä, että vauvalla kaikki kunnossa kuin pelkkä sydänäänten kuuntelu. Painoarvio oli tällä hetkellä 3480g toivottavasti olisi todellisuudessakin lähellä tuota, tai ei ainakaan kovin paljoa isompi kaveri.

Riikka: Lapsethan tykkää kaikesta pikku naposteltavasta, tai sitten jostain mikä näyttää joltakin.. esim. auton muotoinen kakku tms. Muffinseihinhan voi näppärästi tehdä vaikka silmät ja suun tms.
suolaiseksi jotain pikkupizzoja tai coctail-tikuissa nakkia yms. Kivan coctail siilin saa tehtyä kun päällystää puolikkaan vesimelonin kuoren foliolla ja iskee siihen coctail-tikkuja piikeiksi.

Vaikka kuinka yrittää ajatella muita asioita, niin kyllä ne ajatukset vain hiipivät koko ajan tulevaan synnytykseen ja odotukseen että koska, koska? eilen illalla jo ajattelin että jokohan yöllä pääsisi lähtemään... kun illalla oli jotenkin tosi omituinen olo ja supisteli+ tosi kova paine alavatsalla.. mutta ei, aamulla sitä taas herättiin kuin ei mitään.. [:@]

ja taas on siivottu, ilman supistusten ilmaantumista.. [:@]
 
Takaisin
Top