Raskaus yli puolen välin

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JeRoSe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tervehdys!

Hohhoijaa.. huomenna olis se kuuluisa LA , mutta ei ainakaan vielä mitään kovin selkeitä merkkejä ole että kaveri aikoisi ulos tulla. Lonkat on kyllä tosi kipeät ja alkaa ahdistaa, kun haluaisi tämän jo ulos![:@] mutta eipä auta kun odotella!

Olen kanssa miettinyt, kun kaikki sanovat että kyllä sen sitten huomaa.. no enpä tiedä.. joka ilta toivoo että josko nyt yöllä olisi lähtö ja aamulla herää ja miettii että ei!vieläkin yhtenä kappaleena. Tässä jo epäilen, että tiputteleekohan tuota lapsivettä välillä vai kuvittelenko vain.. kun sitähän voi tiputella, ei välttämättä kaikki lorahda kerralla..
Onko kellään tietoa tai ollut kellertävän vihertävää valkovuotoa? ei haise mitenkään pahalle tms. joten en usko että on mikään tulehdus.. ja välillä on ihan valkoista/kirkasta mutta esim. aamulla oli tuollaista vihertävää limaa.. ??

minä en kyllä jaksa uskoa noihin kävelylenkkeihin ja lattian moppauksiin.. ei ole ainakaan minulla vaikuttanut mitenkään vaikka olen koiran kanssa käynyt kävelyllä tai imuroinut ja mopannut, pari supistusta ja se siitä.. lonkat vaan tulee entistä kipeemmiksi.. [:@]

turvotus on lisääntynyt jaloissa ja sormissa[:@] ja valivalivalivali[:D] mutta kun ei jaksaisi enää näitä vaivoja ja odotusta!

tsemppiä kaikille ja vauvoja odotellessa[;)]
 
Heips!
 
Suhteellisen sekavaa on tosiaan tää oman olotilan arvuuttelu. Komppaan täysin teitä siinä.
 
Illalla oli taas supisteluita, ja yö oli aika hankala. Alavatsaa juili tosi ikävästi ja kyljen kääntäminen oli ihan tuskaa. Niin kuin masu ois ollu pinkee pallo ihan koko ajan, eikä ees rentoutunu välillä. Oliks mulla siis monta tuntia kestävä supistus, häh [&:]. Sit mua ihmetyttää, et mistä tietää tihkuuko lapsvettä vai onks se valkovuotoo. Jos on tommosta juoksevampaa mallii ollu se v-vuoto muutenkin, niin miten ne erottaa? Sit kun tässä jokusen päivän tiputtelee, niin eikös se vesi sieltä ala pikku hiljaa loppua? Mitäs sitten pitäis tehdä, jos supistukset ei ala? Kysymyksii, kysymyksii....
 
Ü:ko se oli, joka heitti, et tuntemukset voi alkaa ihan yllättäenkin. No juuri sitä silmällä pitäen raahasin ukonkin mun mukana ruokakauppaan äsken. Pakko oli jotain käydä hakemassa, kun kaapissa ei ollu juuri muuta kun valo. Tuntu vaan niin tyhmälle, kun ei sitä kannettavaa nyt niin paljoo ollu ettenkö siitä ois selvinny, mut ei vaan uskaltanu yksin lähtee. Toinen yrittää täällä remonttia tehdä, niin sit joutuu johonkin kassajonoon odotteleen ihan vaan sen takii, et vaimo ei tiedä, alkaako synnyttään vai ei. Onkohan tää ihan tervettä touhua [8|]?
 
Hyvä kun huumorii kuitenkin piisaa vielä (saunareissu - supistus - lattialla lojumisepisodiin viitaten [:)]). Tätä ihmettelyy ja arvuutteluu kun parikin viikkoo vielä jatkuis niin pää hajois, sen vaan sanon.
 
Moi Lellu, mä täällä näköjään tapan aikaa ja ehdin jokaiselle kommentoimaan. Mulla on tullut lauantaista saakka tollasta limaista juttua. Mulla se on ruskeahkoa. Ja niin kun tuolla aiemmin kirjoittelin, niin mulle sairaalasta sanottiin, että kun kohdunkaula lyhenee ja avautuminen alkaa, niin sieltä irtoaa limaista vuotoa, johon voi sekoittua "vanhaa verta" ja värjätä sen rusehtavaksi tai sitten siinä on sellaista veriklimppiä. Vihreästä vuodosta pitäisi kai aina soitella sairaalaan, etenkin jos on tosi vetistä, koska sillon se voi olla lapsivettä ja jos se on vihreää, niin sinne pitäisi lähteä heti. Tällaiset ohjeet meillä on Kätilöopistolta.

Ne sanoi, että laita pikkuhousunsuoja ja tule tänne, jos et ole varma, onko kyse lapsivedestä vai ei. Ne haluaa siitä suojasta kuulemma katsoa, minkänäköistä tavaraa valuu. Kiva työ niilläkin [:'(]...

Tsemppiä!!!!
 
Kyllä alkaa teistä monella olemaan jo suht lähtö lähellä bd (noi on siis peukalot, jotka pystyssä) ja ikävästi nyt totean, että kyllä valitettavasti sen tietää milloin pitää lähteä, kun ne oikeat supparit alkaa. Ite pähkin kans kolmosen ootuksen loppumetreillä aivan samoja kysymyksiä, mutta kun supparit sitten alko salaman tavoin, nii se oli tytöt menoa se! Se tuntuu aivan toiselta, mitä harkkasupparit. Se sanonta vaan valitettavasti pitää paikkaansa. ps. ü - elä vain kurista mua nyt [;)] Jotkin synnärit/neuvolat käyttää sellasta menetelmää, että jos lepo ja Panadol ei auta suppareihin, nii sitten son menoa monoihin.

Lellu: Toi vihree sai mulla kylmät väreet aikaseksi , pitiskö sun käyä neuvolassa tikuttamassa sitä eritettäsi, ettei vain ois lapsivettä, johon vauva kakannut...? Vaan voiskohan olla limatulppaa sitten...?
 
JeRoSe: En kurista [:D]!!!! Kunhan täällä turhautuneena uhittelen, blaah....

Eikä auttanut kävelylenkki ei...
 
Täällä me näköjään porukalla roikutaan ja aikaa tapetaan. Kiva vaihdella kuulumisia, kun alkaa h-hetket lähestyyn [:)]
 
En mäkään noihin "vippaskonsteihin" oikein jaksa uskoa (3 x s, lenkkeily tms.) Syntyyhän se sit kun aika on. Tylsäks vaan käy, jos tosiaan pitkään menee yli la:n.
 
Mä tykkään, et ois paljon mukavampi, jos tositoimet lähtis käyntiin aamulla/päivällä. Jotenkin ikävä tilanne, et koko päivän valvonu ja touhuskellu kaikkee, sit väsyneenä menos nukkumaan, niin eikös vaan supparit käyntiin ja synnyttämään. Valmiiks jo aivan katki. Ei kiva. Jostain kyllä luin, et iso osa synnytyksistä lähtis käyntiin just yöaikaan, tiedä sitten pitääkö paikkaansa, vai onko urbaani legenda. Näin syysaikaan vielä ihan pimeetä, märkää ja kylmää niin ei yhtää innosta yöllä synnyttäminen. Harmi kun sitä ei voi ite päättää.
 
Olotila on meillä rauhottunu ihan normaalille tasolle. Ei supistele, eikä tiputtele mitään. Olikohan se mun neuvolantäti tuntemuksineen oikeassa, kun totes, et vielä ainakin kerran näkis mut yhtenä kappaleena. Seuraava aika on perjantaina, eli 40+2 silloin mittarissa.
 
 
En siis ole ainoa joka pähkäilee supistusten kanssa [:D] Välillä olen aivan varma miltä supistus tuntuu välillä epäilyttää kovastikin.

Siivous ei auta. Sitä on tultu kokeiltua usampaankin otteeseen, mutta onpahan ainakin tullut siistiä. Saunassa tekisi mieli käydä, mutta siihen ei ole nyt mahdollisuutta. Seksi ei yksinkertaisesti kiinnosta tässä tilassa.

Tiskatessa maha menee kyllä tosi pinkeäksi ja välillä tuntuu, että hengittäminen on tavallista raskaampaa. Epäilen tämän olevan supistus.

Mulla on huomenna neuvola. Mietin, että puhutaankohan me jo synnytyksen käynnistämisestä vai antaako ne vielä yhden ajan seuraavalle viikolle ja sitten mahd. käynnistys.
 
Heips!

Täällä on mammat jo niin lähtötouhuissa[:)]

Minullakin kyllä Tirpu kaksi ensimmäistä lasta syntyi aamulla, mutta yö kyllä meni siinä touhussa. Eli yöllä kun supistukset alkoi olemaan sellaiset että ei enää saanut nukuttuakaan niin piti lähteä sairaalaan.
Ja mulla silloin kätilö muuten sanoi, kun epiduraalia anosin, että nyt huomaa ettei enää mua hymyillyttänyt niin laitettiin puudutus.
Mutta synnytykset näköjään täälläkin etenee niin erilaisesti.

Huomenna mulla olis lääkäri ja nyt haluais jotain varmennusta siihen mitenpäin vilpertti oleilee masussa. Kun ihan varmoja siitä ei vielä oltu. Ajattelin ihan kävellä lääkäriin, mutta miten sen arvioi kuinka kauan siihen menee aikaa??? Että kauanko tällä "mammatyylillä" menee noin pari kilometriä.[:D]

Kiitos teille kovasti muutto sympatioista![:)]
Täällä ei edes yhtään vaavin tavaraa ole valmiina paikoillaan, mutta eiköhän nuo ehdi tässä parin viikon aikana laittelemaan.

Mä kyllä osaan hyvin tämän kotona pyörimisen taidon jolla ei saa mitään aikaiseksi![:-]

Hiusmalleja täällä etsitään Wellalle ja keskiviikkona olis valinta. Ai kun olis kivaa päästä sellaiseen. No täytyy kysyä jos tytär taas lähtisi kans mukaan. Hän olisi kerran päässyt, mutta se kampaaja halusi mallille leikata ihan lyhyet hiukset.

Kärsivällisyyttä ja tsemppiä teille mammoille joilla lähtö on jo lähellä. Tarkistakaapa onko siellä kassissa nyt varmasti kaikki mukana[:D] (jo kuinka monennen kerran???) voima haliruttauksia sinne kaikille!

Auringon paistetta täältä kaikille.
 
hohhoijaa...

täälläpä täällä, tuijottanut koko päivän töllötintä ja yrittänyt kuluttaa aikaa. mies tuli kotiin ja ei huolinut mua edes kauppaan mukaan kun sanoi että sun pitää nyt levätä... sitten lähti pelaamaan jalkapalloa ja sanoi että soita jos pitää lähteä synnyttämään [:D] sanoi että valmentaja vastaa ja ottaa hänet sitten pois kentältä, on se jalkapallon peluu niin tärkeää että!!! mutta mitäs mä toista kieltämään lähtemästä kun ei ole tämä asukki kuitenkaan tähän päivään asti tuolta vielä tullut ulos.

no mutta, soitin päivällä synnärille ja kysyin tästä jomottavasta/kipeästä alamahasta ja olosta. kyseli kovasti ja selvitin tilannetta. eli ilmeisemminkin harjoitus supistuksia ja pehmittää kohdunsuuta valmiuteen. pystyn toki kävelemään ja pystyn puhumaan ihan ongelmitta kokoajan... eli ei ole tämä sitä minkä avulla vauva maailmaan puskettaisiin!

mä kyselin tuosta lapsivesi asiasta viimeeks neuvolassa kun olin melko varma että välillä lorahtelee pöksyyn kun ei se ainakaan pissaa ole kun mielestä sen nyt vielä kykenen kontrolloimaan. mutta lisääntyneeseen valkovuotoon tuo minun terveydenhoitaja sen kuitenkin luetteli. koska hyvin epätodennäköistä olisi että mitään pientäkään repeämää kalvoon olisi tullut mistä sitä tihkuttaisi... tulehdusriskihän se on, mutta sanoi että kyllä sitä sitten enemmän tulisi. ja seurannut kun tuota olen niin on siinä kyllä valkoista enemmän mukana kuin että olisi vihreää/ruskeaa tai muuta... mutta tulppaa en usko että pöksyihini vielä olisin saalistanut. niin ja muistetaan se että sitä lapsivettähän tulee kokoajan lisää sinne... en kyllä tiedä että kuinka pitkään vielä näin lasketun jälkeen... mutta Lellu: kysy oikeesti neuvolastasi että onko tuo vihreä eritys ihan ok!?

naureskelin vielä tota ü:n saunareissua... niin huvittavan todentuntuisesti sen kirjotit... meillä ei ihan noin isoja nuo isot supistelut ole saanut aikaan, mutta kyllä sitä ääni on muutamaan kertaan noussut melko korkealle kun kesken lauseen on tullut iso supistus ja naurettu sit molemmat kun silmät suurentunut samalla ja ollaan vaan tuijotettu miehen kanssa toisiamme... kyllä sitä huomaa että molemmat ollaan niin jo lähtökuopissa että ei oikein tiedä mitä tässä pitäis tehä että aika kuluisi!

korento: neuvolassa kyselin jo viimeeks että miten käynnistykseen sit mennään. niin täällä kuulemma ihmetellään viikoille 41+5 ja sit aletaan ottamaan yhteyttä sairaalaan... ei kuitenkaan viikonloppuisin käynnistetä. eli mun kohdalla jos siihen menee niin ens viikolla olis sit sen aika. tän viikon perjantaina tulis meinaa 41 viikot täyteen... mutta eletään nyt kuitenkin tässä päivässä ja edetään hetki kerrallaan, jos sitä vaikka pääsis ilman poppakonsteja starttaamaan [:)]

mutta jatketaan ihmettelyä... vointeja kaikille!
 
ja hei piti tota seksi juttua vielä kommentoida että voi hyvää päivää että miten tässä nyt vielä seksi maistuisi. tai saatikka miten sitä mihinkään taipuisi... ei kyllä varmaan hirmu nautinnolliselta edes tuntuisi vaikkei tarttisi taipuakkaan. mieskin sanoi että kiva sitten kun pippelin päässä olisi limatulppa sen jälkeen... [:D] että ehkä sitä nyt sitten pidättäydytään ja harrastellaan sitten kun oikeesti ollaan kunnossa! tuntuupahan sitten toivottavasti ainakin hyvältä kun on kunnolla odotettu sitä "ekaa kertaa synnytyksen jälkeen"... ettei tarvitse alkaa väkisin nyt tällä hetkellä "kolmen ässän" ohjeiden mukaan väkiste touhuilemaan [:D]

semmosta...
 
Tänään olen ollut yllättävän pirteällä päällä. Tyttären kuskasin aamulla kouluun ja kurvasin mammakahvilaan ekaa kertaa kun huomasin että siellä on tänään kantoliina esittely. Harmi vaan kun tää pieni syntyy talvea vasten niin en usko että liinailua tulee kamalasti harrastettua. Ehkä sitten keväällä täytyy kokeilla kun meillä on jo trikooliina(saatiin käytettynä).

Ja kuten tässä on tullut kerrottua että väsymys on näin viimeisillä viikoilla alkanut niin eihän sitä voinut tänäänkään olla pikku tirsoja nukkumatta [:)] No, sillon täytyy nukkua kun väsyttää.

Tossa illalla yhtäkkiä meinasi jalka mennä alta, taisi mennä hermo puristuksiin tuolta lonkasta. Sattuu pirusti kun yritän astua jalalla ja linkaten eteen päin. Portaat yläkertaan on yhtä tuskaa [:@] Ehkäpä tuo vauveli punnertaa itseään tonne lantioon ja jää hermot sitten puristuksiin. Mulla oli aikaisemmin samanlaista, vaikkakaan ei yhtä kipeää, mutta hävisi yli kuukaudeksi tuo kipuilu. No, jospa huomenna olisi parempi, kun tekisi sienimetsään vielä mieli...
 
Moikka,

me lähdetään huomenna aamulla sairaalaan - ainakin nyt tsekattavaksi. Oon aika varma että tuolta tihuttaa lapsivettä, ihan kirkasta ja ihan nestemäistä.

Joten nyt vaan supistuksia odotellaan, että pitääkö yöllä jo mennä. Jos ei, niin yritetään nyt saada nukuttua.[:D]

Palaillaan ja tsemppiä!
 
Heips!

ü:lle tsemppiä! Ja ainakin saat varmuuden, että missä vaiheessa on menossa, mikäli ei yöllä ole jo tullut lähtö.

Mä nukuin pitkästä aikaa niin makeasti päivälläkin että nyt sitten ei uni vielä tule. Paha vain kun ei viitsi kolistella kun muut nukkuvat niin en voi tehdä mitään.
Täytyy sanoa, että nyt ei tuo lääkäriin meno kyllä inspiroi yhtään. Viimeksi meni selkäkin niin mäsäksi siinä "tuolissa" makaillessa.

On tää kyllä niin hyvä palsta kun sain noihin sukkapuikko kipuihinkin diagnoosin ihan teidän avulla[:D]

Maajo onko sulla anoppi antanut hengähdystaukoa ja jättänyt teitä rauhaan?[8|] Mä sain omasta äiteestäni muuton aikana taas aimo annoksen, jolla nyt pärjää taas, mutta oli siitä kyllä niin iso apu että en voi tällä kertaa moittia.

Hitsin hitsi kun ei inspiroi noi viimeiset romut, kun eivät ole tarpeellisia sillai mutta johonkin ne pitää tunkea. Haluaa ennemmin laittaa mattoja lattialle ja VIHDOIN laittaa pinnasänkyä ja muuta. Ja kyllä nyt tosiaan olisi sillä Ikean lahjakortilla jota niin unelmoin, käyttöä. Kun kaappeja ei olekaan niin paljon, niin pitää ostaa vissiin joku lipasto vaavin vaatteille. Ja mulla tulee eka mammaraha juuri niinä päivinä kun on jo ihan viimeiset päivät käsillä eli laskettua edellisena päivänä.[&:]

Pitäisi kai yrittää josko se unikin tulisi niin jaksaisi aamulla mennä sinne lääkäriin reippain mielin.[8|]
Käväsen vielä kurkkimassa uudella palstalla, onko siellä jo vauvan kanssa kotona olevien mammojen kommentteja.
 
Arvatkaapa kaks kertaa tuleeko uni [;)]

Anukka, mä ymmärrän täysin sua: meillä kanssa odottelin miestä jalkapallopelistä kotiin kun rupesi menemään tota lapsivettä (jos se sitä on) enkä edes saanut sitä puhelimella kiinni. Teki mieli sanoa muutama paha sana kyseisestä urheilulajista, muta en sitten viitsinyt. Ihan turhaa. Eipä tässä niin kiire ole...

Ja kappas kappas, näinkin ilmeisesti voi käydä, että lapsivettä tihkuu ennen kuin limatulppa irtoaa. Se nimittäin lähti just äsken - ja tästä mä olen varma. Suht ällön näköinen kaveri [:-]...

No niin, jos mä nyt sitten kuitenkin yrittäisin nukkua. Supistuksia vaan ei näy eikä kuulu. Voi huoh...

Mutta tsemppiä sinne ja palailen kun palailen. Jos en huomenna niin sitten ponnistan [:D]
 
No jopas täällä on tapahtumaa. Melkein putosin jo kärryiltä, vaikka vaan yhden illan olin pois koneelta! (ukko valtas tän)
 
Nyt taitaa Ü:lla oikeesti olla menoa. Kuulostais "oireet" sen mukaiselta. Täsmällinen pikkukaveri siis kyseessä [:)]. Tsemppiä täältäkin!
 
Itekin valvoskelin tosi myöhään eilen juurikin noiden pitkäks venähtäneiden päikkäreiden takia. Sit kun viimein könysin sänkyyn niin eikös alkanu supisteleen ja jalat kramppaili ja tuli vessahätä jne jne. Kerran jo luulin, et nyt tuli lapsvettä, kun tuntu semmonen lirahdus unen läpi, mut edelleen oli vaan sitä normi v-vuotoo.
 
Tosta jatkon aikataulusta: Täällä mennään kuulemma niin, et jos meen vielä perjantaina neuvolaan (viikot siis silloin 40+2), niin saan sieltä ens viikolle ajan äippäpolille TAYS:aan (eli synnytyssairaalaan), jossa ne tsekkaa, et mulla, vauvalla ja istukalla on kaikki ok. Sit antavat vielä olla (jos siis kaikki on hyvin), ja johonkin sinne 42 viikon tietämille saan sit uuden ajan, jolloin mietitään sitä käynnistystä. Toivottavasti ei mennä noin pitkälle! Käynnistystä en kyllä millään haluis. Mä ja mun isoveli ollaan kuulemma molemmat oltu yliaikasia melkein sen kaks viikkoo, et jos toi on perinnöllistä, niin vielä tulee kestään tovin.
 
Mun miehellä on huomenna työhaastattelu, joka pidetään espoossa (täältä siis semmonen 160-170 km, ajassa n. 1 1/2 h jos pitää kiirettä). Vähän kyllä jänskättää, et ei nyt sit tohon tarvis vauvan tulon osua, kun ei se kovin usein joudu noinkaan kauas lähtemään. Kiva sit soitella perään kesken haastattelun, et pystykkö millään lähteen tuleen ja mielellään käyttään vähän sitä kaasua. Kyllähän mä tietty täältä laitokselle pääsen, mut tueksi sen kyllä tarvin ja haluun ihan ehdottomasti!
 
Jees,
Ei muuta kuin ihmetellään taas eteenpäin. Toivotaan, et kaikkien ylimääräset kolotukset hellittäis ja ois mahdollisimman mukava olo odotella.
 
 
 
mä niin myötäelän tuota ü:n juttua ja jännitän täällä ihan hulluna... kun itsellään ei oikein muuta elämää näköjään tällä hetkellä enään ole kuin istua tietokoneen edessä ja kommentoida. ihan mieletöntä... toivottavasti se nyt oli sitten lapsivettä ja pääset tosi toimiin, peukut täällä pystyssä varpaita myöden!

täällä ei muutoksia... huomenna neuvola ja sit taas ihmetellään että miten jatkot. Tirpu toi teidän juttu seuraavaksi kerraksi synnytyssairaalaan kuulosti melko fiksulta. ottavatko siellä ultraakin? varmasti jos istukkaakin tsekkailevat... mua vähän kammottaa se kun ei ole kuin ne kaksi perus ultraa tehty (kun tosiaan neuvolassa ei ultrata). jännittää tavallaan että onko tää kaveri oikeesti siellä ihan oikealla tavalla ja kaikki ok... mutta eiks tää yliaikasuus nyt melko tavallista ollut ensisynnyttäjille?

mun pitäis varmaan uskaltautua ulos kotoa. eilen juili niin kovin masua ja supisteli pitkin päivää etten sitten uskaltanut mihinkään postilaatikkoa/roskista kauemmas edetä... nyt aattelin että jos kauppaan edes viittis yrittää. parempi olla miehelle sanomatta mitään kun se on selkeesti vähän hysteerinen nyt vuorostaan. lähettelee viestejä töistä ja ihanasti rauhottelee että kulta älä menetä toivoa, kyllä se vauva sieltä sitten tulee kun haluaa tulla jne...

mutta jatketaan ihmettelyä, odottelua ja jännittämistä! vointeja kaikil...
 
Moikka tänne! [:)]

Voitteko kuvitella, että olen teille odottaville ihan pikkasen kade... [:-] ja jos olisin vielä raskaana, kuten pitäisi, niin olisin yhtä tuskastunut kuin tekin ja odottaisin kuin kuuta nousevaa, että SYNTYISI jo! On se vaan hassua miten tämä mieli menee miten tahtoo. En siis sano sitä, että olisin ennemmin raskaana kuin hoitaisin pientä vauvaani.... EIEIEI, vähän vaan kaipaan vauvamahaani ja niitä potkuja, hikottelua... Miehenikin sanoi tässä yksi päivä, että alkaa kyllä olemaan ikävä sitä vauvamahaa. [:)]

Joku puheli siitä lapsivedestä... mulle sanottiin silloin, kun veteni meni ja olin sairaalassakin käynyt, että jos väri muuttuu tai tulee ikään kuin kuukautisverta, takas sairaalaan. Lapsivesi on lähes väritöntä, itselläni oli ihan pieni aavistus verta siinä välillä, ja vaikka sanotaan ettei haise millekään, on siinä pientä hajuakin, ei mitenkään pahaa. Sairaalassa se kätilö vielä katsoi siteeni ja totesi, että kyllä se on lapsivettä. Tosin mulla sitä tuli niin valtavan paljon, että ei voinut itsekään erehtyä. Vihreä väri ei ainakaan hyvä juttu ole.

Itse teistä jokainen on oman itsensä paras asiantuntija, joten jos vähänkään siltä tuntuu, niin soittakaa synnärille, sieltä ne kyllä pyytää teidät sinne jos katsovat tarpeelliseksi. Ei kannata yksin miettiä ja murehtia. [:)]

Mutta silläkin uhalla, että joku kuristaa minut, sanon tämän: kun on tosi kyseessä, sen vaan tietää koska on aika lähteä. [;)]
itse tosin olin siinä uskossa, että synnytykseni käynnistetään parin päivän kuluessa siitä, kun vedet menivät. Mutta synnytys alkoi vesien menosta n.14 tunnin kuluttua ja poika syntyi 17 tunnin päästä vesien menosta. Enkä edes vielä silloin uskonut synnyttäväni, kun illalla sairaalaan menin(kuten olimme aamulla sairaalassa sopineet, että menen takaisin) ja luulin meneväni osastolle makoilemaan ja odottamaan käynnistämistä.

Koittakaahan vielä jaksaa, kyllä itse kukin teistä on(ennemmin tai myöhemmin) omalla ajallaan äiti! [:)]
 
Heippa kaikille!

En ole päässyt kirjoittelemaan koneella pitkään aikaan, kun oli jotain ongelmia sisäänkirjautumisen kanssa, samoin aina kun istahdan päivällä koneella niin poitsu alkaa kitisemään kehdossaan, joten siinäpä ei sitten istuta koneella, miehelläkin loppui isyysloma ja hän on päivisin töissä, tosin aamuisin menee sen verran myöhemmin töihin että minä käväisen haavanhoidossa, mutta sitten illasta onkin hieman pidempään töissä vaikka tekeekin lyhennettyä työpäivää niin kauan kun mulla haava paranee. Päivärytmi alkaa tällä hetkellä löytymään, mutta kaipaan sitä hetkeä että vois itsekin torkahtaa soffalle hetkeksi, mutta sekään ei onnistu kun poitsu jostain syystä vaistoaa kun mä lepään tai syön ja alkaa itkemään, jos ei hätää ole ni sit tutti on hukassa tai "tarkistaa" onko äiti lähellä.

Lellu: en halua pelotella, mutta mulla kun oli kalvot puhkaistu ja lapsivettä tuli synnytyksen aikana, niin se oli kellertävän vihertävää ja pahanhajuista, ja lapsihan oli sitten kakannu lapsiveteen... joten suosittelen ottamaan yhteyttä synnärille, tosin minusta tuntuu että niin olet tehnytkin ja olet pienokaista saamassa parhaillaan.

karvinen: kyllä se on antanut olla rauhassa, ei oo näkynyt 3 päivään meillä, tosin me sunnuntaina käytiin heillä kylässä ja tänään tuli vastaan kun vauvelin kanssa ulkoiltiin. Mä olen tullut siihen tulokseen, että jos ja kun haluan olla rauhassa niin mulla on ovet lukossa enkä avaa kenellekkään niitä.

Tsemppiä teille kenellä vauveli on mahassa, kyllä ne syntyy sitten kun aika on, mutta varmasti on tuskastuttavaa odotella synnytystä varsinkin kun yliaikaiseksi menee. Täällä kanssa jännitetään ja myötäeletään muiden tunnelmissa.

Riikka: mulla kanssa on ikävä vauvamahaa, potkuja ja kaikkea odotoukseen liittyvää, samoin täällä mies yks iltä kommentoi kun painoi päänsä soffalla mun mahalle että onpas eri pehmeä ja ei oo enää vauvaa mahassa joka potkis isukkia korville.

Mutta sapuskaa laittaan ja syömään kun mies vahtii mussua.

Voimia kaikille!
Maajo
 
Tervehdys!

Tänään kävin neuvolassa ja kysyin tuosta kellertävänviherävästä valkovuodosta. Neuvolatäti sanoi ja konsultoi myös neuvolalääkäriltä, että niin kauan kuin mukana ei ole hajua, kutinaa tms. valkovuodon värillä ei oikeastaan ole merkitystä.
sen väri voi vaihdella. Ja kun tuo ei ole siis vettä, vaan valkovuotoa eikä sitä tule paljoakaan. Nyt on ollut taas ihan normaalin väristä vaaleaa valkovuotoa. Neuvolatäti myös sanoi, että jos se olisi lapsivettä sitä lirahtelisi jatkuvasti, eikä vain muutaman kerran. Ja kun sitä ei tosiaan oikeastaan ole tullut pikkuhousunsuojaan, vaan vessassa käydessä ihmettelin asiaa.
Joten enpä sen enempää sitten asiasta stressaa.
Vauvan sydänäänet oli ok ja kaveri liikkuu ihan aktiivisesti masussa, vaikka pää onkin jo erittäin alhaalla ja lähtökuopissaan.. joten kaiken pitäisi olla hyvin.
Huomenna menen käymään neuvolalääkärillä terveyskeskuksessa, ultraa ja tarkistaa lapsiveden määrän, että sitä on riittävästi. Torstaina mitataan paineet ja katsotaan pissa neuvolassa, kun alapaine oli taasen hieman kohonnut..
toivottavasti tästä pääsisi jo pian synnärille, niin ei tarvitsisi juosta joka päivä jossakin ja jännittää ja ihmetellä..

Tänään päästyäni kotiin neuvolasta ja kaupasta, on maha ollut taas niin sekaisin että.. [:'(] inhottavaa kun vatsassa kiertää ja joutunut jo useamman kerran istumaan vessassa, alkaa olla peppu hellänä[&:]
en tiedä kumpi oli pahempaa, keskivaiheen ummetus vai tämä.. sekin kun on yksilöllistä, joillekin tulee ummetusta ja joillekin menee pakki sekaisin, kun vauva painaa suolistoa. Minä se olen kokeillut kumpaakin..[:@]
maitohappobakteeritabletteja olen syönyt keskiraskaudesta lähtien, kun siitä ollut tutkimus että ehkäisisi myös vauvan atooppista ihoa.. mutta aina niistäkään ei kyllä tuon vatsan kanssa ole apua.

vaan, eipä auta.. ehkä tuo jännityskin osaltaan aiheuttaa vatsavaivoja. Kyllä olisi niin valmis lähtemään jo![:D]

tänään tuli vähän ekstra ohjelmaa päivään, kun kannoin kauppakassit sisälle ja jätin ulko-oven auki, että haen vielä koiran autosta.. niin johan sillä välin kerkesi lintu pyrähtää sisälle. Ensin sain sen suljettua yhteen huoneeseen.. mutta sitten aikani mietittyä ajattelin, että ei se nyt siellä voi olla niin kauaa että mies tulee kotiin.. sitten varovasti avasin huoneen oven ja avasin kaikki ovet ja ikkunoita, aikansa se lintunen lepatteli pitkin kämppää ja istuskeli mm. meidän sängyllä, ennen kuin tajusi lentää avoimesta ovesta takaisin ulos.. [:D]

mutta jaksamisia ja jännityksellä odottelen muiden ja omaa synnytystarinaa[:)]
 
Lellu joskus olen kuullut, että maha on sekaisin ja ripuli lentää juuri ennen kuin h-hetki alkaa, suoli alkaa tyhjentyä synnytystä varten...  tiedä sitten pitääkö paikkaansa.

En tiedä onko raudanpuute vai mikä, kun väsyttää ihan hurjasti. Täällä vauva nukkuu koko ajan, herää vain syömään. Päivisin saan nukkua, kun isommat lapset ovat koulussa. Yölläkin vaan herään syöttämään ja sitten jatkan unia, ja todellakin olen samantien unessa kun saan pojan syötettyä. Nytkin olen ihan töttöröö....

Jaksamisia kaikille meille ja teille! [:)]
 
Takaisin
Top