Raskaus yli puolen välin

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JeRoSe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
nyt ois joo SE päivä... eikä mitään tuntemuksia [:(], no kyllä se kaveri sieltä joskus ulos tulee... ei ne vauvat ikinä sinne ole jääneet...

samalla tavalla nää yöt meitsillä menee ku korento sulla. mies pörrää vieressä ja ei sitä viitti kokoaikaa tökkiä niin pakko sitä sitten ite olla hereillä ja kun tietää että voi vaan olla päivät. tiskit meilläkin seisoo keittiössä... pitäis jotain tehä.

ulkonakin olis tollanen ihana syksyinen keli, tekis mieli sinnekin mennä... mutta tiedän ettei mun kävelystä oikein tule mitään. se on nyt sitä kuuluisaa ankkakävelyä... kaupassakin kun on oltu niin mies kävelee varmaan sata metriä mun edellä ja minä vaapun sieltä sitten takaata... mutta pakko sitä vähän edes kävellä ku tää turvotus on melkoista. mä en ole nyt viikkoon tuntenut mun sormenpäitä ollenkaan. muutaman kerran ruokaa laittaessa oon polttanut sormia kun ei tosiaan kiputuntemustakaan juuri ole. eikä ole vaikutusta onko yö vai päivä, ei nää sormet ole mun... neuvolassakin sanoin tästä, mutta minkäs teet kun kaikki arvot kuitenkin ok... meitsi vaan on turvoksissa oudoista paikoista.

no mutta, tätä päivää on vielä pitkä pätkä jäljellä... seuraillaan tuntemuksia [:)]
 
Hurjaa Anukka ja Korento, neljäkymppiä täynnä!
 
Meillä taitaa Ü:n kanssa olla aika lailla yhtäaikaa sitten ens viikolla sama tilanne eessä. Niin sitä vaan väkisinkin aika juoksee ja se mitä on kevättalvesta asti odotettu on nyt sit käsillä. Ei voi ymmärtää. Miten tää vieläkin tuntuu niin epätodelliselta, et mä oisin hyvinkin pian jossain sairaalan uumenissa ähisemässä naama punasena ja ukko kannustaa vieressä niin kuin joku urheiluvalmentaja.
 
Eilen illalla supisteli täälläkin. Sit yöllä heräsin johonkin outoihin tuntemuksiin, mut ne saatto kyllä johtuu siitäkin, et rakko oli siinä kohtaa jo aika täynnä ja pienikin vauvan liike tai muu aiheutti aikas ikävän tunteen tonne alavattan seuduille. Nyt on sit taas ihan normaali olo, siis niin normaali kun nyt näillä viikoilla voi olla. Meidän pikkuinen tuntuu liikkuvan vielä aika terhakasti, et ei ainakaan mitenkään kiinnittyny oo vielä. (Meitsi taas oikee asiantuntija [:)])
 
Jos jotain muita asioita: Meitin remontti. Ostettiin semmosta ihme erikoismaalia tonne takkahuoneeseen, jonka pitäis jättää siihen pintaan semmonen kevyt röpö-pinta. Pohjavärinä kerma, ja sit siinä pitäis olla semmosia tiilen värisiä hippuja (juuri ne röpöt). Meille jätetään pari seinää tiiltä sinne näkyviin, ja sit sinne tulee tiilenvärinen sohva. Innostuin ihan täysillä tosta maalista ja puhuin miehenkin sit siihen ympäri. Eilen äijä suti sitä yhdelle seinälle testimielessä, niin ei röpön röpöä, ja tiilenväristä ei ollu tietookaan, pelkkää kermanväristä tasaista pintaa [:-] Meitä on huijattu! No, vielä yritetään tänään semmosta, et sekotetaan se maali vielä uudestaan ja lämmätään sitä paksumpi kerros siihen seinään. Jos ei sittenkään näytä oikeelta, niin lähtee soitto alan liikeeseen, et mitä ihmeen tököttiä ne on oikein meille myyny [>:]. Tää nyt ei varmaan kiinnostanu ketään, mut kirjoittelinpa ajatuksia, kun ei jaksa millään koko aikaa jännittää, et koska meille syntyy vauva.
 
Semmottia täällä. Kertokaahan taas kuulumisia!
 
Moikka taas,

Tirpu, onhan sulla oikeanlainen tela, jolla laitat sitä maalia? me tehtiin tollasella röpelöisellä maalilla, tai struktuuripinnoite taitaa olla se oikea nimitys [;)], kaksi seinää, ja sain Tikkurilan Maalilinjalta (meillä siis oli Tikkurilan Tunto Hienoa ja Tunto Karheaa ne maalit) ohjeet käyttää pitkänukkaista telaa. Se pitkä nukka korostaa sitä röpeliäisyyttä (tuo enemmän maalimassaa kerralla seinään). Ja jos sulta puuttuu ne hippuset, niin todennäköisesti ne on unohtaneet liikkeessä väriä sekoittaessa lisätä niitä, koska sen verran tiedän, että ne sekoitetaan liikkeessä samalla kun väri (ainakin yleensä...). Mutta vaikka sulla ei oliskaan Tikkurilan maalia, niin suosittelen pirauttamaan Maalilinjalle (010 8608600). Mä sain tehtyä ihan uskomattoman hienot seinät niiden ohjeilla, vaikka toiseen tuli kolmea eri väriä ja toiseen tehtiin teipeillä sellainen kuviointi. En olis ikinä uskonut, että onnistun, mutta niin vaan kävi [:D].

Ja joo, aika samoihin aikoihin meidän pitäis ponnistaa [:@]. Mulla on kanssa aikasta epätodellinen olo sen suhteen. Ja nään miehen ihan samalla lailla sellasena "jaksaa, jaksaa" valmentajana siinä vieressä. Mä kun en ole mikään rauhallisin luonne, niin pelkään tosissaan että läimäytän sitä jossain vaiheessa, jos se liikaa innostuu[:D]. Mulla supistelee silloin tällöin ja etenkin se, kun tyyppi painaa itseään alaspäin saa kyllä sellasia ihan hirveitä vihlaisuja aikaiseksi tonne alapäähän - ihan just sinne itteensä...

Mutta kohta tää on ohi ja sitten voi olla että pystyy hymyssä suin muistelemaan viimeisiä metrejä, kun kaikki oli vielä niin kovin kovin rauhallista, heh...

Nyt mä isken kynteni kylppärin seiniin. Huomasin eilen saunasta tullessa, että ne on aika kamalan näköiset, joten saanpahan tän iltapäivän kulumaan siinä. katotaan mitä viikonloppu sitten tuo tullessaan.

Jos en enää tänään notku linjoilla, niin hyvää viikonloppua kaikille ja peukkuja pidetään sille, jonka vuoro on seuraavana pinnistää ja ponnistaa[;)]!
 
Heips,

Täyty vielä kommentoida tohon maaliin. Nyt näyttää nimittäin hyvältä! Sekotus ja kunnon kerros auttoi.
Se maali oli semmosta "mokka"pintaista, mitä myydään ihan valmiina sävyinä (5 kpl tarjolla), eli ei sekoiteta liikkeessä. Luin palstoilta käyttökokemuksia, ja jengi oli sitä mieltä, et sudilla saa rajummat kuviot helpommin, telan kanssa saa olla enemmän taitoo kehissä, jotta se struktuuri (käytetään nyt tätä hienoo sanaa [;)]) tulee esiin. Hiput on tossa tosi pieniä, taitaa olla samaa tasoo sen Tunto Hienon kanssa.
 
Noilla saa kyllä tosi hienoja juttuja aikaan kaikenmoisilla erikoisteloilla ja sienillä yms. sit vielä lisää kuvioita jos niin haluu. Vielä on kokonainen pitkä seinä meillä maalaamatta, toivottavasti onnistuu yhtä hyvin kuin teidän seinä [:)]

Mut ei muuta kun viikonloppuja!
 
Hyvä että alkoi toimia [:D]!!! Me ollaan tykätty tosi paljon kun seinä näyttää jotenkin "elävemmältä" ton karhean pinnan kanssa. Ja saatpahan kato ajan kulumaan sinäkin, niin kohta huomaat että ootkin jo hups vaan synnyttämässä [:)]

Viikonloppuja ja maalausintoa!
 
Heips!

Anukka ja Korento oikein paljon tsemppiä! Tosiaan ei ole vielä yksikään vaavi masuun vielä jäänyt, mutta odottavan aika on tietenkin pitkä.

Aamulla jo alkaa täällä hulina ja nyt on kyllä niin kaaosta että. Masukin vähän tiellä välillä, mutta eiköhän se siitä.

Aikaisemmin olin huolissani vilpertin liikkumisen vähenemisestä, niin käväisin neuvolassa tänään että kuunneltiin sydänäänet. Äänet oli oikein hyvät 130-135, mutta ei pieniin tönäisyihin pahemmin reagoinut. No sain lapun jossa on siitä liikkumisen seurannasta ja jos ei nyt ala liikkumaan enemmän niin äitiyspolille sitten tarkempaan tutkintaan. Kun ei se tilakaan siellä masussa yhdessä päivässä ole vähentynyt. No tänään on liikkunut taas enemmän, onneksi.
Mutta kyllä se vain huolestuttaa tuollainen heti ihan hirveesti.
Ja pari muuta juttua siihen vielä tänään niin kyllä oli kyynel silmässä. Huono päivä taas.
Huomaa että ennen reagoi sanomalla oman mielipiteen(tarvittaessa hyvinkin pontevasti), mutta nyt väsyneenä tuleekin hiljaisuus ja itku.

Juu ja onneksi tiistaina on neuvola lääkäri niin silloin viimeistään kuunnellaan taas masua.
Mahtaa olla kivan kuullosta vilpertillä kun maha piti kauheaa meteliä. [:D]

Selkä täällä taas vähän väsyksissä, mutta ei sentään ole supistukset lisääntyneet tästä muutto hulinasta. Ainakaan vielä.

Saas nähdä ymmärtääkö tuleva isä että mä tarviin kotiin kaikki vaavin tarvikkeet ja hänelle riittää pienempi varustus. Kun ei vielä asuta yhdessä. Vaatteet kun otin sen kaapista pesua varten niin tuntui kuin hän olisi äänettömästi protestoinut. Sitten kun vien sängyn ja sitterit ja loputkin niin varmasti tulee vastarintaa, tiedän sen.

JeRoSe kerropa sitten löysitkö jotain duudsonit kamaa[8D]

Mukavia maalaushetkiä Tirpulle![:)]

Nyt unten maille yrittämään ja aamulla vielä viimisetkin roinat kasaan.

Naatiskelkaa vielä lämpösestä viikonlopusta, kun ensi viikolla saadaankin sitten kylmää!
 
Huomenta!

Lycka till Anukka ja Korento - mullakin oli toissapäivänä se la, mutta toisin sitten kävi, ettei tarttenutkaan kärvistellä loppuaikaa. Mutta nyt oon kyllä ehottomasti sitä mieltä, että EI IKINÄ enää käynnistystä mun kohalleni. Oli se sen verta haipakkaa että!

Karvinen: Löysin joo (bodyn ja lakki näin aluksi) ja tilasinkin jo (myös itelleni) täältä: http://kauppa.extremeduudsonit.com/epages/GPL.sf
 
Karvinen14: Mullakin eilen oli liikkeet vähempiä. Kyllä tuo vauveli sitten pian vastaa kun hänelle juttelen tai silitän vatsaa. Oletko vatsanläpi huomannut hikan jälkeen tai muutenkin vauvan hengitysliikkeet? Tosi suloista, kun toinen siellä masussa vielä harjoittelee

Olen muuten ollut tosi väsynyt pari päivää. Olen nukahdellut sohvalle yhtäkkiä ja ihan luvan kanssa sen suonut itselleni. Olenkohan tulossa sitten flunssaan tai jotain..? Tänään tuli hurjasti verta nenästä kun niistin aamulla, että tiedä sitä sitten. Palellutkin on mutta taitaa tuo kaukolämpö reagoida vaan hitaasti ulkolämpötiloihin. Olenkin ihmetellyt, kun kaikki muut täällä puhuvat odotusajan väsymyksestä ja mä oon ollut ihan pirteä, paitsi nyt se tais tulla mullekin [:)]

Kuuluukohan Anukasta vielä jotain vai jokohan sitä ollaan vauva sylissä???

Viikonloppuja kaikille!
 
Helou, täällä vähän jännät paikat. Tuossa tunti sitten soittelin jo Kätilöopistolle, että mitäs tehdä jos tulee vähän vuotoa ja sellaista aavistuksen ruskeaa, ja sitten supistikin 10 minuutin välein tosi kipeästi tunnin ajan. Noh, tässä seuraillaan ja soitellaan aamulla uudestaan. Nyt kyllä on jo loppuneet sekä vuoto että supistukset, joten taisi olla väärä hälyytys, mutta ei tässä varmaan kuitenkaan kauaa enää mene. [:)]

Ne sanoi että kun kohdunkaula lyhenee ja synnytyskanavan suu pehmenee, sattaa siitä irrota ikään kuin vanhaa verta, joka voi värjätä ihan tavallisen valkovuodon, ja nyt olisin aika vakuuttunut, että juuri tosta oli kyse. Mutta tässä nyt sitten yö tsekkaillaan ja katsotaan, mitä tapahtuu... Mun tuurilla tätä vaihetta kestää vielä päiväkausia, ennen kuin päästään tositoimiin...[:D]

Mutta mukavaa lauantaita sinne kaikille!
 
Heips kaikille!

ü:lla siellä vissiin jännät paikat ja sinäkö se sanoit että turvotus alkoi viikolla 37? Minä kun luulin että olisin jo välttynyt siltä, mutta nyt se iski![:'(] Tänään sormet turvoksissa ja on ne olleet jo pari päivää koukistaessa sellaiset "kireät". Ei tykkää yhtään jos tää jatkuu ja turpoan koko akka. Aikaisempina kertoina kun mulla ei ole ollut turvotusta ollenkaan.

Vilpertti on nyt taas onneksi liikkunut niin ettei ole tarvinnut laskeskella. Se kun tosiaan oli kolmisen päivää tosi hiljainen ja liikkeet vaisuja. Tänään mua odotti Bola-koru uudessa asunnossa, niin laitoin sen masun päälle ja ainakin kuvittelen sen saaneen vilperttiinkin vauhtia.[;)] Ehkä itse sen kanssa vähän liikaakin masua vasten pompottelin. Kivaa![:D]
Poikakin tuossa päivällä ekaa kertaa tökki mun masua siis se teini-ikäinen.

Tavarat on vielä tietenkin ihan sekaisin ja laatikoissa ja mitään mitä tarvii ei löydä mistään, mutta pikku hiljaa. Päivällä vähän aikaa olin vaaka-asennossa ja jalat oli niin muusia, huusivat hoosiannaa.

Jokohan mekin saadaan pian kuulla taas iloisia uutisia ja montakohan meitä täällä palstalla on? Täytyy kohta alkaa pitämään jo kirjaa että pysyy perässä[8|]

JeRoSe kiva kuulla että teit kanssa löytöjä. Olisin halunnut bodyn pikku isäntä, mutta tuo päällikkökin on kiva. Mut se pipo on niin hyvä, että täytyy saada.[8D]

Sellasia täällä taas tänään.

ü:lle tsemppiä![:)]
 
kuulostaa vähän siltä, että ü:n pikkuinen tahtoo pian ulos [:)] jännäillään täällä uutisista.

minä täällä taas aamuyöstä kun en saa unta. nukuin kylläkin koko eilis päivän. ei ollut tarkoitus, mutta päätin käydä vähäksi aikaa makuulle kun jalkoja väsytti ja heräsin vasta tunteja myöhemmin. sama toistui parikin kertaa päivän aikana [:D]

muutama sukulainen ja ystävä on olleet hieman nyrpeitä kun ovat olleet varmoja, että lapsi on jo syntynyt ajat sitten, mutta ei olla vaan ilmoiteltu. on sadellut joitakin viestejä missä kysytään että hei tulikos teille poika vai tyttö ja kuinka painava jne. sitten kun on vastannut, että eihän tämä meidän lapsi vielä ole syntynyt saadaan viestejä missä he kertovat olleensa aivan varmoja, että lapsi on jo syntynyt, mutta vain heille ei ole asiasta kerrottu ja hei kerrothan sitten meille. ihmetyttää vaan kun olen jo monesti luvannut lähettää viestiä heti kun vain jaksan lapsen syntymän jälkeen. ehkä pitäis jättää sitten kertomatta tällaisten ihmeellisten nurnoiden takia [:D]
 
Heipähei,

kotona ollaan, eikä kiirettä minnekään. Supistukset loppui yötä kohti kuin seinään ja Kättärillä olivat sitä mieltä, ettei kyseessä ole lapsivesi vaan tavallista limakalvovuotoa, johon supistukset aiheuttaa vähän jotain värimuutoksia. Pehmenevältä kohdunsuulta siis kuulemma voi irrota vanhaa verta... aina oppii[:)]. Mutta tärkeintä, että kaikki on kunnossa. Kyllä mulla on aikaa odotella...

Joo mulla alkoi se turvotus vasta joskus sillon viikolla 37 ja kuulostaa kyllä ihan samalta kuin sulla Karvinen. Mutta ajattele, ettei sitä tarvi kamalan kauan kestää, onneksi [:D].

Katsotaan mitä tämä päivä tuo tullessaan. Ajattelin vielä sienimettään lähteä, lähinnä osoittelemaan paikkoja että mies voi poimia. Jos hyvin käy, niin ulkoilmassa puuhastelu saa aikaan supistukset, jotka ei lopu tällä kertaa. Olin kyllä jo eilen ihan innoissani, että nyt mennän, mutta taas kerran kaivoin kirjan ja kännykän laturin pois sairaalalaukusta parempaan käyttöön.

Anyways, nyt vaan takaisin arkeen ja seuraavaa supistuskierrosta odottelemaan. [:D]

Voikaahan hyvin siellä ja kertokaa olostanne. Onkohan se vauvaryhmä jo avattu? Pitäisi mennä kurkkimaan sinne...
 
Karvinen: Noissa bodeissa lukee just toi Pikku Isäntä-teksti [:)] Pitää varmaan tytöille tilata vielä ne Pikku Emäntä-paidat, ko ainakin toi meän 2 vee on niin emäntä, niin emäntä että!

Korento: Tuttu juttu! Jaksamista kyselijöiden kanssa ja ne kun ovat aina niin malttamattomia, että kuvittelevat, ettei asiasta sitten ilmoiteta. Tosin mulla kävi sellainen "kiva pieni kämmi", että unohin velipojan perheelle ilmoittaa, kun tää meän poika synty Onneksi äitini sitten toimi viestin välittäjänä suvullemme.

ü: Hitaasti, mutta varmasti olet pääsemässä synnärille ja aivan varmasti sienimettä saa jotain aikaseksi [;)]

Ja ei oo vauvapinoa vielä avattu eli voisin tehä sen nyt samantien...Eli nyt on pino perustettu: muistaakseni on otsikon alla: Sitä sun tätä...ja sieltä Odotuksesta vauva-arkeen...
 
täällä minä ja vielä yhtenä kappaleena, alkaa nyt jo tosiaan tuntua tuskaiselta tämä odottelu. eilen illalla ei ollut itku pitkällä kun sitä taas rupes miettimään että jos vauva ei haluu tulla ulos meidän perheeseen jne... HORMONIT!

oma äitini soittelee jo vähintään kahta kertaa päivässä ja kyselee että joko... arvatkaa kuinka alkaa jo oikeesti ottaa henkisen kantin päälle kun niin sitä itekkin oikeesti toivois että sais jo rakkauden syliin. no mä olen äitilleni aina se vauva... nuorin... eli tietää mitä edessä on, tiesin jo kun raskaudestamme kerrottiin.

mutta meitsin tunnelmat ei oikein oo muuttunut mihinkään. pientä supistusta (pieneltä se mun mielestä tuntuu, kuin menkkakivut) iltaisin, mikä ei kyllä kovene, ei millään... käytiin illalla kävelemässäkin että ois ees vähän edistänyt, mutta ei. supisteli silleen samalla pienellä tavalla vain... mitään tulppia ei ole pöksyissä näkynyt, eikä veriviiruja... tosiaan mietityttää että haluaako tämä asukki pienen pienestä yksiöstään ollenkaan ulos tulla. mies sanoi että äitiinsä tullut kun aina saa odottaa... mielestäni olen aina niin ajoissa  ja täsmällinen [:)] no, mutta mies on kyllä hidas... siis että isäänsä tulossa... (puolustelua)!

mutta muuten ihan ok tunnelma. ei kipuja... jaksan olla, mutta odotus vaan käy kirjaimellisesti nyt pitkäksi!

koitetaan jaksaa... tosiaan ketkä ovat seuraavaksi poksumassa? siis monta meitä poksuvaisia vielä täällä jonossa onkaan?
 
Heipsis!

Ohhoh, onpas Ü:lla ollut aika jännä viikonloppu, ja eikä tosiaan vielä tiedä vaikka sienimetsä sais taikoja tehdyksi [;)]. Odotellaan rauhassa kuinka käy.

Anukasta ei tosiaan oo kuulunu pariin päivään, vahvasti haiskahtaa vauvanhakureissulta. Vitsi sentään, toivottavasti pian saadaan lukea iloisia uutisia.... Ai katos, olitkin linjoilla yhtäaikaa. Vielä ollaan siis samassa jamassa.

Meidän kaveri kanssa hikkailee ja palloilee vielä ihan täysillä, varsinkin iltasella. Ei juurikaan oo rauhottunu. Mitään erikoisempia tuntemuksia ei oo ollu sen yhden illan pikku supistelujen jälkeen, eli tulis kyllä ihan täytenä yllärinä, jos vaikka nyt menis vedet tähän sohvalle [:)]. Jotenkin tuntuu siltä, et yli la:n menee, mut mut mut... Me ollaan jo kauan sitten veikkailtu miehen kans, et pienen synttäripäiväks tulee 7.10. ihan vaan sillä perusteella, et ollaan molemmat synnytty 7. päivä [:)] (Hyvät todella tieteelliset perusteet)Tällä hetkellä toi kuulostaa kyllä tosi kaukaselta päivämäärältä. Anoppi on ainoita, joka on kysyny, et "joko?" tänne soittaessaan. Hassuu, niin kun me nyt niille unohdettais kertoo, et ainii teistä on tullu mummu ja vaari.

Tsemit karviselle muuttolaatikoiden viidakkoon, toi vaihe ei oo niitä kaikkein mukavampia. Ja muistahan levätä!

Mä kävin jo kurkkaan vauva-palstaa, löytyi! [:D]

Niin ja Ü, meidän pitkästäkin seinästä tuli hieno, jippii!

Tulipas sekava teksti, parasta lopetella, kun aivot ei näköjään oikeen toimi. Palataan kuulumisiin taas pian!
 
Nii, sen verran vielä kun pohditte noit vielä odottavia.
 
Korento, Karvinen, WhiteWife, Anukka, Ü ja meitsi on ainaskin vielä. Unohdinko tylysti jonkun? Annuli on vissiin jo hakumatkalla ja vauvan saanut?
 
Mullakin tota turvotusta on ollut reippaasti jo useiden viikkojen ajan! Aamuisin ei meinaa sormet tosiaan taipua ja käsiä ja ranteita särkee. Sormet myös puutuvat herkästi. Jaloissa turvotus taas on vähentynyt, kummallista...

Voisin täällä lohdutella synnytysoireita odottavia, että mulla ei menneet vedet kuin vasta sairaalassa, kun salissa puhkaistiin. Nimittäin esikoisen kohdalla. Limatulpan menoa en edes huomannut jos sellainen jossain vaiheessa meni..? Supistuksia en edes tajunnut, luulin että olin syönyt jotain sopimatonta ja että vatsaa vaan vääntää... vaikka viikkoja oli tällöin jo 41+3!!! Huvittavaa, ainakin lääkärin mielestä [:D]

Täytyy käydä vilkaisemassa tuota uutta vauva-palstaa... Sinne kai sitä kohta pian jo kirjoitellaan!
 
Moikka taas kaikki,

WhiteWhife, hauskaa kun sanoit ettet tajunnut supistuksia, koska mä en myöskään osannut noita kipuja ensiksi niihin yhdistää. Mua ärsyttää suunnattomasti ihmiset, jotka hymyillen sanoo, että "kyllä sä sitten tiedät". No joo joo, ihan varmasti niin. Mä vaan ajattelin ensin, että liitoskipuja nyt tuntuu reisissä reilummin ja niin pois päin. Viikonloppuna tajusin, kun ne levisi alaselkään ja lopulta sinne alavatsaankin, että supistuksiahan noi on. Tosin koskaan ne ei vielä kestä kahta tuntia tai tule tarpeeksi usein. [:@]

On tää kyllä hupaisaa hommaa tää odottelu. Eilen olin saunaan menossa, matkaa makkarista kylppäriin ehkä kolme metriä. Ajattelin vilahtaa siitä sitten ilman rihman kiertämää, vaikka ikkunat oli auki ja vastapäisestä talosta pystyi aika tosi-TV-tyyliin katsomaan meille sisään. No, tolla hurjalla matkalla iski ekalla askeleella kamala supistus ja jalat alta. Huusin miehen apuun pitämään mua pystyssä. Se sitten saunasta syöksähtää just sopivasti paikalle kun meikäläinen kellahtaa lattialle kylppärin oven eteen ja se perässä. Siinä me sitten lattialla ilkialasti odoteltiin että supistus menee ohi ja eihän siinä voinut oikeesti kun alkaa nauramaan. Suhteellisen huvittavan näköinen tilanne, kun molemmat hekottaa kyyneleet silmissä alasti lattialla. Ja jos joku olis ollut sopivasti ikkunassa vastapäisessä talossa, niin olis silläkin varmasti ollut hauskaa [:D].

Saapas nähdä, kuinka kauan tätä kestää. LA on huomenna, ja ajattelin  houkutella neitiä ulos tänään kunnon kävelylenkillä, tosin odotan että saan miehen töistä mukaan. En ton saunakokemuksen jälkeen oikein uskalla yksin lähteä [;)]. Kävely kyllä tuntuu kummasti saavan supistuksia aikaiseksi, ja sienimettä. Ja käytiin sitten vielä eilen hetki jeesaamassa kaveripariskunnan muuttorumbaa, ja siinä pari muuttolaatikkoa kannettuani (kevyitä sellaisia[:D]) tulikin pari mojovaa supistusta. Eli kyllä tämä tästä. Kätilöopistolla sanoivat, että synnytys on käynnistynyt ja kohdunkaula lyhenee, joka aiheuttaa kaikki nämä oireet (ruskeaa pientä vuotoa, supistussarjoja), mutta sitä voi ihan rauhassa seurailla kotona. Joten seuraillaan, seuraillaan...[:)]

Karvinen, toivottavsti muutto on jo voiton puolella. Ja Tirpu, kuinkas siellä? Onkos merkkejä ilmassa? Ja jos ei niin ei huolta: ne voi tulla ihan yllättäen.

Koittakaa pärjäillä turvotuksien ja muiden kanssa. Eipä tässä kenelläkään ihan liian pitkään ole odoteltavaa [:)].
 
huomenta päivää!

tänään heti aamusta alkaen on kyllä ollut niin pinkeänä ja kipeänä maha... ja jatkuu vaan... kai tää sit jotain semmosta on kuin kuuluukin? missäs vaiheessa sitä sit hei kannattaa lähteä jos nää ei tästä sitten muuksi muutu? kyllä sitä tuntee ittensä niin tyhmäksi kun ei edes supistuksia tunnista... [&:]

no mutta odotellaan ja seuraillaan. en ole vielä soitellut sairaalaan, kai sitä sit pitäis jos tää kipu vaan jatkuu... siis ei mikään hirmu kipu ettenkö tätä jaksaisi kuunnella. on vissiin verrattavissa menkkakipuihin, mulla aina ollut korkea kipukynnys (kuuluisat viimeiset sana ;)
 
Anukka, mulle sanottiin sairaalasta, että parin tunnin ajan 5 minuutin välein sellaisia 30-45 sekuntia pitkiä supistuksia niin sillon pitää mennä. Mulla kanssa tosiaan vähän sama juttu, että kun ei oikein tiedä mikä kipu on mitä kipua, ja joskus tuntuu, että vihloo joka paikkaa minuuttitolkulla, mutta sitten taas hellittää ja seuraavaan menee 10 minuuttia. Mä kuristan jokaisen, joka sanoo, että kyllä sä sitten ne supistukset tunnistat [8D]...

Toki synnärille voi soittaa ja ehdottaa, että menisit tsekkauttamaan tilanteen, jos tuntuu ettet kotona kestä. Yks nyrkkisääntö (joihin mä en kyllä enää usko lainkaan [;)]) on että jos lämmin suihku tai sauna ei auta vaan tekee lujemmat supistukset, niin silloin on tosi kyseessä. Mulla on toistaiseksi toi sauna helpottanut oloa aina. Mulla kun ne isot supistukset on aina illalla ja sauna-aikaan. Ja yks kaveri, joka supisteli tosi kipeästi neljä päivää ennen kuin synnytys kunnolla käynnistyi, sanoi, että jos yhtään epäröi lähtöä, niin sillon ei yleensä vielä tarvi lähteä. Ota noista nyt sitten selvää.

Kun juttelin sairaalaan viikonloppuna, ne kysyi, että voinko kävellä supistusten aikana. No sanoin että en. Sitten ne kysyi että voinko puhua supistusten aikana. Siihen sanoin että voin, ja ne totesi, että ei sulla sitten ole vielä mitään hätää tulla. Joten... neuvoja on tuhansia. Kai sitä vaan pitää luottaa itseensä ja mennä sitten kun siltä tuntuu [:)]!

Tsemppiä sinne. Niin ja jos huomaat jotain muutoksia vauvan liikkeissä, niin sillon kuulemma pitää mennä heti. Niin kauan kun lapsi liikkuu, on kaikki ihan ok.

Huoh, ei tää kyllä mikään itsestään selvä homma ole, jos multa kysytään[;)]!!!
 
Takaisin
Top