Raskaus yli puolen välin

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JeRoSe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Riikka33: Mahtavaa että vauvasi voi paremmin! Ja tosi upea uutinen oli tuo reijän umpeutuminen sydämessä!

Sellaista ajattelin teiltä kysyä, että oletteko ostaneet/saaneet vauvoillenne jo vauvakirjaa? Itse ostin esikoiselle jo odotusajan lopulla sellaisen Nalle Puh-vauvakirjan jonne sitten täyttelin tulevan äidin ja isän fiiliksiä tulevasta, vauvan nimi ehdotuksia, kotiosoitteen ym. jo ennen syntymää. Oli paikka myös ultrakuvalle. Tälle pikkukakkoselle en ole vielä vauvakirjaa ostanut, mutta kävin netissä surffailemassa ja löysin tällaisen vähän modernimman ehdokkaan:

Tyylikäs ja hauska täytettävä vauvakirja nykyperheen makuun. Sisältää myös vanhemmuustestin Synnytyslegenda? Tekstiviesti jolla vauvan syntymästä ilmoitettiin? Ensimmäinen hymy? Ensimmäinen kirosana? Vauvadementian oireita? Periaatteet - ja koska niistä luovuttiin? Tätä vauvakirjaa täyttäessä vanhempien ei tarvitse vajota vaaleanpunaisten halinallejen maailmaan tai ilmaista itseään vain vaippaikäisen ymmärtämällä tavalla. Kirja tallentaa nuoren perheen sellaisena kuin se on, mitään salaamatta tai pois jättämättä. Samalla siihen voi kerätä perinteiset tekniset tiedot uudesta perheenjäsenestä aina hammaskartasta ja huutoäänen voimakkuudesta ensi askeliin.

Tämä "Lapselliset"-kirja kuulosti aika hauskalta, ei ole ilmeisesti huumoria säästelty [:)] Nythän muuten taitaa olla muotia koota ja koristella itse kaikenmaailman valokuva kansioita ja vieraskirjoja, mutta luulen että sellainen näpertely jää vastasyntyneen kanssa tekemättä, joten tämä voisi olla se hauskempi vaihtoehto noiden ihan perinteisten vauvakirjojen rinnalla!
 
huomenta päivää! täällä oltiin eilen illalla ihan varmoja että pian pääsee laitokselle puskemaan tämän yhden maailmaan, mutta supistukset loppuivat siihen kun menin nukkumaan. eli yhdessä osassa olen vielä... ja olo on itseasiassa tällä hetkellä oikein hyvin. asukki antoi nukkua todella hyvät yöt ja muutenkin jälleen pitkästä aikaa ei tullut juostua kuin muutama kerta pissalla. mutta kumma juttu kun nyt sitten nousi ylös niin samat tunnelmat tuolla alakerrassa jatkuu kuin eilen illalla (eli onko se sitten sitä mikä se nyt olikaan nuppineula-efektiä ja sellaista vähän niinku menkkamaista kipua lantion seudussa + alaselässä). eli vissiin tuolla jotain tapahtuu?

WhiteWife mainitsit että nykyään on muodissa sellanen ite askartelu kansioitten teko... eiks se oo sitä skräppäystä vai mitä ihmettä siitä sanotaan? ite en oo mikään askartelija tyyppi mutta tykkään edelleen kyllä valokuvatkin kehittää ja niitä sitten kansioon asetella tekstien kera. niin ja ostin suomalaisesta kirjakaupasta pikkuiselle sellaisen nalle puh-aiheisen muistokirjan. siinä vaan muutamia juttuja olikohan yksi aukeama minkä sai etukäteen täyttää ja seuraavat tiedot onkin sitten kun hän syntyy ja muistoja sairaalasta jne...

mutta ihana syksyinen ilma, täällä päälle 20 astetta ulkona... pitäis jotenkin itsensä saada edes takapihalle istumaan että tuota raikasta ilmaa saisi hengiteltyä... elikkä jään odottelemaan näitä tuntemuksien lisääntymistä innolla...

sunnuntain jatkoja kaikille!
 
Hyvät päivät myös täältä!
 
Tosi hienoa lukea Riikalta hyviä uutisia! Ei muuta kuin kohti parempaa koko ajan ja nauttimaan vauvan tuoksusta [:)]
 
Ü: Mä tein eilen sitä kakkua. Aattelin, et tänään sitten maistelen kera vanilijakastikkeen, mut enhän mä malttanut. Illalla sitten siitä palan sipaisin ja oli kyllä tosi hyvää! Kiitokset vain vinkistä! Tänään sitten uutta palaa kaffeen kera tossa iltapäivän ratoksi.
 
Koitahan Annuli jaksaa, ei voi mennä enää kauaa niin nyyti on sylissä. Helppohan täältä tietysti on huudella, kun itsellä ei oo vielä ees la käsillä, mut yritänpä nyt kuitenkin parhaani mukaan tsempata.
 
Toi WW:n lapselliset-kirja kuulosti aikas hyvältä. Oon aatellu kyllä jonkinlaisen kirjan hankkimista, mut se on toistaseks jääny. Aattelin, et se on usein semmonen idea, minkä tulevat isovanhemmat vois kekata ostaa lahjaks, enkä oo vielä niiden kanssa ehtiny puhuun, et ostavatko vai eivät. Täytyykin tutustua tuohon, vois olla kiva jos ei oo ihan sitä perinteisintä mallia. Oon kyllä tässä raskauden mittaan kirjotellu vähän niin kuin päiväkirjaa kaikesta, mitä on tapahtunu odotuksessa ja myös sen lisäks. Niitä vois sit siirtää osittain siihen kirjaankin vauvalle muistoks.
 
Vai on Anukka jo lähtökuopissa. Hui! Jokos siellä jännittää? (ehkä vähän tyhmä kysymys). On tää jotenkin veikeetä aikaa, kun periaatteessa koska tahansa voi kuulua ´poks´ ja vedet mennä, tai sit yhtäkkiä yöllä herätä siihen, et supistelee ja lujaa.
 
Täällä kanssa ihan mahtava keli. Täytyis tosiaan suunnata ulos ja laittaa sipulit säilö-kuntoon ennen kuin ekat yöpakkaset ehtii tännekin. Se vois olla semmonen sopivan rattoisa homma tälle pallomahalle [:)]
 
Kaikille vielä odottaville jälleen isot tsempit ja vauvautuneille oikein aurinkoista ja ihanaa vauva-sunnuntaita.
Palailemme taas.
 
Hei kaikille ja mitä mahtavinta aurinkoista syyspäivää!

Tirpu: Hyvä että kakku maistui. Ajattelin tänään tehdä toisen kun kaveri tulee huomenna puoli vuotiaan poikansa kanssa visiitille, niin voidaan sitten herkutella - taas [;)]

Ja oijoijoi mihin suppilovahveroapajaan osuttiin aamupäivällä: melkein yhdestä ja samasta paikasta saatiin ämpärillinen, eikä ollut kun 10 minuutin ajomatkan päässä kotoa. Kyllä Helsingissäkin voi olla ihan kiva asua ja saa luonnosta nauttia, kun nyt ei ihan keskustassa asu.

Mutta nyt vielä parvekkeelle aurinkoon kirjan kanssa. Nauttika, nauttikaa, etenkin jos la on lähellä, eikä tiedä, koska lähtö tulee! [:)]
 
Heips!

Isooooooooooooot onnittelut vielä kääröjen saajille![:)] Kiva kuulla myös että kaikki on kääntymässä raskaasta alusta huolimatta parempaan päin.

Jänniä hetkiä myös monella muulla![;)] Kohta tulee varmaan jo "ruuhkaa" kun monella on synnytys ihan samoihin aikoihin. No ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan.

Täällä näitä ajatus katkoksia riittää. Kaupassakin voin niin H.Moilasena katsella jos kassa selittää jotain mulle!!! Yleensä kyllä itse juttelen niitä näitä, mutta kyllä on välillä ajatukset sekaisin (omassa navassa pyörivät).

Täälläkö se ww kirjoitti siitä vauvakirjasta? No joka tapauksessa itse ehdottomasti haluan sen varmaan vanhimman version, koska sellainen on itselläni ja mun lapsilla. Mutta jos joku toisenlaisen ostaa vaikka lahjaksi niin ei haittaa. Ja tosta raskauden ajan päiväkirjasta, niin ei tosiaan huono idea, koska mulla niin paljon aikaa välissä, että välillä monta kertaa miettinyt miten se mahtoi olla silloin!!! Oliko silloin närästystä, no sen muistan että sitä on ollut riittävästi joka kerta.

Täällä alkaa sellainen hirveä kaaos, kun tänään aloitin pakkaamaan tavaroita ja ensi lauantaina on se muutto edessä. (pidätte varmaan hulluna ja ei varmaan käy kateeksi, tiedän) No samalla ajattelin pestä kaikki vaavin vaatteetkin, mutta sen enempää silittelemään en ehdi. Mutta ovat ainakin puhtaita. Kolmas koneellinen menossa ja vielä riittää, mutta onneksi on kuivain niin saan kaikki tänään pestyä. Jotenkin vielä pitäis lajitella sitten pienen pienet erikseen, kun menevät niin äkkiä kuitenkin pieneksi. No puuhaa riittää.

Yöt ne täälläkin hankalia, kun on vain kaksi kylkeä joilla nukkua[&:] ja jos pitää käydä vessassa niin menen silmät kiinni ettei uni karkaa[:D] Välillä kun sitä pyörii viiteen asti aamulla eikä saa unta. Ja nuo jalat sitten "vipattaa" on levottomat.

Toivottavasti saan netin heti toimintaan ettei mene uutisia paljon ohi![8D]

Aurinkokin ulkona paistaa ja minä laittelen astioita laatikoihin.[&:] Tosin innostus asiaan on kyllä niin hukassa. Että vauhti ei ole päätä huumaava.
 
Pakko kommentoida tuota nukkumista, vaikka heräänkin vauvaa syöttämään kaksi kertaa yössä(ihanan helppoa ainakin toistaiseksi) niin on jotenkin juhlaa nukkua, kun selällään nukkuminen onnistuu ilman, että tuntuu tukehtuvansa ja mahallaankin voi olla. Eli on nykyään muitakin nukkuma-asentoja kuin oikea ja vasen kylki. Kohta teillä odottavillakin helpottaa, uskokaa pois. [:)]

Pissalla ravaan vieläkin aika tiuhaan, vaikken ehkä ihan siinä määrin kuin raskaana. Se yllätti kuinka vähäistä jälivuoto on ollut, koska kahden aiemman jälkeen se on ollut aikamoista seulana vuotamista. Joten mammalaiset: Varatkaa sinne kaappiin paljon siteitä ja mahdollisimman largeja. Voi tulla yllärinä, että vuotoa tulee niin, että ihan normi siteet eivät riitä. En missään nimessä pelottele, olisin vain itse ekan lapseni kohdalla toivonut jotain konkreettisempia vinkkejä, harvoin kait jälkivuodosta monikaan ääneen puhuu. Särkylääkettäkin on hyvä varata, jos juilii kovastikin alapäätä synnytyksen jälkeen.

Ette arvaakaan miten mukavaa kirjoitella "jonninjoutavia" ilman, että koko ajan pelottaisi vauvan vointi. Viikko menikin itkiessä ja pelätessä... tänään on kyllä jostain syystä ollut aika itkuinen päivä, mutta varmaan hormoonit tekee tehtävänsä.

Voikaahan hyvin ja nauttikaa kauniista syksyisestä ilmasta.

Me oltiin muuten tänään ensimmäistä kertaa pienellä vaunuajelulla, oli ihanaa. [:)] vielä täytyy olla aika visusti poissa ihmistenilmoilta, mutta ehtiihän sitä. Pääasia, että vauva saa olla kotona!  [:)]
 
karvinen14, itselläkin oli muutto suunnilleen samoilla viikoilla mitä sinulla. Mitään en tietystikään voinut kantaa, mutta pakkailin ja siivosin senkin edestä ja homma oli lähinnä uuvuttavaa, koska stressasin asiasta niin hirmuisesti. Muistat vaan ottaa rauhallisesti ja levätä niin hyvin se menee. Aina ei muuttotohinoissa edes huomaa olevansa väsynyt ennenkuin istahtaa alas hetkeksi. Toivottavasti sulla on siellä paljon apujoukkoja muuttoa varten!

Mun pikkuinen potkaisi tänään niin kovaa kylkiluihin, että siitä pääsi äänikin [:-] itsekin yllätyin vaikka olen jo tottunut vaikka mimmoisiin potkuihin ja kuperkeikkoihin.

Itse katselin vauvakirjoja parissakin kirjakaupassa joku aika sitten, mutta en löytänyt mieleistäni. Ehkä olen vain liian nirso. Tuo oma tekemä kuulostaa todella kivalle, mutta tuskin saan aikaiseksi tehtyä sellaista. Mun piti pitää raskaudenajan päiväkirjaakin, mutta sitten ne 9 kuukautta hujahtivatkin ohitse enkä ollut saanut ostettua sitä kirjaa!

On muuten kummaa huomata kuinka 9 kuukautta meni todella nopeasti, mutta nyt nämä viimeiset tunnit/päivät/viikot tuntuvat matelevan.
 
Tänään kävin lasten kanssa sienessä ja löytyihän sieltä vielä pari litraa suppilovahveroita. Oli edullinen päivällinen ja lapsillekin maistui [:D] Tuo sienessä kumartuminen ja varsinkin kyykistyminen tuntuu olevan jo työn ja tuskan takana, kun en meinaa enää pystyyn päästä!

Lasten huoneessa siivoiltiin tyttöjen kanssa kaikenmaailman krääsää roskiin kun joka paikka tursuaa lelua ja tilpehööriä ja mun oli varastettava tyttöjen huoneesta lipasto vauvan tarvikkeille. Lähinnä kestovaipoille, harsoille ym. Meille ei hoitopöytää hommattu kun olen sen joskus hävittänyt ja nyt sain ystävältä meille pinnasängyn ja sen päälle hoitotason. Onhan se aina otettava sitten yöksi pois, mutta on varmaan käytössä max. 4-6kk, kun alkaa tuo vauveli siinä vaiheessa jo pyörimään viimeistään. Esikoinen ainakin istui jo puolivuotiaana ja konttasi.

Huomenna jos jaksaisi niin voisin lähteä kirjakauppoihin katsastelemaan ja selailemaan noita vauva-kirjoja. Se "Lapselliset"-kirja voisi olla ensi sijainen vaihtoehto, uppoaa varmaan miehellekin. Mauri Kunnaksen vauva-kirjakin voisi olla kiva ja Anne Geddesin kirja täytyisi nähdä, en ole koskaan sellaiseen nimittäin törmännyt, mutta tykkään Geddesin kuvista. Näistä ei taida mikään ainakaan olla sukupuoli sidonnainen.
 
Helou!

Monella alkaa jo oireita olemaan, toivottavasti ne kovenevat ja sitä kautta pääsisitte synnärille ja ite asiaan [:)] On ne viimiset ajat niin raskaita, että. Toisaalta en ikävöi yhtään raskaanaoloa, mutta toisaalta taas niin kovin...Kummallista on tää naisen ajatusmaailma [;)]

Vauvakirjasta: Meillä on tytöillä sellaset "vanhanaikaset" vauvakirjat ja sellasen haluan pojallekkin ja eräs kaverini kysyi, että mitä vois vauvalle ostaa, niin neuvoin ostamaan ton kirjan. Toi Lapselliset-kirja ois kiva ja Geddesin kans, mutta se muistaakseni maksaa aika kivasti [8D]

Hei, ehottakaas nimeä meän tulevalle VAUVA-pinolle, jonka voin vaikka avata tonne Vauva-osioon.

Meillä sujuu elo pojan kanssa vallan kivasti, syö kahesti yössä ja nukkuu päivisinkin pitkiä pätkiä, apaut 3-4 tuntia kerrallaan, mutta sitten tankkaakin jatkuvasti hereillä ollessaan. Eilen valvoi sitten 3-4 tuntia putkeen eli erittäin kivasti passaa tälle äitille, että nukkuu yöt ja valvoo päivällä.

Nyt nro 2 vaatii äitinsä itelleen, joten moi!
 
Moikka,

me saatiin anopilta lahjaksi tuollainen Mauri Kunnaksen Vauvakirja, joka on kyllä ihan mainio. Oon sitä innolla täyttänyt niiltä osin, kun nyt jo voi täyttää ja sormet syyhyää jo kirjoittamaan lisää. Toivottavasti tyttö osaa arvostaa sitä, että äiti on tuntikausia satuillut sille juttuja siitä, minkälainen maailma oli sillä hetkellä kun se syntyi ja mitä ajatuksia äitillä & isällä oli jne. [:D]

Meille tuli just äsken postissa Vaavisänky, eli siis se sellainen ensisänky, joita synnäreillä on. Kaverit, joilla on ollut sellainen käytössä on sanoneet, että oli ihan maailman paras hankinta, joten ajattelin kokeilla. Ja onhan se kätevä, kun on niin pieni ja pyörien päällä, niin sitä saa sitten tarpeen mukaan siirrettyä. Nyt pitää vaan opettaa kissat siihen, ettei tuohon sänkyyn ole menemistä. Saa nähdä kuinka käy [&:] Mutta siis jos tuollainen ratkaisu kiinnostaa, niin kannattaa käydä katsomassa www.vaavi.fi. Meille se oli loistava ratkaisu, koska pinnasänky ei olisi mahtunut makkariin, ja ton sängyn vuokra-aika on 4 kk, jonka jälkeen voi sitten alkaa jo tututtamaan omaan huoneeseen, ja jos ei, niin Vaavisängyn vuokra-aikaa saa jatkaa aina kuukaudella eteenpäin. Hinta noille neljälle kuukaudelle oli muistaakseni 75 euroa ja siihen kuuluu kuljetukset molempiin suuntiin, sänky ja aina uusi patja.

Nyt mulle tulee vieraaksi kaveri ja sen ihana puolivuotias poika. Tein vierailua varten eilen uuden puolukkakakun [:D] ! Hyvä tekosyy, myönnetään...

Taas kerran tsemppiä viimeisiin päiviin ja nauttikaa syksystä!
 
Heissan!
 
Tsemit karviselle muuttopuuhiin. Ei oo mitään herkkua, mut sit kun se on ohi ja saa alkaa miettiin uusia sisustuksia ja muuta, niin on se sen arvoistakin. Mulla taitaa olla vähän pesänlaittoviettiä havaittavissa, meilläkin tää paljon puhuttu remontti vaan jatkuu ja jatkuu, mut pian pääsen laittaan verhoja yms. Sormet jo ihan syyhyää. Niin ja se on ihan parasta, kun pääsee juoksuttaan äijiä ympäri huoneita huonekalujen kanssa [;)].
 
Nukkumisesta: yllättävän hyvin oon saanu nukutuksi, tosin oon aina ollu semmonen unikeko, et vaikka talo sortuis ympäriltä niin mä vaan nukun. Krampit ja vessareissut on täälläkin ollu harmina, mut nopeesti on aina saanu uudestaan unen. Asennot alkaa tosiaan oleen vähissä, mut pian se "vapaus" senkin suhteen taitaa koittaa.
 
Vitsi sentään, toi Kunnaksenkin vauva-kirja kuulostaa hyvältä. Diggaan sen kirjoista tosi paljon muutenkin, niin vois olla aikas ihana semmonenkin. Nyt tuli valinnan vaikeus. Täytynee raahata itsensä kirjakauppaan tässä joku päivä, tai tehdä valistunut vinkkaus jommalle kummalle mummulle [:)].
 
Täytyy laittaa toi vauva-pinon nimi mietintämyssyyn. Jotenkin sen vois yhdistää tähän odotus-palstaan, et löytää perille. Ehkä sitä ei oo vielä ihan oikealla taajuudella tota asiaa varten, kun pötkäle hääräilee edelleen sisäpuolella.
 
Laitoin lasagnen uuniin tossa joku aika sitten, ja alkaa tuleen tuoksuja. Siinä on seassa ukon tuomia suppilovahveroitakin. Saattaapi vaikka maistuakin.
 
Aurinkoista viikonalkua mammat!
 
Heips!

Täällä mä taas h.moilasena pyörin ja ihmettelen vaikka pitäis vaan laittaa niitä tavaroita laatikkoon, kun ei ne miettimällä sinne mene![&:]

Kunnaksen kirjat on kyllä hyviä ja en ole edes tiennyt, että sillä on vauvakirjakin. Taas sain vinkin, kiitos.

Piti vain tulla kommentoimaan kun kauhia nälkä ja Tirpu puhuu lasagnesta ja JeRoSe puolukkakkakusta! Ikäviä ihmisiä![:D]

Saiskohan taas pari tavaraa siirrettyä.[&:]
 
Täällä muuten kans maha lasagnea täys [:D]

Miten ois pinon nimeksi jotain Odotuksesta Vauva-arkeen tai jotain vastaavaa..? Ei oikein nyt runosuoni syki...
 
Arvatkaa alkoiko tehdä mieli lasagnea. [:D] Ei tarvi kahta kertaa miettiä, mitä tekisi ruuaksi...

Se Kunnaksen Vauvakirja on muuten Otavan painama, jos se yhtään helpottaa metsästystä.

Jaahas, ja sitten pitää katsoa, mitä kaupasta tarvii lasagneen. Ja olipa hyvä idea laittaa niitä suppilovahveroita sekaa. Kyllä täällä palstalla kannattaa notkua[;)].
 
Heippa!

Vauvakirjasta on ollut täällä puhetta. Itse olen täytellyt ihan perinteistä vauvakirjaa, mikä tuli lahjana kun liityin vau-kirjakerhoon, siinä oli kohtia myös raskaudesta. Ihan perus simppeli kirja on kyllä, joten minäkin jaksan sitä täytellä. Olen myös pitänyt raskauspäiväkirjaa ja ajattelin myös ensimäisen vuoden aikana kirjoitella vauva-arjesta samaan kirjaseen. Liekkö poitsu osaa sitten arvostaa sitä, mutta ehkäpä sitten hänen tuleva puoliso (mitenkä niin eellä ajassa) voi olla kiinnostunut sitten joskus.

Ihanaa että Riikan vauva voi paremmin ja vahvistuu päivä päivältä, todella hienoa!

Jännitän täällä että kukahan "poksahtaa" seuraavana tältä palstalta, tahtoo lisää vauva-uutisia!

karviselle tsemppiä muuttoon!

Tuosta nukkumisesta vauva-arjessa, minä kun en imetä niin viime yön ukko lahjoitti minulle nukkumayöksi, kun hän hoiti vauvan yösyötöt, nukuin 9h vintissä makoisasti ja vain kerran piti herätä vessassa käymään. Oli ihana saada nukkua yö rauhassa putkee.

Aika hauska yhteen sattuma tuo lasagne, nimittäin minä aion tehdä huomenna lasagnee ruuaksi. Vesikielellä täällä jo odotetaan. Samoin tuota puolukkakakkua vois joku päivä kokeilla jos sattus vaikka puolukoita jostain saamaan, kun itse en niitä pysty poimimaan.

Täällä tuo vauva-arki alkaa pikkuhiljaa sujumaan ja asettumaan uomiinsa, vaipan vaihtoa, syöttämistä ja nukkumista se on ja yllättävän väsyttävää toisaalta. Tänään kävi terkkari kotikäynnillä ja tuumas että on vauveli ainkin saanut ruokaa nimittäin 90g tullu lisää painoa viime keskiviikosta.

Mutta nyt tuoksuu keittiössä ruoka, joten syömään siis! Ihanaa odotusta teille joiden vauva masussa on!
Maajo
 
Heips mammat!

Minäpä en jaksanutkaan tänään liikkua kaupungille vauva-kirjoja katsastelemaan, heräsin nimittäin aamuyöllä viideltä vessaan ja sen jälkeen ei tullutkaan uni. Vauvakin heräsi samalla ja potki puoli tuntia kipeästi kylkiluihin. Jo siinä unihiekat karisi silmistä [:D] Nousin ylös kahvia keittämään siinä kuuden jälkeen ja olen touhuillut vaan tässä kotosalla tänään. Teinpä minäkin suppilovahvero piirakan, juustosarvia ja vispipuuroa, kun nyt täällä ollaan ruoasta puhuttu.

Huomenna mulla olis taas neuvola, sen jälkeen jos jaksaisi suunnata kirjakauppoihin. Supistellut on kovasti ja kipeästi joka päivä ja sitä sukkapuikko-efektiä eli pistelyä kohdunsuulla tuntuu useita kertoja päivässä. Ylihuomenna mulla alkaa äitiysloma, eli viimeisiä sairaslomapäiviä viedään.

Tuo vauva-palsta: Odotuksesta vauva-arkeen, kuulostaa hyvältä! Sellainen seuraavaksi pystyyn, niin tavataan kaikki mammat siellä sitten kahtia jakautumisen jälkeenkin [:)]
 
Täällä lähdetään aamulla sairaalaan eikä tulla kotiin ennen ku vauva on mukana... Toivon vaan että lääkärit sitte oikeesti kuuntelee myös mun toiveita käynnistyksen yms. suhteen... Tilannehan on se että ku tää rupee oleen jo 2vk yli lasketun ja sitte ku mulla on vielä viimesen vuoden sisään tullu epilepsia epäily (johon mulla on lääkekin) niin ne ei haluu riskeerata si liikoja... Jotenki on jo kypsyny koko odotukseen ja varsinkin kun jaloissa on viimesinä kuukausina ollu ihan hirveesti turvotusta niin ei oo ollu kovin kivaa. Onneks kohta pääsee toivottavasti eroon kaikista näistä vaivoista ja vain saadakseen lisää ja uusia ongelmia =) Mutta joo. Luottavaisin mielin huomenna siis sinne sairaalaan, vaikka en tossa sairaalassa ois halunnu synnyttääkään... Ehkä siis jo tämän viikon aikana näemme lapsemme [:D]
 
Annulille oikein paljon tsemppiä tulevaan koitokseen[:)] Jäädään odottelemaan jännityksellä vauva uutisia.

Mullakin yksi ystävä joka on kaikkein eniten innoissaan vaavin odotuksesta, sanoi että kun mulla on edessä kolmas synnytys niin kyllä se jo on valmis tulemaan.
Eli jos sais kymmenen lasta niin vois syntyä jo puolessa välissä raskautta??? Että sillai![8|]

Mulla ei onneksi ole turvotusta vielä yhtään (ikävä ihminen täällä ärsyttää muita). Ei edes vielä raskausarpia ole tullut tai sitten en näe tuonne masun alapuolelle[:-] mutta onhan se kahdesta jo valmiiksi venynyt. Välillä kyllä tuntuu että ei se enempää voi venyä, mutta ei se ole edes yhtä iso kuin viimeksi, vielä. Ihan kuin joku välillä pumppais palloon lisää ilmaa, kun yht´äkkiä huomaa että maha olis taas vähän isompi. Kävely on verkkaista, mutta ankaksi en vielä ole vissiin alkanut.[:D]
Kesälläkin ihmettelin ettei ollut edes tuskaisen kuuma olo, mutta se selittyikin sillä kun mulla todettiin se kilpirauhasen vajaatoiminta, se kun säätelee lämpöä tai jotain.

Ai niin se palstan nimi kuullosti oikein sopivalta, vaikka minä täällä vissiin mantelin kanssa tullaankin sitten joskus perässä. Uteliaana käyn kuitenkin kurkkimassa siellä välillä. Taitaa melkein tämä palsta loppua sitten.

Mä tilasin tänään sellaisen Bola-korun, kun haluan muistoksi ja olen jo kauan halunnut, mutta ei kukaan ole ymmärtänyt ostella, niin piti sitten ihan ite hommata. Vähän myöhässä, mutta kuitenkin. Ja rintapumpun ihan huuto netistä huusin kahdella eurolla, tosin postikuluja paljon enemmän, mutta kympin kaikenkaikkiaan. Mulla kun se ei haittaa vaikka on käytetty, kun jos en pysty imettämään niin sehän menee vain viemäristä alas.
Nyt kun on ikää enemmän niin eka kertaa tuntuu oikein menetykseltä, jos ei voi imettää. Nuorena silloin se ei tuntunut samalta, koska silloin en vain pitänyt siitä. Harmittaa kun ei sairaalassakaan sitten saa heti vilperttiä tuhisemaan ja opettelemaan rinnuksille.

Kummallista miten ne ajatukset vain siirtyy jo niin tulevaan jossain vaiheessa. Minkä näköinen vilpertti sieltä tulee, meneekö kaikki hyvin ja onko tää nyt ihan oikeasti totta että kohta on ihan oikea oma vauva siinä??? Ja teillä jo synnyttäneillä mammoilla, pidättekö meitä odottavia hassuina kun teidän hormoonit alkaakin tasaantumaan ja ei enää ole sellaisessa omituisessa olotilassa.

Parempi lopettaa, tulee niin omituisia aatoksia. Huomenna Ikeaan pikaisesti vain etsimään pojalle (teinille) sänkyä.
Kun saisikin tonnin lahjakortin jostain niin vois törsäillä![8D]

Masu edellä nukkumaan. Tosin uni meni niin ohi kun väsytti jo vähän liian aikaisin illalla. No ainakin miettimään, että kumman kyljen sitä ekana valkkaisi![&:]
Vilpertistä en taaskaan tiedä tarkkaan miten päin on masussa, mutta nytkin hikka tuntuu alaosassa masua, joten siitä vois päätellä että on "oikein" päin. Käsiä ja jalkoja tuntuu kyllä sekä ylhäällä että alhaallakin, joten tiedä häntä.

Ai vielä kysymys jo vaipparumpaan ehtineille. Onko edelleen esim. libero se paras vai mitä olette kokeilleet alkumetreillä?
 
Pikaisesti vaan nyt, pikkumies alkaa heräillä..

Karvinen: Ei nää hormoonit vielä tasaannu pitkään aikaan [:D] Nyt on vuorossa vaan synnytyksen jälkeiset sekä imetyshormoonit päällä. Mulla tuli esmes viikonloppuna ykskaks itku, ko otin itteeni läheisen ihmisen sanat. Ja tätä kestää, kestää ja kestää...vielä viikkoja! Ja meillä on käytössä Pampers nb-vaippa - ite koen sen paremmaksi, ko Liberon. Synnärillä meillä oli kans niitä.

Annulille tsemppiä!

Maajo: Kyllä ne tulevat miniät ovat satavarmasti kiitollisia, kun olet jaksanut tallentaa ylös pojan vaiheita elämästä - ite ainakin olin kovin kiinnostunut, ko ootin esikoistani ja silloinen anoppi tosiaan kertoi omasta ootuksestaan ja näytti mitä kaikkea oli säilyttänyt vauva-ajalta. Esmes meän esikko piti mm. isänsä vauvanvaatteita ja leikki isänsä leluilla.

Meillä on nyt melkoisen kiirusta tää elo, miehen piti olla isyyslomalla, nii joutu pakon eestä menemään töihin täksi viikoksi [:@] Jaksamista toivottelen jokaiselle ja hei! nukkukaa, nukkukaa ja taas nukkukaa - suosittelen!
 
Hui miten paljon oli tullut taas tekstiä.
Täällä vielä yhtenä kappaleena, vaikka kovasti olen koittanut houkutella ja höpötellä masulle että kaikki olisi jo valmiina[:D]
vaan eipä auta, täytyy vaan odottaa kunnes hän itse on valmis tulemaan. Supistuksia ja painetta alavatsalla on, mutta ei vielä ole ollut mitenkään säännöllistä.. rv 39 tuli juuri tänään täyteen.
Maanantaina kävin neuvolassa ja alapaine on oli taas vähän kohonnut ja päänsärkyä on välillä ollut, joten neuvolatäti halusi että menen taas huomenna mittauttamaan verenpaineen ja katsastamaan pissan, ettei tule mitään yllätyksiä. Vauvan sydänäänet oli ihan kunnossa, eikä pissanäyte oli ainakin maanantaina puhdas.. mutta alapainen on muutaman viikon ajan ollut nousussa.. toivottavasti pysyisi nyt kurissa ja saisihan tuo synnytys käynnistyä mielellään pian.

Maajolle ja Riikalle jaksamista! onpas teillä ollut rankka alku, onneksi kaikki kuitenkin kääntynyt parhain päin. Onnea pikku kääröjen johdosta[:)]

taidanpa lähteä pienelle kävelylle koiran kanssa, vähän raitista ilmaa..
tsemppiä kaikille vielä odottaville ja tietenkin myös kääröjen kantajille[:)]
 
Takaisin
Top