Raskaus ja Tunteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me ollaan miehen kans oltu lapsena saman näköisiä(pelottavaa!), mut jotenki oletan et tää pikku vekara ei kauas puusta putoa :) vaalea tukka, töpseli nenä ja sit joko siniset tai vihreet silmät. Miks ei molemmat.

Meille tulee vaalee ja sinisilmänen tytöntyllerö joka näyttää enemmän isiltä kun äidiltä. Perustan tän arvauksen siihen et ollaan molemmat vaaleita ja sinisilmäsiä mutta miehen perheessä kaikki on samannäkösiä keskenään kun taas me ollaan keskenään erinäkösiä mun sisarusten kanssa. Miehellä taitaa olla vahvemmin periytyvät piirteet :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meille kans jotain vaaleeta tulossa, päätelmä siitä että meiltä tulee kummankin puolelta vahvaa punapigmenttiä, ite oon vaaleaihoinen ja silti tumma rusketus, kestän aurinkoa, vihreät silmät kun toinen mummini on ruskeasilmäinen ja hyvin tummat hiukset, isän äiti taas punapigmenttivoittoinen ja ihan vaalea iho, miehen äitillä punapigmenttiä, mun äiti taas vaalean ja tumman sekoitus, tumma rusketus ja tumman vihreät silmät, mun isä taas vähän ruskeahiuksinen, mutta ihan vitivalkea iho ja vaaleat silmät kuten miehen isällä..
Toisaalta, voi olla että se tumma sekoittuu meidän suomalaisiin piirteisiin ja saadaan se perus tumma ja tuuheatukkainen vitivalkoihoinen kuten esikoinen, sen hiukset pystyi kampaamaan heti ylös :D Tukkaa oli!

Miehen nenä vauvalla oli ultrassa, aika pyöreät kasvot (mulla), mutta se voi olla ihan niihin viikkoihin kuuluvaakin..
Uskon myös että perii miehen otsan, kun miehen tyttö on kyllä hyvin vahvasti perinyt isänsä nenän ja otsan! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Miehellä kunnon käkkäräpää ja mullakin taipusat hiukset eli varmaan lapsellakin kiharoita on. Varmaan lapsi on ainakin pienenä vaalea kun omatkin, nyt keskiruskeat, hiukset oli kouluikään asti vaaleat ja mieskin ennemmin vaalea kuin tumma. Silmät siniharmaat, kasvot pyöreät. Nenän suhteen ei ole lapsiparalle kovin hyviä geenejä jaossa, mulla on iso ja terävä, miehellä iso ja leveä.

Ja peukalo sillä on varmasti kaareva, sekä mulla että miehellä on tällaiset ylitaipuvat peukut :)

Niin ja meiän mukulasta tulee 100varmasti pitkä ja hoikka, muita geenejä ei oo tarjolla :D

Mä en enää osaa arvailla minkä näkönen tulee. Esikoinenkin näyttää eniten minun isältä, vaikka onkin tyttö. Mulla ja mun miehellä ruskeat hiukset, tytölle on tullut vaaleat hiukset. Meillä paksut hiukset, tytöllä vieläkin 3-vuotiaana kasvaa haivenia. Kaikki on menny ihan toisin kuin etukäteen ajattelin.
Tulokkaan ultrakuva on jotenkin mun miehen näköinen. Mielenkiinnolla odotan minkälainen hapsutukka sieltä tulee.:)

Ekalla oli tummanruskea tukka ja siniset silmät, tokalla musta tukka ja tummaakintummemmat silmät, jotka muuttui ruskeiksi ja tukka vaaleni vaalean ruskeaksi, kolmonen syntyi vaaleilla punaiseen vivahtavilla kiharoilla ja sinisilmillä varustettuna, hiukset on nykyisin ihan platinaa ja simmut pysyneet sinisinä. En osaa keksiä, että millä yhdistelmällä seuraava syntyy. Kaikilla lapsilla on ollut kunnon tukka ja hartiakarvat syntyessä, et ehkä ihan kalju lapsi vois olla aika shokeeraava... :grin

Meillä on sama kuin hymykuopalla: miehen suvussa on tosi vahvasti periytyviä piirteitä, ne on täysin tunnistettavissa saman klaanin jäseniksi koko jengi. Mun suvussa on väkeä laidasta laitaan, lyhyitä ja pitkiä, tosi tummia ja aivan vaaleita. Ei taida meikäläisen perimästä olla kilpailemaan, kun miehen geenit selvästi osaavat dominoida. Todennäköisesti tulee siis vaalea kukkakeppi, jolla on hurjan kauniit silmät.

Meiän tytöstä tulee mun veikkauksen mukaan isänsä näkönen ja "mallinen". Perustan veikkaukseni siihen että neuvolassa on sanoneet tyttöä siroksi (jota minä EN ole). Toisaalta myös lyhyeksi tyttöä on meinattu, ja mies on kuitenki 185 joten lyhyysgeenin saa sitte multa (160cm :grin). Tuon, miksi on isänsä näkönen perustelen sillä että mun mielestä meiän ja miehen suvussa kaikki tytöt on isiensä näkösiä ja pojat äitiensä. Eli tytölle tulee siis tummahko tukka ja siniset silmät. Molemmat ollaan sinisilmäsiä mutta ite oon londi. Mulla on myöski luonnonkiharat, ja luulen että tytölle tulee laimeampi versio äitinsä kiharoista.. Mullakun oli semmoset afrokiharat (ne oli hankalat, aina takussa :rolleyes:). Tosin syntyessäni olin ihan kalju mutta miehellä oli kunnolla tukkaa joten veikkaukseni on että tytölläki on.

toisaalta nyt ku mietin niin sille voiski tulla meikäläisen (leveä) suu. tää suu nimittäin on kulkenu suvussa jo monta sukupolvea.

Meijän tytöillä on ollu melko pitkä tumma tukka syntyessään, poika oli ihan kuulapää :) Kaikilla siniset silmät ja hiukset muuttui aivan pellavaksi. Nyt alkaa esikon silmät muuntua vihertäviksi ja kakkosen harmaiksi. Mä olen ihan blondi ja mies ristiverinen, punapigmenttiä on kyllä myös molemmilla. Vihreät silmät kummallakin. Toisaalta mun isä ja miehen äiti on tosi tummatukkasia, että olis ihan hauska sisarusparvi jos muut olis vaaleita ja tää nelonen vaikka ihan tumma :grin Miehellä on luonnonkiharaa joten siltä vielä kunnon kikkurat noitten suoraakin suorempien kutrien jatkoks, nii ja ruskeet silmät. Nenä tulee olemaan sieltä perunamaalta ja leuka on samanlainen ku miehellä.

Meillä esiintyy molempien suvuissa todella paljon yhdistelmää vaalea tukka + tummat kulmakarvat ja ripset. Ja ylipäänsä komeita kulmakarvoja. Ruumiinrakenteelta me ollaan aika erilaisia: jos oltaisiin hevosia, mies olisi hieno lämminverinen ratsu ja mut kannattaisi valjastaa tukkikuorman eteen. Lapsesta varmaan näkee heti, kumpaan se tulee. Mies väitti hahmottavansa ultrakuvasta, että vauvalla on mun iso suu, mutta ei siitä kyllä oikeasti mitään näe.

Saas nähdä mitä meidän vauvasta tulee... Todennäköisesti kalju ja lyhyt jos äitiinsä tulee ja pisamia sit myöhemmin ja tummat hiukset. Jos taas isäänsä, niin pituutta vois löytyäkin ja ruskeet silmät ois tilauksessa... Pottunokkainen jokatapauksessa :rolleyes: Ja myöhemmin on takuuvarmasti tummat hiukset ellei oo alien kuten rakenneultrassa epäiltiin.

Hienoja visioita!
Meillä lapsilla 3/4 ruskeasilmäisiä, yhdellä siniset (itsellä ruskeat, miehellä sin)
Kaikki olleet "kaljuja" sinne 1-2v:grin, ja sitten kasvanut paksu tukka, aluksi ainakin ihan vaalea- meillä molemmilla paksut keskirusk-tummat hiukset, itsekin olin kyllä pienenä blondi.
Helppoa kun ei tarvi vauvan tukkaa leikata-eikä pinnejä tytöille laittaa, mä oon onneton hiustenlaittaja, semmoista rastafari-meininkiä harrastan pitkää villiä ja takkuista..mies just tokas että harvalla 2-vllä on rastat-itse on semmoinen armeija-tyyppinen kaikki-pois ihminen:wink!
Kiharuusastetta löytyy piikkisuorasta kiharaan, ripsissä huomaa hyvin jo kaljulta..
että tuuheatukkainen vastasyntynyt olis ehkä se mikä puuttuu..

Meillä on miehen vauvakuva yhden huoneen seinällä (asutaan hänen lapsuudenkodissaan eikä olla vielä saatu sisustettua...) ja kun olen sitä kuvaa jo monta vuotta tuijotellut, niin en osaa kuvitella meidän poikaa minkään muun kuin isänsä näköiseksi. Mua jopa pelottaa, että jos siitä tuleekin ihan mun näköinen ja olen sitten jotenkin pettynyt, kun ei perinytkään isänsä komeaa ulkomuotoa. :smiley-ashamed008 Mun kasvonpiirteet saisi periytyä tytölle, mutta ei pojalle. Iso nenä sille tulee joka tapauksessa.

Näin se menee, en usko että omasta lapsesta vois mitenkään tulla ruma:p, oli yhdistelmä miten vaan!
8-v ihmettelee melkein päivittäin miten 2-v on niin söpö, eikä me aikuiset olla söpöjä:grin?? On tultu siihen tulokseen että söpöys kannattaa vauvalle, sitä hoidetaan mieluumin koska se on niin söpö (lapsen logiikka on pettämätön), ja aikuisen ei enää tarvi olla söpö koska pärjää jo itse!
uskoin neljännen kohdalla että nyt tulee jonkun sisaruksen kopio, koska kaikki oli jo varsin erinäköisiä, mutta ei tullut! ihan oman näköisensa on! yhdistelmämahdollisuuksia täytyy olla miljoonia:)

Mä ajattelin sitä hetkeä, kun vauva syntyy, että miltä se silloin näyttää. :)
Meidän poika on melko varmasti vanhempana kuitenkin vaalea ja sillekin saattaa kasvaa punainen parta. Toivottavasti ei sentään ole heti yhtä karvainen kuin isänsä!

Mies sanoi, että jos poika on yhtä komea kuin äitinsä on kaunis, niin sillä on tyttöjä aina jonoksi asti. :love2

Aretha eikös ne kaikki näytä syntymähetkellä vähän samanlaisilta ryppysiltä reppanoilta? Mutta kyllä mä odotan heti löytävänä tuttuja piirteitä sieltä sotkun keskeltäkin. En usko että vaikka vauva onkin heti syntyessään kaikkea muuta kun putipuhdas niin osaisin pitää sitä mitenkään ällöttävänä. Se on kuitenkin meidän ihana ikioma vauva!

Mieheni on sanonut että toivottavasti se tuleva lapsi ei sitten ole ruma. Mä en kuitenkaan pelkää niin käyvän. :) Toivon kuitenkin että se perisi mahdollisimman paljon ulkoisia tekijöitä isältään. 3D-kuvissa näytti ainakin että sillä olisi valtava nenä,eli jos näin on niin sen se perii mun suvusta. Mitenköhän voimakkaasti ruskeasilmäisyys periytyy,miehellä ruskeat,mulla sitten taas siniharmaat. Hiukset meillä molemmilla ilmeisesti ollut enemmänkin vaaleat vaikka nyt jo tummentumaan päin.
Onhan se oma lapsi aina omasta mielestä nätti ja suloinen! :)

Takaisin