Raskaus ja seksielämä

Onko tuo ehkäisyrengas ns. matalahormoninen siis vastaako minipillereitä?
 
Puhutaanko ehkäisyasioista neuvolassa vai lääkärin kanssa jälkitarkastuksessa? Vai pitääkö erikseen varata aika jonnekin gynelle?
 
Mites pillerit ja imetys -yhtälö menikään,oliko jotain minipillereitä mitä voi käyttää vai onko kaikki hormonaalinen poissuljettu...?En ole yhtään asiaa ajatellut,toinen lapsi on kyllä puheissa ollut mutta en yhtään tiedä koska-katsotaan kuinka ensin selvitään yhdestä. :D Mut eipä ne kortsutkaan pidemmän päälle se mukavin vaihtoehto ole..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Jälkitarkastuksessa puhuttiin lääkärin kanssa viimeks ja rrseptinkin kirjoitti heti sillon niihin renkaisiin. Mä en tuntenut koskaan sitä rengasta. Pari kertaa tarkistin jopa että on tallella :D

Mä en tiedä noista imetys ja pillerit jutuista ku mulla tyssäsi viimeksi se homma niin alkuunsa :sad001

Mulle ei sovi oikein mikään hormonaalinen ehkäisy kun meinaa mennä mieli matalaksi ja halut veks. Rengas oli siinä mielessä sopiva et siitä ei mulle sen suurempia ailahteluita tullut. Kuparikierukkaa en voi ottaa kun oon allerginen kaikelle metallille paitsi valkokullalle. Odottelen että täyttyy kriteerit sterilisaatioon niin sitten joskus meen sinne, mut se ei taida olla ajankohtaista näin iän puolesta. Mun lapsiluku on nyt täys kun tämän saan ehjänä maailmaan :Heartred

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Se kapseli laitetaa paikallispuudituksessa tonne olkavarren sisälle tavallaan:) ja ei se sattunu mua ainakaan:) plussaa oli se että ei tullu menkkoja:P

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Huh miten paljon noita vaihtoehtoja onkaan! Oon vaan syönyt samoja pillereitä jostain 16 -vuotiaasta asti, paitsi välillä ollut pieniä taukoja, enkä uhrannut ajatustakaan voisiko joku muu sopia paremmin...
 
Ei menkkoja! Se olis unelma :D

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
  • Tykkään
Reaktiot: TK
Samoin kuin CMT:llä ei mulla tullut menkkoja kapselin kanssa :) se oli kyllä mukavaa!

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Toi ehkäisyrengas oli todella hyvä. Se ei mua häirinnyt millään lailla, eikä miestäkään. Ei otettu sitä pois edes yhdynnän ajaksi vaikka niin voi ihan hyvin tehdä. Ja todella iso plussa oli myös se että menkat oli aivan olemattomat eikä mitään kipuja niistä. Siksi olen kallistumassa taas tohon ehkäisyrenkaaseen.
 
Toi ehkäisyasia on kyllä vaikee.. mietin ite tuota kapselia, mut sitten epäilyttää toi ku jos ei tuu menkkoja. Onko se kehon omalle systeemille jotenkin haitallista ? Pillereitäkään en enää haluais alottaa ja kierukkaa/rengasta en haluis tunkee tuonne..
 
Tässä on aika suppea lista synnytyksen jälkeisestä ehkäisystä: http://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=dlk00989

Minipillerit on ok, mutta muita pillereitä ei suositella imetyksen aikana, koska voivat vaikuttaa maidontuotantoon.

Tällä sivulla ollaan sitä mieltä, ettei yhdistelmäehkäisyä (pillerit, rengas, laastari), pitäisi käyttää ennen imetyksen lopettamista http://www.ehkaisynetti.fi/fi/raskaus-ja-imetys/imetysajan-ehkaisymenetelmat/

Mä ehkä odottelen jälkitarkastukseen ja kyselen asiasta siellä. Ennen käytin minipillereitä, mutta pillerit ei nyt tunnu ykkösvaihtoehdolta.
 
Muokattu viimeksi:
Mulle sano mut leikannu lääkäri että ehkäsykapseli sopii imetyksen aikana:O

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Nii se on kyllä totta:) mulla on jälkitarkastus enskuun lopussa ni voin lääkäriltä kysästä sitä:) ja ensviikolla kysyn terkalta mielipidettä siihen:)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä kerrottiin perhevalmennuksessa, että noita yhdistelmävalmiteita ei suositella niin kauan kuin imettää. Juurikin siksi, kun niissä on estrogeeniä, joka voi haitata imettämistä (muistaakseni näin). Eli minipillerit tai kondomi käytännössä oli siellä suositellut vaihtoehdot.

Henkilökohtaisesti olen päättänye, etten enää halua hormonaalisia ehkäisymenetelmiä eli meillä mennään kondomilla / tehtäneen jommalle kummalle sterilisaatio, kun on tehty päätös, onko lapsiluku tässä vai yritetäänkö toistakin. Mutta meillä on jo ikää sen verran, että jos toista lasta lähdetään yrittämään, täytyy se tehdä melko pian.
 
Tuntuu vähän vaikealta koko kysymys, kun tätäkin lasta yritettiin niin kauan. Tuntuu jotenkin oudolta ajatukselta alkaa ehkäistä, ettei vaan tulis toista, kun ensimmäisenkin salkuun saaminen oli niin pitkä prosessi... Ja toinen kumminkin on toiveissa jossain kohtaa. En väitä, että ois kiva tulla raskaaksi samantien uudestaan, mutta silti ajatus ehkäisystä ei kuulostaa kivalta...
 
Me mennään varmaan kondomilla se imetysaika ja sitten otan todennäköisesti sen renkaan käyttöön jos ei mitään esteitä oo.
 
Syysmorsian, meinasin kirjoittaa ensin samaa. Meillä meni 3 vuotta että pikkuinen sai alkunsa, keskenmenoja 0. Mutta kai se on joku ehkäisy aloitettava kun ei tuo mies innostunut ajatuksesta toisesta vaavista :P

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä en tiedä muuta kuin että pillereitä ei enää ikinä. Toivottavasti niitä ei enää lapsen saamisen jälkeen tuputetakaan suunnilleen ainoana vaihtoehtona niin kuin aina tähän asti. Ensin kärsin vuosikausia mielialanvaihteluista ja seksihalujen menettämisestä ja sitten tulin pillereistä huolimatta raskaaksi... Tosin ehkäisy ei mun parisuhteettomassa tilanteessa ehkä ole muutenkaan niitä päällimmäisiä ongelmia hetkeen :wink
 
Kuinka paljon muut ehkäisyt auttaa menkkakipuihin ? Ku alotin aikoinaan nuo pillerit niiden ja aknen takia, mutta sitten nuo muut sivuoireet ei tosiaan ole kovin kivoja.. Ja oon vakuuttunu, että mun sydämen rytmihäiriöt johtu myös niistä, koska lopettamisen jälkeen ei ole ollut mitään epänormaaleja sydänjuttuja.
 
Takaisin
Top