Raskaus ja seksielämä

Tuntuu vähän vaikealta koko kysymys, kun tätäkin lasta yritettiin niin kauan. Tuntuu jotenkin oudolta ajatukselta alkaa ehkäistä, ettei vaan tulis toista, kun ensimmäisenkin salkuun saaminen oli niin pitkä prosessi... Ja toinen kumminkin on toiveissa jossain kohtaa. En väitä, että ois kiva tulla raskaaksi samantien uudestaan, mutta silti ajatus ehkäisystä ei kuulostaa kivalta...

Samat ajatukset itelläkin. Ja mä olen vielä niin vanhakin, että tuntuu ihan älyttömältä miettiä jotain ehkäisyä. Jotenkin ajattelin, että varmat päivät riittäis meille kun normaalisti mulla ovulaation ajankohta ollut aika tarkkaan selvillä. Ja kumi sitten vaan ovulaatiopäivinä. Noilla me mentiin aika monta vuotta toimivasti ja silloinkin kun jätettiin kumi pois ovulaatiopäivinäkin, ei heti natsannut siltikään.
 
Mää olen aina käyttänyt yhdistelmäpillereitä, nyt minipillerit tai rengas kuulostaisi kyllä hyviltä vaihtoehdoilta, mutta pelkään että pienempikin hormoniannos laitta kierron taas sekaisin... Joten voi olla, että kondomeilla mennään. Hauskaa tässä on se, että en ole ikinä kondomipakettia ostanut! Kaupassa katselin niitä ja valikoima on kyllä melkoinen ja miehellä ei ollut mielipidettä asiaan, mikä on paras. Miehen yhdellä kaverilla on nettikauppa, jossa myy mm. kondomeja, joten meinattiin kysyä siltä, jos saisi jonkinlaisen näytepakkauksen; sitten täytyy peittoa heilutella ihan sillä tekosyyllä, että voi tutustua tuotteisiin :grin
 
Noni. Nyt on meillä kokeiltu kaikkia kolmea S:ää. Mitään välitöntä vaikutusta ei ollut, mutta katellaan nyt tapahtuisko lähipäivinä jotain. :P
Vai pitäsköhän niitä S:iä kokeilla kaikkia peräjälkeen? Jos ensin siivoais (vaikka saunan) ja sitte lämmittäis sen ja löylyttelis kunnolla, jonka jälkeen sitten ois peitonheiluttelun vuoro...?
 
Meillä on nyt nuo kaikki kolme s:ssää kielletty loppuraskaudeksi. Meinaa olla vähän vaikeaa miehelle :D itsellä nii kovat tuskat viikot 29+5 et ei paljo mieli tekisikkään.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Onnistuiskohan jos vaa tekis triplasti sitä kivointa S:ää?? :grin

Se on luultavasti ainoa niistä ässistä millä on mitään vaikutusta. Sauna ei kai kai oikeasti auta juuri mitään ja siivoustakin parempi olisi tanssi (semmonen jammailu tietty eikä mitkään balettihypyt :) ) ja kävely, etenkin jyrkkään ylämäkeen aiheutti ainakin itselleni supistuksia.
 
Oletteko päätyneet mihin ehkäisyyn synnytyksen jälkeen? Itse aloitin pillerit jälkitarkastuksen jälkeen ja syön niitä joulukuuhun asti jolloin asetetaan 3vuoden kierukka. Outoa että täysimetän ja syön pillereitä joka päivä ilman mitään taukoja ja silti taisi menkat alkaa..:-o

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Noissa minipillereissä on just et voi vissii tulla vuodot miten sattuu jos oikein muistan?
Mä otin ehkäsyks vaan kondomin. Sit ku lopetan imetyksen kokonaan niin ehkäisyrengas.
 
Mulla on jälkitarkastus vasta ens viikolla. En kyllä yhtään tiedä mihin ehkäisyyn päädyn... Mutta eroottisia unia oon alkanut näkemään, että kai sitä seksielämääkin vois koittaa taas elvyttää. Jos vauva vaan nukkuis, että ois vähän vanhemmilla omaa aikaa.
 
Mä aion ottaa taas ehkäisyrenkaan käyttöön kun imetys loppuu. Mulla oli rengas ennen lapsia ja olin siihen tosi tyytyväinen. Hieman pelottaa tuo kortsun käyttö että jos se pettää. Mä en oo helposti raskautuvaa sorttia mutta eihän sitä ikinä tiedä eikä nyt puoleen vuoteen saisi missään nimessä tulla raskaaksi sektion jälkeen.
 
mä en kans tiedä yhtään minkä ehkäisyn alottais :eek: pillerit oli joskus käytössä, mut niistä tuli ainakin sillon niin kauheita mielialan vaihteluja ettei mua kestä kukaan kattoa :D
 
Itsellekkään ei tule pillerit kyseeseen muutakun tämän ajan ennen kun kierukka asetetaan koska viimeksi kun söin pillereitä niin kaikki seksihalut katosivat kokonaan, eli kyllä ne oli loistava ehkäisy kun ei koko seksiä halunnut harrastaa eli turhaan söi kun ei ollut aihetta mihin syödä enää sinä aikana :D ja olen muutenkin niin huono muistinen että en muista ottaa niitä, nytkin unohtaisin ellei kännykkä ilmottaisi. Ja kun tiedän sen että muutamaan vuoteen en ainakaan ole lapsia haluamassa tai tällä hetkellä en tahtoisi enempää kun tuon yhden niin kierukka on ok valinta. Mutta onneksi jos mieli muuttuu niin kierukankin saa helposti pois :)

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
mulla oli kans toi että halut hävisi. tiedä sitten johtuiko pillereistä vai silloisesta kumppanista.. tota kierukkaa vois kans harkita kun en myöskään halua ainakaan lähiaikoina lisää lapsia.
 
Pikkuvauva ja seksielämä. Niin mikä? Ollaan vaan molemmat niin väsyneitä koko ajan tuon vaativan vauvan hoitamisesta, eikä yhteistä aikaa tahdo olla. Kun vauva illalla viimein nukahtaa, niin ei enää itsekään jaksa kuin nukkua. Ja päiväunilta voi herätä milloin vain, niin ei edes viitsi yrittää. Ja vauvan hereillä ollessa hän vaatii huomiota koko ajan... Löytääkö joku oikeasti aikaa seksille, kun talossa on pieni vauva?
 
Meillä 1-2 kertaa viikossa seksiä. Yleensä illalla kun tyttö nukkuu. Yleensä minä oon se väsynyt ja ei innostunut, mut kyllä se aina hieman piristää. :)
 
Takaisin
Top