Raskaus ja seksielämä

Aamu

Sanavalmis juttuseppä
Syyskuunmammat 2014
Puhuin tuolla toisessa ketjussa tästä aiheesta. Aloittelen nyt uuden ketjun näille jutuille. :)
 
Raskaus ja olematon seksielämä :grin :grin Aluksi oli hirveä pahoinvointi, eikä mua huvittanu yhtään. Sitten miestä hämäs, että satuttaako se mua/sikiötä jos me jotain tehdään. Juteltiin asiasta, ettei tietenkään ole mitään hätää. Mutta muutaman kerran, kun ollaan yritetty, mulla oli paikat niin yliherkät, ettei se kauheen kivaa ollut o_O Jospa tää vielä paranis tästä.... :grin
 
Mullakin paikat ollu nii herkät etten oo nyt pystyny, mutta johtunee siitä antibioottivoiteesta mitä jouduin käyttää :/ Muuten kyllä tekis mieli :D
 
Mulla on ollu vähän halut kateissa. Niin se taisi olla ekassa raskaudessa myös. Tosin nyt ehkä enemmän koska esikoinen vie ison osan voimavaroista. Iltaisin tekee vaan mieli lepäillä telkun ääressä kun lapsi on saatu nukkumaan. Meillä on kyllä muuten paljon hellyyttä. Ja sillon kun oli hiivavaivaa niin ei tullu pieneen mieleenkään seksin harrastaminen. Siihen päälle pahat olot ja väsymykset. Mutta parempaan suuntaan ollaan menossa jo. Hormonit voi vaikuttaa näköjään miten vaan, osalla tekee kauheesti mieli ja osalla ei ollenkaan. Aika yleistä toi raskauden aikainen haluttomuus on.
 
Mulla itellä on kyllä ollu oudon paljon haluja välillä, mut tuntuu että mies on sen verta väsyny, ettei siitä ole tullu mitään! Se käy kumminki metallialan töissä ja nostelee joka päivä painoja sen jälkeen, et sinänsä en ihmettele... Viikonloppusin sitte jaksaa paremmin! :wink

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
 
meillä on harrastettu aikuisten juttuja tasan kerran raskaaksi tulon jälkeen, joskus tammikuun alussa. on ollut pahoinvointia ja pari hiivaa, ja muutenkaan minua ei ole millään tapaa kiinnostanut. (paitsi toisinaan silloin, kun mies on lähdössä töihin tai juuri nukahtamassa...)
tänään meinattiin pitkästä aikaa peittoa heilutella, mutta itse asiasta ei tullutkaan mitään, kun minua sattui vaikka mitä yritti... harmitti hirmusti, ja sainkin hetken nieleskellä itkua. olin ajatellut, että halut taas palaisivat kun muistaisi, miten mukavaa on aina ennenkin ollut, mutta tuosta nyt jäi lähinnä paha mieli :sad001
 
Ei meilläkään mitään seksielämää enää ole.
Johtuu kyllä mun omasta vainoharhaisuudesta että se aiheuttaisi jotain kamalaa vauvalle. :oops:
Kamala keskenmeno pelko kuitenkin vieläkin vaivaa, vaikka tiedän että ei seksi keskenmenoa kyllä aiheuta..

Kaksi kertaa koko raskauden aikana, enkä kyllä ole nauttinut sitten yhtään. Muutenkin koen jotenkin äärettömän epämukavaksi ajatuksen seksistä, koska onhan meidän yhteinen vauva siinä "välissä". Jotenkin ajatuskin inhottaa.

Mies kyllä olisi halukas, mutta en ala väkisin seksiä harrastamaan jos ajatus tuntuu epämukavalle.
Joten mies saa nyt luvan kestää..

Kaikenlisäksi tunnen itseni nyt jo valaaksi, ei ole oikein seksikäs ja halukas olo senkään takia.
 
Mullakin on joku alitajuinen pelko että se yhdyntä jotenkin vahingoittais raskautta vaikka niinhän se ei ole. Kerran ollaan nyt oltu varsinaisessa yhdynnässä raskauden alkamisen jälkeen ja sen jälkeen kyttäsin että tuleeko verta. Jos sitä olis tullut niin olisin varmaan seonnut. Mulla oli raskauden alussa vähän veristä vuotoa kertaalleen, sekään ei liittynyt seksiin. Halut on kyllä kateissa, toivottavasti joskus taas palaavat. Täytyy muunlaista hellyyttä antaa paljon.
 
Mulla myös edellinen keskenmeno aiheutti tuon yhdyntäpelon ja miestäkin taitaa vähän jännittää, että voiko se vauva vahingoittua. Mutta ollaan kyllä välillä saatu voitettua pelot.

Pahimpien pahoinvointien aikana en pystynyt ollenkaan, koska pahoinvointi oli ympärivuorokautista.

Mieli kyllä tekee ja kun kerrat on harventuneet, huomaa, että halut purkautuu unissa enemmän.
 
Kyllä sekin ihan normaalia on että halut vähenee raskauden aikana, voi olla myös päinvastoin. Mulla ei oo kummassakaan raskaudessa tehny mieli, tässä toisessa vieläkin vähemmän kun edellisessä. Mutta onneksi meillä on muuten hellyyttä paljon ja se tuntuu riittävän ihan hyvin. Kyllä se seksielämä vielä virkistyy. Nää on yleensä tilapäisiä vaiheita, onneksi! :)
 
On varmasti normaalia, veikkaisin, että jopa tyypillistä. Väsymys, pahoinvointi, hiiva ja muut oireet ei helposti niitä haluja kellään lisää.

Ihan alkuraskaudesta, kun oireet ei olleet vielä niin voimakkaat, aiheutti hormonitasojen nousu himotusta mutta aika nopeasti sekin meni ohi kun pahoinvoinnit alkoi.
 
Joo ja oloa ei voi kuvailla sanalla seksikäs. Tunnen itseni mursuksi tällä hetkellä. :confused005
 
Raskaudet on erilaisia. Viimeksi huvitti usein, mutta nyt mulla ei ole aloitekykyä. Onneksi miehellä on ettei ihan väliin ole tarvinnut jättää. Vähentynyt se kyllä on.

Edellistä raskautta yritettiin lasketun ajan jälkeen käynnistää harrastamalla seksiä usein, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.
 
Mulla on viime yhdyntöjen jälkeen ollut pientä verenvuotoa. Siis todella pientä, ehkä muutama pisara. Mutta kyllä se säikäyttää aina. Luulen, että johtuu emättimen kuivuudesta, kun muutenkin iho on niin kuiva, että vaatii jatkuvaa hoitoa.

Viimeksi kun sängyssä peuhattiin niin juteltiin, että kohta täytyy ryhtyä keksiä uusia asentoja, kun maha alkaa pikkuhiljaa olla tiellä. Saas nähdä mitä sitä keksitään, kun osa asennoista ei toimi, kun mun selkä kipeytyy nykyään tosi helposti. Tai sitten puutuu jalat tai kädet. On se niin vaikeaa...
 
Mulla on myös iho ja päänahka rutikuivat ja vaikka tuntuu, että valkovuotoa on normaalia enemmän niin muuten on emätinkin normaalia kuivempi. Mulla myös saattaa karkealla paperilla pyyhittäessä tulla välillä joku ihan minimaalinen tippa verta mutta oletan, että se on ihan vaan siksi kun limakalvot niin herkät ja kuivat nyt.

Liukkarin käyttöä ollaan pohdittu, sille ei koskaan ennen ole ollut tarvetta mutta tässä kohtaa se vois olla noiden limakalvojen kannalta ihan hyvä idea.

Lähetyssaarnaaja ei enää onnistu, ainoastaan jos mies pitää itsensä ihan ylhäällä suorien käsien varassa, silloin ei satu mahaan, mutta se on jotenkin ihan tyhmää jos mies on niin kaukana. Takaapäin onnistuu tietty kontallaan mutta ei niin, että makaisi mahan päällä. Että kyllä tää vähän haasteita tuo. Tai semmosta säätämistä normaalia enemmän. Ja se säätäminen aina vähän latistaa tunnelmaa.
 
Tekah, varmaan on limakalvoilta peräisin se vuoto yhdynnän jälkeen. Ne on raskauden aikana niin verekkäät että helposti vuotaa. Ei vaarallista mutta kyllähän se veri on asia jota raskaana oleva ei halua nähdä. Liukkari voi olla hyvä idea. Asentoihin tulee kyllä haasteita.
 
Meille neuvolasta suositeltiin normaalia ceridal öljyä liukkariks. Naureskelin että sehän meillä on jo käytössä :D Joo eli se on siis hyvää, jos joillakin on vaikka pelko/ujous mennä apteekkiin ostaan liukkarii.
 
meillä mies on se, jota huolestuttaa, että saako sitä vauvaa nyt mennä tökkimään. eikä suostunut liukkariakaan käyttämään, jos se ei vaikka sovikaan vauvalle. muulloin tuo kyllä heittelee minua vaikka miten, ja haastaa ties minkälaiseen painiin – ainoastaan petipuuhissa pelkää rikkovansa vauvan :love2
 
Toi on tosi yleinen pelko sekä naisilla että miehillä. Mutta vaaraa ei ole vauvalle, siitä vaan petipuuhiin, jos puhtia riittää. Onhan se tietty hankalaa, jos se pelko vaan on, niin seksistä on silloin hankala nauttia. Myös seksin jälkeiset verenvuodot on pelottavia ja aika yleisiäkin, mutta vaarattomia. Mutta jos sellanen osuu kohdalle, voi mennä hetki ennen kuin uskaltaa uudelleen. Lueskelin jostain, että miehillä saattaa testosteronitaso madaltua äidin raskauden myötä ja siksikin halut hukassa. Meidän taloudessa on tainnut käydä näin. Mutta onneks omatkin halut on vähentyneet niin, että täähän menee itseasiassa aika hyvässä yhteisymmärryksessä! Muuten kyllä ollaan paljon enemmän lähekkäin ja ihokkain ja hellitään toisiamme, mikä on ihanaa. Onnellinen äiti- onnellinen vauva, eikös? :)
 
Onneksi seksielämä on alkanut elpymään vähitellen. Pääsiäisenä oli kivasti tilaisuuksia kahden keskiseen olemiseen joten seksiä tuli harrastettua ja oikeasti nyt oli niitä halujakin mukana. Miestä ei ollut vaikea saada innostumaan. :)
 
Takaisin
Top