Raskaus- (ja muutkin) oireet

En tiedä johtuuko se raskaudesta vai mistä, mutta mua hengästyttää ihan hirveesti puhuessa.

Tänään kahvinkeittimen lataaminen sai aikaan yökkäilyjä, valmis kahvi ei mutta ei se nyt niin hyvältäkään maistu 🤔 Väsymys oli aamulla myös sellainen että mieluusti olis jäänyt nukkumaan koko päiväksi. Pissalla joutui käymään yöllä kahdesti vaikkei nesteitä tullut illalla tankattua mitenkään erikoisesti.

Pissalla olisi pitänyt yöllä käydä, mutta en millään jaksanut. Kostautui aamulla kun melkeen kaksin kerroin kömmin vessaan, oli vähä vessahätä 😆
Aamukahvi maistuu edelleen, mutta en kyllä muista että edellisissäkään olisi missään kohtaa jättänyt maistumatta. Enemmän itelle pitänyt ottaa laskuihin että ei juo samalla tavalla kuin ennen ja jättää aamun jälkeiset kahvit pois. Nyt oon juonut yhden kupin aamulla kotona ja vähän myöhemmin (työpäivinä töihin päästyäni) toisen, jota harvoin saan juotua loppuun (tämä oli myös ennen raskauttakin).

Tää aamu ollu aika karmee töissä, luojan kiitos teen etätyötä, pitää käydä happee ottaa ulkona kun meinaan nukahtaa ja pussi pitää olla vieressä kun tiiä millon oksennus tulee. Nyt 5+6 vieläkö tää tulee pahenee?

Mites muut ootteko aiemmissa raskauksissa pystyneet käymään töissä tai näyttääkö nyt miltä?

Tää aamu ollu aika karmee töissä, luojan kiitos teen etätyötä, pitää käydä happee ottaa ulkona kun meinaan nukahtaa ja pussi pitää olla vieressä kun tiiä millon oksennus tulee. Nyt 5+6 vieläkö tää tulee pahenee?

Mites muut ootteko aiemmissa raskauksissa pystyneet käymään töissä tai näyttääkö nyt miltä?
Aiemmassa olin lomautettu (koronavuosi) about viikot 4-10 ja jos en olisi ollut, niin olisin ollut sairaslomalla. Myöhäisemmillä viikolla olin pari yksittäistä ja satunnaista päivää, muuten olo oli helpottanut huomattavasti.
Keskenmenneessä raskaudessa muistelen olleeni myös sairaslomalla, mutta siinäkin sattui juuri jotain lomia tmv olemaan jotka vähensi sen sairasloman tarvetta 🤔
Nyt mietityttääkin tämä oireettomuus, kun aiemmissa näillä viikoilla oon ollut täysin toimeton ja nyt saattaa pari yökkäystä (mutta ei oksennusta) tulla ennen aamupalaa 😃

Aiemmassa olin lomautettu (koronavuosi) about viikot 4-10 ja jos en olisi ollut, niin olisin ollut sairaslomalla. Myöhäisemmillä viikolla olin pari yksittäistä ja satunnaista päivää, muuten olo oli helpottanut huomattavasti.
Keskenmenneessä raskaudessa muistelen olleeni myös sairaslomalla, mutta siinäkin sattui juuri jotain lomia tmv olemaan jotka vähensi sen sairasloman tarvetta 🤔
Nyt mietityttääkin tämä oireettomuus, kun aiemmissa näillä viikoilla oon ollut täysin toimeton ja nyt saattaa pari yökkäystä (mutta ei oksennusta) tulla ennen aamupalaa 😃
Onneks ennen kesälomaa on vaan 8 työpäivää tän jälkeen, sit kun palaan töihin niin oon jo melkein viikolla 14.
Nauti kuitenkin oireettomasta olosta. Miulla vaan toisessa raskaudessa oli näin vaikee olo, jonka aika oli jo kullannut :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mä oon aika hyvin sinnitellyt töissä molemmilla kerroilla. Pelkkää oksennusrefleksiä. Tokalla kerralla oli korona-aika, jolloin pidettiin maskia. Hyvin pysty piilottelee pahoinvointia. Kotona pönttöä tuli halailtua aamuisin, mut ennakointi välillä auttoi. Syö heti aamusta jotain. Ja oon kiinnostunut tällä kertaa kokeilemaan pahoinvointilääkettä.

Onneks ennen kesälomaa on vaan 8 työpäivää tän jälkeen, sit kun palaan töihin niin oon jo melkein viikolla 14.
Nauti kuitenkin oireettomasta olosta. Miulla vaan toisessa raskaudessa oli näin vaikee olo, jonka aika oli jo kullannut :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Mulla ainakin oli tuosa sun loman välissä ne pahimmat viikot! Eli ei tarvi olla saikulla, mutta loma saattaa vähä kärsiä 😃

Muistan lounastauoilla ottaneeni päikkäreitä (etätyö) mutta muuten jaksoin esikoisen raskaudessa yllättävän hyvin. Paitsi aivosumu oli kyllä todellinen 😅

Nyt olen hoitovapaalla siihen asti että maaliskuinen syntyy, taaperon kanssa voikin olla vähän eri tavalla raskasta tämä raskausaika 😂

Onko muilla selkäsärkyä? Tämä alkoi viime viikolla ennen testejä, semmoista jomotusta alaselässä ja lantionkin alueella. Vähän häiritsevää. 😅 Koko ajan on tarve venytellä.

Onko muilla selkäsärkyä? Tämä alkoi viime viikolla ennen testejä, semmoista jomotusta alaselässä ja lantionkin alueella. Vähän häiritsevää. 😅 Koko ajan on tarve venytellä.
Täällä ollut myös jo ennen plussaamista selkäsärkyä, säteillyt myös reisiin🫠

Muita oireita:
Nippailua alavatsalla
Palelu ja kuumeinen olo
Aivosumu ja lievä etomisen tunne
Hampurilaishimo erityisesti iltaisin

Nyt oletettavasti 4+5

Heh, tämä viimeinen on niin dejavu ekasta raskaudesta, silloin himoitsin syvästi kaikkea pikaruoasta markettien eineksiin😂 Saa nähdä toistuuko tässä raskaudessa.

Muutoin oireet ovat kyllä tulleet voimalla verrattuna edelliseen, jolloin ennen plussaa ei ollut mitään oireita, eikä varmaan vielä pariin viikkoon sen jälkeen.

@Maijjja joo, on ollut! Viikonloppuna särki toista lonkkaa ja alaselkää.

Muuten ollutkin sit oikeastaan oireetonta 😅 mut jotain mainittavaa:
-Rinnat vähän isommat, rintojen kihelmöinti
-Ekat repäisykivut noustessa
-Väsymys

Täällä pientä alavatsan nippailua, ei muuta vielä. Toki on hyvin aikaista.

Viime raskaudessa ei ollut mainittavia oireita. Se raskaus tosin keskeytyi niin ehkä oireettomuus johtui siitä, ettei ollut normaali raskaus.

Toisaalta vähän toivon, että tämäkin jatkuisi ilman kovia oireita niin arki sujuisi kevyemmin. Sitten taas toisaalta oireet tekisi raskaudesta todellisemman tuntuisen.

Nyt 6+3, lievä etova olo jatkuvasti.Ensimmäisessä raskaudessa ei mielestäni ollut tällaista tai en ainakaan muista, toki 6 vuotta aikaa viime raskautumisesta. 😄 Kahvin juonti loppui pari päivää sitten. Ei vaan tee mieli ja sekin etoo ajatuksenakin. Väsymys on kans aikamoista ollut.. huh! 😅 muuten on hyvä olo ja eilen vedin 10km vaelluksen, joten kai sitä voisi huonomminkin voida! 😄

Mulla ei oo ollu oikeestaan muuta kuin turvoksissa ja hiukan arkana olevat tissit, turvotus iltaa kohden ja satunnainen etova olo iltapäivisin. Ehkä tavallista enemmän väsymystä päivisin myös. 😄 Mut silti epäilyttää oireiden ”vähyys” et ollaanko sitä oikeesti raskaana.. Kahen viikon päästä selviää sekin varhaisultrassa kyllä. Nyt 5+5.

Tämä tissien jomottelu on kyllä melkoista aina välillä. Käy ihan oikeasti kipeää. 😅 Tänään oli myös sellainen olo, että olisin tulossa flunssaan. Paleli ihan kamalasti ja tuntui, että on voimat ihan lopussa. Toivottavasti ei ole flunssaa vaan liittyy raskauteen.

Niin ja ihan vähän itkuisuuttakin on havaittavissa - voi toki johtua ihan siitäkin, että olen nukkunut onnettoman huonosti.

2012 ja 2015 syntyneiden lasten raskauksien aikana ei minkäänsortin pahoinvointia tai mitään tuntemuksia ylipäätään raskaudesta. Tai no toisen kanssa tiesin tehdä testin, kun rinnat kipeytyi.

Nyt on menossa 4+0 ja aamupalan jälkeen klo. 9-12 olen yökkäillyt ja tuntenut "merisairautta". Sellaista matkapahoinvoinnin tyyppistä. Meni kuitenkin onneksi päivän mittaan ohi. Alavatsalla on voimakas painontunne ja turvotus sekä rinnat on kipeät (etenkin nännit). Ehkä ikäkin tekee oireista erilaiset, kuin vajaa 20 vuotiaana. Olenhan kuitenkin pian 34 ja esimerkiksi pms oireista olen kärsinyt vasta yli 30-vuotiaana.

Takaisin