Raskaus- (ja muutkin) oireet

Oon vielä päässyt välttään yölliset vessakäynnit, mutta aamulla on jo kiire sängystä ylös 😃
Ja tuo tissikipu, kyllä! En jotenki osaa ees aatella sitä (tai tuota menkkajuilia) oireeksi vaikka ne tosi vahvoja onkin. Mulla ne on aina tänlaisia oviksesta menkkoihin, niin jollain tapaa niin normaali olo kun edelleen vain odotan niitä menkkoja alkavaksi 😃

Kovat repäisykivut esim aivastaessa ja elohiiri reidessä 🤣 meinasin töissä nukahtaa kesken näppäimistön näpyttelyn mutta voi mennä myös aamuvuoron piikkiin!

Siis mulla on ollu elohiiri reidessä kans koko tän raskauden ajan! 😅

Mikähän juttu 😂 harvoin missään elohiirtä on, jos on niin silmäkulmassa 😅 neljäs laps tulossa ja silti ihan ulalla näistä 😂

Täällä alkanut tänään kans sellainen ajoittainen rintojen "kihelmöinti".

Tekeekö muut sitä että randomisti testaatte tissejäne päivän mittaan, että onko kipeät vai ei? 😂😂😂

Mikähän juttu 😂 harvoin missään elohiirtä on, jos on niin silmäkulmassa 😅 neljäs laps tulossa ja silti ihan ulalla näistä 😂
Mulla on ollut aiemmissa raskauksissa elohiiri yksi alkuraskauden oire! Tosi erikoinen oire, etenkin kun se on ollut aina jossain oudossa paikassa, kuten selässä, vatsassa tai jalassa😅

Mulla on ollut aiemmissa raskauksissa elohiiri yksi alkuraskauden oire! Tosi erikoinen oire, etenkin kun se on ollut aina jossain oudossa paikassa, kuten selässä, vatsassa tai jalassa😅
Hassua, ilmesesti se on sit ihan todellinen juttu ku tässäki ketjussa jo kolme huomannu saman oireen 😅

Mulla alkoi närästys ja lievä etominen jo n. 4-5pv hedelmöittymisestä. Laitoin sen silloin stressin piikkiin 😅
Närästys jatkuu mutta onneksi sitä on vähän harvemmin, samoin etomista vain toisinaan. Jotkut hajut tekee pahaa, väsymys ja nälkä tulee kovaa ja ihan puskista. Rinnat turvoksissa ja aristaa. Nippailee varsinkin asentoa vaihtaessa.

Määki oikein odotan tota et millo tulee tota pahoinvointia, jos semmosta mulleki jossain kohtaa tulee🤣🤔 mulla kyllä on ennen tätä raskautumistakin jo muutamia vuosia ollut aamupahoinvointia. Johtuen juuri kun verensokerit menee alhaseksi, niin on tuttua tua aamuoksentelu (ellen just oo kerenny aamupalaa heti syömään)😂 mutta saa nähdä tuleeko mulle tuota raskauspahoinvointia😂🤭
Tähän mennessä tosiaan oireet pysynyt alavatsatuntemuksina ja nälkänä. Mutta se pahoinvointi voi olla vielä edessä, parin päivän päästä alkaa vasta seitsemäs raskausviikko (6+0) et saa nähdä jospa sitä pian😂

Määki oikein odotan tota et millo tulee tota pahoinvointia, jos semmosta mulleki jossain kohtaa tulee🤣🤔 mulla kyllä on ennen tätä raskautumistakin jo muutamia vuosia ollut aamupahoinvointia. Johtuen juuri kun verensokerit menee alhaseksi, niin on tuttua tua aamuoksentelu (ellen just oo kerenny aamupalaa heti syömään)😂 mutta saa nähdä tuleeko mulle tuota raskauspahoinvointia😂🤭
Tähän mennessä tosiaan oireet pysynyt alavatsatuntemuksina ja nälkänä. Mutta se pahoinvointi voi olla vielä edessä, parin päivän päästä alkaa vasta seitsemäs raskausviikko (6+0) et saa nähdä jospa sitä pian😂
Mulla vaihtu eilen rv 7 (6+0) siihen mennessä oli pelkkää turvotusta ja sitä väsymystä. Nyt tämä pieni pahoinvointi ja jotain tuntemuksia vatsassa. Toki eikö tämä ole merkki jostain? Jospa kaikki olis hyvin pienellä🫶 Onneksi lauantaina ultra, toivottavasti siellä näkyis jotain🙏 Oviksesta laskettuna sillon olis 7+0, menkoista 6+6

Just katoin esikoisen muistiinpanoja, niin 5+3 olin kirjottanu että ”pahoinvointi jatkuu, koko aamu oksennettu ja sängystä ei ole päässyt ylös”. Ja muistan että se olo oli aivan kamala ennen ku aloin ees oksentelemaan! Eli hyvin on erilaista nyt (5+2)..
toki on täysin mahdollista että oon nyt esim. 4+6 ja näin alussa jokainen päivä on paljon 😂

Mulla vaihtu eilen rv 7 (6+0) siihen mennessä oli pelkkää turvotusta ja sitä väsymystä. Nyt tämä pieni pahoinvointi ja jotain tuntemuksia vatsassa. Toki eikö tämä ole merkki jostain? Jospa kaikki olis hyvin pienellä🫶 Onneksi lauantaina ultra, toivottavasti siellä näkyis jotain🙏 Oviksesta laskettuna sillon olis 7+0, menkoista 6+6
Kyllä tuo lupaavalta kuulostaa, toivottavasti pikkuisella on kaikki hyvin!❤️🙏

Mulla on edellisissä (2kpl) raskauksista pahoinvointi muistaakseni alkanut siinä rv7 kohdilla ja jatkunut noin kuukauden. Mä en oo koskaan oksentanut raskaana ja toivon että nytkin siltä vältytään 🤞🏻 Mutta ruokavalio on tuona pahoinvoinnin aikana ollut tosi rajoittunut. Ruoanlaitto on myös ollut vaikeaa kun ällöttävä niin voimakkaasti. 😒 Täällä nyt 5+1 ja ei oikeastaan yhtään pahoinvointia. Katellaan viikon päästä mikä sitten fiilis. 😄

Täällä ainoa selvä oire on ärtyneisyys, menee hermot ihan täysin pienistäkin asioista. Miesparka. 😅 Vähän on noita nippailuja ja painetta alavatsalla, mutta ne ois voinut mennä menkkaoireidenkin piikkiin kun eivät niin vahvoja ole. Toki tosiaan eilen vasta plussasin niin tästä se lähtee.

Menkkajomotusta jo monta päivää, itku herkkyyttä ja tissit painaessa aristaa ja nännit tuntuu siltä ku joku polttais niitä irti. Menkkajomo jännittää koko ajan…
Tääl kans menkkajomoja ja alaselkä särkyä, mut muistan et ekassaki raskaudessa oli ni täytyy vaan toivoa, et kaikki hyvin.

Mulla kans tullu vähän alaselän särkyä ja alavatsan jomotuksia, just alkoi seitsemäs viikko tänään. Oikea tissi on tänään nippaillut ihan ku joku vetäisi ihokarvoista 😅 Itkenyt oon jo kolme kertaa tänään ku liikutun kaikesta 🤭

Varovasti siirryn tänne hiljakseen. Mulla ois tänään 4+0. Rinnat alkoi tuntua painaville torstaina, eli 3+3? Se oli varmaankin ensimmäinen oire. Perjantaina tein testin, joka oli nega, mutta roskiksessa siihen oli ilmaantunut pienen pieni haamu... Joten sunnuntaina uusi testi, joka olikin positiivinen. Tänään olen testaillut useampaan otteeseen ja yhtä pregcheckin digitestiä lukuunottamatta posia näyttää. Alavatsassa tuikki ja vihloi viikonloppuna, tänään ei enää juurikaan. Mutta rinnat on kyllä edelleen kipeät ja hellät.😅

Jännän äärellä, mihin suuntaan tilanne lähtee kehittymään. 🤭

Takaisin